Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Snowmaster

Citaat van: CoSo op oktober 24, 2010, 12:05:18
Dit geen optie?

http://www.hifi123.nl/Blu-Tack-p-16166.html

Heel goed !   Dat was dat spul waar ik het over had.
Hiermee zet je de monitor mooi stevig vast. Indertijd hebben wij aardig rondgeplakt met dat spul.  Akoestisch veranderde er niet veel, maar dat zal ook van gewicht en bouw monitor afhangen. Het beschermd wel lekker tegen beschadigingen en is absoluut slipvast en mooi kneedbaar.
Maar je kunt dit ook realiseren door superdun ander materiaal.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

fantastisch dit :clapping: bedankt voor het meedenken iedereen. Ben mijn ban zo weer vergeten :D

Volgens mij heb ik een schroefdraad onder mijn speakers. zou het dan niet gewoon het beste zijn om de speaker helemaal vast op de stand te schroeven?? zodat alles rechtstreeks wordt doorgegeven aan de stand?

Nu hebben ze er altijd los opgestaan en ik heb ze gelukkig nog nooit omver gelopen, maar wat zou nou het beste zijn?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2010, 13:30:48
fantastisch dit :clapping: bedankt voor het meedenken iedereen. Ben mijn ban zo weer vergeten :D

Volgens mij heb ik een schroefdraad onder mijn speakers. zou het dan niet gewoon het beste zijn om de speaker helemaal vast op de stand te schroeven?? zodat alles rechtstreeks wordt doorgegeven aan de stand?

Nu hebben ze er altijd los opgestaan en ik heb ze gelukkig nog nooit omver gelopen, maar wat zou nou het beste zijn?
Dat zou wel beter zijn idd, net als bij de Sonus Faber bijvoorbeeld.

Robbert54

en dan wel een stukje rubber ertussen ofzo?? ook voor de bescherming lijkt me


gisternacht de laatste hand gelegd aan de grondverf.

Ik heb alles resterende gaten opnieuw opgevuld, nadeel alleen was dat zelfs na het schuren en nog een beetje een opdikking ontstond met het opvulmiddel. Op een gegeven moment zelfs tot op het hout geschuurt, maar het bleef wat glooiend. Hopelijk kan ik dat met de laatste schuurbeurt weer rechttrekken. Wel het lastige van dit soort hout.

et violà:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2010, 13:42:40
en dan wel een stukje rubber ertussen ofzo?? ook voor de bescherming lijkt me

op een stukje plakvilt.

Martijnst1990

Wauw, word echt een heel mooi geheel zo Robbert! Lijkt mij ook heel mooi hoe de rondingen/oren van het rack terug komt in de stands :)

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar daar zal ik zeker niet de enige in zijn.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: CoSo op oktober 24, 2010, 14:04:19
op een stukje plakvilt.

ah goed idee, natuurlijk :D

Citaat van: Martijn90 op oktober 24, 2010, 14:06:25
Wauw, word echt een heel mooi geheel zo Robbert! Lijkt mij ook heel mooi hoe de rondingen/oren van het rack terug komt in de stands :)

Ben erg benieuwd naar het eindresultaat, maar daar zal ik zeker niet de enige in zijn.
Dank je Martijn. Ben zelf ook wel erg benieuwd. Nou nog hopen dat ik snel een appartementje heb dan komt het ook nog helemaal tot zijn recht :smile:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2010, 14:08:32
Dank je Martijn. Ben zelf ook wel erg benieuwd. Nou nog hopen dat ik snel een appartementje heb dan komt het ook nog helemaal tot zijn recht :smile:
Dat is het mooie, het kan alleen maar beter worden :) Nu zal het al geweldig staan in jou slaapkamer, maar het komt zoals je zegt helemaal tot zijn recht in een mooie huiskamer. Ik zit met precies hetzelfde ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op oktober 24, 2010, 14:09:59
Dat is het mooie, het kan alleen maar beter worden :) Nu zal het al geweldig staan in jou slaapkamer, maar het komt zoals je zegt helemaal tot zijn recht in een mooie huiskamer. Ik zit met precies hetzelfde ;)
Ik zit vooral met een zwaar ruimte gebrek nu ;D Ik wou er weer een 1 persoonsbed neer zetten, maar ja om voor die (hopelijk) korte periode nou nog weer een bed aan te gaan schaffen :-\

Heb jij al plannen om uit huis te gaan dan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

In principe niet echt directe plannen. Heb gelukkige een redelijk grote kamer op zolder waar ik niemand lastig val. Maar ik weet wel dat het allemaal een stuk beter tot zijn recht komt als er wat meer ruimte is.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Omdat ik nu met mijn rack aan het klooien ben staan mijn speakers tijdelijk een stuk naar voren....


