Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Het stukje muur tussen de 2 deuren zou ik juist de speaker neerzetten. Niet voor je deur.... je zou maar eens na een avondje stappen dronken zijn en je speaker omkegelen op weg naar je slaapkamer. Of je vriendin die iets te slaapdronken nog is en die even vergeet dat een speaker voor de deur staat.

Geloof me niet handig...

Zet hem dan ietsjes naar links en hang je center iets meer naar links toe om een gelijke afmeting te krijgen. Ook al staat het mooier recht onder je tv, maar dit zijn compromissen die je soms moet maken. Alhoewel met roomcorrection en goede instellingen denk ik dat je met alleen de ene speaker voor het muurtje te plaatsen al moet werken. Qua bekabeling zou ik het onder de vloer laten lopen. Heb dat hetzelfde gedaan met mijn achterspeakers.

Daar loopt een flatline cable van Nordost onder.

S@m

Tv in het midden van die muur, de linker monitor naar binnen. Dan maar een minder groot geluidsbeeld lijkt mij...

Etiennevh

Die bank maakt je ruimte veelste klein robbert. Ik zou denk ik voor een wat kleinere bank gaan, de wel of niet met een fauteuil (schrijf je dat zo?).

Bovendien kun je dan je opstelling beter kwijt, lijkt me.

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: S@m op november 24, 2010, 11:40:53
Tv in het midden van die muur, de linker monitor naar binnen. Dan maar een minder groot geluidsbeeld lijkt mij...
Mee eens. Eventueel met uitdraaien van de speakers (toe-out) een breder stereobeeld creëeren. Wat doe je met je rears?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

B.

Of de bank met zijn rug naar de slaapkamer. Niet tegen de muur, maar loopruimte overhouden. Dan de TV en speakers aan de wand daar tegenover.

Robbert54

eventjes wat fotootjes
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op november 26, 2010, 23:18:52
Ik voel een M&G aankomen  :D
volgend jaar. gaat goed komen :thumbs-up: :D

Tv komt denk ik toch aan de muur (zie paarse vlak) en dan kunnen de Fronts er nog mooi naast. Moet alleen nog even kijken wat ik met mijn rack ga doen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op november 26, 2010, 23:24:00
volgend jaar. gaat goed komen :thumbs-up: :D

Tv komt denk ik toch aan de muur (zie paarse vlak) en dan kunnen de Fronts er nog mooi naast. Moet alleen nog even kijken wat ik met mijn rack ga doen.

Het is een mooie ruimte zo hoor! Alleen enige minpuntje is de hoge stopcontacten. Maargoed, je kunt niet alles hebben (al kun je ze met een beetje handiheid best verplaatsen).

Ik meld me vast aan voor de M&G, maar dat wist je al  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Citaat van: The Vampire op november 26, 2010, 23:24:00
Tv komt denk ik toch aan de muur (zie paarse vlak) en dan kunnen de Fronts er nog mooi naast. Moet alleen nog even kijken wat ik met mijn rack ga doen.
Beetje te hoog! :o
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 26, 2010, 23:45:48
Beetje te hoog! :o
Hoe hoog hoort zo'n ding te hangen en hoe hoog denk je dat ie hangt vanaf de onderkant??

Citaat van: Madhouse op november 26, 2010, 23:26:13
Het is een mooie ruimte zo hoor! Alleen enige minpuntje is de hoge stopcontacten. Maargoed, je kunt niet alles hebben (al kun je ze met een beetje handiheid best verplaatsen).

Ik meld me vast aan voor de M&G, maar dat wist je al  ;)
ja is idd best lelijk. Maar goed het is huur dus ga het niet verplaatsen. Misschien alleen die naast de tv.

M&G reken ik natuurlijk op je :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op november 27, 2010, 09:10:54
ja is idd best lelijk. Maar goed het is huur dus ga het niet verplaatsen. Misschien alleen die naast de tv.

Ja idd misschien alleen die naast de TV doen. Bij ons was het ook zo en ik heb alles naar beneden verplaats. Ok is dan wel koop maar wist dat ik me er aan ging ergeren. En als je nog een tijdje blijft zitten in dit huis dan zal ik zeker die naast de tv doen.  ;)

Citaat van: The Vampire op november 27, 2010, 09:10:54
M&G reken ik natuurlijk op je :D

Mooi!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Xander32

Wanneer je zit het midden van het scherm op ooghoogte.


Sander.
Citaat van: The Vampire op november 27, 2010, 09:10:54
Hoe hoog hoort zo'n ding te hangen en hoe hoog denk je dat ie hangt vanaf de onderkant??
ja is idd best lelijk. Maar goed het is huur dus ga het niet verplaatsen. Misschien alleen die naast de tv.

M&G reken ik natuurlijk op je :D

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Die WCD naast de tv zou je weg kunnen halen en dan vanaf de achterzijde van de muur ( is je slaapkamer?) de AV/audio van stroom kunnen voorzien...

