Groene en witte streep onder en zijkant beeld bij plasma tv 9631

Gestart door Rob-, februari 17, 2008, 20:44:24

Vorige topic - Volgende topic

Rob-

Hallo

Ik heb sins kort een mediacenter gebouwd.
Specs:
P4 2.4ghz
2gig geheugen
ati2600pro agp
asus pvb266-vmx moederbord
trust5250 geluidskaart
antec v2 zilveren kast eromheen

Alles wordt beken op een plasma van philips 9631

Nu speelt hij alles perfect af .
Maar ik heb een probleem met het beeld
Soms komt er boven in beeld een hele dunne groene streep helemaal aan de bovenkant,deze gaat ook vanzelf weer weg

En soms komt er rechts of links een witte streep in beeld helemaal aan de zijkant
Ook deze gaat naar verloop van tijd weer weg.

En bij sommige dvds verspringt het beeld soms even naar rechts en bij de volgende clip weer naar links

De resolutie heb ik op 720p staan
Beeld in het menu van ati iets meer opgerekt zodat heel het beeld gevuld is .
Meerdere resolutie geprobeerd maar dit haalt niets uit
Alles aangesloten via dvi naar hdmi

Laatste drivers geinstalleerd

Hulp is zeer welkom wordt er zelf helemaal gek van

Heeft iemand dit probleem wel een gehad en wat heb je er aan gedaan

Verder heb ik hier op wat topics iets over native resolutie gelezen.
KAn iemand is uitleggen aan mij wat dat precies is en waar ik me tv dan het best op kan instellen .
Ben al wat uurtjes bezig maar het wil  niet echt vlotten

Want volgens mij heb ik nu niet alles goed staan

alvast heel erg bedankt voor eventuele reakties

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

squeek

hoi,

native resolutie betekent dat je tv bijvoorbeeld een resolutie heeft die als standaard wordt beschouwd (de optimale resolutie) dat ie kan weergeven. de resolutie die overeenkomt met het aantal beeldpunten in je scherm. dit is de native resolutie. het kan bijvoorbeeld wel zijn dat ie hogere resoluties kan ontvangen, maar dan gaat ie die resolutie terug downscalen naar de native resolutie.en dat kun je beter vermijden. dit wil dus ook zeggen dat je bron die je der op aansluit, dus ook op die resolutie moet instellen voor uit te sturen. doe je hoger, gaat ie downscalen.

in jou geval, je native res van de tv opzoeken, je htpc instellen op deze res.

je probleem van de lijnen kan ik niet uitleggen. dit ken ik niet.heb wel enkele tips om te zien welk toestel het probleem veroorzaakt. is het je tv of de htpc of misschien wel de kabel?!!!

sluit op je tv een standaard dvd speler aan. wissel van kabels als je kan. sluit je htpc op een andere tv aan. met andere woorden, zoek eerst uit aan welk toestel het ligt, of kabel. dan kan je verder kijken naar oplossingen.

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Rob-

Oke

Mijn tv is Productkenmerken

HD-plasmascherm, 1080 x 1024i

Dat betekent dus dat ik hier mijn resolutie op in moet stellen
Ben benieuwd of dat gaat
Als deze res niet gaat moet ik er zeker zo dicht mogelijk bij gaan zitten

Kabel heb ik geprobeerd op me dvd speler ,daar heb ik geen last van deze strepen op mijn tv
misschien dat het komt omdat ik nu met een verkeerde resolutie aan stuur .1280/720 en hierbij het beeld nog verder op moet rekken om het beeldvullend te maken .

Maar als ik het goed begrijp kun je dus met de ingestuurde res beter hetzelfde aanhouden als de res van de tv .
In mijn geval dus 1080*1024
Lukt dit nu niet is het dan beter om er onder te gaan zitten
Omdat hoger downscalen is zoals je net zei in je verhaal.
of mag je er ook boven zitten ??

rob
Antec fusion 430, Gigabyte E7aum-ds2h, nvidia9400, Audio HDMI(nvidia), E5200 proc, 4g geheugen, Scythe Shuriken, Liteon dvd speler, 160g intern, 500g nas, Winvista, Xbmc.

Rob-

Heb nog eens een film zitten kijken
Diversen resoluties geprobeerd.
Blijf af en toe een groene lijn boven in zien
Deze verdwijnt ook een paar seconden later weer
Aan dezijkant van het beeld links en rechts komt vaak een witte bibberende lijn
deze vedwijnt meestal na een minuut of 2 a 3 pas weer
kan dit ook aan me videokaart liggen of de drivers
Heb diversen instellingen geprobeerd

rob

PjotrrrNL

Probeer eens 1280x720 uit te sturen, dat werkt hier het beste...

squeek

dus als ik het goed begrijp, heb je nergens last van met op je tv als je die kabel en een dvd speler gebruikt?? het probleem ligt em dus in je htpc uiteindelijk?

daar kan ik je niet echt mee verder helpen vrees ik, weet er niet zoveel van. maar als ik zo moet gokken is je videokaart idd niet goed bezig. kan een slecht contact zijn. je ziet niet zo even de kansd een videokaartje te lenen van iemand?

greetz
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Rob-

JA op een dvd speler is alles goed.
Heb nog wel een ander kaartje liggen die ik even kan proberen(is alleen niet passief gekoeld)
JA res staat op 1280*720 .Das ook de enige die volledig en mooi beeld geeft.
Ik zal eens een andere videokaart proberen
Laat het resultaat wel weten
Mocht iemand verder nog tips hebben ,ze zijn welkom

rob

PjotrrrNL

Als het niet met een andere videokaart weg is lijkt het me een gevalletje TV laten nakijken....

Rob-

Nope met een andere videokaart is het niet weg.
Ik heb even een asus kaart getest ,probleem is hetzelfde

Verder heb ik even een dos scherm een tijdje open laten staan ,het acronis scherm om een image terug te laten zetten heb ik 15 minuten laten branden zonder verandering in het beeld.
Dan heb ik geen probleem , dus onder dos een tijdje het beeld laten zien geen streep links of recht (wit) maar ook geen groene streep bovenin het beeld.

Het probleem doet zich dus alleen voor onder windows (vista) want met normale uitzendingen >dvd component aangesloten',digitaal rgb aangesloten of gewoon via de kabel heb ik er ook geen last van .Dvd aangesloten via hdmi ook goed

Kan ik nog een andere kabel proberen ? Die ik nu heb is een hdmi kabel van 20euro(1M LANG)
Of er is iets wat ik totaal over het hoofd zie .
Zijn er nog tips die ik kan gebruiken om verder te zoeken
Het probleem doet zich volgens mij allen voor onder windows ongeacht welke videokaart ik gebruik

rob

ps wat ik wel zie als de groene streep in beeld is dat het net lijkt of het beeld stap voor stap omhoog gaat ,het is ook vaak na een paar seconden weer weg
Anders als de witte streep dit duurt meestal een minuutje of 2
Onder dos nu na 30 minuten nog steeds niks te zien , normaal begint het al na 5 minuten

PjotrrrNL

Lijkt er op dat de TV niet erg met een PC signaal over HDMI uit de voeten kan..
Denk niet dat het helpt maar ik zou voor de zekerheid ook even een andere kabel proberen, maar eigenlijk zou zo'n korte afstand met elke kabel goed moeten werken.

Je kan ook eens een DVD met Media Player Classic afspelen en dan via Pan&Scan het beeld een stapje vergroten, maar dit zal ook niet helpen vrees ik.

Rob-

Hoi

Met mediaplayer classic heb ik het geprobeerd .
Maakt niks uit beeld vergroot en verkleint geprobeerd.
Wat ik zelf raar vind is dat het alleen onder windows is

Zat er aan te denken om windows xp mediacenter is te installeren en kijken of het dan ook is
misschien is het wel een vista probleem
Ik ga van alles denken en proberen
Heb eigenlijk gewoon geen idee wat het kan zijn .Ben al dagen bezig met het internet af te struinen naar info

Zonder resultaat overigens
Ik weet niet of er stekkers zijn die dvi om zetten naar component .Dat kan ik ook nog proberen.
Zou fijn zijn als ik toch een oplossing vind , daar heb een ander misschien ook weer wat aan .
Al heb ik het idee dat ik nu de enige ben die er last van heeft .

Maar ja hoop dat het goed komt
Kan in het uiterste geval nog een mediacenter van een maatje van me proberen (hoop ik )
Is kijken of het daar ook in zit

rob

Blijf zoeken naar een oplossing

PjotrrrNL

Ik speel hier ook vanaf Vista met Mediaplayer classic in 1280x720 af op mijn Panasonic 42PV70 plasma zonder problemen.
Gebruik ook geen Mediacenter, vrees dat het probleem bij jou in de TV zit...

Rob-

Probleem zat inderdaad in mijn tv
Zoals het er nu naar uitziet is het opgelosd
Hoop dat het zo blijft

Probleem was uiteindelijk heel simpel ,tja als je het weet is het dat altijd

Moest dus op mijn tv het hdmi kanaal koppelen aan het apparaat
Had hem gekoppeld aan pc , want ja je denkt toch mediacenter is pc
Nu heb ik hem gekoppeld aan blueray
Tot nu toe werkt dat perfect gelukkig

Hoop dat het zo blijft

Nu naar probleem 2 het geluid
Ga is maar is effe vanalles lezen hier op het forum ,hoop dat de oplossing dan al snel te vinden is

Rob