Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: The Vampire op augustus  1, 2010, 23:21:36
ah.. jullie hebben gewoon geen smaak! >:( ;)

maar echt hout is wel het mooist, alleen wil ik altijd iets wat dan net weer niet mogelijk is. maar goed deze week maar eens een goede technische tekening maken, waarschijnlijk wordt ie dan volledig van eikenhout. alleen dan wel hol anders wordt ie echt looooooodzwaar.

Hol.... :dry:

Je bent in de gelegenheid om een audiofiel echt houten meubel te maken en dan hol???

Neem gewoon -net als Tabularasa- massief hout met een dikte van 40mm/plank en je krijgt een mooi meubel wat ook nog eens klankmatig superieure eigenschappen heeft.

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

S@m

Citaat van: Snutchz op augustus  2, 2010, 12:13:40
je fijn 'n breuk tillen  :pompom:

Ik neem aan dat het tillen eenmalig is (tot een verhuizing naar een eigen pand) dus dat tillen is het meest onbelangrijke aspect lijkt me...

Daarbij is het verstandig en zelker niet onmogelijk het meubel demontabel te maken  ;)

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: S@m op augustus  2, 2010, 10:46:41
Hol.... :dry:

Je bent in de gelegenheid om een audiofiel echt houten meubel te maken en dan hol???

Neem gewoon -net als Tabularasa- massief hout met een dikte van 40mm/plank en je krijgt een mooi meubel wat ook nog eens klankmatig superieure eigenschappen heeft.
:D daar zit in idd ook wel weer wat in. alleen bij 40mm is het hele model eruit ik wil de bovenkant van 100mm en de zijkanten van 80mm
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op augustus  2, 2010, 18:12:24
:D daar zit in idd ook wel weer wat in. alleen bij 40mm is het hele model eruit ik wil de bovenkant van 100mm en de zijkanten van 80mm
Hol, en dan achteraf volstorten met zilverzand of ijzeren kogeltjes  :D

Robbert54

nog even een meubel gemaakt. en gelijk ook maar even omgedraaid aangezien hij open ook wel mooi is.  :D hout is 38 MM dik

welke van de 3 zeggen jullie??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

..achter zal ik 't open houden... 15cm van de muur  :thumbs-up:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WimB

Zou er niet zo'n massieve klep of plaat voor doen. Lijkt wel of je een zerk in je kamer hebt staan. Een open karakter staat mooier wat mij betreft.
Zie overigens maar 2 opties, klopt dat?

Martijnst1990

Andere optie staat op pagina 124.

Is het de bedoeling dat je tv ook boven de meubels komt te hangen. (de 2 meubels op deze pagina). Zo ja, dan vind ik het open meubel op deze pagina erg mooi.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

WimB

Ok, even niet in de gaten. Dan zou ik nog steeds voor iets op poten gaan. Ziet er lichter uit dan als het zo massief op de grond staat.

Robbert54

Citaat van: WimB op augustus  4, 2010, 19:41:17
Ok, even niet in de gaten. Dan zou ik nog steeds voor iets op poten gaan. Ziet er lichter uit dan als het zo massief op de grond staat.
ja sorry hij komt dan ook op poten. was ik er even vergeten onder te zetten :D waarschijnlijk dezelfde als die van het open meubel. of gewoon houten poten/

nog een optie
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

en nog 1 wat meer standaard

ben alleen nog niet zo weg van het grote open gat. maar de binnenmaat is maar 30cm  en met nog een plaat erin hou je nog 8 cm ruimte over ongeveer...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

De laatse vind ik persoonlijk de mooiste. Je CA lekker in het zicht (mag gezien worden) en de rest lekker achter een deurtje. Enige nadeel (had het ook zo) is dat je een deurtje open moet doen als je digitale tv kijkt (dat staat hier gewoon het meeste aan) en daarom hebben wij uiteindelijk gekozen voor een open meubel. Wij vonden het gewoon irritant als je een deurtje open moet laten staan als je tv of film kijkt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op augustus  4, 2010, 21:08:27
De laatse vind ik persoonlijk de mooiste. Je CA lekker in het zicht (mag gezien worden) en de rest lekker achter een deurtje. Enige nadeel (had het ook zo) is dat je een deurtje open moet doen als je digitale tv kijkt (dat staat hier gewoon het meeste aan) en daarom hebben wij uiteindelijk gekozen voor een open meubel. Wij vonden het gewoon irritant als je een deurtje open moet laten staan als je tv of film kijkt.
hey daar zeg je me wat! die kan denk ik wel in de loze ruimte boven de CA :satisfied:

ik vind die laatste ook het mooist maar wel gelijk ook weer een beetje standaard en saai :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WimB

Je zou ook de houten deurtjes nog voor bijv. melkglas deurtjes kunnen vervangen.
Helemaal dicht zoals dat ene plaatje zou ik in ieder geval niet doen (persoonlijk dan).

Robbert54

en nog 1.  zijdeurtjes zijn dan klapdeurtjes, die automatisch aansluiten en met een druk opengaan

middelste deurtje is klep.

@Wim B snap denk ik wat je bedoelt. anders wordt het heel erg massief, maar dat is eigenlijk wel juist wat ik mooi vind. maar met melkglas ofzo zou misschien nog wel een optie kunnen zijn. bedankt voor het meedenken :thumbs-up:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Niks maar aan doen zo!   :thumbs-up: (Behalve het bouwen uiteraard ;))

Vind het een erg mooi meubel zo, vooral met de tv er op die manier boven.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

en nog 1tje dan, deze oogt denk ik wat minder massief: Meubel NR 7
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op augustus  4, 2010, 23:36:31
Niks maar aan doen zo!   :thumbs-up: (Behalve het bouwen uiteraard ;))

Vind het een erg mooi meubel zo, vooral met de tv er op die manier boven.
thanx :D :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

mijn vader had nog idee om ruimtes van 1 cm vrij te laten rondom de deurtjes. geeft een beetje een zwevend effect, maar vind het denk ik niet zo heel mooi  :huh2:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo