RUSH Live in Rio DVD

Gestart door patrick_vdb, april 28, 2003, 23:45:36

Vorige topic - Volgende topic

weimaraner

Ha Grindtegel,
Hie is de DVD? Heb 'm bij Free R. besteld omdat ik altijd dacht dat amerikaanse spullen niet op onze spelers draaien, of geldt dat alleen voor video? Ik moet nog wachten en daar baal ik van dus gaarne jouw recensie!!

Groeten,

Weimaraner

Grindtegel

Nou op dit moment staat ie aan, hij is net binnengekomen!!

Allereerste indruk: BASS

Het sub kanaal staat vrij hard ingesteld. Dus mijn subbie maar ietsie lager gezet, dat maakt het een stuk beter.

Tweede indruk: Publiek in Rio maakt veel lawaai en kent alle nummers uit hun hoofd.

Het beeld is goed, maar hij staat nu via de tv te draaien, dus kan ik dat niet helemaal goed beoordelen.

De dvd maakt tot nu toe waar wat ik ervan in gedachten had, je hebt echt het gevoel tussen het publiek te staan en de mix is erg realistisch gedaan.

Voor Rush fans een echte aanrader die je niet mag missen!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Grindtegel

Inmiddels al een 1,5 uur gezien en hij wordt alleen maar beter.

Toch is de beeldkwaliteit niet geweldig op de PJ. Hij is helaas niet anamorph maar letterboxed. Gelukkig maakt mij dat in dit geval (muziekdvd...) niet veel uit.

Speciale vermelding voor drummer Neil Peart, wat die gast allemaal kan is ON-GE-LO-FE-LIJK, waanzin die moet je echt te keer zien (en horen gaan)!!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

patrick_vdb

Citaat van: Grindtegel op oktober 28, 2003, 22:32:14
Speciale vermelding voor drummer Neil Peart, wat die gast allemaal kan is ON-GE-LO-FE-LIJK, waanzin die moet je echt te keer zien (en horen gaan)!!

;D

Neil Peart is idd rete 8) en zijn drumspel is niet alleen een genot om naar te luisteren maar zeker ook om naar te kijken (niets volgens de geijkte methode). Eigenlijk net zoals Mike Portnoy van Dream Theater 8)

Mvrgr

Patrick

Grindtegel

aah, Dream Theater, mijn favoriete band. Mike Portnoy is inderdaad ook een geweldenaar, maar dat zijn alle bandleden van Dream Theater (behalve de zanger...)

patrick_vdb

<off-topic alert>

Dus jij staat/zit 18 Januarie ook weer netjes in het Ahoy?

<off-topic alert off>

Mvrgr

Patrick

Grindtegel

:-[ eeeeh, ik heb nog geen kaartjes besteld :-[ :-[

patrick_vdb

Shame on you ;D Snel bestellen dan maar, is wel dezelfde show als afgelopen optreden in de Ahoy maar je weet het he.....bij Dream Theater is geen enkele show hetzelfde ;)

Mvrgr

Patrick

Lone Ranger

Zit die layer change nou zo klote of ligt dat aan mij.

Als ze dat nou gewoon tijdens de pauze hadden gedaan.
Was toch volgens mij een perfect moment.
Geluid is even weg,beeld is zwart,dus.........ideaal moment.
Nee hoor,doen ze het even verkeerd als onhandig. ::)

AppleMies

BINNEN!!!! :P R1 , via PLAYUSA.

Vraagje:

Hij speelt nu op mijn PC op het werk met PowerDVD. Nu meldt PowerDVD dat ie Letterboxed is. Klopt dit. Is ie geen Widescreen? ???

gr.

Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

Grindtegel

Ja, hij is inderdaad alleen maar letterboxed (had ik al vermeld, wel lezen ;) )

AppleMies

Citaat van: Grindtegel op november  6, 2003, 16:13:46
Ja, hij is inderdaad alleen maar letterboxed (had ik al vermeld, wel lezen ;) )

F :-\CK.......Nou ja, niks aan te doen.....

P.S. Ik kan niet de hele dag topics lezen..Ben op m'n werk. ::) HTFORUM staat op een werkloze PC op de achtergrond een beetje niks te doen. Zo af en toe klop ik weer eens een berichtje in... 8)

gr.

Mies

Grindtegel

WAT!!!

Zit jij gewoon te internetten op je werk?

::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

AppleMies

Citaat van: Grindtegel op november  6, 2003, 16:35:34
WAT!!!

Zit jij gewoon te internetten op je werk?

::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)

Moaah, ik ken de baas redelijk goed................. ::)

DAT BEN IK NAMELIJK ZELF............! :P :P :P ;D

gr.

