Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

HTip

Citaat van: -madison- op november 22, 2008, 10:37:09
Maar bedankt voor je tip! Als ik ooit nog met w&m wil draaien zal ik Roderick even mailen!
En anders kom je toch bij mij luisteren. Ben een soort W&M demosite ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Even een kleine update:

Aangezien m'n tv meubel niet alle apparaten kan herbergen was ik genoodzaakt de stereo apparatuur te verplaatsen naar een ander(mooier) plekje. Ik heb dus afgelopen week nieuwe speaker kabels besteld en inmiddels ontvangen: Canare 4s8. Wederom prima afgehandeld door Hifisuply! Aangezien ik een aantal meters (8) nodig had heb ik voor deze niet al te dure kabel gekozen. Hij klinkt tot nu toe prima, ik moet zeggen dat ik weinig verschil hoor tussen deze en de zilveren kabels. Mocht ik ooit nog een geld overhebben dan zou ik toch graag weer de kimber 4TC willen, daar hoorde ik wel duidelijk een (positief) verschil. maar dat zou wel een duur grapje worden en zal er dus waarschijnlijk niet van komen :-\

Ook heb ik bij hifisuply een "figure 8" stekker besteld om een netkabel voor de CD5003 te maken. Dit heb ik inmiddels gedaan; Lapp+bals en een mooie zwarte kous eromheen. Niet zozeer omdat ik verschil hoor tussen deze en de standaard kabel, maar meer om de gemoedsrust en omdat het er mooi uitziet. wat ik trouwens erg netjes vind is dat er zelfs een krimpkousje en een stukje soldeertin bij zat! Kudos voor Hifisuply!!

Nu nog snel een nieuw rack maken/kopen aangezien de Marantz familie nu op hun eigen dozen staan :-X maarja, druk druk.. :-\

Afgelopen zaterdag nog heel even bij Audioselectief geweest om even een idee te krijgen wat er allemaal te krijgen is qua speakers binnen mijn budget. Ik heb niet heel lang geluisterd, en ook niet heel veel merken/types maar over het algemeen viel het me nogal tegen.. Eén speaker uitgezonderd: de Monitor audio GS10.
Ik ga niet allemaal opnoemen wat ik heb beluisterd, maar ze misten allemaal een beetje het "Live" gevoel, wat bij Klipsch speakers dus wel heel erg aanwezig is! Een eigenschap die ik erg kan waarderen en eigenlijk wil behouden. De monitor audio's hadden dit ook wel aardig, maar dan moet je wel wat harder draaien dan ik normaal gesproken doe.
Wat me ook opviel was de tonale balans van de verschillende speakers, waarbij ik de monitor audio's veruit het mooist vond met Klipsch daarachter. (Het sublaag heb ik niet op beoordeeld omdat ik op den duur toch weer een subwoofer aanschaf)

Ik streep de vloerstaanders van Monitor audio op m'n lijstje door aangezien de GS10 een pak mooier is.

- Usher S-520
- Monitor audio GS10
- Monitor audio RS6/8
- Sonus faber
- Paradigm monitor 9 V5
- Dynaudio?
- ?

Binnenkort zal ik eens kijken of ik hier in Enschede een afspraak kan maken om de Ushers, en misschien nog wat andere interessante speakers, te beluisteren.
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Dracoplasm

Goed bezig, al bijna wat foto's?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

brimbrammer

Mooie speaker hoor de GS10.... ;)

Dracoplasm

Citaat van: brimbrammer op december  3, 2008, 18:56:53
Mooie speaker hoor de GS10.... ;)

Zeker weten, zit er ook al aan te denken, ook al staan de minipods hier krap een maand nu...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Het kan snel gaan ineens! Gister een mooi rack gezien op marktplaats, meteen een bod geplaatst en volgende week ga ik hem ophalen :D
Ik was eigenlijk van plan zelf een rack te bouwen, maar heb weinig zin om in de troep te zitten en kan de tijd er ook eigenlijk niet voor vrijmaken.. Dus dit komt heel mooi uit!

@Dracoplasm
Foto's zal ik plaatsen als het nieuwe rack binnen is, het is hier op het moment ook een beetje een zootje en m'n zus is zo slim geweest om de foto's die ik eerder gemaakt had van de camera te wissen  >:(
wbt de GS10, het zijn echt prachtige speakers! wel even wat anders dan de minipods kan ik me voorstellen ;D Je bent ook gek dat je zulke prachtige apparatuur hebt staan en daar dan minipods op aansluit, dat verdient iets veel mooiers!! ;D ;)

@brimbrammer
Ze zijn idd prachtig!! Al geven ze iets minder het "live" gevoel waar Klipsch zo goed in is.. maar goed ik ben nog niet uit geluisterd en er is nog zoveel moois op de markt!
And always, always will.

JeKa

Citaat van: -madison- op december  4, 2008, 02:37:34
Je bent ook gek dat je zulke prachtige apparatuur hebt staan en daar dan minipods op aansluit, dat verdient iets veel mooiers!! ;D ;)

Heb je ze wel eens beluisterd, want onderschat de minipods niet! In mijn zoektocht naar speakers stonden ze puur qua geluid aardig hoog op mijn lijstje namelijk. In de hifi-zaak waar ik een aantal speakers heb beluisterd, speelden ze tot mijn grote verbazing een hele hoop speakers weg.

Dracoplasm

Citaat van: JeKa op december  4, 2008, 09:46:25
Heb je ze wel eens beluisterd, want onderschat de minipods niet! In mijn zoektocht naar speakers stonden ze puur qua geluid aardig hoog op mijn lijstje namelijk. In de hifi-zaak waar ik een aantal speakers heb beluisterd, speelden ze tot mijn grote verbazing een hele hoop speakers weg.

Ik vindt ze ook lekker klinken hoor  ;D, alleen mist de Arcam wat kracht, klinkt niet lekker. Vandaar een nieuwe versterker nodig.

Flickr photostream

hifi | Roderick

Madison, overweeg ook eens de AVI Neutron 5.

In februari/maart 2008 komt er een bijpassende subwoofer uit, die versterking voor de Neutron 5 heeft ingebouwd.

Een heel uniek '2.1' systeem en klinkt erg goed :)

Een nog beter alternatief zijn de AVI ADM9.1 actieve luidsprekers :)

royal d

Er zijn net een versterker en cd speler aangeschaft dus denk niet dat hij staat te springen op een alternatief zoals de Avi adm 9.1. Het idee erachter de adm is natuurlijk erg mooi, maar beperkt je wel tot de mogelijkheden.

De GS 10 is een mooie speaker, zeker met de bijbehorende stand. Persoonlijk opteer ik voor een vloerstaander omdat dit het geluid completer weergeeft dan een 2.1 setup. Dit is mijn ervaring ;).

MLCinema

Citaat van: -madison- op december  3, 2008, 00:09:34
Even een kleine update:

Aangezien m'n tv meubel niet alle apparaten kan herbergen was ik genoodzaakt de stereo apparatuur te verplaatsen naar een ander(mooier) plekje. Ik heb dus afgelopen week nieuwe speaker kabels besteld en inmiddels ontvangen: Canare 4s11. Wederom prima afgehandeld door Hifisuply! Aangezien ik een aantal meters (8) nodig had heb ik voor deze niet al te dure kabel gekozen. Hij klinkt tot nu toe prima, ik moet zeggen dat ik weinig verschil hoor tussen deze en de zilveren kabels. Mocht ik ooit nog een geld overhebben dan zou ik toch graag weer de kimber 4TC willen, daar hoorde ik wel duidelijk een (positief) verschil. maar dat zou wel een duur grapje worden en zal er dus waarschijnlijk niet van komen :-\

Ook heb ik bij hifisuply een "figure 8" stekker besteld om een netkabel voor de CD5003 te maken. Dit heb ik inmiddels gedaan; Lapp+bals en een mooie zwarte kous eromheen. Niet zozeer omdat ik verschil hoor tussen deze en de standaard kabel, maar meer om de gemoedsrust en omdat het er mooi uitziet. wat ik trouwens erg netjes vind is dat er zelfs een krimpkousje en een stukje soldeertin bij zat! Kudos voor Hifisuply!!

Nu nog snel een nieuw rack maken/kopen aangezien de Marantz familie nu op hun eigen dozen staan :-X maarja, druk druk.. :-\

Afgelopen zaterdag nog heel even bij Audioselectief geweest om even een idee te krijgen wat er allemaal te krijgen is qua speakers binnen mijn budget. Ik heb niet heel lang geluisterd, en ook niet heel veel merken/types maar over het algemeen viel het me nogal tegen.. Eén speaker uitgezonderd: de Monitor audio GS10.
Ik ga niet allemaal opnoemen wat ik heb beluisterd, maar ze misten allemaal een beetje het "Live" gevoel, wat bij Klipsch speakers dus wel heel erg aanwezig is! Een eigenschap die ik erg kan waarderen en eigenlijk wil behouden. De monitor audio's hadden dit ook wel aardig, maar dan moet je wel wat harder draaien dan ik normaal gesproken doe.
Wat me ook opviel was de tonale balans van de verschillende speakers, waarbij ik de monitor audio's veruit het mooist vond met Klipsch daarachter. (Het sublaag heb ik niet op beoordeeld omdat ik op den duur toch weer een subwoofer aanschaf)

Ik streep de vloerstaanders van Monitor audio op m'n lijstje door aangezien de GS10 een pak mooier is.

- Usher S-520
- Monitor audio GS10
- Monitor audio RS6/8
- Sonus faber
- Paradigm monitor 9 V5
- Dynaudio?
- ?

Binnenkort zal ik eens kijken of ik hier in Enschede een afspraak kan maken om de Ushers, en misschien nog wat andere interessante speakers, te beluisteren.

Leuk verhaal om te lezen! Ik dacht dat je voorlopig het een en ander in de ijskast had geschoven:P. Zo zie je maar het kan hard gaan:). Veel plezier en succes met je zoektocht naar vervangende speakers.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Wat een reacties ineens, leuk!! :D

@Jeka
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze nog nooit heb gehoord :-[ dus eigenlijk een ongegronde reactie van mij :-X

@Dracoplasm
Een Marantz is wel erg mooi hoor ;) ;D en plenty of power 8)

@Roderick
Ze zien er iig goed uit! Waar zou ik ze kunnen beluisteren? Ze gaan volgens de specs tot 100hz, klopt dat?
De avi adm9.1 komen hier niet in ;D anders heb ik voor niets m'n mooie marantz gekocht 8)

@DE
De GS10 is idd prachtig, de stand vind ik daarentegen niet erg mooi ;D Als het de MA's worden dan wil ik de Dynaudio stand 4 bij 8)
Zelf vind ik monitoren met een sub mooier, al wil ik best m'n klipschen ruilen tegen je concerto's ;D ;D

@Marc
Ja, het kan snel gaan ;D de speaker upgrade is ook nog niet 100% zeker hoor. Ik vind prijs/kwaliteit erg belangrijk en daar doet Klipsch het heel goed in! Ik wil eerst nog een aantal speakers beluisteren en dan eens rustig bedenken of de prijs/kwaliteit beter is dan m'n huidige speakers. de GS10's zijn prachtig mooi, maar bijna 4x zo duur als m'n huidige speakers.. (nou zijn die ook wel schandalig goedkoop, maar toch ;D ) is dat het waard? geen idee nog.. :)

Ow ja, nog even een plaatje van het rack:

De glazen plateaus wil ik op den duur vervangen door hoogglans zwarte mdf platen.
And always, always will.

hifi | Roderick

Citaat van: -madison- op december  4, 2008, 19:06:24
Wat een reacties ineens, leuk!! :D

@Roderick
Ze zien er iig goed uit! Waar zou ik ze kunnen beluisteren? Ze gaan volgens de specs tot 100hz, klopt dat?
De avi adm9.1 komen hier niet in ;D anders heb ik voor niets m'n mooie marantz gekocht 8)

Hier, of bij je thuis. Neem anders eens contact op als je interesse hebt :)

HTip

Een Marantz is wel erg mooi hoor ;) ;D en plenty of power 8)

O0

Ow ja, nog even een plaatje van het rack:

De glazen plateaus wil ik op den duur vervangen door hoogglans zwarte mdf platen.

Plaatje wordt niet getoond. Je maakt me nou wel heel erg nieuwsgierig ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op december  4, 2008, 21:48:02
Plaatje wordt niet getoond. Je maakt me nou wel heel erg nieuwsgierig ;D
Raar zeg, heb het al eens eerder gehad met picasa ???
zo dan maar:
And always, always will.

HTip

Ziet er strak uit. Zal je Marantzset een mooi plekje in krijgen 8)
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op december  6, 2008, 08:28:09
Ziet er strak uit. Zal je Marantzset een mooi plekje in krijgen 8)

Thnx 8)

Hij is afgelopen zaterdag verstuurd via TNT en ik zou hem vandaag eigenlijk ontvangen. Volgens Track&Trace is 'ie ook al afgeleverd, maar ik heb nog niets ontvangen ??? Vandaag was ik vrij en was ook de hele dag thuis maar heb geen postbode gezien.. Ook lag er geen briefje in de bus, wat ze normaal gesproken doen als hij bij de buren afgeleverd wordt. :(
Ik hoop dat het goed komt.. :-X
And always, always will.

HTip

Hoop het ook voor je. TNT post mag pas de levering als bezorgd beschouwen als er iemand voor heeft getekend. Is het verzekerd opgestuurd?
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op december  9, 2008, 19:59:42
Hoop het ook voor je. TNT post mag pas de levering als bezorgd beschouwen als er iemand voor heeft getekend. Is het verzekerd opgestuurd?

Ja het is wel verzekerd verstuurd, is geloof ik standaard bij een pakket tot 30KG. Het kan zijn dat het is afgeleverd bij de winkel onder me, dat doen ze wel vaker, maar ik vind het zo vreemd dat ze niet een briefje in de brievenbus hebben gedaan. Dat doen ze normaal gesproken wel.. Ik zal morgen nog even afwachten en even rondvragen bij de buren en de winkel.
And always, always will.

-madison-

Het rack was blijkbaar gisteren al afgeleverd maar de postbode heeft geen briefje in de brievenbus gedaan :-X
Maar goed, hij is er! Ik heb meteen even de zooi hier opgeruimd en uiteraard foto's gemaakt!

Helaas zijn er, waarschijnlijk tijdens het transport, 2 spikes verbogen. Daarom staat ie nu ook plat op de grond, binnenkort maar eens contact opnemen met de importeur van soundstyle om te kijken of die 2 nieuwe kan leveren.

Genoeg gepraat weer, de foto's:

And always, always will.

AllStar

Netjes! Lekker strak allemaal, dat is precies mijn smaak ;)

HTip

Dat ziet er goed uit :o Zoals verwacht staat je Marantzset erg mooi 8)

Ga je de glasplaten nog vervangen door MDF? Het ziet prima uit zo. Of doe je het voor de kwaliteit van het geluid :P

Jammer van de spikes...
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op december 10, 2008, 16:25:36
Dat ziet er goed uit :o Zoals verwacht staat je Marantzset erg mooi 8)

Ga je de glasplaten nog vervangen door MDF? Het ziet prima uit zo. Of doe je het voor de kwaliteit van het geluid :P

Jammer van de spikes...
Dat heb je inderdaad goed ingeschat. ;)

grappig dat je erover begint, ik dacht precies hetzelfde. het ziet er eigenlijk beter uit dan ik had verwacht. Voorlopig laat ik het lekker zo, ik ben zo erg tevreden ermee. En verschillen in geluid hoor ik toch niet...
Dat van de spikes is inderdaad wat jammer, maar ik denk dat ik die nog wel kan krijgen.
(best lastig trouwens internetten op je mobiel)
And always, always will.

denoontje

Ik zou voor de grap inderdaad het glas eens vervangen, of leg er eens een plaat multiplex op.
Toen Garmt bij mij wat kwam afleveren hebben we dezelfde test gedaan op mijn aldekampmeubel (primare set) , en dit gaf bij mij toch veel verbetering.

Mooie set hoor ;-)

Zee

Citaat van: denoontje op december 11, 2008, 08:52:28
Ik zou voor de grap inderdaad het glas eens vervangen, of leg er eens een plaat multiplex op.
Toen Garmt bij mij wat kwam afleveren hebben we dezelfde test gedaan op mijn aldekampmeubel (primare set) , en dit gaf bij mij toch veel verbetering.

Mooie set hoor ;-)

Sorry hoor, maar voordat je met dit soort voodoo zaken gaat beginnen zou ik toch eerst eens de akoestiek in de kamer gaan aanpakken. Ik kan natuurlijk alleen maar af gaan op de foto's, maar die zeggen mij eigenlijk al genoeg: een te lange nagalmtijd, flutter echo's en veel reflecties.  (hoewel ik zo'n strak interieur prachtig vind om te zien).
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!