Marantz VP-12S1 DLP projector!

Gestart door Profisound, januari 15, 2002, 20:05:23

Vorige topic - Volgende topic

Profisound

...

garmtz

Ik weet niet waar je de projector kunt zien, maar had jij niet al een prachtige CRT Profi...? :)

Als ze het regenboogeffect helemaal hebben opgelost wordt het voor mij interessant(er). Ben daar ERG gevoelig voor.

jeroen

Voor $6k kan je 'm uit japan importeren (zie avs).

De reviews zijn goed maar nog steeds geen crt zwart.  Wel een interessant apparaat, denk als ik nu nog geen pj had 'm ernstig zou overwegen, maar dan moet ik 'm wel zelf gezien hebben.

En profi wat doet je crt op ebay en marktplaats heb je een g90 besteld?

J.A.F._Doorhof

Als hij inderdaad dezelfde panelen gebruikt als de Sim HT-300 en de Sharp 9000 dan is het een LEUK apparaat, maar in GEEN enkel geval een echte concurrent voor CRT, helemaal niet voor een 8"-er of 9"-er.

De digitale projectoren hebben buiten een probleem met zwart ook een digitale look. Ik heb zowel de HT-300 als de Sharp 9000 in aktie gezien, en de eerste 2 minuten ziet alles er HEEL goed uit, maar probeer eens wat langer te kijken en je ziet allemaal dingen die je niet gewend bent van een CRT, ik schat dat je na 1 of 2 films kijken bekaf bent. Het beeld is gewoon HARD, en digitaal.

Er zal nog heel veel moeten veranderen voordat CRT echt een concurrent krijgt. En gezien de huidige beperkingen van de digitale projectoren duurt dat nog HEEL lang.

Even over de prijs.
Er is ook een andere discussie hier gaande over U$ prijzen. Houdt aub goed het volgende in de gaten.
Dat buiten de $ prijs je ook 19% BTW en 10% invoer betaald als importeur en tevens ongeveer $ 400,00 voor vezekerd transport.

Even een snelle som $ 8000,00 wordt € 12050,00.
Nog steeds intressant  ;D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

FrankL

CiteerAls ze het regenboogeffect helemaal hebben opgelost wordt het voor mij interessant(er). Ben daar ERG gevoelig voor.

Ik ben er ook erg gevoelig voor. Maar zoals je weet kijk ik na al weer een paar honderd uur naar een nieuwe generatie DLP (RGBRGB versneld kleurenwiel).
Ik kan je zeggen dat het regenboogeffect zo verminderd is dat het op dit moment niet meer het storendste probleem is (hoewel dit natuurlijk een persoonlijke beleving blijft). Het storendste probleem bij de huidige stand van zaken in de single chip DLP techniek is een soort dithering effect bij snelle pans.
Op AVS heb ik een beschrijving gevonden:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?threadid=92249

Dit wil niet zeggen dat ik niet tevreden ben over mijn Piano. Dat is een prachtig en relatief goedkoop projectortje. Maar met de huidige stand van zaken zou ik nooit meer dan 5000 EUR uitgeven voor een DLP.
Het typische is dat je hierover weinig leest. Iedereen heeft het altijd maar over het regenboogeffect. Waarschijnlijk omdat dat bij de vorige generatie projectoren inderdaad een ramp was. In ieder geval zijn DLPs ook zonder RBE nog lang niet perfect.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Het regenboog effect is inderdaad al lang niet meer HET probleem van DLP's. Zelfs op de 3M's is dit al niet meer storend aanwezig.

Het is alleen waanzin om een 9" CRT in te ruilen voor een "digi-bak"  ;D.

De Plus, en de andere nieuwe DLP's zetten een verschrikkelijk goed plaatje neer, en zijn op dit moment cutting edge digitale techniek. Ook ik ben behoorlijk onder de indruk van de nieuwe generatie DLP's, maar het is nog lang niet zo dat ik over ga.

Krijg binnen kort wel een demo van een nieuwe super contrast D-ILA en daar ben ik wel ZEER nieuwsgierig naar, maar ik verwacht nog steeds geen overdonderend resultaat.

Ik zou wel eens graag een weekje met een 1280x720 DLP willen spelen en eens kijken hoever ik kan gaan.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Profisound

...

garmtz

CiteerAf en toe vragen ze wel eens of ik ook wat met video projectie doe en dan kan je zo'n Marantz makkelijk mee nemen toch?
Tja, daar is inderdaad weinig tegenin te brengen. Een 1291 op je nek meesleuren is toch wat minder... :)

Ik denk dat ik nog eens zeer serieus naar meer DLPs moet kijken, maar de SIM HT200D was close... but no cigar... Ik ben wel razend benieuwd naar de Piano (ik kom een keer langs FrankL, zet het bier maar koud...:)).

J.A.F._Doorhof

Een G70/G90 of een Barco 808 ?
Of een Madrigal 9P  ;D

MvrGr.
Frank
Custom installer

FrankL

Garmt, het bier staat koud  :)

Over het meenemen van projectoren gesproken, vergeleken met de Piano is die Marantz toch wel groot:

;)
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Ok.

Ik ben nu mijn G70 van het plafond aan het halen, zo een projector wil ik ook  ;D.

MvrGr.
Frank
Custom installer

jaco

Er schijnen ook mensen met grootte vingers te zijn :)

Maar inderdaad, de maat van een DLP is wel veel aantrekkelijker dan een CRT (en ik heb een klene CRT)

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

JLS

Kijkt U eens naar deze link:http://212.105.197.47/53/cgi-local/ikonboard.cgi?act=ST;f=1;t=9143.

De Marantz invoerprijs zou ongeveer 11000 Euro bedragen, doch de straatprijs ligt meestal lager.

Spijtig genoeg komt dit toestal pas op de markt begin
april. Het beeld ,zwart en kontrast zijn nog iets beter dan dat van de Sharp. Er is een rechtstreekse DV-in , alsmede een coax-in (na upscaling door de ingebouwde Faroudjascaler)
voor prima kabelTV-beeld.

jaco

Hij werd ook kort besproken in de laatste Audio Vision 03-2002 (duits tijdschrift) Er zitten allemaal faroudja chips in. Bij een korte shoot out tussen de Sharp, Sim2 en de Marantz leek de Sim2 het te gaan winnen.
Echter de Sim2 ende marantz waren nog geen productie modellen en hadden software probleempjes.

Nog betere kleuren en zwart wordt eind dit jaar verwacht met de 12 graden DLP chips. (huidige zijn 10 graden) Verder komt er ook nog een nieuw soort kleurenwiel, wat in een soort spiraal loopt.

Het lijkt nog te vroeg om een 'high-end'DLP voor home cinema te kopen..

Jaco
9.4.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Klipsch RP-1000SW x4 subwoofers, VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm, Van Damme STARQUAD Balanced Cable with Neutrik Gold XLR. Belden 19364 Power cable

FrankL

Dat spiraal wiel kun je voorlopig nog wel vergeten. De laatste berichten op AVS zijn dat dat weer zijn eigen problemen heeft, en dus nog lang niet uit de ontwikkelfase is.
Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95