Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

HTip

Hey Robbert! Goed bezig hoor. Mooie stands :thumbs-up: Passen erg mooi in je interieur en de SuperSpikes zien er prima uit!

Trouwens, nog bedankt voor het compliment :wub: Ik heb gisteren ook Katie Melua geluisterd en dat klinkt toch wel erg lekker :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Vind de stands ook erg mooi en staan heel erg goed bij de speakers (misschien wel beter dan het origineel)  :inlove: :wub: :inlove:

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 25, 2011, 17:02:47
Hey Robbert! Goed bezig hoor. Mooie stands :thumbs-up: Passen erg mooi in je interieur en de SuperSpikes zien er prima uit!

Trouwens, nog bedankt voor het compliment :wub: Ik heb gisteren ook Katie Melua geluisterd en dat klinkt toch wel erg lekker :music:
Dank je Philip.  :thumbs-up: Ik moet voor Katie Melua wel echt gaan zitten (kan bij jou bijna niet anders) maar ik vergeet dat kippenvel gevoel wat ik had in TCOD bij haar eerste noot niet snel weer!

Citaat van: CoSo op februari 25, 2011, 19:06:48
Vind de stands ook erg mooi en staan heel erg goed bij de speakers (misschien wel beter dan het origineel)  :inlove: :wub: :inlove:
Bedankt! toch wel een mooi compliment :thumbs-up:

Citaat van: Xander32 op februari 25, 2011, 19:10:19
Prachtig  :worship:.

Sander.


dank je Sander! tijdje niet gezien??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

en nog even een foto met doek.
sorry voor de vreemde plek in het beeld :-\ zal overdag even een beter maken

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Mijn accuboor is leeg, opladen dus. Mooie tijd om even op HTforum rond te snuffelen (ben tv beugel aan het ophangen). Ik zeg zonder doek! Ik vind die speakers gewoon enorm mooi! Dat kun je van weinig speakers zeggen, zonder doek sfeervol in een huiskamer. Tenminste, als je het mij vraagt.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Haha! lukt het ophangen een beetje??

Ik vind ze zonder doek ook veel mooier. Met doek lijken het net van die 30 jaar oude speakers :-\ het zijn helaas geen sonus faber's, maar met doek kijkt het wel wat rustiger (bij film dan.)

Overigens nu Batman Begins maar weer eens aan het kijken en loop me toch even te vergapen aan het beeld. Ongeloofliijk wat een scherpte en detail zit er in die BD zeg! had deze al een tijdje in de kast staan en nog nog nooit bekeken, maar hij verrast me echt. :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

screw

Het plaatje valt steeds meer in elkaar daar in huize "vampire"  :clapping:  netje's , Ik wens je heel veel sterkte toe in de vele bumps die je in the road's of life tegen mag komen!

(ik ken de klappen van de zweep van dichtbij, ik doe mee als vrijwilliger in een maatje's project)

gr

George
LG 55"|Lyngdorf 2170|Node2i|Focal Solo6BE|BADA Powerstation 5600|Blok STAX 300 |JL Audio E112 Subwoofer|and a shitload of DIY.

MLCinema

Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robbert54

Citaat van: screw op februari 26, 2011, 10:29:50
Het plaatje valt steeds meer in elkaar daar in huize "vampire"  :clapping:  netje's , Ik wens je heel veel sterkte toe in de vele bumps die je in the road's of life tegen mag komen!

(ik ken de klappen van de zweep van dichtbij, ik doe mee als vrijwilliger in een maatje's project)

gr

George

dank je, heb deze maand een intake procedure waar ik al ontzettend tegenop zie, maar ja, niet gaan is ook geen optie meer.

Citaat van: Kamidioblitz op februari 26, 2011, 18:29:48
Dat ziet er fraai uit!
dank je! :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op februari 26, 2011, 22:53:32
dank je, heb deze maand een intake procedure waar ik al ontzettend tegenop zie, maar ja, niet gaan is ook geen optie meer.

Ik ken in mijn omgeving iemand die dit ook had (niet echt een vergelijkbare situatie, maar ook deze persoon zou voor een dag opname/dag behandeling in een "inrichting" komen) en wat iedereen eigelijk verbaasde: het ging steeds beter. Toen er met iedereen was gesproken, bezoek was geweest aan de instelling etc, het entiousiasme nam steeds verder toe. Dit voor iemand die ronduit onhandelbaar was (en ook nergens zin in had), maar toch zo verder wil met zichzelf. Dus wie weet, hoe verder je komt in het traject, hoe meer je je erin gaat thuis voelen. Wel grappig, want een collega van mij had toevallig stage gelopen bij deze instelling en die herkende dit beeld bij veel van de clienten/patienten. Velen waren sceptisch in het begin, maar eenmaal opgenomen gingen ze er met plezier heen en voelde ze zich er steeds prittiger bij. ik hoop dan ook dat het voor jou iets positiefs brengt! Ik heb je natuurlijk niet echt persoonlijk, maar je lijkt me iemand die het goed bedoeld, die de beste intenties heeft en dan komt het je ook toe om gelukkig te zijn!

Xander32

Nja: niet in mijn eigen topic gepost / geen upgrades. Wel de nodige reply in verschillende andere topics ;).

Ben nog steeds veel met muziek bezig hoor en aan het genieten van m`n installatie. Maar m`n grootste upgrade zal waarschijnlijk een verhuizing zijn; in de nieuwe situatie krijgen m`n speakers een veel ruimere opstelling. Daarnaast ben ik mij momenteel aan het orienteren op streaming en music-servers en op zoek naar een mooi en degelijk audiomeubel.


Sander.
Citaat van: The Vampire op februari 25, 2011, 20:54:12
dank je Sander! tijdje niet gezien??
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: The Vampire op februari 25, 2011, 20:54:12
Dank je Philip.  :thumbs-up: Ik moet voor Katie Melua wel echt gaan zitten (kan bij jou bijna niet anders) maar ik vergeet dat kippenvel gevoel wat ik had in TCOD bij haar eerste noot niet snel weer!
:wub:

Ik vind je speakers ook zonder doek mooier, maar dat had je waarschijnlijk al gedacht. Die speakers mogen echt gezien worden. Met doek, lijken ze te gewoon ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op februari 27, 2011, 14:13:27
:wub:

Ik vind je speakers ook zonder doek mooier, maar dat had je waarschijnlijk al gedacht. Die speakers mogen echt gezien worden. Met doek, lijken ze te gewoon ;)

Dat geld voor bijna alle speakers vind ik, alleen ALR Jordans is zowel met als zonder doek mooi  :wub:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JCL

Citaat van: Madhouse op februari 27, 2011, 19:13:56
Dat geld voor bijna alle speakers vind ik, alleen ALR Jordans is zowel met als zonder doek mooi  :wub:

Mwah vind je? De meeste speakers vind ik wel mooier mét doek. De B&W CM (eigelijk alle B&W speakers) vind ik mooier zonder. Sommige andere speakers hebben duidelijk baat bij een frontje, anders vind ik ze erg lelijk!

Madhouse

Citaat van: JCL op februari 27, 2011, 19:15:46
Mwah vind je? De meeste speakers vind ik wel mooier mét doek. De B&W CM (eigelijk alle B&W speakers) vind ik mooier zonder. Sommige andere speakers hebben duidelijk baat bij een frontje, anders vind ik ze erg lelijk!

Daarom staat er ook vind ik  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

toch hou ik ze voor nu even met doek. Kijkt wel rustiger. En vind het niet lelijk. Des te  :wub: :wub: is het wanneer je het doek er weer afhaalt

Nu de BD van Michael Buble opstaan: Meets MSG:



:blink: :blink: :blink:

bij het nummer: "Song For You" lijkt het wel alsof ik een sub heb.. voel de bass ook gewoon onder mijn hocker doorgaan en onder de bank komen... Is dat eigenlijk wel goed??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Geen idee. Is het wat die BD? Vind hem niet zo'n mooie stem hebben..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op februari 27, 2011, 22:24:30
Geen idee. Is het wat die BD? Vind hem niet zo'n mooie stem hebben..
:blink: niet??

zeker wel een mooie BD, maar meer een documentaire met nummers. zijn ander BD: Caught in the act is beter.

wel leuk om te zien dat het een ontzettend leuke relaxte positieve vent is die echt leeft voor wat hij doet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Eigenlijk gaat het bij de discussie over met of zonder doek voor de speaker toch maar over 1 ding? Wat klinkt beter? Hoe het er uit ziet zou er dan minder toe moeten doen.
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

dat is natuurlijk waar, maar het verschil is miniem.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Citaat van: The Vampire op februari 27, 2011, 22:56:55
dat is natuurlijk waar, maar het verschil is miniem.

Ik gok (in dit geval) dat zonder beter is?
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

zonder heeft idd een lichte voorkeur. De hele akoestiek bij mij is verre van optimaal, wat het moeilijk maakt om gericht te gaan luisteren. Het geluid is nu totaal anders dan op mijn slaapkamer en ik heb te weinig kennis om te weten wanneer iets nou echt aan de akoestiek ligt en wanneer iets nou speakerafhankelijk is :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

fugazi_2009

Bij de B&W's die ik zelf in het verleden heb gehad was ook altijd de voorkeur voor zonder. Je akoestiek zal nu inderdaad anders zijn. Maar dan nog geldt dat je in de gegeven omstandigheden dat vergelijk maakt. Een betere akoestiek kan dat alleen nog maar verder verbeteren. Ik zou verbaaasd zijn als door veranderingen in de akoestiek opeens de voorkeur van zonder naar met zou veranderen (maar niks is onmogelijk  ;D)
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Robbert54

#4399
dat is natuurlijk helemaal waar. Zonder klinkt het wat opener, wat ruimtelijker en helderder, maar de verschillen zijn wel heel klein.

Ik heb nu eindelijk een fototoestelletje. (lees heel oud ding, maar goed hij doet het) en zal morgen even proberen wat mooiere en overzichtelijkere foto's te maken van de hele kamer :)

edit: bedenk me trouwens net dan mijn stands nog helemaal niet opgevuld zijn...  :-X kan nog wel eens wat invloed gaan hebben wanneer ze dat wel zijn,
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo