RUSH Live in Rio DVD

Gestart door patrick_vdb, april 28, 2003, 23:45:36

Vorige topic - Volgende topic

patrick_vdb

Hi,

Ben benieuwd naar het antwoord (en nog meer naar de gevolgen) ;)

CiteerJe weet dus wat je te wachten staat....

Ja, dat ik de dvd alsnog niet bestel, ik ken mezelf ;) Ik zet gewoon Fly by Night of Farewell to Kings nog maar eens op.

Mvrgr

Patrick

AppleMies

Beste Rush-ers,

Dat er aantoonbaar iets erg mis is met de Rush In Rio DVD is inmiddels wel duidelijk als je de forums wereldwijd bekijkt. Zelfs de Geddy Lee heeft inmiddels laten weten niet echt blij te zijn met het eindresulaat. :(

Hier een veelzeggend verslag van een 5.1. recording enigineer in de US die ook met Paul Northfield werkt (producer van Rush In Rio DVD)

" I am the brother of phantom fear and if you have read his other postings I will elaborate. I am a recording engineer and I work in a control room that is dolby 5.1 certified. I personally think the band is great but I do not consider myself a huge fan like the rest of you. We listened to the dvd in the control room with 2 other people ( both huge fans) one of whom is also an engineer. Without getting overly technical I would like to say the following. We do sound for film and television as well as music. My background is primarily recording music. For us to do film mixing in 5.1 there are very stringent controls. We had to have a dolby engineer come here and certify the room, which basically means making sure that everything is technically correct. This has to be done for a theatrical release. Things are not as technically controlled for a dvd release. That being said, from a non emotional technical standpoint there is definately a problem with the dvd. Both myself and the other engineer agree. With our professional decoder we can see things that confirm what we were hearing. The balance between the five speakers definately seems off. I noticed one posting where someone turned up their centre channel and turned down their surrounds. This would help, I am not here to point fingers, but this problem could have occured in the mixing or mastering stage.The stereo mix does not sound right to me either. One of the problems that both the stereo and surround mixes suffer from is too much limiting or compression. You can see my brothers explanation in laymans terms on an earlier posting. This is a common problem with many cd's as people want their cd to sound louder than the next guys. I had the opportunity to speak with Paul Northfield at a workshop we had at our studio. He felt their most recent album suffered from this problem. It is unfortunate that it sounds the way it does because it could sound so much better. If you are a big fan you will just have to be happy with a blurry picture. "

De gehele thread m.b.t. de geluidskwaliteit van deze DVD vind je hier.

gr.

Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Hier de official statement waarom last minute niet is gekozen voor anamorphic maar 4:3 letterboxed:

" The decision to forego an anamorphic version was due to limitations with some of the cameras used to film the concert. The majority of the concert was filmed in a 16:9 Digibeta format but due to the sensitivity of having cameramen distracting Neil during the show, mini remote cameras were used around him that could only be recorded in a 4:3 format. The issue of anamorphic was first raised in June and we investigated the option and what it would take to convert these tapes, which once the show was fully edited comprised about 25 - 30% of the footage used, to anamorphic. Since we were already dealing with a softer image, the process necessary to achieve anamorphic for these particular tapes would have degraded the footage further and many shots of Neil would have become blurred and all these shots would have really stood out from the rest of the program. With this footage comprising so much of the show it would have been become a distraction and as such lessen the experience for the viewer. The decision was made to maintain the strongest possible quality product and deliver a great performance, in what is still the most common format, while holding onto our intended letterbox look. The decision was purely one of giving the highest quality experience to all the viewers possible.

Allan Weinrib, Executive Producer, Rush In Rio."

Ik vraag mij af na alle nadelen die inmiddels besproken zijn tijdens en na de concertregistratie waarom men niet besloten heeft de DVD uit te stellen en een later concert b.v. in Canada te registreren. Zal wel aan mij liggen. ???

gr.

Mies

weimaraner

Iedereen die dacht dat op dit forum veel gezegd is over de kwaliteit van de dvd, die heeft het forum op de rush-site nog niet gezien. Ok, het is overduidelijk dat er iets mis is met de dvd. Experts hebben nu ook aangegeven waar dat aan ligt. Het heeft iets met limitors en compressie te maken. Onbegrijpelijk dat het gebeurt maar het is wel zo. Voor alle "fans"die niet op de Europese release konden wachten is dat jammer. Ik heb 'm gewoon bij FRS besteld en was voorbereid op wat ging komen. Ik ben dolblij dat ik nu eindelijk een concert op dvd heb. Ik ik kan niet anders zeggen dan dat ik ervan geniet en de slechte kwaliteit op de koop toe neem. Neil is echt super!
Ik ben van mening dat je alles ook te veel kunt uitmelken wat er wel of niet deugt aan een product.  Ook met superspullen kun je het niet beter maken. Pluspunt aan dit alles is dat de heren van Rush zich zullen revancheren voor dit product en binnenkort een perfecte dvd van ESL of ASOH of MP zullen afleveren, of misschien wel een nieuwe release van RIR met DTS en anamorphic beeld.
Dus Mies, we weten het nu wel en de Amerikanen en Canadezen weten nu ook dat er in Nederland kritisch naar dvd's wordt gekeken en geluisterd. Wat ik me overigens afvraag waar jij precies eigen baas van bent, want je hebt wel heel erg veel tijd om het internet te vullen!

Groeten aan alle Rush fans

Weimaraner

AppleMies

Citaat van: weimaraner op november 25, 2003, 16:41:08
Iedereen die dacht dat op dit forum veel gezegd is over de kwaliteit van de dvd, die heeft het forum op de rush-site nog niet gezien.

Dus Mies, we weten het nu wel en de Amerikanen en Canadezen weten nu ook dat er in Nederland kritisch naar dvd's wordt gekeken en geluisterd. Wat ik me overigens afvraag waar jij precies eigen baas van bent, want je hebt wel heel erg veel tijd om het internet te vullen!

Groeten aan alle Rush fans

Weimaraner
Citeer

1. beter lezen, had ik al gemeld.

2. Don't shoot the messenger. Ik meld slechts de feiten.

3. Jaloers op mijn vrijheden die ik mij kan permiteren?

gr.

Mies ;)

weimaraner

Mies,

Inderdaad. Ik ben jaloers! Ik moet mijn verhaal van gisteren enigzins nuanceren. Ik heb de DVD nog eens goed bekeken en beluisterd en kom net als velen tot de conclusie dat vooral het geluid bijzonder slecht is. Als je als niet Rush fan dit product bekijkt dan is het nog veel slechter.  :'(Dit is verreweg de slechste DVD uit mijn collectie: en ik heb er heel wat.  :-[
Dus sorry voor de eerste reactie. Er was alle reden om je op te winden. Ik denk alleen dat we er niet veel aan kunnen doen. Ze zullen echt niet een nieuwe mix maken en iedereen die het huidige exemplaar heeft gratis een andere bezorgen. Al zou het wel moeten. Het is echt bagger!

Gr. Weimaraner

AppleMies

Citaat van: weimaraner op november 26, 2003, 18:55:09
Mies,

Inderdaad. Ik ben jaloers! Ik moet mijn verhaal van gisteren enigzins nuanceren. Ik heb de DVD nog eens goed bekeken en beluisterd en kom net als velen tot de conclusie dat vooral het geluid bijzonder slecht is. Als je als niet Rush fan dit product bekijkt dan is het nog veel slechter.  :'(Dit is verreweg de slechste DVD uit mijn collectie: en ik heb er heel wat.  :-[
Dus sorry voor de eerste reactie. Er was alle reden om je op te winden. Ik denk alleen dat we er niet veel aan kunnen doen. Ze zullen echt niet een nieuwe mix maken en iedereen die het huidige exemplaar heeft gratis een andere bezorgen. Al zou het wel moeten. Het is echt bagger!

Gr. Weimaraner

Hoi,

No hard feelings hoor. Ik kan van tijd tot tijd ook vrij impulsief reageren.... ;)  Ik heb slechts de feiten gemeld en zoals je nu zelf hebt ontdekt is de geluidskwaliteit simpelweg ver beneden nivo.  De studiotechnici zijn -zoals je kunt lezen op RUSH.net- zijn het er allemaal over eens dat er iets ernstig mis is gegaan in de mastering fase. Zelfs Geddy Lee heeft zich zelfs laten ontschieten in een CNN interview dat hij allerminst happy is met eindresultaat.

Daarbij ben ik een RUSH-fan van de eerste orde sinds 1979 maar dat neemt niet weg dat ik dan niet kritisch mag zijn.

Ik weet niet waar je muzikale voorkeuren liggen maar zoals het ECHT hoort zijn de dvd's van bv. Peter Gabriel : Secret World & Growing Up of HEART: Alive In Seattle (aanrader :P ) om er zo maar een paar te noemen.

RUSH in Rio vind ik ondanks de topperformance van "the Boys" halverwege zo irritant dat ik 'm al een paar keer niet heb uitgekeken. Voor sommige overdreven maar dat is mijn beleving.

gr.

Mies

Hansie

Geluid is inderdaad niet best.

Toch beschouw ik de DVD wel als aanwinst.

De extra disk vind ik wel gaaf.

Ook de drie multi-angle's zijn niet te versmaden.

Waar zit dat verdomde paasei nou verborgen???? :)

weimaraner

Na alle terechte kritiek op de DVD is er wellicht een lichtpuntje. Rush gaat ook in 2004 op tour en doen dan Europa aan. Bidden dat ze ergens in de buurt komen. Dan gaan we met z'n allen luisteren hoe het live klinkt!!

Groeten,

Weimaraner

AppleMies

Citaat van: weimaraner op december 22, 2003, 20:40:04
Na alle terechte kritiek op de DVD is er wellicht een lichtpuntje. Rush gaat ook in 2004 op tour en doen dan Europa aan. Bidden dat ze ergens in de buurt komen. Dan gaan we met z'n allen luisteren hoe het live klinkt!!

Groeten,

Weimaraner

C 8) 8)L!!   Inderdaad hopen dat ze in buurt komen.  Wel effe kaarten regelen.

gr.

Mies

Grindtegel

Heb al gehoord dat er roddels gaan over Rush op Arrow Rock.
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

AppleMies

Citaat van: Grindtegel op december 23, 2003, 19:04:48
Heb al gehoord dat er roddels gaan over Rush op Arrow Rock.

Hoi,

Er wordt op de Arrow Festival link geen melding gemaakt van RUSH....................MAAR HOLY SH*T!!!!! :P  YES & HEART op hetzelfde festival.  WOOOW.   Als RUSH dan ook nog komt wor ik gek!!! :rolleyes:

gr.

Mies

weimaraner

Op aanraden van Mies ;)  heb ik de dvd van Peter Gabriel, Growing Up aangeschaft.
Dit is inderdaad een geweldig concert. Iedere liefhebber van live concerten die het beste uit zijn spullen wil halen, is haast verplicht deze dvd aan te schaffen.

Iemand nog iets gehoord of Rush in de buurt komt?

Groeten,

Weimaraner

AppleMies

Citaat van: weimaraner op januari  6, 2004, 19:46:11
Op aanraden van Mies ;)  heb ik de dvd van Peter Gabriel aangeschaft.
Dit is inderdaad een geweldig concert. Iedere liefhebber van live concerten die het beste uit zijn spullen wil halen, is haast verplicht deze dvd aan te schaffen.

Iemand nog iets gehoord of Rush in de buurt komt?

Groeten,

Weimaraner

Oops, ik voel mij net Hara Krishna die iemand heeft bekeerd ::) ;D.  Maar ik vind het zelf samen met HEART-Alive In Seatlle de beste concert DVD die ik ken. Maar goed, Peter Gabriel kan bij mij zowiezo niks fout doen dus erg objectief is dat in de ogen van sommige niet natuurlijk. ;)  Dus, na Growing Up wordt het dus morgen naar de winkel voor HEART-Alive in Seattle. Ook weer met Audio (DTS)  en Visueel (shot with HD camera's) helemaal top.  De lead zangeres Ann Wilson IS en BLIJFT de beste vrouwelijke rock zangeres  :P on the planet.  Ik heb deze dvd al ontelbaar keren gezien en nog steeds probeer ik die ene valse noot te ontdekken.....................ik zoek nog steeds.

RUSH in Europa is nog steeds gerucht. Ik heb er ng niets van vernomen.

gr.

Mies

AppleMies

Het is dus nu officieel

Tourtdates en locaties zijn er nog niet. Houdt de site RUSH.com in de gaten

gr.

Mies

Grindtegel

Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

weimaraner

Ik zal het wel verkeerd hebben maar dit wil ik toch effe voorleggen:

http://www.lordsofmetal.nl/concerten.php?lang=nl

12 Mei   :o

Rush - Ahoy Rotterdam (tbc)

Kan iemand mij uit de droom helpen dat dit niet is wat er staat!!

Groeten

Weimaraner

Grindtegel

Op de site van Mojo staat niks, op de site van Ahoy' zelf ook niet. Denk niet dat het klopt helaas.

AppleMies

Hoi Rush fans,

Op 17 februari worden de officiële tourdates voor de Rush 30th anniversary tour bekend gemaakt.  LET OP!! ze lopen daar wel ca. 5-6 uur achter op ons.. ;)

Dus morgen effe checken op www.RUSH.com

gr.

Mies

Face

Ai, daar zit nog geen nederland bij. Hopen dat dat nog komt.

Draai Rush in Rio ondertussen helemaal plat. Wat hebben ze een energie en wat een plezier hebben ze in het spelen.
Het lijkt wel idd of ze heel erg een live sound hebben willen benadrukken met deze mix. Ik zou me kunnen voorstellen als ik daar tussen het publiek sta, dat het net zo klinkt.

O baterista..........O mijn hemel O0
Speakers: Focal 630 kit + Focal surrounds.  Versterking: Parasound P/FET 900 en D/AS1000 II.  DVD: Pioneer DV535.  Speakerkabel: vdHul Magnum met WBT.  Interconnect: standaard Parasound en Eichmann 4 en 6.

weimaraner

Rush fans,

Het is zover!!

1 october Rush in Rotterdam Ahoy.

Ongelooflijk :D :D

Wie regelt de kaartjes??

Groeten,

Weimaraner

AppleMies

Hoi,

Dat meen je niet............. >:(  :-[  Dan vertrek ik voor m'n werk naar HAWAII.  Heb ik  lekker geplanned weer. Nou ja, dan maar bloedmooie strakke bikinibabes kijken op Honolulu. It's a dirty job...............but somebody's got a do it.. ;D ::)

gr.

Mies

Grindtegel

Woeha!! Geweldig!!! De voorverkoop begint op 8 april, ben benieuwd hoe snel dat uitverkocht is.

Grindtegel

Yaaahhaaaaaa, ik heb tickets!!! Eindelijk kan ik ze ook live gaan bewonderen. Jammer dat ik tot 1 oktober moet wachten.

schedel

Ja hier nog een, ach nog maar vijf maanden wachten  ;D ;D
T+A | REL | Denon | JVC