Joris1971

rack verkopen (of bewaren) en een laag meubel onder je tv plaatsen, dan kan je tv ook op de juiste kijkhoogte worden gehangen.

Robbert54

Citaat van: Madhouse op november 27, 2010, 09:33:06
Ja idd misschien alleen die naast de TV doen. Bij ons was het ook zo en ik heb alles naar beneden verplaats. Ok is dan wel koop maar wist dat ik me er aan ging ergeren. En als je nog een tijdje blijft zitten in dit huis dan zal ik zeker die naast de tv doen.  ;)

Mooi!  ;D
ik ga sowieso niet met de muur aan het breken dus denk dat ik hem uitwendig naar beneden laat lopen, weet alleen nog niet hoe...

Citaat van: Xander32 op november 27, 2010, 10:10:52
Wanneer je zit het midden van het scherm op ooghoogte.


Sander.
ah kijk, ik dacht altijd dat 1/3 op ooghoogte moest zijn. volgens mij zou ie op de foto op 80cm vanaf de onderkant komen.

Citaat van: S@m op november 27, 2010, 10:18:00
Die WCD naast de tv zou je weg kunnen halen en dan vanaf de achterzijde van de muur ( is je slaapkamer?) de AV/audio van stroom kunnen voorzien...
dat is idd een hele goede optie S@M! thanks. dat ga ik nog wel even bekijken :thumbs-up:

Citaat van: Joris1971 op november 27, 2010, 10:24:48
rack verkopen (of bewaren) en een laag meubel onder je tv plaatsen, dan kan je tv ook op de juiste kijkhoogte worden gehangen.
zat ik idd ook al aan te denken, of er 2 racks van maken, maar goed dan zit ik weer met dat RVS gekloot.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Stopcontacten hangen in "nieuwere" huizen allemaal zo hoog (1,20 mtr). Zodat kinderen er net bij kunnen. Irritant is het wel ja.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

WickedGame

Citaat van: tiptop op november 27, 2010, 16:22:15
Stopcontacten hangen in "nieuwere" huizen allemaal zo hoog (1,20 mtr). Zodat kinderen er net bij kunnen. Irritant is het wel ja.

Bij mij niet hoor, juist allemaal weer laag. Dus die regel gaat ook niet altijd op.

Koen K

Hee.... Gefeliciteerd met je nieuwe hut! Mooi man!   :clapping:

Valkyrie

Ik zou ook de tv wat lager hangen. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

treky22

Congrats met je eigen stekkie  :clapping:

Nu kun je het lekker inrichten zoals je zelf wil, incl HT-setup

Maak er iets moois van, dan kunnen wij er hier (of ooit live  :)) ook van genieten.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

tiptop

Citaat van: Koen K op november 27, 2010, 16:44:05
Hee.... Gefeliciteerd met je nieuwe hut! Mooi man!   :clapping:
OK. Wel raar. Bij mij, familie en vrienden zitten ze allemaal zo hoog, behalve bij de oude huizen. maar ja, geeft verder niet natuurlijk. ;)

Helemaal vergeten te zeggen....Feli met je nieuwe woning, Vamp. 8) :pompom:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Citaat van: The Vampire op november 27, 2010, 11:02:18
ah kijk, ik dacht altijd dat 1/3 op ooghoogte moest zijn. volgens mij zou ie op de foto op 80cm vanaf de onderkant komen.
Klopt helemaal. Dus de TV mag nog iets lager (ca. 70cm) maar niet veel ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

thanks allemaal heren!! Mijn nieuwe hut is vandaag grotendeels wit geschilderd. De kozijnen moeten nu nog, de slaapkamer, de hal en de badkamer en dan kan het inrichten beginnen. Rolgordijnen heb ik al uitgezocht en witte vitrages heb ik al. Bank wordt maandag besteld. Hij blijft hoe dan ook groot uitkomen, maar ik vind hem niet te groot.  heb nog ruimte voor een kleine eethoek dus voor mij is dat meer dan genoeg. Nu alleen de stof nog. Twijfel nog tussen een grove stof of een fijne stof. Waarschijnlijk gaat mijn rack de deur uit. (wel doodzonde) of ik bewaar hem nog even.

Citaat van: HTip op november 27, 2010, 18:58:19
Klopt helemaal. Dus de TV mag nog iets lager (ca. 70cm) maar niet veel ;)
ben vandaag even gaan zitten en grappig genoeg, kwam ik precies die 10cm lager uit. 80cm was rekening houdend met het rack, maar denk dat ik toch doe wat Joris al aangaf,dus een nieuw meubel. En dan mogelijk met het idee van S@M dat ik de kabels via de slaapkamer laat lopen.

Handig toch zo'n forum :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

waarom niet de bank zetten waar je binnen komt ongeveer 1m ruimte tussen deur en bank en dan je set + tv aan de lange muur.
heb je minder last van het licht wat van buiten komt.
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase