Kennen jullie deze kasten??........keuze is gemaakt.

Gestart door Puff, februari 28, 2008, 13:32:44

Vorige topic - Volgende topic

Puff

De zalman HD160XT

De Monueal Moncaso 932B

OrigenAE X15e

Ik wilde eigenlijk uit een van deze 3 kasten een HTPC gaan samenstellen.

Ik vroeg me af of er misschien mensen zijn die al voor en of nadelen kunnen noemen zodat ik mijn keuze zou kunnen maken...

Alvast bedankt voor de reacties.....

Groetjes,
Danny.
This is me taking off................you wanna see my landings??

Mike Philippens

Op zich hele mooie kasten hoor. Origen maakt hele mooie dingen. Waar ik zelf echter kanttekeningen bij plaats is het nut en noodzaak van het schermpje. Koop je zo'n duur systeem om er steeds op je knietjes bij te gaan zitten om 'm te bedienen? Lijkt me niet. Misschien wel handig voor als je alleen muziek wilt spelen en daarvoor niet je projector of 50" plasma aan wilt steken. Maar daar zijn op zich ook andere oplossingen voor te bedenken.

Zo heb ik zelf (ook een beetje voor de gadgetwaarde) een Nokia N770 gekocht. Dit is een internet tablet, wat betekent dat het een PDA achtig geval met een flink scherm (800x480) en WiFi/Bluetooth aan boord. Helemaal gemaakt om te browsen of streams te ontvangen (inet radio). Anyway...omdat ie een browser aan boord heeft, is er een mogelijkheid te bedenken om je HTPC ermee te bedienen. Je kunt dan denken aan een program als Girder, een home automation tool. Die kan primair ir/x10 dingetjes doen, maar heeft inmiddels ook een kleine webserver aan boord. Idee is om webpagina's te serveren met je bedieningselementen/content van je HTPC en zodoende de boel te bedienen. Met een beetje PHP moet zoiets te doen zijn. Er lopen ook al een aantal projecten zo links en recht om dergelijke spullen te ontwikkelen. Je kunt dan ook met je laptop of pda de boel bedienen.

Idee is uiteindelijk om in mijn luie stoel te blijven zitten om de HTPC te bedienen.

Puff

Tja daar zit natuurlijk wat in.......

Maar waarom koop je een audi en geen skoda.....(je snapt wel wat ik bedoel)

Er zit natuurlijk altijd een "voor de heb" gehalte bij........."waarom wil ik het?.....omdat ie het kan"

Als ik ff snel een programma uit de gids wil opnemen of idd muziek aan wil zetten lijkt mij het ideaal maar goed....

Ik zal ook ff googlen naar die tablet projecten waar jij het over hebt.....

Misschien nog andere mensen met tips en truucs?

Ik heb nog niemand gehoord over de Moncaso en er is niet heel veel over te vinden aan deze kant vd plas....

Danny.

Mike Philippens

Citaat van: Puff op maart  1, 2008, 09:31:30
Tja daar zit natuurlijk wat in.......
Maar waarom koop je een audi en geen skoda.....(je snapt wel wat ik bedoel)
Inderdaad. Het zijn ook hele mooie kasten hoor. Ik heb er ook watertandend naar zitten kijken. Alleen hik ik een beetje tegen die prijs aan. Aan de andere kant zijn mooie dingen nu eenmaal duur, en ik heb wel weer een redelijk dure receiver/plasmascherm enzo...

Voor zo even snel iets opzetten is het leuk. Alleen zo jammer dat je toch weer uit je luie stoel moet komen om een ander muziekje op te zetten. Vandaar dat ik een flexibelere oplossing zocht. Wat ideaal zou zijn is een touchscreen die je als een soort PDA eruit kan halen als luxe remote.

Puff

Uit je luie stoel moet komen voor een ander muziekje?

Waaaaaaaat :o ;D

Nee maar even serieus.....ik mag toch hopen dat je gewoon met je remote een ander muziekje op kunt zetten....
Of bedoel je dat het scherm te klein is om dat van zon afstand te zien???
In dat geval snap ik hem......

Ja ik moet de voors en tegens ook maar eens op een rijtje zetten.....die Moncaso is trouwens niet al te duur.....zeker omgerekend in euries...
Moet alleen even kijken of ik hem naar europa kan krijgen......

Uiteindelijk komt de kast toch 80 pct vd tijd achter gesloten deuren te staan naar alle waarschijnlijkheid....ivm aankoop ander tv meubel..

Ik had van de zalman al gehoord dat je daarvan het schermpje niet echt goed uit kon zetten tijdens gebruik....
Zijn er hier mensen die dat kunnen beamen???

Danny.

Raphie

Citaat van: Mike Philippens op februari 29, 2008, 21:04:16
Op zich hele mooie kasten hoor. Origen maakt hele mooie dingen. Waar ik zelf echter kanttekeningen bij plaats is het nut en noodzaak van het schermpje. Koop je zo'n duur systeem om er steeds op je knietjes bij te gaan zitten om 'm te bedienen? Lijkt me niet. Misschien wel handig voor als je alleen muziek wilt spelen en daarvoor niet je projector of 50" plasma aan wilt steken. Maar daar zijn op zich ook andere oplossingen voor te bedenken.

Zo heb ik zelf (ook een beetje voor de gadgetwaarde) een Nokia N770 gekocht. Dit is een internet tablet, wat betekent dat het een PDA achtig geval met een flink scherm (800x480) en WiFi/Bluetooth aan boord. Helemaal gemaakt om te browsen of streams te ontvangen (inet radio). Anyway...omdat ie een browser aan boord heeft, is er een mogelijkheid te bedenken om je HTPC ermee te bedienen. Je kunt dan denken aan een program als Girder, een home automation tool. Die kan primair ir/x10 dingetjes doen, maar heeft inmiddels ook een kleine webserver aan boord. Idee is om webpagina's te serveren met je bedieningselementen/content van je HTPC en zodoende de boel te bedienen. Met een beetje PHP moet zoiets te doen zijn. Er lopen ook al een aantal projecten zo links en recht om dergelijke spullen te ontwikkelen. Je kunt dan ook met je laptop of pda de boel bedienen. Idee is uiteindelijk om in mijn luie stoel te blijven zitten om de HTPC te bedienen.

Vind dit een beetje een Ub4B antwoord hoor....Zit gewoon een MCE remote bij hoor ::) :P
Kun je wel lekker interessant doen met je PHP en NOKIA tablet, maar daar vraagt de TS toch niet om? ::)

JBL PRX Power!

Mike Philippens

Citaat van: Raphie op maart  2, 2008, 07:36:02
Vind dit een beetje een Ub4B antwoord hoor....Zit gewoon een MCE remote bij hoor ::) :P
Kun je wel lekker interessant doen met je PHP en NOKIA tablet, maar daar vraagt de TS toch niet om? ::)
Wat is dat nou weer voor een domme opmerking?

Het ging mij om de toegevoegde waarde van een touchscreen voor de bediening. Dat er een remote bij zit snap ik ook wel, maar die touchscreen maakt zo'n ding een behoorlijk stuk duurder. En als je dan toch steeds je remote gebruikt, is die touchscreen dus overbodig, of maar in bepaalde gevallen zinnig. Dat wilde ik aangeven. Iedereen moet dan voor zichzelf uitmaken of dat in zijn/haar geval dan ook zo is. En die Nokia tablet is meer een tip, lijkt mij retehandig. Maar als dat van jou niet mag, zal ik me voortaan van opbouwend commentaar onthouden, o grote forumgoeroe...

Puff

Laten we het even gezellig houden.... O0

Maarre heeft Raphie nog tips?

Danny.

Raphie

Hou het geld van de touch screen in je zak indien je de PC niet wilt aanzetten zonder scherm
JBL PRX Power!

rwijnhov

Je hebt voor de nokia internet tablets tegenwoordig een progje dat mceremote heet. Daarmee kun je volledig je vista mediacenter bedienen zonder ook maar je tv aan te hoeven zetten, etc. Dus zeg maar de complete bediening van je mce vanaf je internet tablet.

Puff

Maar ff voor de goede orde.....

Als je voor een tablet optie zou gaan dan zit er ten alle tijde een draad van de tablet naar je HTPC of is er ook een optie die draadloos is?

Danny...

kaajee

Citaat van: Puff op maart  3, 2008, 17:18:14
Maar ff voor de goede orde.....

Als je voor een tablet optie zou gaan dan zit er ten alle tijde een draad van de tablet naar je HTPC of is er ook een optie die draadloos is?

Danny...
Als je een draaloze tablet pc/oplossing neemt zit er geen draad tussen, als je een bedraadde tablet oplossing/pc kiest zit er wel een draad tussen, ja....... :P :P

Lees anders een iets over de/een tablet pc, hier en hier bijv.  Maar google vindt nog een heleboel meer over tablet pc's...........

Puff

Ga ik doen kaajee.....

Thanks,

Danny.

Xstream

Waarom niet gewoon een mooie solide classy kast met zo'n remote:
http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/373&cl=nl,nl

Heb je EN een "voor de heb" gadget, je hoeft niet van je luie stoel af en je hebt een LCD touchscreen :D
+ je kunt hem op al je apparatuur afstemmen, meteen van die tig remotes af :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

kaajee

Citaat van: Xstream op maart  6, 2008, 16:19:30
Waarom niet gewoon een mooie solide classy kast met zo'n remote:
http://www.logitech.com/index.cfm/remotes/universal_remotes/devices/373&cl=nl,nl

Heb je EN een "voor de heb" gadget, je hoeft niet van je luie stoel af en je hebt een LCD touchscreen :D
+ je kunt hem op al je apparatuur afstemmen, meteen van die tig remotes af :D
Die Harmony 1000 werkt maar 'one-way', dus alleen maar naar de pc toe zal ik maar zeggen. Redelijk nutteloos en weggegooide 300 eu naar mijn idee.......(da's nou echt alleen maar gadget)
(voor dat geld zijn veel mooiere, betere, handigere oplossingen te verzinnen/kopen)

Xstream

ow , doe 's een suggestie? Kben wel benieuwd nu :D
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Puff

Ja ik heb al een Harmony 885....

Maarre laten we on topic blijven...... ;D ;D

Kaajee.....heb jij nog tips mbt kasten.....evt geluids voor en nadelen van bepaalde kasten?
Of maakt de kast niet uit en valt of staat alles met wat je erin stopt?

Kunnen de bovengenoemde kasten alle combi's moederborden en videokaarten en TV kaarten aan of ziiten er met de montage dingen in de weg?

Danny.

kaajee

Citaat van: Xstream op maart  6, 2008, 17:24:14
ow , doe 's een suggestie? Kben wel benieuwd nu :D

Nou bijv. de eerder al genoemde oplossingen met een Nokia Tablet, of Tablet PC, of een PDA, of een touchscreen(tje) met std. remote, of zelfs een kleine laptop (Asus EeePC bijv.) of de SideShow oplossingen die bijv. Ricavision levert. Allemaal in staat om 'echt' met je HTPC te communiceren en ook te zien wat er gebeurd op je pc.....

kaajee

Citaat van: Puff op maart  6, 2008, 20:23:22
Ja ik heb al een Harmony 885....

Maarre laten we on topic blijven...... ;D ;D

Kaajee.....heb jij nog tips mbt kasten.....evt geluids voor en nadelen van bepaalde kasten?
Of maakt de kast niet uit en valt of staat alles met wat je erin stopt?

Kunnen de bovengenoemde kasten alle combi's moederborden en videokaarten en TV kaarten aan of ziiten er met de montage dingen in de weg?

Danny.
Ik zou (ook) de ingebouwde (touch)screens links laten liggen; ziet er gaaf uit, maar ik voorzie praktische bezwaren. Ten eerste moet dat ding wel netjes uit kunnen, anders zie je alles dubbel als je bijv. een flim/tv a/h kijken bent. Ten tweede, maar dat kan persoonlijk zijn, staat de PC vaak nou niet op een hoogte waar je er makkelijk bij kan om via dat scherm te navigeren.

Verder is het eigenlijk puur een persoonlijke kwestie; wat vind je mooi, en wat wil je er in hebben. Veel HTPC kasten zijn mATX, nou hoeft dat zeker niet een probleem te zijn, want er zijn meer dan genoeg mATX die meer dan geschikt zijn. Verder natuurlijk rekening houden met het aantal schijven dat je in wilt bouwen; gaat ie ook als een soort van server/NAS dienen; dan wil je wellicht veel schijfruimte en wellicht meerdere schijven.

Idd. gaan sommige videokaarten niet passen, maar dat zijn uitzonderingen en ook nou niet de meest voor de hand liggende modellen voor een HTPC (meer high end game kaarten).

Ik heb een kast mét display (VFD), dat zou wat mij betreft in een volgende kast weg mogen; redelijk useless vind ik, al helemaal als je voor iest van een oplossing als hierboven kiest.

Als er een kast zou komen zonder display, zou ik wel kijken of er een mogelijkheid is om de remote (IR) sensor 'kwijt' te kunnen, is altijd weer netter dan een los kastje.....

Ik wil per se een card reader hebben, zodat de camera acrds van mij of andere meteen in de pc geduwd en bekeken kunnen worden.

Komt ie 'permanent' in het zicht is het ook weer een heel ander verhaal dan wanneer ie bijna altijd achter gesloten deurtjes blijft.

Afmetingen spelen wellicht ook een rol: past ie in het kastje enzo......hou je genoeg ruimte voor ventilatie over.......

Ik zie het liefst verder zo weinig mogelijk toeters en bellen in het zicht; achter een klepje; prima. Dus zaken als volume meter, aan/uit/reset knoppen, usb/fw poorten, evt. cardreader; uit het zicht! Alleen een cd laatje.......

Tja.......je ziet/leest het een heleboel afwegingen die niemand anders voor je kan maken.....

Hier staat wel een aardige lijst met een heleboel kasten.....

Zelf ben ik momenteel aan het kijken naar een Silverstone GD02, gewoon een strakke, kleine kast. Die heeft alleen een (klein?) probleempje met de temps van de schijven heb ik begrepen....
(Deze is er ook in een variant mét LCD schermpje btw, de GD02MT)

Ook vind ik de Chieftec HE-02 of HT-02 wel aardig, bij deze laatste zit de cardreader er al in, maar aan de linkerkant (samen met aantal poorten), dus daar moet je wel genoeg ruimte voor hebben/houden......

(ik heb zelf momenteel een CoolerMaster CM-250, kom je weinig (meer) tegen, ik vind em nog steeds wel aardig: alles uit het zicht en toch redelijk genoeg ruimte)

Puff

Dank je wel voor de moeite om zo'n uitgebreide reply te tikken...

Ik begin idd ook de praktische nadelen te zien van een geintegreerd scherm......(even los van dat het optisch super staat)

Maar wat jij zei over temperatuur van de schijven met die GD02...
Is dat dan te wijten aan de locatie van de schijven of de vetilatie eromheen....dus dat het echt aan de kast ligt?

Is een mooie kast.......

Ik ga verder ook even een cursus duits bestellen en dan ook naar die andere link..... O0

Nogmaals dank je wel.....

Danny.

Mike Philippens

Ik was eerst ook van plan om een GD02 te kopen. Alleen is ie toch ietsje tè compact. Tenminste...voor mij dan. Ik wil er graag zo'n LG combo drive in hebben (DVD/BD/HD-DVD/CD) en die zijn blijkbaar erg diep. Ik kom dan in de problemen met de CPU koeler. Een Mini Ninja is dan geen optie (ik wil die passief koelen) en zelfs een iets plattere koeler kwam klem te zitten (de fan...).

(ik heb die GD02 zelf niet, maar iemand op Tweakes heeft er een en wilde min of meer dezelfde setup als ik)

Puff

Ik ben eens aan het mailen geslagen om te kijken of ik die Moncaso naar nederland kan krijgen....

Heb er al goed revieuws over gelezen mbt ruimte en koeling.....

Ben benieuwd....

Danny.

snopper

Ben benieuwd of je dat lukt. Ik heb hun al een paar keer aangeschreven en heb geen reactie gekregen. Na een telefoon gesprek kreeg ik te horen dat ze alleen in de USA te krijgen zijn. Het zou wel leuk zijn nu de Dollar zo laag staat.

Laat even weten of dat lukt als je met hun in kontakt was.

Het is ook met grote afstand mijn favo kast en moest nu genoegen nemen met de Siilverstone ... (ook niet slecht trouwens)

Snopper

Puff

Silverstone staat ook hoog op de lijst....maar ja....het blijft leuk om een kast te hebben die je hier niet ziet.... ;D

Je kan hem wel naar Nederland krijgen maar dan ben je 300 euro shipping kwijt en das net zo duur als de kast zelf zeg maar....

Ik heb ze een mailtje gestuurd......ik kijk wel even wat ik terugkrijg..
Het kan natuurlijk nooit 300 euro kosten om dat naar Nederland te krijgen.....

Ik kan godver een container met 2 auto's voor 900 euro in nederland hebben...

Die 300 euro zal wel via de lucht zijn.......maar met de boot moet het goedkoper kunnen.....

Wordt vervolgd.....

Danny.

Puff

Antwoord van Monueal.....

Dear Danny,

Thank you for your interest in Moneual Lab.
We are in process of setting the partnership with 9 different companies in Europe.
We estimate they will have the products in their warehouse by three month time.

If you can contact us again in few months, we can provide the information of our partners.
www.quietpcuk.com
www.bacata.net
www.gtek.se
www.idpitaly.it

These are four partners we will be working with in near future.
If you have any other questions, please feel free to contact us any time.

Kindest Regards,