Kun je eigenlijk een ab voor je htpc kopen?

Gestart door Erik, maart 16, 2008, 23:31:53

Vorige topic - Volgende topic

Erik

Kun je AB + ir usb oogje voor je pc kopen zodat je bv met een software dvd speler je htpc als een dvdv speler kunt bedienen. Idem voor hd films onder powerdvd oid?
Bestaat zoiets?

Toetsenbord vind ik niet zo handig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sj0er-D

ja, de originele (mediacenter) kit van microsoft kan je kopen. zit een usb ir oog bij. logitech heeft geloof ik ook een aanta; ab's speciaal voor de pc..

Erik

Mooi binnenkort maar eens op zoek gaan. Bij saaie stukken is het wel eens handug als je verder kunt spoelen zonder op te staan ;D

welke prijzen moet ik ongeveer aan denken? Ik heb nog een xbox360 ab liggen waar ik niks mee doe. Die moet vast ook nuttig gebruikt kunnen worden :)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

sj0er-D

Citaat van: Erik op maart 16, 2008, 23:36:36
Mooi binnenkort maar eens op zoek gaan. Bij saaie stukken is het wel eens handug als je verder kunt spoelen zonder op te staan ;D

welke prijzen moet ik ongeveer aan denken? Ik heb nog een xbox360 ab liggen waar ik niks mee doe. Die moet vast ook nuttig gebruikt kunnen worden :)
die kit kostte me destijds iets van 25 euro dacht ik..

SpeedyAndré

Misschien is de Ati remote Wonder een idee, die heeft een RF verbinding zodat je hem niet hoeft te richten :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, 2x Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, 3x Xtc + NBS Statement III + Dragonfly, Straightwire Virtuoso bi-wire en XLR,
Onkyo Tx-RZ50, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Panasonic DMR-UBS80, Shield tv 4K, HDfury Vertex 2 + VRROOM, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5 + VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-XW7000,  Harmony Elite, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S + UHD8000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3. Pc met MadVR, Decklink quad, 12Gbs SAS + 2x 14TB

kaajee

Citaat van: SpeedyAndré op maart 16, 2008, 23:43:11
Misschien is de Ati remote Wonder een idee, die heeft een RF verbinding zodat je hem niet hoeft te richten :)

André  8)

Wel een beetje boel basale vragen hoor dit..........

(BTW ik heb nog een ATi RF remote liggen)

DJ-Foxx

Citaat van: sj0er-D op maart 16, 2008, 23:40:26
die kit kostte me destijds iets van 25 euro dacht ik..

media kit had ik ook, mijn versie werkte niet onder XP, drivers waren alleen beschikbaar onder xp mediacenter 2005 dar werkte wel alles gelijk goed, kon de pc uit en aan en dvd's
deze had ik alleen dus geen XP drivers voor helaas

deze in pianolak afgewerkte AB is wel mooi mocht je vista hebben, mooie vormgeving ook :D
http://www.erconline.nl/draadloze-media-center-ab-vista-p-4221.html

EdoE

Mijn oprechte excuses voor nog een basale vraag, maareh... werken dit soort dingen nou ook zonder Media Center? Ik speel alles gewoon in PowerDVD af en heb eigenlijk alleen maar behoefte aan play en pause en nog twee of drie basale (daar zijn we weer) functies. Ben ik dan ook bij MS/ATI aan het goede adres?

kaajee

Citaat van: EdoE op maart 17, 2008, 10:01:15
Mijn oprechte excuses voor nog een basale vraag, maareh... werken dit soort dingen nou ook zonder Media Center? Ik speel alles gewoon in PowerDVD af en heb eigenlijk alleen maar behoefte aan play en pause en nog twee of drie basale (daar zijn we weer) functies. Ben ik dan ook bij MS/ATI aan het goede adres?
Nou, nu zijn het geen basale vragen meer........ :P ;D
In principe kan dit, maar als je bijv. kijkt naar de Microsoft USB IR remote (die overigens ook prima onder XP, dus zonder MCE werkt, zonder (extra drivers)). Die is in beginsel natuurlijk wel gemaakt/bedacht voor het bedienen van MCE, dus je hebt een groene knop/backspace voor 'terug', etc.

Nu is het wel zo dat deze MS remote toch een beetje de dé facto remote is geworden en je ziet dus dat anderen hier op ingespeeld hebben door hun software ook geschikt te maken voor deze remote. En anders zijn er wel weer andere proggies/plugins te vinden die tussen 'jouw applicatie' en de USB remote gaan zitten. Girder is daar bijv. een voorbeeld van......

Ro-Co

Voor zover ik hier kan opmaken wil je een remote enkel voor Power DVD, wel dat bestaat en is zelfs spotgoedkoop, kijk hier maar: http://www.cyberlink.com/english/products/remote%20control/update.jsp
Ikzelf heb de Microsoft remote, maar daar kan je PowerDVD niet uit de Box mee bedienen.
Toshiba 52z3030d - Telenet HD Digicorder - Logitech Z-5450 - HTPC AMD Athlon X2 4200+
Sound: Ecler MPA4-150 - Ecler AWAK 108 - Rodec MX100 - Stanton NCD-7000

EdoE

Citaat van: Ro-Co op maart 17, 2008, 11:04:12
Voor zover ik hier kan opmaken wil je een remote enkel voor Power DVD, wel dat bestaat en is zelfs spotgoedkoop, kijk hier maar: http://www.cyberlink.com/english/products/remote%20control/update.jsp

Idd. precies wat ik zoek, thanks!