Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op april 23, 2011, 15:04:43
Toch wel een groot verschil met de astintrew
In het voordeel van de Marantz, of? Ben er niet zo in thuis, dus misschien zeg ik iets heel stoms ;)

Ben benieuwd of je huiswaarts keert met de Marantz onder je arm ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Nee, maar prijsverschil is dan ook behoorlijk. 900 tegen 2100. Al moet ik zeggen dat de marantz me wel verbaasd voor het geld. Nu 600. Maar hij is wel wat rommeliger en wat minder sprankelend. De Astintrew geeft alles wat zuiverder weer.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Nu nog maar even een Vincent aangesloten  :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

En heb weer wat nieuws thuis staan :D :D Voor nu klinkt het toch nog heel behoorlijk.  Beter dan ik had verwacht... zou het een blijvertje kunnen zijn... hmmm twijfel.. Het kan absoluut veel beter, maar denk zelf dat ik toch eerst maar eens ga sparen voor speakers.

Volgende week komt er misschien een leuke demo paar binnen :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

screw

Citaat van: The Vampire op april 23, 2011, 18:09:17
En heb weer wat nieuws thuis staan :D :D Voor nu klinkt het toch nog heel behoorlijk.  Beter dan ik had verwacht... zou het een blijvertje kunnen zijn... hmmm twijfel.. Het kan absoluut veel beter, maar denk zelf dat ik toch eerst maar eens ga sparen voor speakers.

Volgende week komt er misschien een leuke demo paar binnen :music:

Idd je zegt het al zelf, spaar gewoon lekker... en stel prio's en die liggen nu ff ergens anders toch?!
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: screw op april 23, 2011, 18:29:02
Idd je zegt het al zelf, spaar gewoon lekker... en stel prio's en die liggen nu ff ergens anders toch?!
Zeker, maar dit is voor mij ook ontspanning en iets waar ik leuk in de weekenden mee bezig kan :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Het is dus weer een stereo versterker geworden, mooi :) Ben benieuwd welke het is geworden (al ben ik (nog) niet echt thuis in het stereo wereldje). Edit: Zie al dat het de Marantz is geworden.

Stereo spreekt mij overigens ook wel aan, alleen wil ik mijn surround er niet voor opgeven ;D Maar mocht het er ooit van komen dat het in een woonkamer niet haalbaar is om een mooie surround set neer te zetten, denk ik dat stereo ook erg mooi kan zijn.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de speakers die je als demo gaat krijgen. Mijn gevoel zegt óf iets van Usher óf iets van Sonus Faber ;) (Hoewel ik eigenlijk niet weet of W&W het laatste verkoopt).
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op april 23, 2011, 19:49:56
Het is dus weer een stereo versterker geworden, mooi :) Ben benieuwd welke het is geworden (al ben ik (nog) niet echt thuis in het stereo wereldje). Edit: Zie al dat het de Marantz is geworden.

Stereo spreekt mij overigens ook wel aan, alleen wil ik mijn surround er niet voor opgeven ;D Maar mocht het er ooit van komen dat het in een woonkamer niet haalbaar is om een mooie surround set neer te zetten, denk ik dat stereo ook erg mooi kan zijn.

Ben ook wel nieuwsgierig naar de speakers die je als demo gaat krijgen. Mijn gevoel zegt óf iets van Usher óf iets van Sonus Faber ;) (Hoewel ik eigenlijk niet weet of W&W het laatste verkoopt).
Hey hoe zag je dat?? Het is idd de Marantz geworden, ik mocht de Astintrew ook wel meenemen, maar het moet leuk blijven en ben erg benieuwd wat de Marantz voor het geld doet. Wat me bij W&W al wel opviel is dat de Marantz wat minder stabiel is, wel ruimtelijk, maar ook weer rommelig, maar hier thuis valt hij toch nog aardig mee.

De speakers hou ik nog even stil. Weet ook niet of dat wat is hoor, maar als ze bevallen, dan weet ik iig waar mijn sound ligt. Ik merk nu toch elke keer weer dat de speakers de beperking is. Moet eerlijk zeggen dat ik surround wel mis met film, maar muziek is echt :music:



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Had ik dat nog niet verteld? Heb er vanmiddag ook 1 gekocht!  8)
Haha nee hoor, keek even op de site van W&W en herkende de foto van de PM-8003 op hun site :P

Mooi ding in ieder geval, ben benieuwd hoe hij je blijft bevallen in je eigen ruimte. En spannend wat betreft de speakers :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raafie

Marantz SR6005 | Marantz PM7004 | Marantz BD7004 | KEF iQ30 | KEF iQ10 | KEF iQ60C | BK xxls400FF |  Panasonic plasma

Mijn slaapkamer setup

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op april 23, 2011, 20:28:02
Hey hoe zag je dat?? Het is idd de Marantz geworden, ik mocht de Astintrew ook wel meenemen, maar het moet leuk blijven en ben erg benieuwd wat de Marantz voor het geld doet. Wat me bij W&W al wel opviel is dat de Marantz wat minder stabiel is, wel ruimtelijk, maar ook weer rommelig, maar hier thuis valt hij toch nog aardig mee.

De speakers hou ik nog even stil. Weet ook niet of dat wat is hoor, maar als ze bevallen, dan weet ik iig waar mijn sound ligt. Ik merk nu toch elke keer weer dat de speakers de beperking is. Moet eerlijk zeggen dat ik surround wel mis met film, maar muziek is echt :music:





Oh je moet toch zo eens AP gaan luisteren. Dat zet zo'n groot beeld neer Robbert...

Waanzinnig mooie versterker joh!! Wat een ongelofelijk mooie aanwinst.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Madhouse

Laatst deze mogen beluisteren op B&W CM8's!



Mocht ik ooit overstappen op stereo dan zal dit de combi worden voor mij!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op april 23, 2011, 20:57:29
Had ik dat nog niet verteld? Heb er vanmiddag ook 1 gekocht!  8)
Haha nee hoor, keek even op de site van W&W en herkende de foto van de PM-8003 op hun site :P

Mooi ding in ieder geval, ben benieuwd hoe hij je blijft bevallen in je eigen ruimte. En spannend wat betreft de speakers :)
ah zo :thumbs-up: slimmerik.  ;D

Maar wat speakers betreft. Denk ik dat ze zelfs als demo nog aardig buiten budget zijn. Ik heb 1 voordeel in therapie en dat is dat mijn kosten aardig omlaag gaan (elk voordeel heb z'n nadeel) maar moet wel realistisch blijven natuurlijk

Citaat van: Raafie op april 23, 2011, 21:24:51
wow super nice die Marantz! :)
Hij is mooi he ;D

Citaat van: Peerless Monster op april 23, 2011, 21:30:01
Oh je moet toch zo eens AP gaan luisteren. Dat zet zo'n groot beeld neer Robbert...

Waanzinnig mooie versterker joh!! Wat een ongelofelijk mooie aanwinst.
Is geen aanwinst he. Hij staat hier totdat ik de CA weer terug heb. Ben nu HP aan het kijken en ik moet zeggen dat de Marantz toch flink wat geluid kan produceren. Al moet ik er wel bijzeggen dat ik wel flink verwend ben door de CA die toch ook echt wel een krachtpatsertje is. En de Audio Analogue klonk ook echt waanzinnig, maar de Marantz moet ook nog even warm spelen

Ik moet zeggen dat ik wel erg benieuwd ben geworden naar AP, zeker ook gezien de prijs waarvoor ze te koop staan. Alleen los van het geluid zie ik niet echt een mogelijkheid om ze in mijn ruimte neer te zetten. 1 Speaker zou dan helemaal vrij kunnen staan terwijl de ander bijna tegen de muur aanstaat.

Citaat van: Madhouse op april 23, 2011, 21:43:01
Laatst deze mogen beluisteren op B&W CM8's!



Mocht ik ooit overstappen op stereo dan zal dit de combi worden voor mij!
Ah de KI ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar de KI versie. Wat hier staat is nog maar een instapmodel, maar de looks van Marantz blijven :wub: :wub: alleen kan ik me maar niet over die plastic stukjes heen zetten :nopompom: misschien ben ik perfectionistisch maar ik snap t niet..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op april 23, 2011, 22:17:24
Ah de KI ik ben zelf ook wel erg benieuwd naar de KI versie. Wat hier staat is nog maar een instapmodel, maar de looks van Marantz blijven :wub: :wub: alleen kan ik me maar niet over die plastic stukjes heen zetten :nopompom: misschien ben ik perfectionistisch maar ik snap t niet..

Ik heb nu een UD en een SR van de nieuwe serie staan en het went snel hoor! De KI versie is idd  :wub: en in combinatie met de CM7/8 erg prettig! Bij mij spookt de gedachte ook wel eens om naar deze combi over te stappen maar tegelijkertijd speelt bij mij de gedachte; zou ik surround niet enorm gaan missen?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op april 23, 2011, 22:20:00
Ik heb nu een UD en een SR van de nieuwe serie staan en het went snel hoor! De KI versie is idd  :wub: en in combinatie met de CM7/8 erg prettig! Bij mij spookt de gedachte ook wel eens om naar deze combi over te stappen maar tegelijkertijd speelt bij mij de gedachte; zou ik surround niet enorm gaan missen?
weet je wat het is. Surround is leuk en surround is een beleving, maar als ik film kijk dan wordt ik vaak zo meegezogen in het verhaal dat ik niet eens meer merk of ik nou stereo of surround heb geluisterd, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nu bij HP wel ook elke keer weer zit van.. hmmm hoe zou deze scene in surround klinken?.. Maar in stereo is het zeker wel goed te doen. En er is nog steeds erg veel detail en het geluid kan nog steeds erg ruimtelijk overkomen. Voordeel van stereo is wel ook dat je je center en surrounds kunt verkopen en voor dat geld een mooie upgrade in fronts kunt doen, want ik geloof wel dat kwalitatief betere speakers meer bijdragen aan de beleving. In jou geval zou je ook een mooie PM met passtrough erbij kunnen nemen. Hoeft niet eens zo duur te worden, want volgens mij ben jij verder wel erg tevreden met je KEF's. Of blijven die CM'8's toch lonken??

Voor mij is het iig duidelijk dat een stereoversterker voor muziek een absolute must is, maar dat surround blijft lonken. Speel nu wel met de gedachte om de prioriteit op stereo te leggen, met surround als toevoeging ipv andersom
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Dat het Marantz is is ook te herkennen aan de kleur van de achterkant. Die is bij Marantz wat oranje achtig.

Hmmmm de CM1 de beperkende factor. Ja ze zijn erg klein, maar ik heb me echt heel erg verbaasd toen ze hier als rears kwamen. Ongelovelijk wat een geluid er uit die speakers komt! Zeker voor een ruimte als die jij nu hebt zijn ze denk ik erg geschikt. Je zou ooit eens CM8 kunnen proberen (als het budget het toelaat) maar ik vind de CM7 minimaal zo goed (en die kosten nu veel minder, helemaal 2e hands). De CM8 mist klank in het laag. Niet zo zeer in het echte laag, het laag onder de 50 hz, daar gebruik je toch wel een sub voor, maar vooral tussen de 120 en de 50. Als je een piano of viool hoort, dan heb je niet het idee alsof er echt een piano of viool in je kamer staat. Dat gevoel krijg ik bij de CM7 meer dan bij de CM8. Maar gezien jou oppervlakte is een zuil misschien te veel van het goede. Misschien dan een CM5 proberen?

Je moet nu een keuze maken, ga je voor surround of niet. Ga je voor surround dan zou ik eerst de speakers upgraden. Ja, versterking wordt dan een beperkende factor, maar (!) als je eerst de versterker upgrade dan worden de speakers een beperkende factor. Wat is duurder, andere speakers of andere versterking? Ik denk andere speakers! Een eindbak hoeft je helemaal niet de kop te kosten en levert prachtige kwaliteit voor een mooie prijs. Gewoon geen nieuwe eindbak kopen, maar waarom zou je, de inovatie op dat gebied is de afgelopen 5 a 10 jaar 0 of bijna 0 geweest.

Mijn tip zou dus zijn om eerst te kiezen voor stereo of surround. Wat de keuze ook wordt, ik zou eerst in speakers investeren en dan pas in een versterker.

Robbert54

Citaat van: JCL op april 24, 2011, 03:18:53
Dat het Marantz is is ook te herkennen aan de kleur van de achterkant. Die is bij Marantz wat oranje achtig.

Hmmmm de CM1 de beperkende factor. Ja ze zijn erg klein, maar ik heb me echt heel erg verbaasd toen ze hier als rears kwamen. Ongelovelijk wat een geluid er uit die speakers komt! Zeker voor een ruimte als die jij nu hebt zijn ze denk ik erg geschikt. Je zou ooit eens CM8 kunnen proberen (als het budget het toelaat) maar ik vind de CM7 minimaal zo goed (en die kosten nu veel minder, helemaal 2e hands). De CM8 mist klank in het laag. Niet zo zeer in het echte laag, het laag onder de 50 hz, daar gebruik je toch wel een sub voor, maar vooral tussen de 120 en de 50. Als je een piano of viool hoort, dan heb je niet het idee alsof er echt een piano of viool in je kamer staat. Dat gevoel krijg ik bij de CM7 meer dan bij de CM8. Maar gezien jou oppervlakte is een zuil misschien te veel van het goede. Misschien dan een CM5 proberen?

Je moet nu een keuze maken, ga je voor surround of niet. Ga je voor surround dan zou ik eerst de speakers upgraden. Ja, versterking wordt dan een beperkende factor, maar (!) als je eerst de versterker upgrade dan worden de speakers een beperkende factor. Wat is duurder, andere speakers of andere versterking? Ik denk andere speakers! Een eindbak hoeft je helemaal niet de kop te kosten en levert prachtige kwaliteit voor een mooie prijs. Gewoon geen nieuwe eindbak kopen, maar waarom zou je, de inovatie op dat gebied is de afgelopen 5 a 10 jaar 0 of bijna 0 geweest.

Mijn tip zou dus zijn om eerst te kiezen voor stereo of surround. Wat de keuze ook wordt, ik zou eerst in speakers investeren en dan pas in een versterker.
Met de beperkende factor bedoel ik niet dat de speaker niet goed is hoor, integendeel zelf, maar ik merk dat ik naar een wat andere sound opzoek ben. Daarom komen er binnenkort ook even andere te staan zodat ik even kan luisteren of het daar ook echt ligt. Zo als het nu gaat is het wel fijn, ik vind mijn set erg fijn, maar het is gewoon leuk om te experimenteren.

Eerste upgrade zal dan ook speakers zijn, daar valt de meeste winst te halen. En de speakers die komen zijn nieuw dan ook in een hele andere price range.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 13:22:07
Eerste upgrade zal dan ook speakers zijn, daar valt de meeste winst te halen. En de speakers die komen zijn nieuw dan ook in een hele andere price range.

In je zoektocht naar andere luidsprekers zou ik dan ook zeker enkele vloerstaanders geschikt voor wat kleinere ruimtes uitproberen...

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: S@m op april 24, 2011, 13:26:06
In je zoektocht naar andere luidsprekers zou ik dan ook zeker enkele vloerstaanders geschikt voor wat kleinere ruimtes uitproberen...
wat zou het voordeel daar van zijn dan?? Los van misschien wat meer laag.

Citaat van: Etiennevh op april 24, 2011, 13:48:10
Vet hoor! :D Gefeliciteerd met je aankoop!
Geen aankoop. Uitprobeersel ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 14:11:33
wat zou het voordeel daar van zijn dan?? Los van misschien wat meer laag.
Geen aankoop. Uitprobeersel ;)

Meer klank kast. Dat hoorde ik ook aan de CM8, die mist wat inhoud om b.v. een piano echt lekker weer te geven. De CM8 is een prima speaker die erg lijkt op de CM7, maar ik zou zelf voor de CM7 gaan. Daarom noemde ik ook even de CM5, die heeft ook weer wat meer inhoud dan de CM1, maar als je bij B&W weg gaat, dan vallen die dus af ;) Een andere vraag is of je die klank kast kunt herbergen in je appartement, maar dat kun je altijd uitproberen. Een gokje, worden het Ushers?

Robbert54

Citaat van: JCL op april 24, 2011, 14:26:44
Meer klank kast. Dat hoorde ik ook aan de CM8, die mist wat inhoud om b.v. een piano echt lekker weer te geven. De CM8 is een prima speaker die erg lijkt op de CM7, maar ik zou zelf voor de CM7 gaan. Daarom noemde ik ook even de CM5, die heeft ook weer wat meer inhoud dan de CM1, maar als je bij B&W weg gaat, dan vallen die dus af ;) Een andere vraag is of je die klank kast kunt herbergen in je appartement, maar dat kun je altijd uitproberen. Een gokje, worden het Ushers?
om te proberen, ja. Monitoren. Zal iig nog niks gaan kopen, maar heb wel zoiets van: Wil ik een speakerupgrade doen, dan wil ik het wel ook goed doen. Dus eerst maar eens kijken hoeveel ik kan sparen.

ben zelf ook wel erg benieuwd naar een vloerstaander. Mijn ruimte is 5.3  bij 3.8 dus zou toch moeten kunnen, zolang de basspoort maar aan de voorkant zit. Ben zelf wel erg benieuwd geworden naar AP aangezien dit ineens de nieuwe hype op het forum lijkt te worden :smile: maar ook Sonus Faber. Ik schrijf B&W nog niet af hoor. Kan best zijn dat wanneer ik andere speakers heb staan ik denk van  :crazy:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op april 24, 2011, 14:11:33
wat zou het voordeel daar van zijn dan?? Los van misschien wat meer laag.
Geen aankoop. Uitprobeersel ;)

Voordelen van een vloerstaander tov een monitor zijn o.a. dat een vloerstaander meer fundament heft in het hele geluidsbeeld dus niet zomaar méér laag en een vloerstaander is goedkoper in verhouding met kwalitatief vergelijkbare monitoren. Een goede monitor is doorgaans moeilijker en daardoor duurder te maken dan een vloerstaander.

Er zijn best goede vloerstaanders die perfect matchen in een kleine ruimte. Enne, een basreflexpoort aan de voorzijde, achterzijde, onderop of helemaal niet zegt niets, gewoon uitproberen.