BIZAR!!! wat een kracht komt er ineens uit die dingen.. heeeeel apart... Zal het haast zo laten staan. zit dan alleen met het probleem dat mijn center een dikke meter naar achteren staat.. is dit nog verantwoordt?? want in stereo klinkt dit toch wel errug goed.. zit gewoon als een Ray Charles op mijn bed 8) :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op oktober 24, 2010, 14:17:50
In principe niet echt directe plannen. Heb gelukkige een redelijk grote kamer op zolder waar ik niemand lastig val. Maar ik weet wel dat het allemaal een stuk beter tot zijn recht komt als er wat meer ruimte is.
voor een slaapkamer heb jij het wel geweldig goed voor elkaar. Denk een van de mooiste slaapkamers van het forum. :inlove:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

IK WORD BANG VAN MIJN SPEAKERS!!


:headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :headbanging: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :worship: :worship: :worship: :worship: :worship:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2010, 14:19:28
Omdat ik nu met mijn rack aan het klooien ben staan mijn speakers tijdelijk een stuk naar voren....


BIZAR!!! wat een kracht komt er ineens uit die dingen.. heeeeel apart... Zal het haast zo laten staan. zit dan alleen met het probleem dat mijn center een dikke meter naar achteren staat.. is dit nog verantwoordt?? want in stereo klinkt dit toch wel errug goed.. zit gewoon als een Ray Charles op mijn bed 8) :D

Het beste is de 4G's in de gaten te houden. Dus fronts en center op gelijke afstand. Je kan anders mogelijk timingproblemen krijgen. Wat je natuurlijk kan doen is ze voor stereo te plaatsen waar ze nu staan en voor surround weer terug. Dan heb je het beste van 2 werelden ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2010, 14:19:28
Omdat ik nu met mijn rack aan het klooien ben staan mijn speakers tijdelijk een stuk naar voren....


BIZAR!!! wat een kracht komt er ineens uit die dingen.. heeeeel apart... Zal het haast zo laten staan. zit dan alleen met het probleem dat mijn center een dikke meter naar achteren staat.. is dit nog verantwoordt?? want in stereo klinkt dit toch wel errug goed.. zit gewoon als een Ray Charles op mijn bed 8) :D

een gratis upgrade! 8)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 24, 2010, 15:12:57
Het beste is de 4G's in de gaten te houden. Dus fronts en center op gelijke afstand. Je kan anders mogelijk timingproblemen krijgen. Wat je natuurlijk kan doen is ze voor stereo te plaatsen waar ze nu staan en voor surround weer terug. Dan heb je het beste van 2 werelden ;)
dan wacht ik nog wel even tot ik de soundcares binnen heb. Ze staan nu op spikes namelijk. Om dat nou constant te verzetten :crazy:

Citaat van: Valkyrie op oktober 24, 2010, 16:32:03
een gratis upgrade! 8)
idee. mooie is ook dat ik het volume nu verder omhoog kan gooien zonder dat het storend wordt. Mooi voor mezelf althans, wat minder voor de buren :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

eerste laag zit er op:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

dank u :D wacht nu nog in spanning af of Raymen de doppen nog kan maken voor de stands :lookaround:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

celerontje

Als je maar niet doorgedraaid wordt van de draaibank. ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Madhouse

Word een erg mooi rack zo! Zeker een mooie combi met je aankomende nieuwe stands!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op oktober 24, 2010, 22:00:51
Word een erg mooi rack zo! Zeker een mooie combi met je aankomende nieuwe stands!
thank you! Nou nog maar hopen dat Raymen wel de doppen kan maken. Ben er best al wel een beetje trots op :blush: :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!