Mies

AppleMies

Hoi Allemaal,

Gisteren eens op mijn gemak de RUSH DVD bekeken.  Los van de performance van de band die heel goed is ben ik zeer teleurgesteld in de algehele uitwerking van deze DVD.

Beeld is ruk omdat het letterboxed is. Wie bedenkt dit?

Geluid: Ik denk dat dit geluidstechnisch de slechtste in mijn bezit
Te veel laag (ik heb geen sub, kun je nagaan) Een zeer matige mix. De bas van Geddy is zeer moeilijk te volgen terwijl hij normaliter een heerlijk heldere grommende sound heeft. Ik speelde vroeger ook bas en die sound had ik op een gegeven moment ook en die is zoooo lekker.  De zang van Geddy is zeer zacht.  Sterker, tussen de songs waar hij het publiek toespreekt is ie nauwelijks te volgen.
Het publiek is ook de gehele show overmatig irritant te horen. Dus ook tijdens de songs. Waardeloos.

Alex's gitaar vind ik ook al niet sterk gemixed. Vreemd want hij heeft de DVD mede-geproduceerd.

De drums van Neil klinken redelijk goed. Die vent is toch geweldig!!

Over het algemeen vind ik er te veel mid-freq. gemixed (op harder volume pijn aan de oren). Eigenlijk net als de laatste studioalbums die ook ruk zijn kwa klank. De laatste die ik goed vond klinken was Moving Pictures. Ik ben van mening sinds dat Terry Brown (producer) niet meer met ze werkt-zijn laatste was dus Moving Pictures- het klankmatig niet meer klopt. Jammer.

Je raadt het al:  DIT IS MIJN GROOTSTE TELEURSTELLING SINDS TIJDEN. En ik houd echt van RUSH maar met dit product hebben de bandleden zich troep laten aansmeren.

Voor mij blijft dus de soundmix van Peter Gabriel's - Secret World MIJN referentie.
Met een goede tweede plaats voor Roger Waters - In The Flesh

Gelukkig kan ik van RUSH als band en hun muziek wel genieten.

Ik krijg ook de nieuwe Peter Gabriel - Growing Up DVD binnen. Ik vertrouw er op dat daarmee weer goed zit. :P :P :P

gr.

Mies :( :( :( :'( :'(

AppleMies

Hoi,

Ben op het RUSH Fan forum nog veel meer ontevreden fans tegengekomen. Zie HIER een groot aantal negatieve reacties vanuit de hele wereld over de DVD die er niet om liegen.

Gezien het uitblijven van reacties alhier (heel vreemd?) ??? op mijn bevindingen ben ik toch blij dat ik niet de enige ben. Ik blijf RUSH fan maar die DVD is en blijft bagger. >:( Een gemiste kans. :'(

gr.

Mies

Grindtegel

Ja, je hebt wel gelijk hoor Mies, de kwaliteit van de dvd laat inderdaad te wensen over.

Zoals ik in mijn eerste post toen ik hem binnenhad al aangaf, is de bass veel te hard en de rears ook. In mijn enthousiasme van toen zag ik dat echter niet als slecht...

Dat je er wel een aardige sound uit kan krijgen door aan je knoppen te moeten draaien is inderdaad een slechte zaak.

En toch vind ik de dvd geweldig, kan er niks aan doen, zal wel komen omdat dit de eerste keer is dat ik wordt geconfronteerd met Rush live.

AppleMies

Citaat van: Grindtegel op november 11, 2003, 10:35:39
Ja, je hebt wel gelijk hoor Mies, de kwaliteit van de dvd laat inderdaad te wensen over.

Zoals ik in mijn eerste post toen ik hem binnenhad al aangaf, is de bass veel te hard en de rears ook. In mijn enthousiasme van toen zag ik dat echter niet als slecht...

Dat je er wel een aardige sound uit kan krijgen door aan je knoppen te moeten draaien is inderdaad een slechte zaak.

En toch vind ik de dvd geweldig, kan er niks aan doen, zal wel komen omdat dit de eerste keer is dat ik wordt geconfronteerd met Rush live.

Bedankt voor je reactie. Ik begon al aan mezelf te twijfelen. Overiges mankeert er niets aan de performance van de boys. Deze is bij elk concert top. Ik ben zelf twee keer naar een RUSH concert geweest en dit zijn simpelweg geniale muzikanten. Daar ligt het dus niet aan.

Er zitten gewoon TEVEEL zaken aan die dvd die niet klopppen. Op iedere dvd is wel iets op aan te merken maar deze heeft een hele lijst. Van het openingsnummer Tom Sawyer schrok ik me gek. Ik heb hem zelfs na 1 minuut stilgezet om te zien of er iets in de processor settings verkeerd stond. De stem van Geddy was bijna niet te horen dus ik dacht dat m'n center uit stond. Alles bleek in orde. Dat laag is gewoon belachelijk. De dvd is gemixed door iemand met een serieuze gehoorbeschadiging volgens mij.

