Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Hootie

Gisteren een 2e hands Canon EF 50mm F1.4 USM gekocht.

Hootie

Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Rob Eric Blank

Citaat van: Hootie op februari 11, 2013, 13:21:39
Gisteren een 2e hands Canon EF 50mm F1.4 USM gekocht.

Hootie

lekker glas

R

Toplens, heb hem ook een tijdje, erg gaaf!

VlisChris

Citaat van: Rob Eric Blank op februari 11, 2013, 13:27:42
lekker glas

Ligt aan de kok ook denk ik? :P

Fijne lens inderdaad. Heb hem met plezier gehad indertijd.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Hootie

Christiaan
CitaatLigt aan de kok ook denk ik?   

You're damn right, and I'am a great chef  :headbanging:

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

vieze freddie

de volledige collectie van NIK software voor LR, met academische korting :)
nu nog installeren en weer inleren :hmmm:
Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Hootie

Proficiat.
Nice, ik doe daar relatief veel mee maar dan in PS. Erg mooie software.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Boontje

Pas geleden een 6D gekocht en een 70-200 f4 IS teruggekocht (gebruikte hem op crop veel minder, maar nu FF wel weer nodig).

Nu nog zoeken naar een canon 85mm 1.8.
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

R

Hoe zijn je ervaringen na een tijdje gebruik?

Citaat van: svmnb op december 24, 2012, 10:32:50
Ik gebruik sowieso 95% van de tijd het middelste AF punt. Ik doe geen sport, birds in flight of ander snelbewegend spul, dus ik heb er geen last van.
Deze 6D lijkt minder geschikt voor dit soort onderwerpen, als je van de specs uitgaat. Als ik sportfotograaf was, zou ik eerder naar een 1Dc kijken dan naar een 6D.

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

svmnb

Citaat van: R op februari 20, 2013, 12:31:53
Hoe zijn je ervaringen na een tijdje gebruik?

De buitenste AF punten zijn prima te gebruiken, maar de middelste zou in een doka nog kunnen locken, zo gevoelig is 'ie.
Verder is de 6D makkelijk in gebruik en handling. De stille ontspanmodus is ook erg handig als je wat onopvallender wilt werken. De burst rate is dan wat lager, maar nog te doen.

Verder heb ik gemerkt dat ik met RAW in DPP veel betere resultaten krijg dan in Lightroom. Als ik in LR importeer en niks bijzonder doe, heb ik al een bak ruis te pakken waar ik akelig van wordt. Ik hou het op DPP met Photoshop nabewerking voorlopig.

De ruisprestaties zijn zo goed, dat ik auto iso van 100-6400 heb ingesteld. Geen omkijken meer naar nodig.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Geert

@svmnb
Gaan de ruisprestaties van de 6D niet ten koste van de scherpte?
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

svmnb

Citaat van: Geert op februari 20, 2013, 16:51:30
@svmnb
Gaan de ruisprestaties van de 6D niet ten koste van de scherpte?

Valt erg mee.
Een voorbeeldfoto op ISO 8000 uit de D6 review op DPreview.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

J.A.F._Doorhof

Minolta 35-200 lens. Mooi bereik voor walk arround lens ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred


R


Rob Eric Blank


Corne H


Starred

Citaat van: Corne H op februari 26, 2013, 20:07:01
Mooi, als vervanger voor je OMD of voor erbij ?

Erbij. OMD blijft in ieder geval als travelcam.

Starred

Nikon/Nikkor 85/1.8g portretlens  8)


Corne H

Ben benieuwd hoe je dit gaat vinden in vergelijk met de 45mm op je OMD. Ik kwam laatst een ZW portret van je zoon tegen op het M4/3 forum, die vond ik erg geslaagd.

Starred

Citaat van: Corne H op maart  5, 2013, 19:41:02
Ben benieuwd hoe je dit gaat vinden in vergelijk met de 45mm op je OMD. Ik kwam laatst een ZW portret van je zoon tegen op het M4/3 forum, die vond ik erg geslaagd.

Klopt. Ik wil de komende tijd bekijken of een FF Dslr mij voldoende toegevoegde waarde geeft boven M43. Indien niet, neem ik weer afscheid van dslr.
M43 is gewoon erg goed geworden laatste jaren, en sommige m43 lenzen zijn subliem  8)

Geert

#2072
Na lang wikken en wegen uiteindelijk ook overstag gegaan door een Canon 6D aan te schaffen. Dit in combinatie met een Canon speedlite 430 EX || en een Canon EF 50mm f/1.4 USM.

Op dit moment enkel nog maar een aantal test foto's gemaakt om de camera te testen in wat mindere lichtomstandigheden. Verschil is inderdaad groot te noemen in vergelijking met mijn 60D die ik hiervoor had. Kortom hartstikke tevreden met dit nieuwe speeltje. Nu eerst nog even de tijd nemen om te kijken in hoeverre ik in het telebereik te kort kom met de foto's die ik maak.
Luxman 590AX Mk II / Kef reference 105-3 / Pioneer LX-5090 ISF

Starred


Rob Eric Blank