Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april 12, 2011, 18:26:00
Oke, genoeg gelachen om de pantoffels Schoenen. ;) Ontopic maar weer.

Ben je er zelf al over uit of je deze versterker wil houden, of heb je hem liever nog wat langer op proef?
Volgens mij had ik hier ook ergens gelezen dat je ook nog wel een andere stereoversterker wil beluisteren.
Heb je al één op het oog die in aanmerking kan komen?
Helemaal gelijk.

Ehm.. ja PM gaf aan dat er op Hifi.nl nog een mooie Plinius 9100 te koop stond en dat lijkt me ook wel wat, net als Primare wat ik ook een ontzettend mooi merk vind, maar op dit moment weet ik het nog niet. Ik vind niet dat ik het kan maken tegenover W&W om de AA nog langer in huis te houden, terwijl ik er geen budget voor heb. Ik moet dan eerst maar eens kijken wat ik nog voor mijn 650R kan krijgen. Ik heb wel een bedrag in mijn hoofd wat ik er minimaal voor wil hebben, maar het is natuurlijk nog maar de vraag of ik dat er ook voor krijg. En zo niet dan moet ik mezelf nog eens heel goed achter de oren krabben, want dan is de afschrijving gewoon te groot en de CA is te goed om dan in stereo een echte stap voorwaarts te maken.

Een andere optie zou dan een eindversterker zijn en dit kan wel redelijk goedkoop, maar dan is er ook nog de twijfel of ik surround nog wel wil houden..
daarbij wil het oog ook wat en 2 speakers stralen toch wel heel wat meer rust uit.

Ik heb er zelfs nog aan zitten denken om de CM serie en de CA weg te doen en helemaal opnieuw te beginnen in stereo.. :unsure:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

De op dit forum aangeboden Thule is ook een erg mooie versterker en biedt veel waar voor z'n geld, zeker waar ie nu voor wordt aangeboden...

Robbert54

Citaat van: S@m op april 12, 2011, 18:52:45
De op dit forum aangeboden Thule is ook een erg mooie versterker en biedt veel waar voor z'n geld, zeker waar ie nu voor wordt aangeboden...
heb hem gezien ja, 350euro toch. Dat is echt wel een koopje, maar wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe goed is de Audio Analogue, ik heb geen idee waar ik dat op moet vergelijken en AA is toch ook zeker geen koopje (ik heb de rev2.0 versie) Terwijl de nieuwprijs van de Thule ook 'maar' 900 dollar was En qua opbouw lijkt de AA mij beter, maar goed, zoals ik al zei ik weet niet echt waar ik naar moet kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op april 12, 2011, 19:01:08
heb hem gezien ja, 350euro toch. Dat is echt wel een koopje, maar wat ik me nu eigenlijk afvraag is hoe goed is de Audio Analogue, ik heb geen idee waar ik dat op moet vergelijken en AA is toch ook zeker geen koopje (ik heb de rev2.0 versie) Terwijl de nieuwprijs van de Thule ook 'maar' 900 dollar was En qua opbouw lijkt de AA mij beter, maar goed, zoals ik al zei ik weet niet echt waar ik naar moet kijken.

Je kan de muzikale kwaliteit (helaas) niet aan een versterker zien. Een LFD bijvoorbeeld ziet er intern níet uit, maar is erg muzikaal (lees: een genot om naar te luisteren onderuit gezakt op de bank).


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m


Robbert54

Iets te goed. Deze is met diamond tweeter, maar vind m met be tweeter lekkerder klinken. Voor de rest een heerlijk groots geluid! Heb nu even de 6371 aangesloten, maar die komt toch niet in de buurt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Moet mijn mening over de dmd toch even bijstellen. Klinkt toch wel heel fijn! Maar de hele Tiny dancers klinken fijn
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 16:21:36
Moet mijn mening over de dmd toch even bijstellen. Klinkt toch wel heel fijn! Maar de hele Tiny dancers klinken fijn

Inpakken en meenemen.... ;D


Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

drees62

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 16:12:48
Iets te goed. Deze is met diamond tweeter, maar vind m met be tweeter lekkerder klinken. Voor de rest een heerlijk groots geluid! Heb nu even de 6371 aangesloten, maar die komt toch niet in de buurt

Die BE 718's met een BE tweeter worden collecter items! Straks alleen nog 2e hands te koop met DMD-tweeter. ;D
Beetje balen als je dan constateert dat de BE-tweeter net ff lekkerder klonk  :o :o

Ik ga binnenkort ff vergelijken . . .

