Help! Mijn Speakerset doet het sinds vanavond niet meer, is ie kapot?

Gestart door donaldk, maart 16, 2008, 00:35:07

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

donaldk

Oops type foutje: Als ik de ELRO meter instel op DC en 20V dan krijg ik ook geen goede uitslag. De meter blijft stabiel op 0.00 staan.

Zie dat er per ongeluk DC i.p.v. AC getypt is, grrr... Instel op AC ook geen goede uitslag.

Bastler

OK, jammer Donald.

Omdat er AC in gaat en AC uitkomt, is het waarschijnlijk alleen maar een transformator.
Als je een andere trafo vindt die dezelfde uitgangsspanning en belastbaarheid heeft dan kun je die zonder meer gebruiken.

Maarja, vind die maar eens  :-\
TW-2000          Dune DB prime        Creative DDTS-100                        Mission Cyrus One      Focal Onyx fronts
Full HD LCD      Mediaspeler             Optical->analog DD/DTS decoder    Stereo amp               Magnat 380 sub

donaldk

Zo te zien is het inderdaad enkel een transformator, wat zou het het zijn, is de spoel doorgebrand?

Is inderdaad een customvoeding, wordt zo te zien gebruikt voor diverse modellen en verschillende generaties, van Creative setjes.

Model VA-1450
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=creative+model+va-1450&meta=

Bastler

Ja, de secundaire winding zal kapot zijn.
Hoewel je multimeter dan eigenlijk geen doorgang kan meten, en het is ook vreemd dat je LED op de volumeregelaar het ook nog doet  ::)

Op Ebay ItaliĆ« stond nog een goedkope  ;D
http://cgi.ebay.it/Alimentatore-creative-5.1-5000mA_W0QQitemZ220219148126QQcmdZViewItem
TW-2000          Dune DB prime        Creative DDTS-100                        Mission Cyrus One      Focal Onyx fronts
Full HD LCD      Mediaspeler             Optical->analog DD/DTS decoder    Stereo amp               Magnat 380 sub

donaldk

Stond, inderdaad: "Le offerte per questa inserzione sono terminate"

donaldk

Ik kreeg geen spanning op de multimeter. Echter als ik de kabeltester op de meter gebruik, zijn de snoeren niet onderbroken, dus het moet inderdaad tussen het 240 V en 13,5 V snoer zitten, oftewel de spoel.

Dat van die led begreep ik dus ook niet.

donaldk

Citaat van: PjotrrrNL op maart 16, 2008, 01:02:26
Lekker rustig....

Inderdaad, nu word ik gek van al die windows klikjes en piepjes, als je een knopje activeert met een 'muisklik'.

Hoe zet je dat uit?!