Sony 1270 extra keystone

Gestart door takev, februari 23, 2002, 07:32:41

Vorige topic - Volgende topic

takev

Hallo allemaal,

Ik heb nu een net een 1270 welke op de grond staat, 2 meter van het doek, onder een extra hoek van 8 graden, zodat ik boven mijn center speaker kan projecteren.

Nu heb ik al mijn lens spacers op "S" gezet en ringetjes op de bovenste schoeven van de lens gezet, zodat optisch het hele zaakje evenwichtig kan focusen.

Door deze extra hoek gaat het natuurlijk ook meer key stonen en digitaal via de remote kan ik niet ver genoeg
compenseren.

Nu had ik deze getalen ook al ingevuld in dat programatje van Sony, en deze zij als je die hoek op geeft, dat er een "minor electrical modifcation" nodig was.

Dit lijkt mij ergens een POT metertje aandraaien zijn, maar ik heb de service manual nog niet (Chendy?). Weet iemand wat er moet worden aangepast?

Ave

Rob_Dingen

Hoi Takev

Nee dat is niet intern met een potje af te stellen
Maar hoe groot is het scherm 16/9 of 4/3
Hoe hoog hangt het scherm van de grond
De keystone correctie zou voeldoende meoten zijn om 8 graden weg te regelen
Maar beantwoord eerst deze vragen dan zullen we verder kijken

Rob

J.A.F._Doorhof

Ho,

Even gemist, sorry.

Volgens mij is dat inderdaad een modificatie die wat meer inhoudt als minor. Ik heb dat volgens mij een keer gevolgt op AVS, maar weet daar niet meer het fijne van. Ik denk dat het service manual je daar niets over zal zeggen, zowel post het dan aub.

De pots binnen in de projector zijn alleen voor size, G2 en focus.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

takev

Hoi,

Rob als antwoord op je vraag, ik projecteer in meerdere aspects, mijn scherm en kader is traploos in hoogte verstelbaar en is 1545mm breed. Zijn minimumm hoogte (wegens meubel, centerspeaker en hushbox) is 650mm. De projector staat op de grond in een hushbox/kofietafel.
De keystone afstelling van de remote haald het net niet, zo'n 5 graden (op het oog, niet gemeten)

Een weestandje vervangen op een printplaat kan ik ook wel (ik ben aardig handig met de zoldeerbout, zolang het geen SMT is).

Raf1

Beste Takev,

Ik heb je prolbeem is bekeken, en met behulp van PJcal ben ik tot de volgende conclussie gekomen.
Bij een vloer opstelling, en een projector/scherm afstand van 1998mm, zou de onderkant van je beeld op 20cm vanaf de vloer beginnen!
De bovenkant van je beeld zou op 127cm vanaf de vloer eindigen.
Ikzelf pas ook "tilt" op mijn projector toe, maar 45cm overbruggen?
Je gaat veel te ver buiten de mogenlijkheden van de projector.
Als je hem nu 45cm boven de vloer zet, dan komt alles perfect uit.
Beter nog, scherm naar beneden!
Het scherm "midden" op ooghoogte hebben is werkelijk ideaal.

Groetjes,

Raf.

takev

Hello Raf,

Tja, onder mijn beeld staat dus mijn stereo toren, met
daarboven mijn center speaker. Dit lost namenlijk een aantal problemen op.

Ik heb namelijk nergens plaats voor mijn stereo toren. En de center speaker staat op een hoogte waarbij hij line-of-sight
staat over de hushbox.

De projector 45 cm hoger zetten betekend dan ook dat de hushbox ook hoger wordt, waarbij hij opeens niet bepaald een tafel meer is, en dat ik dus de center speaker ook niet meer kan zien.

Ik hoop dat ik binnenkort de service manual heb, mischien kan ik daar iets vinden.

J.A.F._Doorhof

Tja, Waarom geen plafondmontage.
De projector is dan weg van de grond, en je kan hem perfect afhangen en afstellen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raf1

Takev,

Ik heb de manual van de 71/72, en heb ook die van de 70 gezien.
Ik heb 3 versies PJ-cal, en ik heb reeds 2 jaar een '71, die ik op velerlei manieren heb uitgeprobeerd.
Geloof me, wat je wilt gaat (te)ver buiten de mogelijkheden van de projector.
Zie het als een aanrechtblad wat niet waterpas staat, en jij gaat de waterbak wel waterpas hangen.
Ik weet dat ik (meestal)slecht nieuws breng, maar diegenen die rekening houden met de (on)mogelijkheden, zijn achteraf altijd tevreden!
En vaak zet dit aan tot verdere verbeteringen.

groetjes,

Raf.  

takev

Frank,

Ik heb een heel oud huurhuis, waar ik veel moet slopen wil
ik er zeker van zijn dat de projector goed hangt. Dit wil ik dus niet doen.

Raf,

Jammer, maar het is niet anders dan. mischien zet ik em
iets rechter, dan maar het onderste deel van 4:3 missen.
:-(

takev

Ik heb de achterkant van de projector 1.8 mm omhoog getild
en nu is mijn keystone ongeveer 1 grade buiten het berijk.
Hier kan ik wel mee leven.