S@m

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 16:42:18
Grapjas! :D Het zijn overigens de mini dancers

Mi kan je in jouw kamer beter kiezen voor een monitor...

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 16:12:48
Iets te goed. Deze is met diamond tweeter, maar vind m met be tweeter lekkerder klinken. Voor de rest een heerlijk groots geluid! Heb nu even de 6371 aangesloten, maar die komt toch niet in de buurt


Kijk eens aan er staat dus een MD met BE EN DMD tweeter, toevallig MD2 ? Als dat zo is dan hoop ik dat ze er over een kleine maandje nog staan voor mijn eigen vergelijk.

Robbert54

Citaat van: drees62 op april 13, 2011, 16:49:05
Die BE 718's met een BE tweeter worden collecter items! Straks alleen nog 2e hands te koop met DMD-tweeter. ;D
Beetje balen als je dan constateert dat de BE-tweeter net ff lekkerder klonk  :o :o

Ik ga binnenkort ff vergelijken . . .
Nah dat was meer het eerste gevoel. Maar de DMD is echt wel beter, veel verfijnder. Maar gek genoeg dat ik niet zo iets heb van wow! Eerder dat ik me afvraag hoe slecht de vorige tweeters dan zijn :blink: In mijn oren klonk dit gewoon goed, zoals het hoort, maar misschien is dat dan ook juist de bedoeling...

Ik was begonnen met de instapper van Usher, de 520 en daarmee werd het verschil tussen de CM's al behoorlijk duidelijk. Het geluid komt veel meer los van de speaker en stemmen klinken gewoon beter en echter.


Met de 6371 was ik overigens heel snel klaar. Als je van de MD1 met DMD tweeter naar de 6371 gaat dan is dit echt een flinke achteruitgang :blink: Ik vond de 6371 een ontzettend nare speaker. Het hoog was veel te veel aangezet, scherp en irritant. De bass was wel redelijk te noemen, maar strak... nee.. Dan is de MD1 toch een heel ander verhaal. De bass klonk lekker strak, het hoog verfijnd en de hele speaker is gewoon een lust voor het oor en oog. Hoe hard ik de set ook zette, de speaker werd op geen enkel moment overheersend. Op een gegeven moment zelf een heel gesprek gehad met een van de medewerkers van W&W terwijl de speakers toch op een redelijk volume stonden te spelen en het stoorde gewoon niet. Dat is bij mij thuis toch wel heel anders.

het verschil tussen de 6371 en de MD1 werd vooral pijnlijk duidelijk bij het nummer "Cry me a river" van Michael Bublé. Op de MD1's klonk het geheel veeeeel grootser. De hele soundstage werd breder en het geluid kwam als een golf over je heen. HEERLIJK. Bij de uithaal van mr. Bublé kreeg ik kippenvel en een rilling over mijn rug, bij de 6371 was die ver te zoeken.

Bij het volgende nummer "all of me" zag ik mr. Bublé gewoon met zijn typische grijns voor me staan. Het is net of je die glimlach gewoon terug hoort in het nummer. Hele apart ervaring. Bij het nummer 'heartache tonight" kon ik mijn voeten niet op de vloer houden, zo lekker klonk het. En bij het nummer "At this moment" voel je gewoon weer de pijn en het verdriet wat er in het nummer zit. Echt heel mooi!!

Verder nog wat Norah Jones en  Katie Melua geluisterd. En voor de bass wat muziek van Timbaland. En de MD1's spelen alles met gemak. Ik merkt aan mezelf dat ik continue tappende voetjes had en een grijns op mijn gezicht.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 19:52:23
zoek de verschillen:




Je hebt weer een andere versterker op proef. Welke versterker heb je nu?

Wat ik lees ben je nogal tevreden over de MD 1.,Nog plannen om ze in je eigen bezit te krijgen, of zit dat er eerst niet in?

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april 13, 2011, 17:18:20

Kijk eens aan er staat dus een MD met BE EN DMD tweeter, toevallig MD2 ? Als dat zo is dan hoop ik dat ze er over een kleine maandje nog staan voor mijn eigen vergelijk.
Hoi Alex

er stond sowieso een paar MD2's DMD, maar die schijnt geheel verbetert te zijn ten overstaande van de oude? Weet niet of er een nieuw model over is?? Maar De DM2 ging overmorgen naar een show toe en zou dan nog wel terugkomen en waarschijnlijk had Karel ook nog wel een set MD1's met BE tweeter, maar anders moest je ze even bellen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jumping Jack

Citaat van: Alex Groningen op april 13, 2011, 20:18:35

Je hebt weer een andere versterker op proef. Welke versterker heb je nu?

Wat ik lees ben je nogal tevreden over de MD 1.,Nog plannen om ze in je eigen bezit te krijgen, of zit dat er eerst niet in?

Ik had eigenlijk eerst het doek gezien op de cm1 bij het raam   :hehe:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 20:18:49
Hoi Alex

er stond sowieso een paar DM2's DMD, maar die schijnt geheel verbetert te zijn ten overstaande van de oude? Weet niet of er een nieuw model over is?? Maar De DM2 ging overmorgen naar een show toe en zou dan nog wel terugkomen en waarschijnlijk had Karel ook nog wel een set DM1's met BE tweeter, maar anders moest je ze even bellen


Bedankt.

Voordat ik heen ga zal ik ze inderdaad maar eerst even gaan bellen. Het zal wat zijn als ik er kom en ze staan er op dat moment niet.

Alex Groningen

Citaat van: Jumping Jack op april 13, 2011, 20:20:29
Ik had eigenlijk eerst het doek gezien op de cm1 bij het raam   :hehe:


En dat was mij niet opgevallen. ;) Voor de rest zie ik nog één van mijn favoriete tv series Rules of Engagement. ;D

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op april 13, 2011, 20:18:35

Je hebt weer een andere versterker op proef. Welke versterker heb je nu?

Wat ik lees ben je nogal tevreden over de MD 1.,Nog plannen om ze in je eigen bezit te krijgen, of zit dat er eerst niet in?
Klopt dit is Bladelius. Een versterker met wat meer power aan gezien de CM's dit toch echt wel nodig hebben, zou je toch niet verwachten van zo'n kleine speaker. Maar vooralsnog mis ik de AA wel.. dat was niet de bedoeling :D

Ik ben idd heel erg te spreken over de DM1. Geweldig goede speaker! helaas zit het er momenteel voor mij niet in. Tenzij ik mijn auto verkoop :D maar nee realistisch gezien zijn ze echt buiten mijn bereik, ook in de nabije toekomst, daarom heb ik ook besloten om de 6371 te beluisteren, maar die kwam niet eens in de buurt. Ik was nog wel aangenaam verrast door de 520's. Zeker voor het geld een erg goed geluid!

Ik ben nu wel erg benieuwd naar de BE 718, maar die wordt niet meer gemaakt en zou ik 2ehands net een keer tegen moeten komen.

Realistisch gezien zou ik, wanneer ik de hele CM serie verkoop een BE 718 kunnen aanschaffen dit jaar. De MD1 is er 1 voor de verre toekomst ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Jumping Jack op april 13, 2011, 20:20:29
Ik had eigenlijk eerst het doek gezien op de cm1 bij het raam   :hehe:
;D die licht ligt er puur voor het zonlicht
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frank2

je mag altijd hier komen luisteren naar en BE10 met DMD en een totaal aangepaste stroomvoorziening, het nr cry me a river heb ik vandaag nog gedraaid, hemels terwijl als er iets niet geheel goed is in de keten qua bekabeling of wat dan ook deze cd erg gauw te fel/agressief en scherp kan klinken.
En voor jou is almelo niet ver weg
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 20:24:35
Klopt dit is Bladelius. Een versterker met wat meer power aan gezien de CM's dit toch echt wel nodig hebben, zou je toch niet verwachten van zo'n kleine speaker. Maar vooralsnog mis ik de AA wel.. dat was niet de bedoeling :D

Ben benieuwd wat je van deze versterker gaat vinden.

Citaat van: The Vampire op april 13, 2011, 20:24:35
Ik ben nu wel erg benieuwd naar de BE 718, maar die wordt niet meer gemaakt en zou ik 2ehands net een keer tegen moeten komen.

Realistisch gezien zou ik, wanneer ik de hele CM serie verkoop een BE 718 kunnen aanschaffen dit jaar. De DM1 is er 1 voor de verre toekomst ;)

Wist dus niet dat de 718 uit productie was gehaald. Had wel begrepen dat de lagere series uit productie zijn gehaald, maar daar valt voor mij toch niet de 718 onder.
Mocht ik een keer de 718 toevallig tegenkomen dan geef ik je wel even een seintje, kan je dan altijd nog beslissen wat je dan wilt doen.

HTip

Je bent lekker bezig! Andere versterkers proberen, andere speakers, het kan niet op. Hoop voor je dat je ook de rust vindt die je Joris wenst ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive