Sony komt met cassettedeck

Gestart door ajbeefde, februari 15, 2008, 22:18:02

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ajbeefde

Van het net:

Voor wie ze nog niet heeft weggegooid: de ouderwetse cassettebandjes kunnen weer van zolder worden gehaald. Sony komt namelijk met een nieuw dubbel cassettedeck. De CFD-W77 is naast een dubbel cassettedeck uitgerust met een CD-speler en een FM/AM radio.

Wie dacht dat met de komst van cd's, mp3-spelers en iPod de cassette zou verdwijnen had dus ongelijk. Misschien is dat ook wel logisch, omdat cassettetapes in verhouding goedkoper zijn dan bijvoorbeeld cd's. Veel mensen gebruiken om die reden nog steeds cassettes in plaats van nieuwere geluidsdragers. De prijs van de nieuwe Sony cassettedeck CFD-W77 ligt rond de honderd euro.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

NielsLu

Citaat van: ajbalmere op februari 15, 2008, 22:18:02
Van het net:

Voor wie ze nog niet heeft weggegooid: de ouderwetse cassettebandjes kunnen weer van zolder worden gehaald. Sony komt namelijk met een nieuw dubbel cassettedeck. De CFD-W77 is naast een dubbel cassettedeck uitgerust met een CD-speler en een FM/AM radio.

Wie dacht dat met de komst van cd's, mp3-spelers en iPod de cassette zou verdwijnen had dus ongelijk. Misschien is dat ook wel logisch, omdat cassettetapes in verhouding goedkoper zijn dan bijvoorbeeld cd's. Veel mensen gebruiken om die reden nog steeds cassettes in plaats van nieuwere geluidsdragers. De prijs van de nieuwe Sony cassettedeck CFD-W77 ligt rond de honderd euro.


Cassettes  ??? Hoe zagen die er nog maar weer uit  ::) ;D
Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

mikeske

dit vind ik nu niet echt een goede zet  :P
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Raphie

JBL PRX Power!

Jeroen V

Kijk mij eens lekker modern zijn: ;D



Overigens is dat ding al verbannen naar zolder :)

JeKa

Zal dit op onderzoek gebaseerd zijn......
Sony is niet achtelijk toch

Audiofiel

En wanneer kan ik mijn 8-track tapes weer draaien? ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

voor 100.00 koop je behoorlijk wat CD-R's tegenwoordig :D
Cassette was leuk als je een goed deck had, ik gebruikte een zeer goede Yamaha (heb hem zelfs nog) dan was het allemaal wel om aan te horen met de juiste dolby instellingen (nee geen surround, voor de echte jongeren :D).

Maar ik kies toch liever voor een CD.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Paul1967

Kunnen ze beter de minidisc nieuw leven inblazen.

Audiofiel

Citaat van: ht-kabouter op februari 15, 2008, 23:33:45
Kunnen ze beter de minidisc nieuw leven inblazen.

Mini-wat? :P ???













                                                                                                 ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

J.A.F._Doorhof

Heb ik ook nog LOL

Heb nog :
Videodisc (werd later laserdisc)
Laserdisc
Minidisc (zelfs nog met originele muziek :D)
DAT
Betamax
VHS
Super-VHS

Als ze dan toch bezig zijn :D

Minidisc was nog wel een leuk initiatief trouwens.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Deleted member

Die van mij liggen al tijden op de storthoop! ;)

Kingpin

Verdorie ... heb ik net mijn Cassettedeck met dbx verkocht (s/n van 92dB op metal tape icm dbx !)  8)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Paul1967

Citaat van: Kingpin op februari 16, 2008, 00:09:10
Verdorie ... heb ik net mijn Cassettedeck met dbx verkocht (s/n van 92dB op metal tape icm dbx !)  8)

Technics?

Lindeman

Lol, toevallig dit gekocht verleden week  :P

Lindemann 820S + 855 | Kef Reference 205 | Chord Indigo XLR + Signature + Signature Jumpers + Power Chord

blue-eyes

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 15, 2008, 23:28:07
voor 100.00 koop je behoorlijk wat CD-R's tegenwoordig :D
Cassette was leuk als je een goed deck had, ik gebruikte een zeer goede Yamaha (heb hem zelfs nog) dan was het allemaal wel om aan te horen met de juiste dolby instellingen (nee geen surround, voor de echte jongeren :D).

Maar ik kies toch liever voor een CD.

Cassettedecks: Nakamichi en Aiwa (submerk Sony, maar excellent met casettedeck).


Ik heb indertijd nog 1499 gulden betaald voor een hi-end cassettedeck van Aiwa ;D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Kingpin

Citaat van: ht-kabouter op februari 16, 2008, 00:14:52
Technics?

Ja ... deze was ongeveer 21 jaar oud en speelde nog perfect.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

planeet

Zelf heb ik nog een cassettedeck van Pioneere (topmodel met dolby S als ik het me goed herinner). Alles manueel in te stellen ...

NielsLu

Arcam AVR5  *  Arcam BDP100  *  Playstation 3  *  Dune HD Smart D1  *  Tannoy Saturn S8 (fronts)  *  Tannoy Saturn S6LCR (center)  *  Tannoy Arena (rears). *  diy tv meubel / Monolith plus clone met Eminence LAB12 en SVS Sledge STA1000D

Pieter-Jan

Citaat van: J.A.F._Doorhof op februari 15, 2008, 23:40:52
Heb ik ook nog LOL

Heb nog :
Videodisc (werd later laserdisc)
Laserdisc
Minidisc (zelfs nog met originele muziek :D)
DAT
Betamax
VHS
Super-VHS

Als ze dan toch bezig zijn :D

Minidisc was nog wel een leuk initiatief trouwens.

En ik heb hier zelfs nog een DCC staan van Philips, de digitale compact cassette. Klonk in het begin (en waarschijnlijk daarna nog) een pak beter dan minidisc, maar omwille van het gebruiksgemak toch een zware miskoop geweest ... het klonk wel goed moet ik zeggen :)
Dutch&Dutch 8C, MK Sound In-wall & In-ceiling ATMOS surround, Arcam AV860, OPPO BDP-105, Sonos Connect, LG OLED E6V

neverywhere

Beter kijken bij de kringloop....zag pas geleden een philips dcc recorder staan voor 25 euro....nu, als digitale recorder had ie nogal wat tekortkomingen (zacht gezegd) maar als casstte afspeler zijn ze top!
Ik heb zelf een marantz dcc voor dit doel en hij klinkt vele malen beter dan de Luxman die ik ook nog heb staan.


Ze ruisen overigens wel verschrikkelijk hoor, die tapes...pfoeiiii!
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Richi

#21
Cassettedeck... :'( Wat een nostalgie. Heb mijn Akai GX-75 van 999 guldentjes nog op zolder staan. Hij doet het nog steeds perfect!

EDIT: het is een mkII!
Synology DS918+ • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

ajbeefde

Citaat van: Richi op februari 16, 2008, 21:30:29
Cassettedeck... :'( Wat een nostalgie. Heb mijn Akai GX-75 van 999 guldentjes nog op zolder staan. Hij doet het nog steeds perfect!

Koesteren die Akai.....  :)
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI

Paul1967

Citaat van: Bedrock op februari 16, 2008, 07:24:29
Lol, toevallig dit gekocht verleden week  :P



Mooi hoor die Sony cassette deck.

Lindeman

Citaat van: NielsLu op februari 16, 2008, 10:08:57
Wel een mooie deck  8)
Citaat van: ht-kabouter op februari 16, 2008, 23:00:14
Mooi hoor die Sony cassette deck.

Thx  :)
Was het laatste top deck dat ze uitgebracht hebben dacht ik, wel, sub-top eigenlijk, je had ook nog de TC-KA7ES maar die was enkel in Japan verkrijgbaar.   
Lindemann 820S + 855 | Kef Reference 205 | Chord Indigo XLR + Signature + Signature Jumpers + Power Chord