IR transmitter

Gestart door Mike Philippens, maart 21, 2008, 13:42:14

Vorige topic - Volgende topic

Mike Philippens

Ik ben bezig met een HTPC en wil met iets als Girder aan de gang om eea op de PC te automatiseren. Via scripts kun je van alles op de PC opstarten enzo. Ik bedacht me dat het in bepaalde gevallen ook leuk zou zijn om vanuit de PC bepaalde apparaten aan te sturen over IR. Dus met een IR transmitter. Ik kan alleen die dingen nergens vinden. Je kunt wel hier en daar van die printjes kopen waarop een IR oogje zit om met zo'n MCE remote de PC te bedienen, maar hoe zit het met transmitter? Zijn ook daarvan kits te koop die je bv via USB aan kunt sluiten?

Plan is om bv via de webserver functionaliteit een web based interface te maken die andere apparaten aan en uit kan zetten via het web. Dus niet met een IR remote. Dus het volume van de receiver, surround modes voor het geval dat je muziek aan het luisteren bent zonder dat je scherm aan staat.
Ik weet dat er ook Vista Sideshow remotes aan zitten te komen, maar ik heb nog niet kunnen vinden dat ze er al zijn en waar ik ze kan kopen.

arieB

kijk eens op www.irtrans.de voor de oplossing.

gebruik ik ook om vanaf mn touchscreen die in de keuken hangt mn tv en receiver in de huiskamer aan te sturen.

zie ook http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=54146.25

Onkyo TX-SR702 - Phonar Veritas P5 Front - Phonar Camparo 4P Center - Wharfdale Diamond 9.1 Rear - Bi-wired Oehlbach Silverstream Front - Bi-wired Oehlbach Streamline Rear - Profigold PGD4015 OxyPure Interlink - MCE 2005

Mike Philippens

Zijn er geen elegantere oplossingen? Het gaat hier om een HTPC die onder de receiver en de TV staat. Ik dacht meer aan iets dat ik in de PC kan inbouwen (printje dat via een USB header op de computer is aangesloten) met een IR oogje aan een draadje die ik ergens strategisch kan opstellen.

Ik zie dat Origen dat soort dingen heeft, maar dat is dan een complete set van een LCD display (voor in hun eigen kasten) met IR ontvanger én een transmitter aan een draadje. Maar mijn beoogde HTPC kast heeft al een display en IR ontvanger.

kaajee

Citaat van: Mike Philippens op maart 31, 2008, 21:16:35
Zijn er geen elegantere oplossingen? Het gaat hier om een HTPC die onder de receiver en de TV staat. Ik dacht meer aan iets dat ik in de PC kan inbouwen (printje dat via een USB header op de computer is aangesloten) met een IR oogje aan een draadje die ik ergens strategisch kan opstellen.

Ik zie dat Origen dat soort dingen heeft, maar dat is dan een complete set van een LCD display (voor in hun eigen kasten) met IR ontvanger én een transmitter aan een draadje. Maar mijn beoogde HTPC kast heeft al een display en IR ontvanger.
Heeft die kast/ir ook de beschikking over zg. IR blaster uitgangen? De originele MS USB IR Receiver heeft die wel en die zijn in beginsel bedoeld op bijv. een set top box te kunnen bedienen. Deze 'verlengen' ahw het/een IR signaal wat met de remote gestuurd is.

Deze ir blaster uitgangen/kabels zijn ook meer universeel te gebruiken, zodat je op die wijze ook andere apparatuur kunt bedienen.
Wellicht is dat iets voor je.
Hier en hier is er meer over te lezen.........

Mike Philippens

Citaat van: kaajee op maart 31, 2008, 22:43:52
Heeft die kast/ir ook de beschikking over zg. IR blaster uitgangen? De originele MS USB IR Receiver heeft die wel en die zijn in beginsel bedoeld op bijv. een set top box te kunnen bedienen. Deze 'verlengen' ahw het/een IR signaal wat met de remote gestuurd is.
Ik zal het eens navragen aan Silverstone (ik heb de CW02 besteld) of iets dergelijks op het LCD panel zit. Wat ik tot nu toe heb gezien, is dat ze vaak van dezelfde leverancier af komen.

kaajee

Citaat van: Mike Philippens op maart 31, 2008, 23:37:14
Ik zal het eens navragen aan Silverstone (ik heb de CW02 besteld) of iets dergelijks op het LCD panel zit. Wat ik tot nu toe heb gezien, is dat ze vaak van dezelfde leverancier af komen.
Ik vrees dat jouw CW02 daarin niet voorziet, wellicht hebben de 'huidige' iMon's (want die zit in die CW02) een IR blaster uitgang/optie, de mijne/vorige in ieder geval niet!

HouseOfCinema.nl

Citaat van: Mike Philippens op maart 31, 2008, 21:16:35

Kortste dat m.i. hierbij in de buurt komt is: http://www.sweex.nl/producten.php?sectie&item=49&artikel=134&detail=oo
Eventueel zou je het ding nog verder kunnen uitkleden zodat je alleen het oogje overhoudt, en dat inbouwen.

Hoop dat dit enigszins is wat je zoekt.

Groet,
Den

kaajee

Citaat van: HouseOfCinema.nl op april  2, 2008, 20:52:32
Kortste dat m.i. hierbij in de buurt komt is: http://www.sweex.nl/producten.php?sectie&item=49&artikel=134&detail=oo
Eventueel zou je het ding nog verder kunnen uitkleden zodat je alleen het oogje overhoudt, en dat inbouwen.

Hoop dat dit enigszins is wat je zoekt.

Groet,
Den
Huh? Hoe 'zie' je dit dan? Die Sweex is een IrDA adapter, in beginsel bedoelt voor communicatie tussen ps en bijv. PDA of mobiele telefoon en vrijwel niet geschikt voor 'consumenten infrarood' apparatuur/bediening.

Staat er ook bij toch?
CiteerVoorbeelden hiervan zijn mobiele telefoons, PDA's en laptops. Verstuur eenvoudig beltonen vanuit je PC naar je mobiele telefoon of synchroniseer PC en PDA, laptop of GSM.

Hij heeft ook geen enkel apparaat (behalve de PC) in beginsel die IrDA 'ondersteunt'.

Nee, aan die Sweex heb je helemaal niets!

Mike Philippens

Ik heb nog eens die Origen opgezocht. Die hebben dus dit. Ik heb dat nog even goed nagelezen, en het is gebasseerd op Irtrans hardware. Die werden al eerder gesuggereerd door ArieB. Alleen dacht ik bij het zien van die kastjes dat ik dat de boel in dat kastje zat...niet goed doorgelezen. Ik zie dat het kastje de hoofdmodule is, waar je eventueel een externe IR LED kunt aansluiten. En die hebben ze met een lange kabel. Ik ga dat spul dus eens even goed bestuderen, want dat is dus erg interessant.

Zo zie je maar...éven doorlezen is vaak erg handig. Ik was nl al eerder op die site geweest, maar had die externe IR LEDs toen ook al niet gezien.

kaajee

Citaat van: Mike Philippens op april  2, 2008, 23:44:35
Ik heb nog eens die Origen opgezocht. Die hebben dus dit. Ik heb dat nog even goed nagelezen, en het is gebasseerd op Irtrans hardware. Die werden al eerder gesuggereerd door ArieB. Alleen dacht ik bij het zien van die kastjes dat ik dat de boel in dat kastje zat...niet goed doorgelezen. Ik zie dat het kastje de hoofdmodule is, waar je eventueel een externe IR LED kunt aansluiten. En die hebben ze met een lange kabel. Ik ga dat spul dus eens even goed bestuderen, want dat is dus erg interessant.

Zo zie je maar...éven doorlezen is vaak erg handig. Ik was nl al eerder op die site geweest, maar had die externe IR LEDs toen ook al niet gezien.
Die kunnen ook idd, de zin: " Expandable for more devices via additional IR emitters" 'moet je hebben'; IR emitters=IR blaster=IR extender

Mike Philippens

Citaat van: kaajee op april  3, 2008, 09:29:44
Die kunnen ook idd, de zin: " Expandable for more devices via additional IR emitters" 'moet je hebben'; IR emitters=IR blaster=IR extender
Precies! Ik zag eerst alleen dat doosje, en had niet verder gekeken dan mijn neus lang was en compleet gemist dat er ook externe emitters aan konden. Dat was idd wat ik zocht. En ook nog helemaal te programmeren met Girder...ik ben weer helemaal blij!

rvl1980

Oude thread... maar voor geinterreseerden: ik was zelf ook op zoek hiernaar om uiteindelijk van mijn Android telefoon een universele remote te maken. Android ---wlan---> PC , en dan PC --- IR ----> TV. Om zo bijvoorbeeld vanaf mijn telefoon een film op te zoeken die op mijn PC staat, af te spelen via de media player en tegelijkertijd ook mijn TV op het goede AV kanaal te zetten en het geluid te kunnen aanpassen vanaf mijn telefoon.

Toen kwam ik deze tegen: http://www.usbuirt.com/overview.htm  , ik neem aan dat dit dan is wat ik zoek?

maxtrash

Citaat van: rvl1980 op januari 31, 2011, 10:46:44
Oude thread... maar voor geinterreseerden: ik was zelf ook op zoek hiernaar om uiteindelijk van mijn Android telefoon een universele remote te maken. Android ---wlan---> PC , en dan PC --- IR ----> TV. Om zo bijvoorbeeld vanaf mijn telefoon een film op te zoeken die op mijn PC staat, af te spelen via de media player en tegelijkertijd ook mijn TV op het goede AV kanaal te zetten en het geluid te kunnen aanpassen vanaf mijn telefoon.

Toen kwam ik deze tegen: http://www.usbuirt.com/overview.htm  , ik neem aan dat dit dan is wat ik zoek?
Ik heb een usbuirt en ook wel eens girder gebruikt. Het is wel een hoop gehobby en vooral voor de android/ipad kant zou ik graag willen weten welke software geschikt is!