Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Martijnst1990

Mooi hoor, ben heel benieuwd naar het eindresultaat :)

En naar de 2 upgrades natuurlijk ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

JeKa

#3976
Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 17:17:53
overzicht. inclusief de soundcare Superspikes. Staat niet zo mooi als de Spikes van Raymen, maar qua geluid verwacht ik er wel flink op vooruit te gaan.



Ik vind de stands wel wat groot grof in verhouding tot de speaker. Stand op zich is wel nice!

daxie

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 17:17:53
overzicht. inclusief de soundcare Superspikes. Staat niet zo mooi als de Spikes van Raymen, maar qua geluid verwacht ik er wel flink op vooruit te gaan.

verwacht geen wonderen van de Superspikes. Zo veel beter dan gewone spikes gaan ze niet presteren hoor

Robbert54

Citaat van: JeKa op november  7, 2010, 17:21:47
Ik vind de stands wel wat groot grof in verhouding tot de speaker. Stand op zich is wel nice!
vind je ja? de basisplaat bedoel je dan?? die is in de tekening 27cm breed, en 30 diep zit nog te denken om hem kleiner te maken, maar ben dan bang voor de stabiliteit.

Citaat van: daxie op november  7, 2010, 17:35:06
verwacht geen wonderen van de Superspikes. Zo veel beter dan gewone spikes gaan ze niet presteren hoor
nou voordeel is dat ze af te stellen zijn, en dat zijn die van Raymen niet, dus ik verwacht zeker wel iets, maar we zullen het vanzelf wel merken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 18:26:12
vind je ja? de basisplaat bedoel je dan?? die is in de tekening 27cm breed, en 30 diep zit nog te denken om hem kleiner te maken, maar ben dan bang voor de stabiliteit.

De stand is wel in verhouding, maar de speaker oogt wat iel. Grotere speakers kopen dus!  :D

Robbert54

Citaat van: JeKa op november  7, 2010, 18:30:41
De stand is wel in verhouding, maar de speaker oogt wat iel. Grotere speakers kopen dus!  :D
:D het is ook een klein speakertje, daarom vind ik de orginele stands ook veel te groot. speaker is maar 165mm breed en 280mm hoog. Zal het niet anders ogen als ik de plaat al wat dunner maak en de pijpen wat dichter bij elkaar zet?

even een F en s aanzicht
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

3CM minder diep en en 1cm minder hoog (basisplaat) en de pijpen wat dichter bij elkaar.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: daxie op november  7, 2010, 17:35:06
verwacht geen wonderen van de Superspikes. Zo veel beter dan gewone spikes gaan ze niet presteren hoor
Een heel groot voordeel van de Superspikes is dat je speakers en stands rotsvast en volledig waterpas kan zetten. Dit komt zeker het geluid ten goede als de alignment van de drivers verticaal helemaal perfect is. Daarnaast wordt de speaker/stand ook ontkoppeld van de vloer.

@Robbert: Prachtige stands. Zal erg mooi staan met je rack :worship:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

de tweede versie is iets mooier he? met een basisplaat van 270*270 en de pijpen wat dichter bij elkaar.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 19:00:20
de tweede versie is iets mooier he? met een basisplaat van 270*270 en de pijpen wat dichter bij elkaar.
Klopt! Past beter bij de speakers.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

S@m

#3985
Citaat van: HTip op november  7, 2010, 18:54:23
Daarnaast wordt de speaker/stand ook ontkoppeld van de vloer.


Gekoppeld bedoel je waarschijnlijk...


Madhouse

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 17:16:18
Hey Mad, wij zijn niet degene met het bloemetjes behang :sly:

Je praat al in wij vorm  :D  :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: S@m op november  7, 2010, 19:29:57
Gekoppeld bedoel je waarschijnlijk...


Eigenlijk beide. Gekoppeld door de spike en weer ontkoppeld door het schoteltje met de dempende behuizing eromheen. Tenminste dat meen ik ergens gelezen te hebben.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

CoSo

Waarom ook niet het meubel op de soundcare spikes  ;)

Robbert54

Citaat van: CoSo op november  7, 2010, 22:02:38
Waarom ook niet het meubel op de soundcare spikes  ;)
is over nagedacht: geen geld :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: Madhouse op november  7, 2010, 19:37:13
Je praat al in wij vorm  :D  :tongue2:
:D
Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 19:00:20
de tweede versie is iets mooier he? met een basisplaat van 270*270 en de pijpen wat dichter bij elkaar.

Ja! En wanneer je de pijpen een tikje dunner maakt? Of heb je die al in huis?


Robbert54

Citaat van: JeKa op november  7, 2010, 22:50:56
:D
Ja! En wanneer je de pijpen een tikje dunner maakt? Of heb je die al in huis?


Pijpen heeft Raymen al klaar ja. Die wou ik juist wat robuuster anders wordt het helemaal een ielig geheel en dat wil ik ook niet.


overigens net besteld: de PDK-WM02. Kan de Kuro eindelijk aan de muur



|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Kan alleen nergens vinden hoe ver de tv nou van de muur afkomt :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Zo, toch voor elkaar gekregen om hem op te mogen hangen?  :thumbs-up: Of heeft dit te maken met 1 van je upgrades, als in een eigen woning? ;)

De laatste stand vind ik erg geslaagd, met de wat kleinere basis plaat.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

CoSo

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 22:57:27
Kan alleen nergens vinden hoe ver de tv nou van de muur afkomt :-\
Dacht iets van 3 cm tussen muur en achterkant KURO

JeKa

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 22:55:44
Pijpen heeft Raymen al klaar ja. Die wou ik juist wat robuuster anders wordt het helemaal een ielig geheel en dat wil ik ook niet.

Zijn ze even dik als de pijpen van je rack?

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op november  7, 2010, 23:02:39
Zo, toch voor elkaar gekregen om hem op te mogen hangen?  :thumbs-up: Of heeft dit te maken met 1 van je upgrades, als in een eigen woning? ;)

De laatste stand vind ik erg geslaagd, met de wat kleinere basis plaat.
nee ik heb het voor elkaar gekregen :D muur moet het kunnen houden. en anders hebben we straks een doorgeefluik :D

Citaat van: JeKa op november  7, 2010, 23:11:51
Zijn ze even dik als de pijpen van je rack?
nee die zijn 40mm, deze zijn 60mm. voor het geheel was het misschien mooier geweest om het gelijk te houden, maar omdat de CM's al zo klein en slank zijn, leek 60mm mij mooier voor het totaalplaatje met de speakers. En het gewicht van de Stands heb ik er ook bij meegenomen trouwens.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: CoSo op november  7, 2010, 23:09:53
Dacht iets van 3 cm tussen muur en achterkant KURO
oke dank je! Had het al in het HT aanwinst topic gevraagd, maar heb je toevallig ook een foto van de zijkant??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Citaat van: The Vampire op november  7, 2010, 23:19:51
oke dank je! Had het al in het HT aanwinst topic gevraagd, maar heb je toevallig ook een foto van de zijkant??
Kan ik wel maken maar daar heb je niet zoveel aan omdat ik een achterwand heb gemaakt en er nu nog maar 2 a 3mm tussen de achterwand en achterkant KURO zit.

Robbert54

Citaat van: CoSo op november  7, 2010, 23:22:21
Kan ik wel maken maar daar heb je niet zoveel aan omdat ik een achterwand heb gemaakt en er nu nog maar 2 a 3mm tussen de achterwand en achterkant KURO zit.
oh ja das waar ook.  :-X dan heeft het weinig nut natuurlijk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo