Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

HTip

Ik heb je foto's bekeken en ik denk dat het deels aan de ruimte (lees: akoestiek) ligt en deels aan de plaatsing. Daarnaast denk ik ook nog steeds dat je rears en sub niet op het niveau van de rest van je set zijn en je dus die geweldige surroundbeleving bij films mist.

Wat akoestiek betreft, je hebt veel harde wanden met veel reflectie. Het bed maakt wel veel goed kwa absorptie, maar je 1e reflectiepunten zorgen voor minder strak geluid. Plaatsing van je speakers is denk ook niet ideaal, omdat ze aan de achterkant niet genoeg ruimte hebben. Heeft de CM een basreflexpoort aan de achterkant?

Verder gewoon als ik doen. Begin een verbouwing zodat je 6 maanden geen films meer kan kijken of muziek kan luisteren. Dan snak je er op een gegeven moment weer naar :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

haha! grapjas! maar wat bedoel je met 1e reflectie punt?? de CM.s staan zo'n 70cm van de muur af is dat niet genoeg dan??  poort zit idd aan de achterkant. Opstelling is idd niet ideaal, maar probeer dat nog wel te veranderen, mocht ik morgen slecht nieuws te horen krijgen. rears en subs zijn verre van ideaal. hoewel de rears nog redelijk wat geluid produceren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

AllStar

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 23:30:16
haha! grapjas! maar wat bedoel je met 1e reflectie punt?? de CM.s staan zo'n 70cm van de muur af is dat niet genoeg dan??  poort zit idd aan de achterkant. Opstelling is idd niet ideaal, maar probeer dat nog wel te veranderen, mocht ik morgen slecht nieuws te horen krijgen. rears en subs zijn verre van ideaal. hoewel de rears nog redelijk wat geluid produceren.

Ik had eerst hetzelfde als jij, dus rears niet gelijk aan de fronts. Dacht toen ook dat het "redelijk" klonk, tot ik de rears ging vervangen! Surround is ZO veel beter opeens, echt een enorm verschil. Denk dat je daarmee nog de meeste winst kunt behalen.

Mijn volgorde zou zijn:
- Nieuwe rears
- Sub
- Nieuwe bron

JCL

Citaat van: AllStar op september 13, 2010, 23:35:16
Ik had eerst hetzelfde als jij, dus rears niet gelijk aan de fronts. Dacht toen ook dat het "redelijk" klonk, tot ik de rears ging vervangen! Surround is ZO veel beter opeens, echt een enorm verschil. Denk dat je daarmee nog de meeste winst kunt behalen.

Mijn volgorde zou zijn:
- Nieuwe rears
- Sub
- Nieuwe bron

Eens! Tenzij het doorgaat met je nieuwe huis/appartement. Als je in een grotere kamer komt zou ik CM7, CM9 kopen als front en de CM1 naar achteren doen (dat is wel jammer want dan kan ik de CM1 niet meer van je overnemen :P). Als je denkt dat er nu al veel laag uit je CM1 komt, moet je eens naar een zuil gaan luisteren. Er gaat een wereld voor je open. Dat is sowieso het nadeel van deze hobby. Als je eenmaal beter hebt gehoord gaan de zwaktes in je huidige setup erg opvallen! Bronnen zijn zeker belangrijk, maar wanneer digitaal aangesloten zou ik die op de laatste plaats zetten. Ik zou daar zelf ook wel at winst kunnen behalen, maar gezien de kosten vind ik het dat niet waard! Als ik nu zou gaan upgraden weet ik niet wat ik het eerst zou doen. Ik denk de rears naar CM1 of de kabels van de achter speakers vervangen. Feit blijft dat je moet proberen om alles een beetje gelijk te trekken. Bij jou blijven de sub en de rear achter bij de rest, daar zou ik beginnen.

Robbert54

surround heeft niet mijn prioriteit. dus ik zou een sub voor de rears plaatsen.  maar goed eerst morgen maar eens afwachten. maar jij bent dus erg tevreden over je CM7's?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 23:30:16
haha! grapjas! maar wat bedoel je met 1e reflectie punt?? de CM.s staan zo'n 70cm van de muur af is dat niet genoeg dan??  poort zit idd aan de achterkant. Opstelling is idd niet ideaal, maar probeer dat nog wel te veranderen, mocht ik morgen slecht nieuws te horen krijgen. rears en subs zijn verre van ideaal. hoewel de rears nog redelijk wat geluid produceren.
:D

Een 1e reflectiepunt heeft een speaker altijd en moet je eigenlijk behandelen zodat het niet meer reflecteert ;) Ik heb daar diffusie toegepast, maar je kan ook absorptie toepassen, zolang het geluid maar niet kan weerkaatsen van het oppervlak. Er zijn overigens nog meer reflectiepunten (plafond en vloer), maar de belangrijkste zijn de wanden...

Ik zou zoals JCL zegt de CM1's altijd houden als rear, want dan heb je een prachtige match met je toekomstige fronts. En als je straks een eigen woonruimte hebt, wordt het sowieso anders. Dus mijn advies zou zijn, helemaal niets veranderen en wachten tot je nieuwe situatie. Wellicht is dat de verandering die je nodig hebt, zodat je weer kan genieten :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

JCL

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 00:54:55
surround heeft niet mijn prioriteit. dus ik zou een sub voor de rears plaatsen.  maar goed eerst morgen maar eens afwachten. maar jij bent dus erg tevreden over je CM7's?

Als je voor muziek wil gaan dan zou ik ook naar CM7/9 kijken. Ja ik ben érg tevreden met mijn CM7's, maar.... ik ben ook van speakers van 300e naar speakers van 800e gegaan. Logisch dat die een hele klap beter zijn, dat mag ook wel voor dat geld! Ik ben verder ook niet heel veel luidspreker gewend (ken er niet zoveel in deze classe) dus ben ik makkelijk enthiousiast te krijgen. Wat je je wel af moet vragen is of je een CM7 kwijt kan ik deze kamer. De speakers zijn behoorlijk groot (en zwaar!!!) en komen denk ik het beste tot hun recht in een wat grotere ruimte waar ze goed kunnen "ademen". Als je serieus voor de CM7 wil gaan, dan zou ik kijken of jij ook een ex-demo kan regelen (ze gaan er immers uit voor de CM8) en of je ze eens uitgebreid kunt luisteren bij een hifi zaak in de buurt. Dan kun je ook de CM1 ernaast horen en dan zal je opvallen dat er helemaal niet zoveel laag uit die Cm1 komt als je denkt ;) Voordeel is wel dat je kamer klein is en dus makkelijk te vullen voor een kleine speaker.

Nooff

Citaat van: JCL op september 14, 2010, 10:22:55
De speakers zijn behoorlijk groot (en zwaar!!!)
Vind je? Ik vind voor een speaker uit die prijsklasse het gewicht niet om over naar huis te schrijven.

JCL

23 kg, viel nog tegen om 2 trappen op te slepen ;D

Nooff

Citaat van: JCL op september 14, 2010, 11:01:37
23 kg, viel nog tegen om 2 trappen op te slepen ;D
Dat is wat anders dan de 11.5 kilo die B&W zelf aangeeft  :D Excuses, je kan blijkbaar niet teveel uitgaan van de specificaties op de site van de fabrikant zelf  :-X

JCL

Wow, dat scheelt nog al idd! Op de doos stond 23 KG, daar zit wel wat verpakkingsmatriaal enzo bij, maar dat is niet de helft :P En heb ze zelf 2 trappen op gesleept, dat was absoluut geen 11.5 kilo :P . Beetje slordig van B&W om dat zo op de site te zetten!

Robbert54

specs of de site zijn idd niet altijd correct. had ik ook met het maken van mijn stands. maten van de site gehaald en de steun stak gewoon 3cm uit :-X

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 06:04:11
:D

Een 1e reflectiepunt heeft een speaker altijd en moet je eigenlijk behandelen zodat het niet meer reflecteert ;) Ik heb daar diffusie toegepast, maar je kan ook absorptie toepassen, zolang het geluid maar niet kan weerkaatsen van het oppervlak. Er zijn overigens nog meer reflectiepunten (plafond en vloer), maar de belangrijkste zijn de wanden...

Ik zou zoals JCL zegt de CM1's altijd houden als rear, want dan heb je een prachtige match met je toekomstige fronts. En als je straks een eigen woonruimte hebt, wordt het sowieso anders. Dus mijn advies zou zijn, helemaal niets veranderen en wachten tot je nieuwe situatie. Wellicht is dat de verandering die je nodig hebt, zodat je weer kan genieten :music:
oh zo, dan weet ik wel wat je bedoeld. ga in mijn kamer nu niks meer veranderen. weet niet hoe lang ik hier nog zit en zou alleen maar verspilling van tijd en moeite zijn. ga al wel vast beginnen met een tv meubel, maar dan een normale zodat die ook makkelijk weer in de verkoop kan, moet alleen de maten nog even nakijken.

Ik ga qua speakers ook nog niks veranderen, denk dat ik al wel een andere Blu ray speler ga halen, maar twijfel nog of ik nou de pana dmp bd80 of de 65 of de 85 moet halen. qua prijs is de 65 het gunstigst de 80 en 85 zitten op dezelfde prijs. Sub wacht ik mee tot ik een eigen ruimte heb. (hoewel ik bang ben dat ik er dan geen geld meer voor heb.

ik had toen ik mijn CM's kocht toch gelijk beide setjes moeten kopen :hmmm: maar voorlopig gaat het mij vooral om de muziek weergave die omhoog moet.

dus wordt denkt ik eerst een BD speler + streaming iets zoeken (moet ik me nog meer in verdiepen) heb al wel gemerkt dat het erg makkelijk is. had mijn laptop aangesloten op mijn receiver en dan bedienen met de iPhone. ideaal!

Citaat van: JCL op september 14, 2010, 10:22:55
Als je voor muziek wil gaan dan zou ik ook naar CM7/9 kijken. Ja ik ben érg tevreden met mijn CM7's, maar.... ik ben ook van speakers van 300e naar speakers van 800e gegaan. Logisch dat die een hele klap beter zijn, dat mag ook wel voor dat geld! Ik ben verder ook niet heel veel luidspreker gewend (ken er niet zoveel in deze classe) dus ben ik makkelijk enthiousiast te krijgen. Wat je je wel af moet vragen is of je een CM7 kwijt kan ik deze kamer. De speakers zijn behoorlijk groot (en zwaar!!!) en komen denk ik het beste tot hun recht in een wat grotere ruimte waar ze goed kunnen "ademen". Als je serieus voor de CM7 wil gaan, dan zou ik kijken of jij ook een ex-demo kan regelen (ze gaan er immers uit voor de CM8) en of je ze eens uitgebreid kunt luisteren bij een hifi zaak in de buurt. Dan kun je ook de CM1 ernaast horen en dan zal je opvallen dat er helemaal niet zoveel laag uit die Cm1 komt als je denkt ;) Voordeel is wel dat je kamer klein is en dus makkelijk te vullen voor een kleine speaker.
dat denk ik ook. 1's vullen de ruimte hier al heel goed. en heb ze in een nog eens half zo grootte ruimte gehoord en daar hadden ze nog steeds geen moeite om de ruimte te vullen, maar ongetwijfeld dat de CM7's een extra dimensie zullen toevoegen aan het geluid. CM9's zullen het wel nooit worden, want daar heb ik het geld gewoon niet voor (ben voorlopig nog niet weer aan het werk :( >:()

Citaat van: JCL op september 14, 2010, 11:27:05
Wow, dat scheelt nog al idd! Op de doos stond 23 KG, daar zit wel wat verpakkingsmatriaal enzo bij, maar dat is niet de helft :P En heb ze zelf 2 trappen op gesleept, dat was absoluut geen 11.5 kilo :P . Beetje slordig van B&W om dat zo op de site te zetten!
was het geen pond? ;D

de CM1's wegen al aardig wat voor zulke kleine dingen dus 11.5 lijkt me echt onmogelijk :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

#3387
Het lijkt me dan eerder zo'n 20 kilo per stuk, verpakkingsmateriaal niet meegerekend. Als de CM9 zo'n 26 kilo per stuk zijn, dan lijkt het me ook erg sterk dat de CM7 11.5 kilo is. lol  :D

Edit:
Tenzij ze natuurlijk met z'n tweeën in 1 doos zitten, dan klopt het weer wel  :devil:

Dit is wat op de site van B&W staat namelijk:

Height: 910mm (35.8 in) (not including feet)
Width: 200mm (7.9 in)
Depth: 300mm (11.8 in) (including grille and terminals)
Net weight 11.5kg (25.3 lb)

JCL

Nee tot groot "genoegen" van mijn moeder zaten ze apart verpakt en had de dealer de originele dozen nog :P

