Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

JeKa

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 23:15:30
nee ik heb het voor elkaar gekregen :D muur moet het kunnen houden. en anders hebben we straks een doorgeefluik :D
nee die zijn 40mm, deze zijn 60mm. voor het geheel was het misschien mooier geweest om het gelijk te houden, maar omdat de CM's al zo klein en slank zijn, leek 60mm mij mooier voor het totaalplaatje met de speakers. En het gewicht van de Stands heb ik er ook bij meegenomen trouwens.

Heb je misschien wel gelijk in, 40 zou wel een te klein kunnen zijn. Maar wat ik al zei, de verhouding van de stand was erg goed, alleen is de speaker gewoon erg klein. Bedenk je goed of je nu wel een deel van de stand aan de speaker aan gaat passen, want daardoor kan het geheel straks wel eens niet meer "kloppen".

Robbert54

Snap wat je bedoelt. Vind hem nu nog wel Kloppen om het zo maar te zeggen. Iig qua dikte van de buizen en de basisplaat. Maar ben nog in dubio of ik de plaat toch 30cm diep hou. Denk dat dat optisch toch net wat mooier overkomt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raphie

Hoe doe je dat nou met vriendinnen op je 26ste? knappen die niet af dat je nog thuis woont?
JBL PRX Power!

Robbert54

Citaat van: Raphie op november  7, 2010, 23:35:22
Hoe doe je dat nou met vriendinnen op je 26ste? knappen die niet af dat je nog thuis woont?
Ik heb hele andere pluspunten Raphie ;) Dat compenseert elkaar
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 23:26:45
oh ja das waar ook.  :-X dan heeft het weinig nut natuurlijk
Het is 28mm.
Vanaf de zijkant gezien zie je alleen een zwart vlak van de beugel.

WickedGame

Citaat van: Raphie op november  7, 2010, 23:35:22
Hoe doe je dat nou met vriendinnen op je 26ste? knappen die niet af dat je nog thuis woont?

;D

Vooral zorgen dat je veel weg bent, zo deed ik dat altijd...

Zal je poll eens invullen  :P

daxie

Citaat van: HTip op november  7, 2010, 18:54:23
Een heel groot voordeel van de Superspikes is dat je speakers en stands rotsvast en volledig waterpas kan zetten. Dit komt zeker het geluid ten goede als de alignment van de drivers verticaal helemaal perfect is. Daarnaast wordt de speaker/stand ook ontkoppeld van de vloer.

@Robbert: Prachtige stands. Zal erg mooi staan met je rack :worship:

spikes koppelen...

trouwens, ik heb misschien 4 setjes met M6 schroefdraad ter beschikking... PM maar als je interesse hebt, ik weet niet wat ze tegenwoordig kosten.

Ik ga naar spikes voor mijn stands. De Soundcares voelen zich niet zo in hun sas op mijn vasttapijt.

HTip

Citaat van: daxie op november  8, 2010, 16:33:16
spikes koppelen...
Citaat van: HTip op november  7, 2010, 20:06:41
Eigenlijk beide. Gekoppeld door de spike en weer ontkoppeld door het schoteltje met de dempende behuizing eromheen. Tenminste dat meen ik ergens gelezen te hebben.
Ik had dit ergens gelezen, maar ik kan het ook mis hebben. Ik weet dat spikes koppelen, maar dempende schotels ontkoppelen weer. Misschien dat iemand het zeker weet?

Citaat van: daxie op november  8, 2010, 16:33:16
trouwens, ik heb misschien 4 setjes met M6 schroefdraad ter beschikking... PM maar als je interesse hebt, ik weet niet wat ze tegenwoordig kosten.

Ik ga naar spikes voor mijn stands. De Soundcares voelen zich niet zo in hun sas op mijn vasttapijt.
Een setje Soundcare Superspikes kost nieuw ca. €50. 2e hands? Geen idee.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 23:19:51
oke dank je! Had het al in het HT aanwinst topic gevraagd, maar heb je toevallig ook een foto van de zijkant??

Ik ben lekker eigenwijs.....35 mm  ;)
Je hebt de plaat op de muur en de beugels die je achter op je scherm schroeft.
Deze haken in de muurplaat en de beugel zet zichzelf via een soort spiebaan vanzelf vast. Het scherm kan dan weer los door hem eerst naar links te bewegen en vervolgens omhoog te tillen.
Misschien zijn er twee soorten beugels, maar volgens mij niet.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Etiennevh

robbert,

zie ik nou dat jij een wandplaat hebt gekocht om aan de muur te bevestigen, iets waar ik naar opzoek was :P wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n ding? Wil die van mij ook aan de muur, maar als ik naar die vogels beugels kijk heb ik het idee dat hij er met 5 minuten af dondert!  :nopompom:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: Etiennevh op november  8, 2010, 22:13:17
robbert,

zie ik nou dat jij een wandplaat hebt gekocht om aan de muur te bevestigen, iets waar ik naar opzoek was :P wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n ding? Wil die van mij ook aan de muur, maar als ik naar die vogels beugels kijk heb ik het idee dat hij er met 5 minuten af dondert!  :nopompom:

Zo zien die dingen er idd uit! Maar... ik heb laatst de tv van mijn broer opgehangen (zelfde als ik heb Sony 40W5500) en als dat eenmaal hangt gaat het nergens meer heen! Je kan de TV er ook niet zomaar af halen, alles zit vast geschroeft en muur en muur vast! Dan moet ik zeggen dat het systeem dat Robbert heeft gekocht er minder solide uitziet, maar wie weet valt dat in het echt ook helemaal mee!

Snowmaster

Citaat van: Etiennevh op november  8, 2010, 22:13:17
robbert,

zie ik nou dat jij een wandplaat hebt gekocht om aan de muur te bevestigen, iets waar ik naar opzoek was :P wat ben je ongeveer kwijt voor zo'n ding? Wil die van mij ook aan de muur, maar als ik naar die vogels beugels kijk heb ik het idee dat hij er met 5 minuten af dondert!  :nopompom:

Een paar maanden geleden zag ik ergens beugels en ook onderspeakers voor heel weinig geld.
Omdat er geen Kuro's meer zijn, wil men niet met accessoires blijven zitten. Gewoon effe goed zoeken dan vind je vast wel iets.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Deze was 50 euro. Van 199 dus. Weegt meer dan 5kg. Dus het is geen steuntje
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

OK. Zijn standaardmaten toch? Die van mij moet op mijn PAnasonic 46G20
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Snowmaster

Citaat van: Etiennevh op november  8, 2010, 22:51:33
OK. Zijn standaardmaten toch? Die van mij moet op mijn PAnasonic 46G20

Vampire heeft een originele Pioneer beugel.
Zo'n originele beugel is gewoon mooi strak, zeker voor dat bedrag.  Het wordt steeds fraaier op die bovenverdieping  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Is idd een originele muurbeugel van pioneer. Ik heb geen idee of je pana daar aankan. Wil het best wel even voor je opmeten. Dus laat maar weten ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Denk dat ik de upgrade nu wel bekend kan maken:

Ik heb een appartementje :D Piepklein en 1 persoons, maar het is iig een plek voor mezelf :pompom: Het heeft allemaal nog wel een likje verf nodig en een grote schoonmaakbeurt, maar dat komt helemaal goed.

De 2e upgrade wordt, mits het budget het toelaat, ook nog een Callibratie :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Gefeliciteerd man!! Per wanneer kun je er in?

Die calibratie ga je ook zeker geen spijt van krijgen!  :clapping:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

CoSo


Robbert54

thanks! krijg volgende week de sleutel en dan hoop ik er 2weken later in te zitten :smile:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Gefeliciteerd man, lekker! Even snel wat foto's maken!

S@m


HTip

Citaat van: The Vampire op november 11, 2010, 17:04:54
Denk dat ik de upgrade nu wel bekend kan maken:

Ik heb een appartementje :D Piepklein en 1 persoons, maar het is iig een plek voor mezelf :pompom: Het heeft allemaal nog wel een likje verf nodig en een grote schoonmaakbeurt, maar dat komt helemaal goed.

De 2e upgrade wordt, mits het budget het toelaat, ook nog een Callibratie :D
Gefeliciteerd Robbert! Geweldige upgrade. :pompom:

Ik ben ook klein begonnen...

En die calibratie ga je zeker plezier van hebben. Hoop voor je dat dat doorgaat...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Gefeliciteerd Robbert!!! :D Goed bezig!!! Keep up the good work!!!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Martijnst1990

Gefeliciteerd! Denk toch wel de mooiste upgrade die je op het moment kan doen  :thumbs-up:
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT