WMP werkt niet meer

Gestart door TacoG, maart 23, 2008, 12:53:17

Vorige topic - Volgende topic

TacoG

edit: al opgelost door een nieuw codec pekket geinstalleerd te hebben.

Toen ik onlangs een nieuwe schijf in mijn htpc had gezet en windows XP hierop wilde installeerde, begaf mijn oude harde schijf het om een of andere reden. Ik was dus al mijn programma's, muziek en veel films kwijt. Nu moet ik dus weer helemaal opnieuw beginnen met alles. Het eerste probleem waar ik nu tegenaam kom is dat Windows Media Player geen dvds afspeelt. Ik krijg dan de volgende foutmelding: " Windows Media Player cannot play DVD video. You might need to adjust you Windows Display settings. Open display settings in Control Panel, and then trying to lowering you screen resolution and color quality settings" .

Begrijpt iemand deze foutmelding en weet wat ik moet doen? Ik heb overal al gekeken, en de resolutie gezet op 800x600. Maar dat helpt ook allemaal niks. Zou het misschien met de videokaart te maken kunnen hebben. Ik dacht dat ik een 6800Gt erin had zitten (dat stond in apparaatbeheer voor de crash). Ik heb nu een Nvidia driver gedownload, maar nu zegt apparaatbeheer dat er een 6600Gt inzit.

In bv. VLC speelt de film wel af. Ik heb trouwens AC3filter en Ffdshow geinstalleerd.
Enige suggesties?

Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

TacoG

nog even terugkomend op mijn videokaart. Via de ndivia site heb ik het bestand 169.21_forceware_winxp_32bit_english_whql gedownload en geinstalleerd. Nu zie ik in apparaatbeheer dus de 6600GT staan. En ook als ik bv. het programmaatje GPU draai zie ik 660GT staan, waar daar voor mijn crahs 6800GT staan. Iemand hier een verklaring voor. Moet ik misschien een andere driver installeren? Of heb ik nu echt een 6600GT erin zitten? Maar waarom stond er dan eerst bij GPU een 68o00GT?
Panasonic 65VT60,Pioneer 5080XA, Epson TW-9000, Onkyo TX-NR616, Marantz DV6400, Elac FS247 (fronts) , Focal JM lab Sib (center + rears) & Cub (sub), Synology DS211+, HTPC blu-ray, PS3, PS2, Nintendo Wii, UPC HD-DVR

Sk

Ik zou zeggen maak je kast eens open en kijk wat er op de kaart staat.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

TacoG

Citaat van: Sk op maart 23, 2008, 22:09:52
Ik zou zeggen maak je kast eens open en kijk wat er op de kaart staat.

Ik heb de kaart er al uit gehaald, maar kan helaas niks vinden wat op een typenummer lijkt oid.

Sk

Citaat van: TacoG op maart 25, 2008, 16:18:24
Ik heb de kaart er al uit gehaald, maar kan helaas niks vinden wat op een typenummer lijkt oid.

Er zullen ongetwijfeld bepaalde nummers te vinden zijn. Ik zou dan gewoon op deze nummers op google zoeken.
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

TacoG

ik zal straks nog eens gaan zoeken of ik wat nummer kan vinden.