Toshiba HD-EP 35 incl. 5 films voor € 129,--

Gestart door hummest, maart 18, 2008, 20:48:37

Vorige topic - Volgende topic

yorkie13

de EP30 heeft hdmi 1.2 en zal alleen pcm doorgeven, terwijl de EP35 wel bitstream over de hdmi 1.3
uitgeeft
tevens is de 5.1 uitgang ook wel makkelijk als je een huidige  HT receiver hebt welke geen HDMI heeft
dan kan je bv HDMI naar je HD ready of FullHD LCD of plasmascherm
en via de 5.1 naar je receiver
tevens een mooie dvd speler die prima kan upscalen

hummest

Citaat van: jaco op maart 19, 2008, 12:44:54
Tja, vorige week was dat, toen hadden ze er inderdaad nog net 1 staan.
Maar goed, die was 369 euro, en nu voor 129 een EP35 past mij veel beter.

Ik heb toevallig gistermiddag gemaild naar Directsale voor de HD-XE1, toen gaven ze aan dat ze er nog 2 op voorraad hadden. Ik werd toen overigens ook meteen gewezen op het feit dat de 30 en 35 de uitverkoop ingingen, vandaar ook mijn topicje  ;D ;D

Vanmorgen wederom een mail gekregen, waarin ze aangaven dat de laatste XE-1'en verkocht waren, en dat ze niet meer te leveren zijn..... Ik had overigens aangegeven graag een XE-1 te willen hebben voor het upscalen van SD DVD's, echter kreeg hierop terug dat je het verschil tussen de XE-1 en EP-35 alleen zou zien als je ze echt naar elkaar zou zetten.... Precies hetgene wat ik al eerder had gelezen, en voor een verschil van € 240,00 mag de EP-35 aan de slag !!

neptune

Citaat van: hummest op maart 19, 2008, 13:31:05
Ik had overigens aangegeven graag een XE-1 te willen hebben voor het upscalen van SD DVD's, echter kreeg hierop terug dat je het verschil tussen de XE-1 en EP-35 alleen zou zien als je ze echt naar elkaar zou zetten.
maar hier op het HT-forum zittten natuurlijk meer dan gemiddeld kritische kijkers...
zet hier iets neer

hummest

Paul Landsmeer

Citaat van: RA SUBS op maart 19, 2008, 13:16:04
de EP30 heeft hdmi 1.2 en zal alleen pcm doorgeven, terwijl de EP35 wel bitstream over de hdmi 1.3
uitgeeft
tevens is de 5.1 uitgang ook wel makkelijk als je een huidige  HT receiver hebt welke geen HDMI heeft
dan kan je bv HDMI naar je HD ready of FullHD LCD of plasmascherm
en via de 5.1 naar je receiver
tevens een mooie dvd speler die prima kan upscalen

Hm, het lijkt erop dat je gelijk hebt. Dat had Toshiba wel wat duidelijker mogen communiceren, want op hun site en in de handleidingen noemen ze nergens het versienummer.

Overigens doet de EP35 volgens de handleiding geen deep color bij 1080p/24.

-Freek-

Citaat van: Paull op maart 19, 2008, 15:11:16
Hm, het lijkt erop dat je gelijk hebt. Dat had Toshiba wel wat duidelijker mogen communiceren, want op hun site en in de handleidingen noemen ze nergens het versienummer.

Overigens doet de EP35 volgens de handleiding geen deep color bij 1080p/24.
Lijkt me niet echt een probleem, aangezien er nog geen HD-DVD's zijn die dat ondersteunen. En ik heb zo'n gevoel dat die er ook nooit meer gaan komen ;D.

Paul Landsmeer

Toshiba doet er erg schimmig over, maar volgens de Zwitserse Tosh site heeft de EP30 wel degelijk 1.3:

http://www.toshiba.ch/consumer/Index.asp?nav=HDDVD&page=ProdFam

Pjotr27

Opvallend volgens de 2 handleidingen heeft de EP35 ook mogelijkheden om een tv te bedienen, bij de EP30 kan ik daarover niets vinden.
Dit is voor mij de 30 euro meerprijs wel waard.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

mack

Citaat van: Paull op maart 19, 2008, 15:11:16

Overigens doet de EP35 volgens de handleiding geen deep color bij 1080p/24

En volgens deze site weer wel (volgens de review in de audiovision ook)

yorkie13

yep , naar aanleiding van de test in Audiovision en het niet kunnen weergeven van o.a. DD+, Dolby TrueHD, DTS-HD master audio en DTS-HD high resolution via de HDMI naar een onkyo tx-sr605, ik kreeg alleen multichannel in de diplat vd onkyo,
heb ik de EP30 verkocht en een EP35 aangeschaft welke tot nu toe wel keurig de genoemde formaten via de HDMI1.3 doorgeeft aan de Onkyo 605 en weer 6 HD-dvd films rijker

Paul Landsmeer

Citaat van: mack op maart 19, 2008, 15:53:24
En volgens deze site weer wel (volgens de review in de audiovision ook)

Op die site staai alleen dat de EP35 Deep Color aankan, niet per se bij 1080p/24.

Maar ik heb hier de handleiding liggen van de EP35 en op pagina 15 staat: "Wanneer de uitgangsresolutie is ingesteld op "480i/576i" of "tot 108-p/24" is Deep Color weergave niet mogelijk".

jaco

Jullie moeten je niet door deep color en HDMI 1.3 laten verleiden.
Op zowel HD-DVD als Blu Ray is in de standaard niets te vinden over deep color voor zover ik weet.

Dat het technisch kan is meer een theoretisch voordeel, dan dat je in de praktijk er direct iets aan zult hebben. Zeker gaat dat op voor HD-DVD, daar zal weinig meer voor ontwikkeld worden vrees ik  ;)

Paul Landsmeer

Citaat van: jaco op maart 19, 2008, 16:14:20
Jullie moeten je niet door deep color en HDMI 1.3 laten verleiden.
Op zowel HD-DVD als Blu Ray is in de standaard niets te vinden over deep color voor zover ik weet.

Dat het technisch kan is meer een theoretisch voordeel, dan dat je in de praktijk er direct iets aan zult hebben. Zeker gaat dat op voor HD-DVD, daar zal weinig meer voor ontwikkeld worden vrees ik  ;)

Mee eens, maar je vergeet dat 1.3 ook op audiogebied voordelen heeft die je met 1.2 mist (TrueHD en DTS MA over bitstream), dus om die reden is het natuurlijk wel een belangrijk verschil of een speler 1.2 is of 1.3.

yorkie13

zeker vind ik het verschil tussen de EDP30 en Ep35 wat betreft het doorgeven van de nieuwe geluidsformaten wel de moeite, is vooral een enorm verschil in dynamiek bij bitstream t.o.v. pcm
gewoon veel mooier, lijkt een beetje op de stap van dolby pro logic naar dolby digital en dts

-Freek-

Citaat van: Pjotr27 op maart 19, 2008, 15:49:44
Opvallend volgens de 2 handleidingen heeft de EP35 ook mogelijkheden om een tv te bedienen, bij de EP30 kan ik daarover niets vinden.
Dit is voor mij de 30 euro meerprijs wel waard.
Een tv bedienen? Wat bedoel je daar mee? Dat de ab universeel is?

Paul Landsmeer

Citaat van: RA SUBS op maart 19, 2008, 16:20:29
zeker vind ik het verschil tussen de EDP30 en Ep35 wat betreft het doorgeven van de nieuwe geluidsformaten wel de moeite, is vooral een enorm verschil in dynamiek bij bitstream t.o.v. pcm
gewoon veel mooier, lijkt een beetje op de stap van dolby pro logic naar dolby digital en dts

Grappig, ik draai de EP35 nu (noodgedwongen) over PCM (via de 5.1 uit) maar vind dat een stuk beter klinken dan via bitstream.

yorkie13

dan ga ik ook de 5.1 uitgang met de paasdagen maar eens testen
die heb ik nog niet getest, wel de hdmi 1.3 met True HD

Paul Landsmeer

Citaat van: RA SUBS op maart 19, 2008, 16:35:34
dan ga ik ook de 5.1 uitgang met de paasdagen maar eens testen
die heb ik nog niet getest, wel de hdmi 1.3 met True HD

Dan zal de 5.1 vast niet beter klinken, want dat is gedownsampled naar PCM en dus geen 'echte' TrueHD meer. Desondanks ben ik wel benieuwd naar de resultaten.

Pjotr27

CiteerEen tv bedienen? Wat bedoel je daar mee? Dat de ab universeel is?

Klopt, in de handleiding van de toshiba EP35 staan lijsten met codes voor een tv.
Aangezien je tegenwoordig omrolt van de ab `s in huis is dit voor mij een meerwaarde.
Ik heb ook wel een Logitech remote ( zo`n universeel ding) maar daar ben ik niet echt tevreden over, veel batterij gebruik en nu na 1,5 jaar doet de aan/uit toets het al niet meer. Ook de opdruk op sommige knopjes is al verdwenen.
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-500 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, Silindo stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, Silindo netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

jantje112

Citaat van: Pjotr27 op maart 19, 2008, 16:55:26
Klopt, in de handleiding van de toshiba EP35 staan lijsten met codes voor een tv.
Aangezien je tegenwoordig omrolt van de ab `s in huis is dit voor mij een meerwaarde.
Ik heb ook wel een Logitech remote ( zo`n universeel ding) maar daar ben ik niet echt tevreden over, veel batterij gebruik en nu na 1,5 jaar doet de aan/uit toets het al niet meer. Ook de opdruk op sommige knopjes is al verdwenen.

Je kunt maar paar dingen bedienen met de remote, maar idd makkelijk, kan tv uitzetten, kanaal wisselen en wat volume.

Mark C00len

master30

Ik had ze even gevraagd of het daadwerkelijk om een ep35 (denk aan informatique) ging en welke films erbij zaten.

Hieronder het antwoord:

Geachte heer / mevrouw Smit,Wij hebben uw bestelling en betaling mogen ontvangen waarvoor uiteraard onze hartelijk dank.Het is daad werkelijk de Toshiba HD-EP35. De films die er volgens mij bij zitten zijn: Miami Vice, Hulk, Poseidon, Dream Girls en Children of men.De door u bestelde goederen zijn momenteel niet voorradig, wij hebben de goederen in bestelling staan bij de Nederlandse importeur, excuus voor de ontstane vertraging wij zullen er alles aan doen om uw bestelling zo spoedig mogelijk uit te leveren.Na verwachting komen de goederen in de loop van volgende week weer bij ons binnen.Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd en excuses voor het ongemakMet vriendelijke groetenDirectsale b.v.Thiemo Willard
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

yorkie13

nu maar hopen dat het niet te lang gaat duren

rogue

Ik vermoed dat ze dan binnenkort ook bij ibood of 1dayfly zullen staan......
Hier en hier ben ik wat bekender....