Hulp met een HTPC

Gestart door silent cinema, februari 24, 2008, 22:58:44

Vorige topic - Volgende topic

silent cinema

Ik ben van plan een HTPC te kopen/bouwen.
Waar ik hem voor gebruik is het downloaden en kijken van HD kwaliteit films op mijn Sanyo Z4 doormiddel van HDMI of DVI.
Geluid is niet zo belangrijk daar ik al mijn films doormiddel van een koptelefoon met een pro-ject voorversterker beluister.
Het liefst een zo klein mogelijke behuizing welke een mimimaal geluid produceert.
Wel moet er een ruimte zijn voor het later plaatsen van een blueray speler cd brander combo.
Ik roep jullie hulp in omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Graag zou ik reactie krijgen over welke hardware en software ik minimaal nodig heb, het zou makkelijk zijn als er prijzen bij zouden staan.
In afwachting van jullie reactie zodat ik snel kan starten.
Sony 75" - Sonos - B&W

Xstream

Welke bomen in het bos ben je zoal tegen gekomen? Wat leek je wat en waar ontstond verwarring? Er zijn namelijk verschillende topics hier te vinden die ingaan op verschillende setups die voldoen aan je beschrijving. Dus een beetje eigen input is wel het minste wat je kunt doen om ons vervolgens aan het werk te zetten.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

silent cinema

Dat is nu juist mijn probleem, er zijn inmiddels zoveel topics dat ik daar niet veel wijs uit wordt, zeker niet met alle termen die gebruikt worden.

Maar laat ik proberen iets concreter te zijn.

Ik wil graag een kleine stille behuizing, met een video kaart met hdmi/dvi out voor op mijn beamer, een geluidskaart met een stereo uitgang welke ik op mijn hoofdtelefoon versterker kan aansluiten, en een digitale uitgang om in de toekomst een dts receiver te kunnen aansluiten.

Het lijkt mij dat er in ieder geval 2 gb intern geheugen in komt, ivm het vloeiend afspelen van de films, welke onderdelen heb ik dan nog meer nodig en welke software heb ik nodig.

Sony 75" - Sonos - B&W