Zwart/Wit

Gestart door Vandegraaff, april 23, 2003, 16:07:59

Vorige topic - Volgende topic

Vandegraaff

Ik heb sinds kort Pinnacle Studio 8 en een analoge video camera.
Ik kan alles op de pc binnenhalen en bewerken, maar ik krijg geen kleuren. Alles is in Zwart/Wit.
Ik kan geen instellingen vinden die dit probleem kunnen oplossen.

Heeft iemand een idee of een tip voor mij?

Albert

PM

Wat voor bekabeling gebruik je? composiet? s-video? heb je er nog apparatuur tussen hangen? rechtstreeks camera aan PC? wat gebruik je als input kaart?
Groeten, Peter

Vandegraaff

De camera hangt rechtstreeks aan de pc. Volgens mij geen S-video kabel, maar een kabeltje met twee stekkertjes: zwart en geel. Geel gaat in de kaart en zwart is de audio plug.
Welke kaart ik gebruik  ??? dat zal ik eerst thuis moeten nakijken. Wordt vervolgt.

Albert

PM

De gele kabel is composiet.. voor t beeld..de zwarte inderdaad voor het mono geluid..
Heb je je PC wel op PAL staan en niet op NTSC?
Groeten, Peter

Vandegraaff

Ik heb de camera op PAL staan en de in pinnacle software ook de instelling op PAL staan.

Optie ::) Als ik in mijn video camera kijk zie ik ook een zwart/wit beeld. En als ik de video camera aansluit op de TV of de video heb ik wel kleuren.

Albert

PM

Meestal is inderdaad het schermpje in de zoeker z/w dus da's logisch.. maar als je op je TV kleuren krijgt zou je dat op je PC ook verwachten.
Het probleem ligt trouwens zoiezo aan de PC kant als hij het op de TV wel goed doet.
Ik ben niet zo thuis in het pakket dat je gebruikt.. misschien kan iemand anders je helpen
Groeten, Peter

EH

:)

vdgraaff..jij zot... heb je het nog niet voor elkaar ????

Je buurman

J.A.F._Doorhof

Check even wat je als input hebt gekozen bij Pinaccle dit moet OF composite zijn OF Y/C.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

VandeGraaff

Citaat van: PM op april 23, 2003, 16:29:59
Wat voor bekabeling gebruik je? composiet? s-video? heb je er nog apparatuur tussen hangen? rechtstreeks camera aan PC? wat gebruik je als input kaart?

Kaart: Redstone 5.0    51010359   ???

Vandegraaff

Ik heb nog steeds een zwart/wit beeld.

Ik loop tegen het volgende aan, verder heb ik alles getest en opnieuw geinstalleerd ....  ???

Ik heb de bijgeleverde DC10Plus driver geinstalleerd. Alles ok: Geen conflicten in apparaatbeheer, staat op IRQ 11.
Ook in Video 8 staat bij de Videobron: de DC10Plus.

Nu heb ik de driver update gedownloaded: Versie 1.06. Als ik deze wil installeren krijg ik de melding: Er is geen DC10plus driver geinstalleerd.  ???

Ik heb wel keurig strak zwart/wit in video, maar geen kleur.  >:(

J.A.F._Doorhof

Hi,

Als je de mogelijkheid hebt check dan de volgende dingen nogmaals.

1.
Staat uw software op PAL
2.
Gebruikt u S-video check dan of de software op Y/C of S-video staat
3.
Gebruikt u een tulp kabel check dan of de software op composite staat.

MvrGr.
Frank
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vandegraaff

Alle instellingen staan volgens mij goed. Ik hoorde onlangs dat het probleem kan zijn ???, dat mijn videocamera Pal A heeft en mijn video 8 alleen Pal B aan kan. Hiervoor zou eventueel een decoder voor te koop zijn?
Komt iemand dit bekend voor ???

J.A.F._Doorhof

Komt me totaal niet bekend voor, maar dat is makkelijk te testen. Hang even een video aan de kaart.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Buurman

:) ;) :D ;D >:( :( :o 8) ??? ::) :P :-[ :-X :-\ :-* :'(

Wilt al een betje lukken zwartkijker ?

Je buurman

Buurman

;D
Gooi die kaart toch weg Hubertus en die 286 ook. Koop eerst eens een goede pc jongen . En ik wil mijn videokaart terug  >:( .

De Buurman

J.A.F._Doorhof

Hi,

Bent u al wat verder gekomen met de PC ?

MvrGr.
Frank
Custom installer

Vandegraaff

Nee, helaas nog niet.

Ik heb nog steeds het probleem dat ik mijn DC10Plus driver niet kan updaten. Ik ga er maar mee terug naar de winkel en laten ze die kaart maar testen.

Albert

J.A.F._Doorhof

Dat lijkt me de beste keuze.

MvrGr.
Frank
Custom installer

Vandegraaff

Na alles uitgesloten te hebben en ten einde raad heb ik mijn C:\ geformateerd en kaal XP en Pinnacle geinstalleerd. Helaas had ik toen nog een Zwart/Wit beeld.

Oplossing:
Pc met alle toebehoren naar de winkel gebracht en  .. ja hoor .. na testen blijkt dat ik een Kaart heb die alleen NTSC ondersteund  :P (is waarschijnlijk in de verkeerde doos beland bij Pinnacle)  ???

Nieuwe kaart er in en :  KLEUREN BEELD.  :)

Een ieder bedankt voor de tips en trucs !!

Albert

J.A.F._Doorhof

Vreemd verhaal.
De Pinnacle kaarten ondersteunen volgens mij ZOWEL PAL als NTSC.

Waarschijnlijk een defecte kaart dan.
Mooi dat het opgelost is.

MvrGr.
Frank
Custom installer