Robbert54

mijn cms wegen al 6.7 kg per stuk. de CM's zijn gewoon van papier :P
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: JCL op september 14, 2010, 11:39:48
Nee tot groot "genoegen" van mijn moeder zaten ze apart verpakt en had de dealer de originele dozen nog :P
:D

Ik heb al even gegoogled, ze zijn inderdaad 20kg per stuk  ;)

Robbert54

even een update:

Net bericht van de woningstichting gehad:

ik kom gezien de ernst van de situatie in aanmerking voor sociale urgentie. Nu maar hopen dat er dan snel iets beschikbaar komt :unsure:

ben wel blij, maar is wel ook een beetje dubbel.  :)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 13:00:39
even een update:

Net bericht van de woningstichting gehad:

ik kom gezien de ernst van de situatie in aanmerking voor sociale urgentie. Nu maar hopen dat er dan snel iets beschikbaar komt :unsure:

ben wel blij, maar is wel ook een beetje dubbel.  :)

Mag ik dan vragen wat de ernst van de situatie is?
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

B.

- moeilijke thuissituatie zoals generatieconflict
- overlastsituaties
- te klein of te groot wonen
- inwoning bij familie/vrienden
- afstand tussen wonen en werken
- te duur wonen
- gezinsvorming/-uitbreiding/-hereniging
- vocht in de huidige woning
- alleenstaande woningzoekenden die buiten de huisvestingsvraag niet in een levensbedreigen-de- of noodsituatie verkeren.
- Samenwoning niet > dan 2 jaar.
- alleenstaande woningzoekenden in echtscheiding die geen hoofdverzorgende zijn voor minderjarige kinderen krijgen in de regel geen urgentie


Verzin iets... :D

Madhouse

Om even te antwoorden op de vraag die je me gisteren stelde: Ik heb zojuist de Gramma onder mijn sub gelegd en ben nog even aan het fine-tunen geweest. Daarna speciaal voor jou Cinderella man opgezet. En geloof mij, wat het nummer hoort te doen, geeft de subwoofer mooi weer zoals het bedoeld is!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op september 14, 2010, 14:14:44
Om even te antwoorden op de vraag die je me gisteren stelde: Ik heb zojuist de Gramma onder mijn sub gelegd en ben nog even aan het fine-tunen geweest. Daarna speciaal voor jou Cinderella man opgezet. En geloof mij, wat het nummer hoort te doen, geeft de subwoofer mooi weer zoals het bedoeld is!  ;D
whaa. nou maak je me nieuwsgierig :D eerst maar eens het huisje afwachten, dan de sub :D bedankt voor het checken!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 15:30:20
whaa. nou maak je me nieuwsgierig :D eerst maar eens het huisje afwachten, dan de sub :D bedankt voor het checken!

Je mag komen luisteren hier als je dat wilt hoor! Maar een Gemini II is gewoon een leuke subwoofer voor het geld! Ben een tevreden gebruiker.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 13:00:39
even een update:

Net bericht van de woningstichting gehad:

ik kom gezien de ernst van de situatie in aanmerking voor sociale urgentie. Nu maar hopen dat er dan snel iets beschikbaar komt :unsure:

ben wel blij, maar is wel ook een beetje dubbel.  :)

Toch gefeliciteerd, want dan kom je misschien vanzelf uit je dip :thumbs-up: Ik zal voor je duimen dat je snel een eigen huisje krijgt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op september 14, 2010, 17:16:11
Toch gefeliciteerd, want dan kom je misschien vanzelf uit je dip :thumbs-up: Ik zal voor je duimen dat je snel een eigen huisje krijgt...
dankje wel Philip! ik krijg nu wel een beetje kriebels. denk dat een huisje mij heel gaat doen ::)

Citaat van: Madhouse op september 14, 2010, 15:35:45
Je mag komen luisteren hier als je dat wilt hoor! Maar een Gemini II is gewoon een leuke subwoofer voor het geld! Ben een tevreden gebruiker.  ;D
daar hou ik je aan ;) eerst het huisje. als ik dan geld over hou kom ik bij je luisteren. gelukkig heb ik groot deel van de uitzet al ;D

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 14, 2010, 19:24:54
daar hou ik je aan ;) eerst het huisje. als ik dan geld over hou kom ik bij je luisteren. gelukkig heb ik groot deel van de uitzet al ;D

In de trend van, als ik het bij jou heb gehoord moet ik het ook hebben?  :laugh:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub