peed stereo set focal, classé en rotel

Gestart door peed, maart 20, 2008, 12:36:04

Vorige topic - Volgende topic

peed

Hey, ik ben peter 28jaar en woonachtig in het belgische limburg.
Ik ben ooit begonnen als 12 jarige met een volledige philips set die ondertussen allang versleten en opgeruimd is.

Ik heb nu voor mezelf een set bij elkaar gesteld die nog niet compleet is maar het begin is er (voor mij toch).
De speakers zijn de focal elektra 1027Be
De voorversterker is de Classé CP-500
De eindversterker is de rotel RB-1080
De cd speler is een gewone pioneer( voorlopig).

foto's die volgen nog

peter
Sonus faber cremona auditor m graphite,classe cap 151

Mariusz

Klinkt erg veelbelovend, mooie spullen!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

peed

dank je

zo ben ik eigenlijk begonnen met b&w n804 en de rotel rc 1070 en rb1080.
Nu een jaar later zoals hierboven beschreven met de focal speakers.

hier enkele foto's

peed

ik zeg het nogmaals, het is een begin en wanneer het einde is , dat weet ik nog niet(eindversterker en cd speler)

WickedGame

Ik gok iets op een CA-2200 en een CDP-100

;D

Mooie spullen en leuk begin al zou ik in dit geval door borduren op de Classé Delta tour.

peed

Ik moet er wel bij zeggen, voorlopig zit ik nog in mijn eigen kamer(die tevens ook als slaapkamer dient, er is geen ander oplossing).
Op het einde van dit jaar verhuis ik naar mijn nieuwbouw woning en dan komt alles in mijn woonkamer te staan.
Gelijk de speaker nu staan lijken ze kort naar achteren te staan maar ze staan zo'n 25cm van de achtermuur af, deze speakers hebben een baspoort naar beneden gericht waardoor het boom effect niet aanwezig is(zoals al een paar mensen die zijn komen luisteren hebben ontdekt).

peed

ik denk ook aan de delta tour  ;D, maar met de bouw  :-[

-Freek-

Die vv is echt supermooi! Hoop ik ook ooit nog eens hier te hebben staan  :D. Hoe klinkt dat eigenlijk allemaal samen? Want Classé staat bekend goed te klinken met B&W. Rotel ook. Maar hoe klinkt dan Rotel + Classé + B&W?

peed

hey,

ik heb die rotel vv ook nog, maar samen met de n804 was het hoog veels te scherp, maar nu met de focals is het prachtig

Mariusz

Haha ik zie dat jij ook al ruimteproblemen hebt, net als ik. Hoe is het met de kwaliteit van het laag gesteld zo vanuit die in de hoek geparkeerde Electra's? Mooie vv idd!
Stereo 'HT': Marantz PM8003 - Marantz UD5005 - Sonus Faber Cremona Auditor Graphite
Stereo: Yamaha A-S2100 - Topping E30II DAC - B&W 804D

Fatalfelix

Mooie componenten heb je daar zeg, maar het zou nog veeel en veel mooier zijn als je de ruimte wat aanpast en ze een mooi meubel geeft  ;D
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

peed

hey, het laag valt zeer goed mee(als je wil kom je maar eens luisteren).
ruimte ik weet het maar verwacht maar mooie foto's tegen volgend jaar van men nieuwe woonkamer als ze daar gestationeerd zijn  ;D

-Freek-

Heb nog een vraagje. Iedereen hier (inclusief mijzelf) roept dat de vv prachtig is. Het is echt zo'n apparaat waar je ooit nog eens hoopt te eindigen in je set. Maar ik heb geen flauw idee wat zo'n ding nou kost. Weet dat het duur is, maar in welke prijsklasse ergens heb ik geen idee van. Mag ik vragen hoeveel ie jou gekost heeft?

/edit: oh wacht, intypen op google helpt ;D. Wel maf is dat ik die dingen nooit tweedehands langs zie komen.

FFF

Citaat van: -Freek- op maart 21, 2008, 19:40:13
Heb nog een vraagje. Iedereen hier (inclusief mijzelf) roept dat de vv prachtig is. Het is echt zo'n apparaat waar je ooit nog eens hoopt te eindigen in je set. Maar ik heb geen flauw idee wat zo'n ding nou kost. Weet dat het duur is, maar in welke prijsklasse ergens heb ik geen idee van. Mag ik vragen hoeveel ie jou gekost heeft?

/edit: oh wacht, intypen op google helpt ;D. Wel maf is dat ik die dingen nooit tweedehands langs zie komen.

Adviesprijs is volgens mij 4450?

Die Classé is erg mooi, je gaat heel vel winst behalen als je die andere 2 buiten zet  >:D

peed

tweedehands gekocht bij een dealer voor 2.5k