Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

even weer een vraagje:

Ga de voet van de stands denk ik gewoon van MDF maken. Alleen waarmee bewerk ik dan de kopse kanten? zodat alles wel mooi strak wordt.

en is het slim om twee platen MDF te nemen met zand ertussen of gewoon 1 dikke plank?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Hoezo zand ertussen? Vind jij het fijn om na een dagje strand zand in je bilnaad te hebben? Nee? Nou dan weet je ook hoe die plank zich voelt met zand ertussen! :D :nopompom:
:baaa:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

JCL

Citaat van: The Vampire op oktober 27, 2010, 18:20:43
Hehe! ja die van mij gaan ook niet weer de verkoop in. maar 600 voor nieuwe CM1's vind ik nog niet echt duur.

Beetje jammer dat die aanbieding eenmalig was en ik er toen niet voor gegaan ben :P

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op oktober 27, 2010, 18:26:30
even weer een vraagje:

Ga de voet van de stands denk ik gewoon van MDF maken. Alleen waarmee bewerk ik dan de kopse kanten? zodat alles wel mooi strak wordt.

Gek word je van die kopse MDF kanten. Ben er druk mee bezig.
Eerst dichtschuren, vervolgens dichtlakken met goede grondverf en dit een aantal keren herhalen.
Na eerste keer gronden, kopse kanten bv. twee keer extra doen.  Dit werkt best goed.
Ik gebruik Sikkens grondverf dat scheelt ook in het gemak.  Pas als de zijkanten glad zijn, lak ik het geheel af.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Het grote nadeel van mdf  :-\ nog alternatieven?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

wou vandaag het rack in elkaar gaan zetten, maar zit nog even te twijfelen qua opbouw.

wat zeggen jullie? zoals hij was? dus twee lage vlakken en de hoogste bovenin voor de receiver, of de receiver in het midden?? dan krijg je dus een vlak van 170mm daarna 250mm en dan weer 170mm.

zou dan CD speler / receiver / Ps3 worden

huidige setup is dus zo:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op oktober 28, 2010, 19:13:09
wou vandaag het rack in elkaar gaan zetten, maar zit nog even te twijfelen qua opbouw.

wat zeggen jullie? zoals hij was? dus twee lage vlakken en de hoogste bovenin voor de receiver, of de receiver in het midden?? dan krijg je dus een vlak van 170mm daarna 250mm en dan weer 170mm.

zou dan CD speler / receiver / Ps3 worden

huidige setup is dus zo:



Hoe zit het met de stabiliteit van het rack?
Dan moet je de receiver zo laag als mogelijk zetten om hem goed stabiel te krijgen.
Is het ook mogelijk om de receiver onderin te zetten, met het grootste vlak?

Wel ontzettend prachtig getekend overigens!!! Woww
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Citaat van: Peerless Monster op oktober 28, 2010, 21:50:23
Hoe zit het met de stabiliteit van het rack?
Dan moet je de receiver zo laag als mogelijk zetten om hem goed stabiel te krijgen.
Is het ook mogelijk om de receiver onderin te zetten, met het grootste vlak?

Wel ontzettend prachtig getekend overigens!!! Woww
Rack is wel erg stabiel. is per poot nog af te stellen. En kan hem nog  verzwaren met zand, maar dat doe ik nu nog niet, want dan krijg ik hem nooit meer van kamer af :D Onderin is optisch gezien denk ik het minst mooi, maar denk idd wel de verstandigste keuze.

bedankt voor het compliment overigens. Is gewoon een Sketchup tekening. Speaker zit wel vele uren werk in, maar vind dit erg leuk om te doen. Zit al te kijken naar mogelijkheden om er nog meer in te doen ;) maar alles op zijn tijd
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op oktober 28, 2010, 21:55:23
Rack is wel erg stabiel. is per poot nog af te stellen. En kan hem nog  verzwaren met zand, maar dat doe ik nu nog niet, want dan krijg ik hem nooit meer van kamer af :D Onderin is optisch gezien denk ik het minst mooi, maar denk idd wel de verstandigste keuze.

bedankt voor het compliment overigens. Is gewoon een Sketchup tekening. Speaker zit wel vele uren werk in, maar vind dit erg leuk om te doen. Zit al te kijken naar mogelijkheden om er nog meer in te doen ;) maar alles op zijn tijd

Lukt wel erg goed ;).
Maar voor een leek wellicht ;D ;D ;D
Ziet er prachtig uit in ieder geval.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Madhouse

Ik zou de receiver ook onderin zetten. En als je gaat verhuizen de boel vullen met zilverzand!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Peerless Monster op oktober 28, 2010, 22:02:46
Lukt wel erg goed ;).
Maar voor een leek wellicht ;D ;D ;D
Ziet er prachtig uit in ieder geval.

:blush: thank you

Citaat van: Madhouse op oktober 28, 2010, 22:02:57
Ik zou de receiver ook onderin zetten. En als je gaat verhuizen de boel vullen met zilverzand!  ;)
waar kun je dat eigenlijk halen? ga het al wel gebruiken voor mijn stands namelijk.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op oktober 28, 2010, 22:07:42
waar kun je dat eigenlijk halen? ga het al wel gebruiken voor mijn stands namelijk.

Geen idee eigenlijk. Misschien een betere bouwmarkt?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Zilverzand kun je volgens mij in iedere bouwmarkt krijgen.. Tenminste, hier wel. Zilverzand word ook gebruikt voor zandbakken voor kinderen dacht ik..

Maargoed.. kan iemand mij even toelichten: why the hell gebruik je zilverzand en waarvoor? :eh:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Citaat van: Etiennevh op oktober 28, 2010, 22:21:54
Zilverzand kun je volgens mij in iedere bouwmarkt krijgen.. Tenminste, hier wel. Zilverzand word ook gebruikt voor zandbakken voor kinderen dacht ik..

Maargoed.. kan iemand mij even toelichten: why the hell gebruik je zilverzand en waarvoor? :eh:

zilverzand is zwaarder!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Nooff

Citaat van: Madhouse op oktober 28, 2010, 22:23:17
zilverzand is zwaarder!
Zilverzand is niet zwaarder, zilverzand zorgt voor een veel grotere dichtheid, wat uiteindelijk weer zorgt voor meer gewicht. Zilverzand wordt veel gebruikt voor vogelkooien, voor zandbakken lijkt het me minder geschikt aangezien het echt vlijmscherp spul kan zijn indien je wat in je handen wrijft.

Robbert54

klopt. zilverzand is heel fijn zand. Daardoor onstaat er een veel grotere dichtheid. Het verzwaard de stands.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: Nooff op oktober 28, 2010, 22:50:57
Zilverzand is niet zwaarder, zilverzand zorgt voor een veel grotere dichtheid, wat uiteindelijk weer zorgt voor meer gewicht. Zilverzand wordt veel gebruikt voor vogelkooien, voor zandbakken lijkt het me minder geschikt aangezien het echt vlijmscherp spul kan zijn indien je wat in je handen wrijft.

Dat bedoelde ik ook. Door de dichtheid kun je er meer in kwijt en is het uiteindelijk zwaarder.......
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Zou ook de receiver onderin zetten. Niet alleen voor de stabiliteit, maar ook voor de het lagere gewicht van de speakerkabels aan de terminals. Denk ook dat het optisch geen verkeerde keuze is, vanwege alle zichtbare kabels (hoe mooi dan ook ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 29, 2010, 07:56:36
Zou ook de receiver onderin zetten. Niet alleen voor de stabiliteit, maar ook voor de het lagere gewicht van de speakerkabels aan de terminals. Denk ook dat het optisch geen verkeerde keuze is, vanwege alle zichtbare kabels (hoe mooi dan ook ;))
hey, slimme, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht :thumbs-up:

Inmiddels toch maar zilverzand gekocht. dus ga het rack er ook gewoon mee vullen. Ga nu ook geen half werk meer doen. Wil het rack in de toekomst nog wel wat aanpassen, maar dat is voor nu nog veel te duur. Zo is het voorlopig wel even goed. Nu nog even afwachten of Raymen de doppen nog kan regelen en dan kan ik ook met de stands beginnen :pompom:

Wou eigenlijk vanavond met het rack bezig, maar ga even lekker hersenloos naar Dispicable me in 3D. Ben benieuwd. Kan wel even wat hersenloze humor gebruiken.  :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

[quote author=The Vampire link=topic=70208.msg1821564#msg1821564 date=1288369588

Wou eigenlijk vanavond met het rack bezig, maar ga even lekker hersenloos naar Dispicable me in 3D. Ben benieuwd. Kan wel even wat hersenloze humor gebruiken.  :D
[/quote]

Veel plezier!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op oktober 29, 2010, 19:42:49
[quote author=The Vampire link=topic=70208.msg1821564#msg1821564 date=1288369588

Wou eigenlijk vanavond met het rack bezig, maar ga even lekker hersenloos naar Dispicable me in 3D. Ben benieuwd. Kan wel even wat hersenloze humor gebruiken.  :D


Veel plezier!
nou ik heb hem gezien. Heb me werkelijk kapot gelachen!! Wat een geniale film!!! Komt er zeker in op Blu ray! Opstijgende raket gaat absoluut een sub referentie worden :clapping: :clapping: Ik wil hem zo nog een keer zien :D ben helemaal verliefd op Agnes. wat een geweldig ding!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

tadaa;


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

 :inlove:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

sj0er-D