Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Snowmaster

Robbert heeft ook wel een lastig punt.
Te weinig ruimte voor een complete set, want goede surrounds vragen ook een goede plaats. Eigenlijk wil hij geen geld uitgeven, maar een stemmetje in zijn hoofd knaagt.
Als hij nu een eigen behuizing zou hebben, liep hij weer tegen het volgende probleem aan :  een goede stroomgroep kost relatief weinig, maar in een huurhuis doe je dat niet snel.
En zo.....hebben wij allemaal onze wensen....HT virus heet dat toch  ;) ?

Ik moet eigenlijk in de tuin aan de slag, maar ben bezig geweest sierlijsten te monteren op de slaapkamer van mijn dochter, met veel kitwerk.   Tegelijk heb ik een hoge keukenkast gemaakt voor de nieuwe koelkast en nieuwe magnetron want die pasten niet op de oude plek. Al een jaar stonden zij in de berging op de wasmachine en droger.
Straks ziet het er er weer toonbaar uit en tussendoor pruts ik ook nog met de stroom  ;D.

Moet ook nog mijn scherm opnieuw calibreren, want ik wil het vergelijk zien tussen een SD en een HD calibratie.
Misschien doe ik dat vanavond wel even. Eerst rec 709 downloaden.
En zo....blijf je bezig.

Iedereen al gepold?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

celerontje

Kijk, de heilige graal zal je nooit bereiken, (tenzij je Erik van Voorst heet ;D)
maar met 2 extra CM1's breng je de set tenminste in balans.

En btw, je hebt het nu over muziek/concerten in stereo of surround, waarbij je nog een afweging kunt maken, maar als je gek bent op actiefilms, is surround eigenlijk wel een must! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op juni 14, 2010, 21:46:15
Robbert heeft ook wel een lastig punt.
Te weinig ruimte voor een complete set, want goede surrounds vragen ook een goede plaats. Eigenlijk wil hij geen geld uitgeven, maar een stemmetje in zijn hoofd knaagt.
Als hij nu een eigen behuizing zou hebben, liep hij weer tegen het volgende probleem aan :  een goede stroomgroep kost relatief weinig, maar in een huurhuis doe je dat niet snel.
En zo.....hebben wij allemaal onze wensen....HT virus heet dat toch  ;) ?

Ik moet eigenlijk in de tuin aan de slag, maar ben bezig geweest sierlijsten te monteren op de slaapkamer van mijn dochter, met veel kitwerk.   Tegelijk heb ik een hoge keukenkast gemaakt voor de nieuwe koelkast en nieuwe magnetron want die pasten niet op de oude plek. Al een jaar stonden zij in de berging op de wasmachine en droger.
Straks ziet het er er weer toonbaar uit en tussendoor pruts ik ook nog met de stroom  ;D.

Moet ook nog mijn scherm opnieuw calibreren, want ik wil het vergelijk zien tussen een SD en een HD calibratie.
Misschien doe ik dat vanavond wel even. Eerst rec 709 downloaden.
En zo....blijf je bezig.

Iedereen al gepold?

klopt helemaal. het knaagt als een gek! haha! is niet goed. moet deze week ook mijn auto laten keuren. zal denk ik niet goedkoop uitvallen, want de aandrijfas moet vervangen worden. hopelijk valt het allemaal mee, want dan hou ik nog weer een bedragje over voor de speakers.

wat is rec 709??

Citaat van: celerontje op juni 14, 2010, 22:14:43
Kijk, de heilige graal zal je nooit bereiken, (tenzij je Erik van Voorst heet ;D)
maar met 2 extra CM1's breng je de set tenminste in balans.

En btw, je hebt het nu over muziek/concerten in stereo of surround, waarbij je nog een afweging kunt maken, maar als je gek bent op actiefilms, is surround eigenlijk wel een must! ;)

ja dat is waar, maar zoals het nu is ben ik ook wel tevreden met een wat minder balans en heb ik liever een goed stevig basis geluid. eerst maar eens even rustig wat luisteren en rondkijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 22:20:14
wat is rec 709??


Bij een calibratie worden allerlei softwareprogramma's gebruikt.
Ik wil het verschil zien/meten tussen de SD kleurenstandaard rec.601 en de HD kleurenstandaard rec 709.

Rec 709 heeft een groter bereik vanwege HD.  Of je verschil ziet weet ik niet, maar daarom ga ik dit testen.
Als een calibrateur komt calibreren gebruikt hij dan SD of HD afstelling?  Daar praat niemand over.
Ik wil het dus gewoon zelf zien, want ik heb te veel onzin gehoord en gelezen.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op juni 14, 2010, 22:30:19
Bij een calibratie worden allerlei softwareprogramma's gebruikt.
Ik wil het verschil zien/meten tussen de SD kleurenstandaard rec.601 en de HD kleurenstandaard rec 709.

Rec 709 heeft een groter bereik vanwege HD.  Of je verschil ziet weet ik niet, maar daarom ga ik dit testen.
Als een calibrateur komt calibreren gebruikt hij dan SD of HD afstelling?  Daar praat niemand over.
Ik wil het dus gewoon zelf zien, want ik heb te veel onzin gehoord en gelezen.
ahha duidelijk. kan Frank je niet gewoon een eerlijk antwoord geven?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 22:55:45
ahha duidelijk. kan Frank je niet gewoon een eerlijk antwoord geven?

Ik calibreer nu zelf en heb het hem ooit wel eens gevraagd, maar kreeg geen duidelijk antwoord.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Citaat van: celerontje op juni 14, 2010, 23:06:54
Rec 709 (dus HD) in de meeste gevallen.



Is dat wel zo?  Want het meeste dat ik kijk is SD of geupscalde TV dat voor HD moet doorgaan  ::). (Ned 1,2,3, SBS etc) 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

Dat noem ik geen waardig HD. Als het niet in HD is gefilmd zie je dat direct.

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op juni 14, 2010, 23:15:06
Ik calibreer nu zelf en heb het hem ooit wel eens gevraagd, maar kreeg geen duidelijk antwoord.
of dan kreeg je dus juist wel een antwoord ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

drees62

Heb je die Usher's (BE-718) nu al in huis (gehad)?
Of ben je er al uit  ;)

Robbert54

Citaat van: drees62 op juni 21, 2010, 15:17:26
Heb je die Usher's (BE-718) nu al in huis (gehad)?
Of ben je er al uit  ;)
nee nog niks in huis, maar ben er ook nog niet helemaal uit. Surround blijft denk ik wel, maar hoe en wat weet ik nog niet
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

gwn zo houden Robbert.. daarna wil je wéér wat anders  :sigh:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op juni 21, 2010, 15:53:22
gwn zo houden Robbert.. daarna wil je wéér wat anders  :sigh:
hoort bij de hobby :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

je moeder heeft John inmiddels 'n mailtje gestuurd..  :P
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

kan ze nog beter voor mijn vader mailen. past ook beter bij het programma :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Citaat van: The Vampire op juni 21, 2010, 16:12:05
kan ze nog beter voor mijn vader mailen. past ook beter bij het programma :D
..dit is den opvolger... Help, mijn zoon heeft een hobby  :tongue2:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Alex Groningen

Citaat van: Snutchz op juni 21, 2010, 20:18:22
Help, mijn zoon heeft een hobby[/i]  :tongue2:


;D

Voor je het weet staat die bij je op de stoep. ;)


Snowmaster

Dan kan hij wel bij iedereen van HTforum op de stoep gaan staan.

Of vinden de meesten hier zichzelf normaal..... :D :D :D ?
LOL
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

B.

Citaat van: Snowmaster op juni 23, 2010, 21:31:56
Dan kan hij wel bij iedereen van HTforum op de stoep gaan staan.

Of vinden de meesten hier zichzelf normaal..... :D :D :D ?
LOL

Ik vind die RTL nicht niet normaal ;) 

celerontje

Hij heet John Williams en componeert niet eens (film)muziek... ???

:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen

Citaat van: Snowmaster op juni 23, 2010, 21:31:56
Dan kan hij wel bij iedereen van HTforum op de stoep gaan staan.

Of vinden de meesten hier zichzelf normaal..... :D :D :D ?
LOL

;D

Snutchz

relaties hebben er bij de meeste vreselijk onder te lijden..?  :omg:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

WickedGame

Citaat van: Snutchz op juni 24, 2010, 13:34:03
relaties hebben er bij de meeste vreselijk onder te lijden..?  :omg:

Daarom heb ik er ook geen  :-X

Alhoewel als er dames op bezoek zijn toevallig ze de set toch wel gaaf vinden, en ook de platenspeler het einde. Enige nadeel is dat soms mijn platenspeler meer aandacht krijgt dan ik  :dry:

Robbert54

oeh... Dan doe je toch echt iets niet goed...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo