Nieuwe FTA HD-zender op Astra 19.2?

Gestart door Shorty, januari 31, 2008, 11:29:54

Vorige topic - Volgende topic

Shorty

Volgens Linowsat zou er sinds 29/1/8 een nieuwe free-to-air HD-zender op 12.610 Vertical, PID 2047 moeten zitten. Een naam weten ze nog niet, en de videobitrate is voorlopig 0. Weet iemand al iets meer?

VrGr,

Bart J.

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Bengbeng

Citaat van: Vlearmoes op februari  2, 2008, 18:12:53
http://nl.kingofsat.net/hdtv.php

Toch wel apart dat zelfs Albanië en Polen al een HDTV aanbod hebben via de sat en
CDS Nederland nog niet...
Pioneer Kuro KRP-500M & 4280XA | Dreambox 8000 | UPC HDTV-DVR mediabox

jaco

Citaat van: Bengbeng op februari  2, 2008, 21:54:00
Toch wel apart dat zelfs Albanië en Polen al een HDTV aanbod hebben via de sat en
CDS Nederland nog niet...
Waarom ?  Nederland is erg dicht bekabeld, Polen en Albanie waarschijnlijk niet.
Verder wonen er in Polen veel meer mensen dan in Nederland.

Zal wel gewoon een kwestie van marktonderzoek zijn.

Bengbeng

Citaat van: jaco op februari  3, 2008, 09:19:36
Waarom ?  Nederland is erg dicht bekabeld, Polen en Albanie waarschijnlijk niet.
Verder wonen er in Polen veel meer mensen dan in Nederland.

Wat ik ermee wilde zeggen; normaliter loopt Nederland technisch gezien een decennium
voor op (arme) landen als Polen en Albanië. Je zou dus zeggen dat HDTV zenders, in dit
geval voor de CDS satellietkijker, eerder beschikbaar zouden zijn dan voor de Albaniër.
Dat CDS dus nog niet met HDTV is begonnen vind ik opmerkelijk.

CiteerZal wel gewoon een kwestie van marktonderzoek zijn.

Daar kwam uit voort dat de CDS abonnee geen behoefte heeft aan HDTV?

jaco

Citaat van: Bengbeng op februari  3, 2008, 12:33:21
Wat ik ermee wilde zeggen; normaliter loopt Nederland technisch gezien een decennium
voor op (arme) landen als Polen en Albanië.
Vergis jij je niet een beetje in Polen ?
Die zijn een tijdje bezet geweest door nazis en communisten maar waaren daarvoor prima ontwikkeld, en hebben denk ik de schade wel haast weer ingehaald, of zullen dat snel doen.

Nederland is niet zo'n geweldig land als jij wellicht denkt..

Bengbeng

Citaat van: jaco op februari  3, 2008, 16:07:30
Nederland is niet zo'n geweldig land als jij wellicht denkt..

In ieder geval niet voor de satellieter nee, die conclusie trok ik al min of meer. CDS bezet
wat betreft HDTV aanbod zo'n beetje de laatste plaats in Europa.

zfn

Citaat van: Bengbeng op februari  3, 2008, 19:00:17
CDS bezet wat betreft HDTV aanbod zo'n beetje de laatste plaats in Europa.

Volgens mij niet alleen wat betreft HDTV. Als je het mij vraagt, is CDS druk bezig om zijn eigen glazen in te gooien. (digitale) kabel wordt steeds interessanter boven sat. (qua beeld en geluid) De prijs maakt satelliet aantrekkelijker, anders was ik allang over gestapt naar digitale kabel, en zou ik de schotel puur voor de hobby blijven gebruiken.

Bengbeng

Citaat van: zfn op februari 12, 2008, 09:44:52
CDS druk bezig om zijn eigen glazen in te gooien.

CDS moet oppassen dat ze met de tijd mee blijft gaan, maar daar begint het
aan te schorten. De huidige bitrates zijn prima voor de ouderwetse beeldbuizen, maar schieten
te kort voor de grotere flatscreens die steeds populairder worden. Daarnaast het gebrek aan
HD aanbod (waar rond april verandering in schijnt te komen). 

zfn

Citaat van: Bengbeng op februari 12, 2008, 12:16:21
CDS moet oppassen dat ze met de tijd mee blijft gaan, maar daar begint het
aan te schorten. De huidige bitrates zijn prima voor de ouderwetse beeldbuizen, maar schieten
te kort voor de grotere flatscreens die steeds populairder worden. Daarnaast het gebrek aan
HD aanbod (waar rond april verandering in schijnt te komen). 

Probleem is dat de meeste niet zien dat de bitrate best behoorlijk te kort schiet. CDS steekt zijn geld liever in het aantrekken van waardeloze zenders. Maar ik hoop dat men nu toch gaat klagen met de komst van flatscreens. (twijfel twijfel) Ik hoor ook al een tijdje geruchten over HD aanbod, ben benieuwd. Zou ze goed doen, hoewel ik mijn huidige dreambox wil gaan vervangen voor de 8000, dus wat het HD aanbod heb ik nog wel even tijd.. ;)

jaco

Citaat van: zfn op februari 12, 2008, 12:43:58
Ik hoor ook al een tijdje geruchten over HD aanbod, ben benieuwd. Zou ze goed doen, hoewel ik mijn huidige dreambox wil gaan vervangen voor de 8000, dus wat het HD aanbod heb ik nog wel even tijd.. ;)
Zoals het nu lijkt hebben we sneller HD via CDS dandat de 8000 uitkomt  >:D

zfn

Ja dat vrees ik ook.. :p Maar ik wil toch weer een Dreambox..

Flexaa

Canal Digitaal schermt nog altijd met het mooiste beeld. Dat dat allang niet meer klopt ten opzichte van de kabel zien ze gemakshalve even over het hoofd. Ze zitten met bitrates ook bijna onderaan in west-europa.

Dirkie

Citaat van: Shorty op januari 31, 2008, 11:29:54
Volgens Linowsat zou er sinds 29/1/8 een nieuwe free-to-air HD-zender op 12.610 Vertical, PID 2047 moeten zitten. Een naam weten ze nog niet, en de videobitrate is voorlopig 0. Weet iemand al iets meer?

VrGr,

Bart J.

Niemand ?