Ben benieuwd of de bandleden nog reageren. Met name Geddy Lee neemt de meningen van de fans zeer serieus en hij reageerd regelmatig persoonlijk op het Forum. Gewoon onder z'n eigen naam. Effe in de gaten houden.

gr.

Mies

Grindtegel

Interessant, laat effe weten als ie gereageerd heeft.

patrick_vdb

Hi Mies,

De reden waarom reakties op dit forum wat uitblijven is wellicht om dat niet iedereen de dvd al heeft (ik heb 'm zelf bv nog niet). Ik vind het eigenlijk ook erg jammer om zoveel negatief nieuws te lezen omtrent deze dvd-release. Zoals al gezegd deze jongens zijn geniale muzikanten en verdienen gewoonweg een top-release (net zoals de fans dat ook verdienen).

Jammer :'(

Mvrgr

Patrick

AppleMies

Citaat van: patrick_vdb op november 11, 2003, 11:24:52
Hi Mies,

De reden waarom reakties op dit forum wat uitblijven is wellicht om dat niet iedereen de dvd al heeft (ik heb 'm zelf bv nog niet). Ik vind het eigenlijk ook erg jammer om zoveel negatief nieuws te lezen omtrent deze dvd-release. Zoals al gezegd deze jongens zijn geniale muzikanten en verdienen gewoonweg een top-release (net zoals de fans dat ook verdienen).

Jammer :'(

Mvrgr

Patrick

Hoi Patrick,

Het is gewoon jammer want hoe je het ook wendt of keert na een tijdje gaat het geluid mij dusdanig irriteren dat ik hem uit zet. Hier kan ik gewoon niet de hele tijd naar luisteren. Misschien ben ik een z**kert maar zo ervaar ik het. Het beeld kan ik nog mee leven maar de rest........

Je weet dus wat je te wachten staat.... ::)

gr.

Mies

Lone Ranger

Ik schrok me echt te pletter bij het eerste basgeluidje.
Ik dacht, mooi,even hard zetten vanaf het begin. ::)

Jezus,wat viel die bas me zwaar op de maag.

Ik denk trouwens ook,dat het door de lokatie komt.
Rio staat nu eenmaal niet bekend om zijn grandioze acoustiek.
Luister maar naar andere concerten in Rio.
Queen in Rio bijvoorbeeld is ook geen hoogvlieger.

Lone Ranger

Citaat van: Mies op november 11, 2003, 12:06:43
Hoi Patrick,

Het is gewoon jammer want hoe je het ook wendt of keert na een tijdje gaat het geluid mij dusdanig irriteren dat ik hem uit zet. Hier kan ik gewoon niet de hele tijd naar luisteren. Misschien ben ik een z**kert maar zo ervaar ik het. Het beeld kan ik nog mee leven maar de rest........

Je weet dus wat je te wachten staat.... ::)

gr.

Mies

Nee hoor,ik heb hem ook steeds weer afgezet.Je kunt hem zachter zetten,maar daar is het geen concert voor.
Dood- en doodzonde,want hier keek ik echt naar uit.

Gr.Fred.

AppleMies

Citaat van: Lone Ranger op november 11, 2003, 20:01:12
Ik schrok me echt te pletter bij het eerste basgeluidje.
Ik dacht, mooi,even hard zetten vanaf het begin. ::)

Jezus,wat viel die bas me zwaar op de maag.

Ik denk trouwens ook,dat het door de lokatie komt.
Rio staat nu eenmaal niet bekend om zijn grandioze acoustiek.
Luister maar naar andere concerten in Rio.
Queen in Rio bijvoorbeeld is ook geen hoogvlieger.

Hoi,

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat de akoestiek van RIO daar iets mee van doen heeft. Tenslotte gaat niets meer via de microfoon tegenwoordig maar alles hup, direct de tafel in. Daarnaast is dit in de mix door iemand die verstaan van zaken heeft te goed ondervangen. Nee, dit is gewoonweg een bagger mix.

gr.

Mies

AppleMies

Nou,

Ik heb net effe een mailtje gestuurd naar de Int. Sales Manager van de Home Coming Studios in Toronto, de uitgever van de disc. Even laten weten wat voor een baggerproduct dit is. Eens kijken wat de reactie is. Als ie antwoordt post ik 'm wel hier.

Ja, ik was in een pestbui ja. Dit mag gewoon niet. >:(

gr.

Mies