Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

JCL

Ik vraag me af of zo'n sub nog iets toevoegd in een dergelijke setup. Zo laag gaan zo'n sub toch ook weer niet? Heb je wel eens gedraait zonder?

WickedGame

Citaat van: JCL op december 14, 2010, 12:25:48
Ik vraag me af of zo'n sub nog iets toevoegd in een dergelijke setup. Zo laag gaan zo'n sub toch ook weer niet? Heb je wel eens gedraait zonder?

Dat doet het wel degelijk. Zeker met monitoren is een subwoofer wel een must naar mijn mening. Zelfs met mijn 805S was ik blij dat ik een Rel erbij had voor het extra stuk laag. Helemaal als je met een receiver draait is een sub zelfs aan te raden, receivers hebben vaak toch de neiging om de lage tonen anders door te geven dan stereo versterkers.


JCL

Ja oke, maar jou REL is wel van een andere orde grote dan deze sub. Vandaar dat ik me afvroeg of zo'n sub nog echt iets toevoegd, of dat hij er alleen maar storend doorheen staat te brullen. Nu zeg ik het een beetje lullig/kleinerend, maar zo bedoel ik het niet, niet iedereen heeft natuurlijk de positie om constant te upgraden en alles te kopen wat hij graag wil.

WickedGame

Citaat van: JCL op december 14, 2010, 12:47:16
Ja oke, maar jou REL is wel van een andere orde grote dan deze sub. Vandaar dat ik me afvroeg of zo'n sub nog echt iets toevoegd, of dat hij er alleen maar storend doorheen staat te brullen. Nu zeg ik het een beetje lullig/kleinerend, maar zo bedoel ik het niet, niet iedereen heeft natuurlijk de positie om constant te upgraden en alles te kopen wat hij graag wil.

Gezien zijn speakers die hij heeft is de huidige subwoofer die hij hanteert niet echt een logische sub. Maar een sub als een BK Gemini kan je door goed afstellen uiteraard goed integreren met je luidsprekers. Een sub moet een aanvulling zijn op het geheel en compleet integreren. Aan lomp er doorheen brullen heeft niemand iets (al zijn er jongeren die het top vinden een brullende sub  ;D )

Martijnst1990

Heb vrij weinig toe te voegen, maar vond dit toch wel leuk ;)
Citaat van: Madhouse op december 14, 2010, 11:35:37
Nee, die gaat absoluut niet meer weg!  :D

Citaat van: Madhouse op december 14, 2010, 11:49:23
Klopt, maar ben aardig tevreden over de XXLS400, dus voorlopig een blijvertje.


Verder lijkt een sub(je) mij inderdaad een hele mooie toevoeging, zoals bv de Gemini. Maar hier moet het geld wel voor zijn natuurlijk en uit huis gana is al niet goedkoop. Ook zonder de sub vind ik het echt een pracht set zo. De kamer is sowieso al een beste upgrade op zich :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JCL

Citaat van: WickedGame op december 14, 2010, 12:59:08
Gezien zijn speakers die hij heeft is de huidige subwoofer die hij hanteert niet echt een logische sub. Maar een sub als een BK Gemini kan je door goed afstellen uiteraard goed integreren met je luidsprekers. Een sub moet een aanvulling zijn op het geheel en compleet integreren. Aan lomp er doorheen brullen heeft niemand iets (al zijn er jongeren die het top vinden een brullende sub  ;D )

Dat is helemaal waar! Een goede sub is een aanvulling op elke set :)

Snutchz

yúp.. heb 'm in den fauteuil laten monteren... er gaat niets boven 't lekker weg vibreren tijdens 'n blockbuster  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

tiptop

Citaat van: Martijn90 op december 14, 2010, 15:39:46
Heb vrij weinig toe te voegen, maar vond dit toch wel leuk ;)
Verder lijkt een sub(je) mij inderdaad een hele mooie toevoeging, zoals bv de Gemini. Maar hier moet het geld wel voor zijn natuurlijk en uit huis gana is al niet goedkoop. Ook zonder de sub vind ik het echt een pracht set zo. De kamer is sowieso al een beste upgrade op zich :)
Daarom had ik ook neergezet, dat wanneer hij weer geld had enz... ;)
het lijkt me (en meerdere mensen zie ik) namelijk dat die sub meer kwaad doet dan goed in zijn setup.

Daarom heb ik ook nog steeds geen sub. beter geen sub dan een slechte of mismatchende sub.  :alien:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

mensen, mensen, beetje mijn subje belachelijk maken! nou ja zeg >:(

:D :D maar ik snap jullie wel. Persoonlijk vind ik het laag van het subje niet slecht. Hij speelt eigenlijk nauwelijks mee, maar ik mis hem wel als hij uitstaat. Ik ken dan ook nog niet echt wat anders (binnen mijn set) voorlopig heb ik ook nog geen geld voor een uprgrade, dus een andere sub komt er voorlopig niet. Misschien is de sub is deze ruimte wel helemaal niet nodig, de CM's produceren in deze ruimte al aardig wat laag, maar kan daar natuurlijk pas echt wat over zeggen wanneer mijn bank en hocker er zijn. Voor alsnog ben ik iig erg tevreden met het geluid in geheel ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Helemaal goed Robbert! Laat ons maar kletsen. Eerst maar eens genieten van je nieuwe huisje en geluid en dan pas weer gaan nadenken over de eerste upgrade :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: The Vampire op december 16, 2010, 00:35:29
mensen, mensen, beetje mijn subje belachelijk maken! nou ja zeg >:(

:D :D maar ik snap jullie wel. Persoonlijk vind ik het laag van het subje niet slecht. Hij speelt eigenlijk nauwelijks mee, maar ik mis hem wel als hij uitstaat. Ik ken dan ook nog niet echt wat anders (binnen mijn set) voorlopig heb ik ook nog geen geld voor een uprgrade, dus een andere sub komt er voorlopig niet. Misschien is de sub is deze ruimte wel helemaal niet nodig, de CM's produceren in deze ruimte al aardig wat laag, maar kan daar natuurlijk pas echt wat over zeggen wanneer mijn bank en hocker er zijn. Voor alsnog ben ik iig erg tevreden met het geluid in geheel ;)
Dat is ook het belangrijkst! 8)
Hij viel gewoon erg op in de foto. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Madhouse

#4236
Citaat van: tiptop op december 16, 2010, 10:41:33
Dat is ook het belangrijkst! 8)
Hij viel gewoon erg op in de foto. :P

Gewoon achter een gordijn zetten  :tongue2:

Ik heb ook heel lang met een simpele JBL sub gedaan en eigenlijk sinds een paar weken nu een "echte" subwoofer. Ik moet toch echt wel zeggen dat ik al die tijd een hoop gemist heb.

Maar idd Robbert, gewoon lekker genieten van je huisje! Zet de koffie maar klaar binnenkort  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Over koffie gesproken.. Heb je je Senseo al geïnstalleerd? Dan kunnen we M&G-en!! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Senseo :crazy: nou niet gaan schelden he >:(

Ik heb een DE koffiezetapparaat en een Nespresso. Das koffie.  :notify: :D

Gister even na Ikea geweest en nog wat keukenspul gekocht en een lamp:



Keukentje is bijna af. Moet alleen nog een mooi blad vinden om alles op te zetten. Moet nog even kijken hoe ik dat ga doen. Wanneer de bank er is, zijn jullie uiteraard van harte welkom voor een kopje koffie, maar verwacht niet te veel van het geluid, want het is nog wel een galmbak. En zal nog wel wat geld kosten om het akoestisch gezien wat geluidsvriendelijker te maken. Eerst maar eens kijken hoeveel de bank en de hocker weg kunnen nemen.  ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

En misschien nog een leuke Ikea vloerkleed? Zijn niet zo duur, maar zien er wel mooi uit vind ik. En zal wellicht ook wat aan de galm bijdragen?

Ben erg benieuwd hoe het verder gaat worden, laat die bank en daarmee de foto's maar snel komen :D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Etiennevh

Hehe weet ik.. We hebben er nog over zitten babbelen in de auto remember? Ik heb zelf ook gewoon een automatische bonenmaler en espressomachine :) Zoo veel beter dan Senseo ofzo :P haha
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

blue-eyes

Dat je mijn meubel namaakt, OK, maar dat je ook al mijn lampen kopieert gaat wel erg ver :D :D :D



Nee hoor. Voor het geld een erg mooie lamp. Ik heb ook nog het kleine broertje ervan.

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Valkyrie

Citaat van: Etiennevh op december 18, 2010, 15:51:18
Hehe weet ik.. We hebben er nog over zitten babbelen in de auto remember? Ik heb zelf ook gewoon een automatische bonenmaler en espressomachine :) Zoo veel beter dan Senseo ofzo :P haha

Daarom ben ik voor de Jura gegaan 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: Blue-Eyes op december 19, 2010, 09:11:20
Dat je mijn meubel namaakt, OK, maar dat je ook al mijn lampen kopieert gaat wel erg ver :D :D :D



Nee hoor. Voor het geld een erg mooie lamp. Ik heb ook nog het kleine broertje ervan.


Heb jij die lamp ook??

ik wist dat ik hem op het forum voorbij heb zien komen, maar wist niet dat jij dat was :D Goede smaak zeg maar :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

En hoe gaat het hier? Je pagina stond inmiddels op de 2e pagina, dat zijn we niet van je gewend  :D

Al een beetje gewend in je appartement?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

hey! haha! ja HTforum staat even op een laag pitje, veel aan mijn hoofd momenteel ;) maar bevalt me prima hier hoor! :thumbs-up: kan het je zeker aanbevelen. Echt heerlijk, zo op mezelf. Zou niet anders meer willen. hopelijk komt een deze weken mijn bank en dan zal ik even een foto plaatsen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

robbert!! :D je leeft nog ! goedzo! We wachten in spanning af! :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Alex Groningen

Zo post Robbert 20x op een dag en zo is het stil. Maar leuk dat je nog op het forum zit.

WickedGame

Citaat van: Alex Groningen op januari  6, 2011, 16:46:46
Zo post Robbert 20x op een dag en zo is het stil. Maar leuk dat je nog op het forum zit.

Die zit onder de plak  :P

Alex Groningen