Eerste snelle indrukken TVIX6500

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 6, 2008, 16:46:04

Vorige topic - Volgende topic

koksing

Citaat van: Kevf op juli 30, 2009, 15:27:42
hoe kan ik met de TVIX foto's kijken met de afstandsbediening? Hij maakt er altijd een slideshow van. En is er ergens ook een guide oid met handige/leuke dingen die je met de tvix kan?

Kijk 's op tvixie.com, heel makkelijk te gebruiken en makkelijk in te stellen.
LFD Zero LE IV Signature | Harbeth Compact-7 ES3 | Skylan | Sonos Magna Ultimo | Metrum Acoustics Octave mkI | Apogee Wyde Eye | 47 Labs OTA 4708 | Jupiter 6N Cryo Copper Wire | Audio Consulting | Furutech | Oyaide | Panasonic TX-55VT50 | Zotac ID41 | Synology ds212j

riwi

De slideshow kan je wel pauseren door op de pauze knop te drukken.

Met tvixie kan je een menu maken met covers van je films van imdb en zo, dat heeft volgens mij niets met het afspelen van foto's te maken.

koksing

Dat klopt, maar ik reageerde meer op het tweede gedeelte van zijn vraag: "En is er ergens ook een guide oid met handige/leuke dingen die je met de tvix kan?"
LFD Zero LE IV Signature | Harbeth Compact-7 ES3 | Skylan | Sonos Magna Ultimo | Metrum Acoustics Octave mkI | Apogee Wyde Eye | 47 Labs OTA 4708 | Jupiter 6N Cryo Copper Wire | Audio Consulting | Furutech | Oyaide | Panasonic TX-55VT50 | Zotac ID41 | Synology ds212j

riwi

Sorry, dat had ik verkeerd begrepen dan.

Kevf

Citaat van: riwi op juli 31, 2009, 10:14:03
De slideshow kan je wel pauseren door op de pauze knop te drukken.

Met tvixie kan je een menu maken met covers van je films van imdb en zo, dat heeft volgens mij niets met het afspelen van foto's te maken.

maar ik wil helemaal geen slideshow, ik wil gewoon zelf de foto's verder drukken  :angel:

tnx voor de site btw!

riwi

1.3.168 is uit. Beta firmware.

Citeer
Official DviCo Discussion: Firmware 1.3.168 (BDLite Edition)

We are releasing a new firmware with small updates and bug fix. If we don't find any critical issue, we will release a public beta in coming week. Link for download: http://demod.dvico.com/PreRelease/tvix_M-6x00_1.3.168.zip

TViX HD M-6500 1.3.168(UJuckbox) Release note
1) Audio
• Can turn off the new audio playlist function in setup
• During the slide show through UPnP, it supports playing background songs which exist with the name of ¡®automp3¡¯ folder on local HDD, Network or USB.
• UI improvement : added a icon to display the shuffle(random) and repeat status during playing audio.
• Some bugs were fixed
o When pressing Audio key on the remote, jump to Audio folder If there no Audio/Playlist folder.
o Can save the playlist to the network folder when playing audiothrough network.
o When the repeat audio is on , pressing next key on the remote makes repeat mode off it has been fixed...
o When playing internet radio Just after booting, no sound problem through HDMI was fixed
2) Network
• The issue of pressing ¡®5¡¯ key on the remote in setup for network was fixed.
o Can send two connection simultaneously for FTP (tested by FileZillar ftp client)
o UI improvement : added ¡®Wait¡¯ OSD when setting network, which it takes long time.
Other issues are similar to 1.3.158

kaaskop63

riwi

Citaat van: kaaskop63 op augustus 11, 2009, 22:57:45
Wat doet upnp in 1.3.168?
Hetzelfde wat het in 1.3.158 deed? Ik heb het in 1.3.168 nog niet getest. Maar daarvoor kon ik via upnp contact maken met de twonky mediaserver die hier op een PC draait, en daarmee met de tvix media afspelen van die PC (.ts .mkv .mp3 etc.). Tevens zou het mogelijk moeten zijn dingen af te spelen van youtube etc. en internet radiostations weer te geven.

kaaskop63

Wat is nu het verschil tussen files afspelen via je nfs share of met een twonky via upnp?

riwi

http://en.wikipedia.org/wiki/Upnp

Met upnp stream je alleen de weer te geven content. Met nfs wordt de gehele file gestuurd (dus inc. alle talen en subtitle streams).

Met NFS is de tvix in volledige controle : aanvoer van data, uitpakken van de containerfile en afspelen/decoderen van de data. Met upnp worden de taken verdeeld tussen de upnp server (bv twonky) op de PC en de upnp renderer (de tvix) als afspeler. Mogelijk zou er dan nog een upnp control point (bediening) bij kunnen komen, maar ik geloof niet dat dat ondersteund wordt op de tvix momenteel.

advr

het zou mooi zijn als er een UPnP interface via de explorer kwam zodat de Tvix via een explorer te bedienen zou zijn... das juist het mooiste :alien:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

advr

SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

riwi

Citaat van: advr op augustus 17, 2009, 23:05:53
hoe kan ik er aan komen? ;D

Met het linkje in de release note hierboven  ;)
Of via mijn servertje : http://etmriwi.xs4all.nl/tvix/bd_firmwares/?C=M;O=A

advr

Citaat van: riwi op augustus 18, 2009, 00:23:49
Met het linkje in de release note hierboven  ;)

krijg je als je net terug bent van vakantie, dan let je even niet op....  ;D ;D

sorry :alien:

advr

wil ik een extra nfs regel toevoegen wil de afsatandsbediening geen L meer toevoegen. alle andere letters pakt ie wel maar ik kan dus geen volume1 intypen omdat de l het niet meer doet. :( :(

iemand suggesties....

advr

Citaat van: advr op augustus 18, 2009, 11:08:35
wil ik een extra nfs regel toevoegen wil de afsatandsbediening geen L meer toevoegen. alle andere letters pakt ie wel maar ik kan dus geen volume1 intypen omdat de l het niet meer doet. :( :(

iemand suggesties....

en weer opgelost, even opnieuw de laatste firmware erop gezet en alles werkt weer ;D ;D

riwi

Citaat van: advr op augustus 18, 2009, 17:32:28
en weer opgelost, even opnieuw de laatste firmware erop gezet en alles werkt weer ;D ;D

Die FW 1.3.158 had problemen met de "5" toets in het setup menu. :) Was ook lastig met IP adressen e.d. ;)
Zit de L ook op de 5 toets?

advr

Citaat van: riwi op augustus 18, 2009, 18:06:42
Die FW 1.3.158 had problemen met de "5" toets in het setup menu. :) Was ook lastig met IP adressen e.d. ;)
Zit de L ook op de 5 toets?

ja de L zit op de 5 :o :o

wist ik helemaal niet totdat ik een extra verbinding wilde maken waar /volume1/ in voorkwam O0 O0

nu zit 168 erop en is het opgelost :pompom: :nopompom: :nopompom:

Starred

Eigenlijk voor het eerst een iso van een DVD geprobeerd af te spelen. Werkt niet. Speelt de 6500 geen iso's?

riwi

Geen problemen hier met DVD iso files.
Zowel via SMB als NFS.

In den beginne (heeel oude FW, en oude netshare applicatie) was er iets met DVD (iso of folder structuur) dat niet wilde (via NFS dus). Maar dat is al heel lang geleden opgelost. Volgens mij zat het probleem toen in netshare.

Misschien je iso eens uitpakken naar video_ts folder? En met nero of zo weer inpakken?

balodis

Ik heb problemen met de netwerkverbinding naar mijn NAS na een firmware upgrade:

1.2.52 » werkt als een zonnetje
1.3.137 » werkt maar netwerkverbinding is niet stabiel
1.3.168 » geen netwerkverbinding, ook niet na reboot

Iemand enig idee? Wil graag de BDlite functie gaan gebruiken maar daarvoor heb ik 1.3.168 nodig......

Primare SP32HD - Primare 31.2 - Primare 30.3 - Marantz ND8006 - Audio Physic Virgo 25 - Audio Physic Orea - Audio Physic Sitara 25 - Shunyata Hydra V-Ray - Shunyata Taipan - MIT Shotgun - AudioQuest Chocolate

advr

met 1.3.168 heb ik juist GEEN problemen meer met mijn netwerkverbinding.
ik heb een bedraad netwerk met diverse NASsen maar de tvix vindt ze elke keer weer ook al staan de harddisks soms in hibernate. dan duurt het iets langer maar het werkt allemaal en stabiel ;)

misschien nog een keer erop zetten over de 1.3.168. Na mijn vakantie was ie wat insteirllingen kwijt (was gevallen). maar na een firmware update met dezelfde firmware was alles ok. :satisfied:

Kevf

heeft de tvico een max aan grootte qua externe hd die ik er via de usb aanhang?

MiLaN

Beste dames en heren,

Ik hoop dat iemand me op weg kan helpen.

Ik heb dus ook de tvix6500 met 1tb interne hd en nu heb ik zojuist een externe hd van 1tb eraan gekoppeld via de usb host. Hoe zorg ik ervoor dat deze zichtbaar is in windows als je de tvix aansluit op de pc? Er blijft 1tb zichtbaar van de interne hd dus neem ik aan dat ergens een instelling gewijzigd dient te worden.

Alvast mijn dank.

Groet, Milan

riwi

Citaat van: Kevf op augustus 26, 2009, 13:53:23
heeft de tvico een max aan grootte qua externe hd die ik er via de usb aanhang?

Volgens mij is 2TB geen probleem.
Om grotere partities te maken onder windows (vanaf vista) heb je een ander partitionerings systeem nodig (GPT). Ik weet niet zeker of de tvix wel disken aan kan die een GPT partitie tabel hebben. Ik denk dat ie dat niet kan.

Citaat van: MiLaN op augustus 26, 2009, 16:18:15
Ik heb dus ook de tvix6500 met 1tb interne hd en nu heb ik zojuist een externe hd van 1tb eraan gekoppeld via de usb host. Hoe zorg ik ervoor dat deze zichtbaar is in windows als je de tvix aansluit op de pc? Er blijft 1tb zichtbaar van de interne hd dus neem ik aan dat ergens een instelling gewijzigd dient te worden.

Ik geloof niet dat ie dat kan. Ik denk dat je de USB kabel van de extra USB schijf om zal moeten hangen van de tvix naar de PC. Via de USB host verbinding zie je alleen de harddisk die in de tvix zit.