Welke surround processors ondersteunen HDMI audio

Gestart door corival, januari 31, 2008, 13:58:29

Vorige topic - Volgende topic

corival

Op verschillende fora kom ik deze vraag tegen en na het nodige copy/paste en google werk ben ik tot onderstaand lijstje gekomen. Het is me niet gelukt deze fatsoenlijk vanuit Excel te posten, dus heb ik er maar een plaatje van gemaakt. Als iemand tips heeft om het vanuit Excel direct te kunnen posten, dan hoor ik dat ook graag.

Ik zal proberen reacties (toevoegingen/verbeteringen) zo snel mogelijk in de lijst te verwerken. Graag geen receivers posten, dit wordt mij teveel werk en hierin ben ik zelf niet geïnteresseerd.

Oh ja, dit topic gaat over beschikbaarheid en niet welk product beter is, of discussies over het nut van HDMI.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

xynyx

Mooi werk. Misschien handig om te vermelden welke wel/niet in NL bechikbaar zijn/komen. Van de Onyo en Integra weet ik dat deze niet voor de NL markt beschikbaar zijn.

Darkman

Hier mag je de Marantz AV8003 en de Denon AVP-A1HD ook wel aan toevoegen ;)
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

corival

Citaat van: Darkman op januari 31, 2008, 15:10:28
Prima

Kun jij even de gegevens tbv het overzicht posten.
Pioneer PDP-LX508D  |  Emotiva UMC-1  |  Emotiva XPA-5  |  Crown K1  |  PS3  |  PS4 | Apple TV4 | Humax iHDR-5200C  |  Olive One |  Audiophysic TEMPO 25 / CELSIUS HHCT II / STEP  |  SVS CS-Ultra  |  Finite Elemente Modul Classic  |  Kabels Emotiva X-Series  |  Harmony Ultimate

Del member

Misschien ook een kolom toevoegen over de mogelijkheden tot roomcorrection:

- room correction : parametrische equi (EQ) a la velodyne DD18, TMREQ, ....
- room correction : tijd/fase correctie (ROOM) a la roomperfect, trinnov audio, ....

Darkman

Citaat van: corival op februari  1, 2008, 17:38:13
Prima

Kun jij even de gegevens tbv het overzicht posten.

Heel simpel, ze ondersteunen alles wat in je schema opgenomen staat :)  Alleen de exacte specs  kwa MPCM, daar verwacht ik van dat ze allebei minstens 7.1 doen
ook zijn ze beiden HDMI 1.3.
Knowledge is not power, knowledge applied is power.

blue-eyes

Houdt er rekening mee dat alhoewel er voor de Classe SSP800 8000 dollar gevraagd wordt, dit de USA prijs is. De verwachting is dat deze geweldenaar in Europa ongeveer 12000 euro gaat kosten.
Daarnaast is nog niet bekend wanneer hij in Europa uitgebracht gaat worden, maart 2008 is de USA datum.
En als laatste is ook nog niet 100% zeker dat deze PRE de nieuwe audioformaten gaat processen, er wordt gepraat over een softwareupdate tzt. Maar zowel de bevestigingen als de ontkenningen hierover zijn zowel vaag, als speculatief.

Maar HDMI heeft deze machine wel:

Video Output
2 HDMI 1.3a (36-Bit Deep Color Support)
Audio Input Digital
4 HDMI 1.3a (True HDMI repeater. Audio extracted from the inputs and put onto the outputs.)

CODECS: Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Pro Logic IIx, dts, dts-ES Matrix, dts-ES Discrete, dts Neo:6 2CH, dts 96 kHz/24 Bit, MCH LPCM 96 kHz/24 Bit, Plus other custom modes similar to those available in the current SSPs. (NO THX Post Processing)

(Potentially: Dolby Digital Plus, Dolby TrueHD, dts-HD HDA and MA)

- Optional +10 dB boost added to each MCH LPCM.
- Trim compensation features available for early DTS music recordings.
- Multiple configurations to level settings and manage bass engaged manually, by input or stream type.

Gescheiden MCH en stereo PRE.... Ze claimen dat deze PRE minimaal gelijkwaardig is aan hun beste stereo PRE uit de delta serie. Misschien verkooppraat, maar wel veelbelovende praat!

Ik ben iig al druk aan het sparen om een 2ehandse aan te kunnen schaffen over een jaar of 3 ;D

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

LexiconLogan

TAD CR1TX  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Del member

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2008, 20:19:30
Houdt er rekening mee dat alhoewel er voor de Classe SSP800 8000 dollar gevraagd wordt, dit de USA prijs is. De verwachting is dat deze geweldenaar in Europa ongeveer 12000 euro gaat kosten.

8000 dollar is 5,404.23 EUR
Zelfs na BTW en importtax (6701 EUR) nog steeds de moeite om zelf te importeren (dat krijg je als importeurs greedy zijn). Nu ja, wij doen met de zaak net het omgekeerde, bvb de Hyperions 938 zijn gewoon 1000 eur gezakt (van 5500 naar 4500 EUR) omwille van de gunstige $ koers.

blue-eyes

Citaat van: Klinkt Beter op februari  4, 2008, 00:46:15
8000 dollar is 5,404.23 EUR
Zelfs na BTW en importtax (6701 EUR) nog steeds de moeite om zelf te importeren (dat krijg je als importeurs greedy zijn). Nu ja, wij doen met de zaak net het omgekeerde, bvb de Hyperions 938 zijn gewoon 1000 eur gezakt (van 5500 naar 4500 EUR) omwille van de gunstige $ koers.

Eens, maar dat is een andere discussie.

p.s. Vind het erg netjes van jullie!
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Shorty

corival

Citaat van: xynyx op januari 31, 2008, 14:58:17
Mooi werk. Misschien handig om te vermelden welke wel/niet in NL bechikbaar zijn/komen. Van de Onyo en Integra weet ik dat deze niet voor de NL markt beschikbaar zijn.
Bij Onkyo en Integra toegevoegd 110V.

Citaat van: Darkman op januari 31, 2008, 15:10:28
Done
Citaat van: Klinkt Beter op februari  1, 2008, 18:01:14
Misschien ook een kolom toevoegen over de mogelijkheden tot roomcorrection:

- room correction : parametrische equi (EQ) a la velodyne DD18, TMREQ, ....
- room correction : tijd/fase correctie (ROOM) a la roomperfect, trinnov audio, ....
Done
Kolom is toegevoegd. Ik weet dat o.a. Lyngdorf en Tact room correctie hebben, ik weet alleen niet welke apparaten welk type room correction ondersteunen. Graag jullie input.

Citaat van: Blue-Eyes op februari  3, 2008, 20:19:30
Tijdens Cedia2007 was de verwachte enduserprijs (MSRP) tussen $10K en $12K. Dealers in Nederland zijn op basis hiervan verwachte prijzen van rond de € 12.000 gaan noemen. Ook mijn dealer. Recent heeft Classe bekend gemaakt dat ze het product rond de $. 8000 (MSRP) willen gaan aanbieden. Dit zal toch vast wel effect hebben op de prijzen in Nederland ???. Omdat ik het topic (op dit kleine uitstapje van mezelf na) schoon wil houden van prijsdiscussies, zet ik alleen listprijzen neer. Liefst in Euro's als deze informatie bekend is, en anders in Dollars. Als iemand informatie heeft over listprijzen, pas ik dit graag aan.

Bryston SP 3.0 toegevoegd.

Del member

Citaat van: corival op februari  4, 2008, 18:22:09
Ik weet dat o.a. Lyngdorf en Tact room correctie hebben, ik weet alleen niet welke apparaten welk type room correction ondersteunen. Graag jullie input.

De integra producten hebben Audyssey MultEQ® XT aan boord, wat tijd (fase) en frequency correctie doet :
http://www.audyssey.com/technology/index.html

CiteerTime and Frequency correction:

1. The time domain is where many of the problems reside. Parametric and graphic equalizers can only correct for the frequency response and do so in a very coarse manner because they have limited resolution (bands).
   2. Further, whether they have fixed or adjustable bands it does not matter because bands cause phase problems that most people hear as "ringing" or "smearing." This is why, after thirty plus years of trying this method most people don't like the results and turn it off.

How does MultEQ address time and frequency problems?
MultEQ filters start in the time domain. They are not just a few parametric bands. Instead they use several hundred points to represent the room response in both the frequency and time domains. The trick is to use enough filter points to get the needed resolution, but not so many that it overwhelms the processor inside the audio component. So, we came up with a way to reduce the number of points without sacrificing accuracy and a way to provide more filter power at lower frequencies where it is needed the most. MultEQ can correct 8 channels by using only a fraction of a single DSP chip. This gives you the best of both worlds: time and frequency correction. Result--room correction that works for the first time ever.

Dit is dus een variant van Lyngdorf Roomperfect (tenzij iemand mij het tegendeel bewijst). Want beide doen tijd/fase, terwijl oudere processors zoals Tag McLaren AV32-DP en Lexicon enkel parametrische EQUI doen en dat een hoop andere problemen introduceert, zoals ringing, smearing en het niet kunnen corrigeren van ongewenste reflecties.

blue-eyes

Citaat van: corival op februari  4, 2008, 18:22:09
Tijdens Cedia2007 was de verwachte enduserprijs (MSRP) tussen $10K en $12K. Dealers in Nederland zijn op basis hiervan verwachte prijzen van rond de € 12.000 gaan noemen. Ook mijn dealer. Recent heeft Classe bekend gemaakt dat ze het product rond de $. 8000 (MSRP) willen gaan aanbieden. Dit zal toch vast wel effect hebben op de prijzen in Nederland ???. Omdat ik het topic (op dit kleine uitstapje van mezelf na) schoon wil houden van prijsdiscussies, zet ik alleen listprijzen neer. Liefst in Euro's als deze informatie bekend is, en anders in Dollars. Als iemand informatie heeft over listprijzen, pas ik dit graag aan.

Eens, daar zijn andere topics voor!

paul groot

Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.