Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Nou de CA staat er weer. alles ingeregeld en natuurlijk gelijk het concert van John Mayer erop... wow..... KIPPENVEL.. dat klinkt toch wel heel wat beter nou alles ingeregeld is en het geluid weer over hdmi gaat. :o had wel verwacht dat het weer wat beter zou klinken, maar dat het zoveel beter zou klinken :blink: Center werkt nu ook ontzettend lekker mee. zorgt voor een heerlijk ruimtelijk geluid, klinkt nu ook weer voller dan op stereo..

ben aangenaam verrast :smile:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Goed om te horen :)

Misschien dan toch geen speaker upgrade? ;)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

Citaat van: Martijn90 op juni 12, 2010, 19:14:53
Goed om te horen :)

Misschien dan toch geen speaker upgrade? ;)
dat was ook mijn eerste gedachte :D maar denk dat ik sowieso nog wel even ga luisteren, ben erg benieuwd of ik de center ga missen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Denk het wel! Om dezelfde reden dat je je achter speakers zou missen en die je zelf ook al aangeeft. Het maakt he tgeluid simpelweg ruimtelijker! Dat is wel een van de dingen waar ik me erg van bewust zou zijn voordat je andere speakers gaat komen. Je "verplicht" jezelf ermee om ook de overige luidsprekers tot dat niveau te tillen.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Sol

Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

thx heren, vanavond even het hele concert van John Mayer weer beluisterd. wat een geweldige blu-ray is dat toch! heerlijke kippenvel momenten, rillingen over mijn rug, voetjes die van de vloer gaan. Geweldig.

heb nog even lopen switchen tussen surround (true HD) en Stereo (uncompressed 96Khz/ 24bit) en het geluid bleef toch net wat beter bij surround. De center integreert echt goed met de fronts. De twijfel is weer volledig toegeslagen :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Haal als de sodemieter 2 CM1's erbij als surrounds; KLAAR! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JCL

Leuk om te lezen dat je zo lekker met je hoby bezig bent. Een beetje afleiding heb je wel verdient volgens mij! Ik kan me ook helemaal bij Celeronetje aansluiten, ik zou die CM1's naar achteren doen en snel CM5 kopen als front :P

Snowmaster

Als iedereen tips gaat geven, doe ik het ook  ;).

Vampire is eigenlijk best gelukkig met zijn sound en met het uiterlijk van de CM's.

Als ik heel eerlijk ben, krijg je met de Ushers een probleem. Waarom?  Gewoon omdat de potentie van die speakers zo groot is, dat je vooruit wilt blijven gaan en dan moet blijven investeren in kabels, versterkers etc.  Belangrijk is ook dat ze op een goede stand staan. Die kost ook een paar centjes. Een houten zelfbouw gaat onder de Ushers nl. niet werken. Daarnaast is het "evenwicht" in je set met een paar Ushers helemaal zoek.
Als je vooruit wilt of meer wilt genieten, zou ik een paar gebruikte CM staanders plaatsen.  Het leuke hiervan is dat je ingespeelde CM1's naar achteren kunnen en dat je weinig geld kwijt bent voor een evenwichtige set.
Als je ze gebruikt koopt, heb je ook nooit veel verlies als je t.z.t. iets geheel anders aanschaft.

Als iedereen je een beetje helpt kijken, moet je zeker een paar CM's kunnen vinden voor een mooie prijs.  
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Voor veel minder geld koop je gewoon een complete CM set   :clapping:
Ik heb effe gegoogled en ik kwam in Europa meerdere alternatieven tegen. Dit was de mooiste en makkelijkste.

http://audio-tv-foto.marktplaats.nl/luidsprekers/353347730-bowers-wilkins-cm-serie-complete-set.html

Wij jagen Vampire gewoon door een emotionele achtbaan  :P. Leuk he?
Oh ja, een paar CM5jes voor minder dan € 800,- staan er hier en daar ook nog wel...... :D
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Dirc

Citaat van: Snowmaster op juni 13, 2010, 11:54:26
Als iedereen tips gaat geven, doe ik het ook  ;).

Vampire is eigenlijk best gelukkig met zijn sound en met het uiterlijk van de CM's.

Als ik heel eerlijk ben, krijg je met de Ushers een probleem. Waarom?  Gewoon omdat de potentie van die speakers zo groot is, dat je vooruit wilt blijven gaan en dan moet blijven investeren in kabels, versterkers etc.  Belangrijk is ook dat ze op een goede stand staan. Die kost ook een paar centjes. Een houten zelfbouw gaat onder de Ushers nl. niet werken. Daarnaast is het "evenwicht" in je set met een paar Ushers helemaal zoek.
Als je vooruit wilt of meer wilt genieten, zou ik een paar gebruikte CM staanders plaatsen.  Het leuke hiervan is dat je ingespeelde CM1's naar achteren kunnen en dat je weinig geld kwijt bent voor een evenwichtige set.
Als je ze gebruikt koopt, heb je ook nooit veel verlies als je t.z.t. iets geheel anders aanschaft.

Als iedereen je een beetje helpt kijken, moet je zeker een paar CM's kunnen vinden voor een mooie prijs.  

Tja dat is aan een ieder natuurlijk.
Mijn Ushers draaien prima aan mijn Marantz op het moment met mijn canare 4s11 kabels. Deze was ik dan ook zeker niet van plan om te upgraden op korte termijn.
Wel zou ik uit pure interesse de grotere Ushers wel eens willen luisteren.

Wat voor mij een volgende upgrade kan zijn is voor de fronts twee losse eindbakken omdat ik lees dat dit een ware vooruitgang is bij Ushers. Wel houdt dit voor mij in dat dit geen 300 watt vretende als ze niets doen bakken worden maar wat eenvoudigere monoblokken.
Heb me hier trouwens nog totaal niet in verdiept dus zal er binnenkort in mijn eigen topic eens op ingaan.

treky22

Citaat van: The Vampire op juni 13, 2010, 01:03:39
thx heren, vanavond even het hele concert van John Mayer weer beluisterd. wat een geweldige blu-ray is dat toch! heerlijke kippenvel momenten, rillingen over mijn rug, voetjes die van de vloer gaan. Geweldig.

heb nog even lopen switchen tussen surround (true HD) en Stereo (uncompressed 96Khz/ 24bit) en het geluid bleef toch net wat beter bij surround. De center integreert echt goed met de fronts. De twijfel is weer volledig toegeslagen :D

Hoe groot is het verschil tussen de dvd en de blu-ray, qua geluid dan ?
Is het echt de moeite waard om dan toch voor de BR te gaan ?
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Sol

We zijn allemaal Robbert lekker op stang aan het jagen zie ik wel.
Ik moet wel bekennen dat ik met Snowmaster meega. Als je voor de Ushers zou gaan, zou je vervolgens weer continue op een zoektocht naar de zwakste schakel gaan (bron/versterker/bekabeling).
Je geniet nou al prima van je sound, dus wat is er dan mis mee om dat trouw te blijven?
Met aanschaf van een paar CM5's als fronts blijf je dezelfde sound houden, alleen krijg je er meer bass, detail en controle op toe.
Vervolgens zou je nog kunnen gaan experimenteren met bi-amping en in die tussentijd ben je wel weer even zoet met het inregelen van de hele set.

Tip: Je kunt ook een poll aanmaken; Ushers aanschaffen, CM5/7/9's aanschaffen, voorlopig lekker blijven genieten, etc. Laat de stem van je medeforummers gelden. :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JCL

Citaat van: treky22 op juni 13, 2010, 18:25:08
Hoe groot is het verschil tussen de dvd en de blu-ray, qua geluid dan ?
Is het echt de moeite waard om dan toch voor de BR te gaan ?

In zijn algemeenheid, groot! Een true-hd of dts-hd track heeft veel meer dynamiek en klinkt veel helderder. Het verschil in geluid is minstens zo groot als het verschil in beeld ;)

Robbert54

wat handig toch zo'n forum!  :D je slaat van de ene twijfel om in de andere.

ben idd erg tevreden met mijn CM's maar ben toch wel gewoon erg benieuwd naar een andere sound, denk dat de ushers wel een flinke stap vooruit is, hoever weet ik niet, misschien bevalt de sound me ook wel totaal niet.

Snowmaster bedankt voor de link. Ik moet nu eerst even mijn geldzaken op orde brengen, even kijken wat ik precies uit kan geven wanneer ik de CM's zou houden. Misschien moet ik ook eerst maar eens kijken of ik de grotere broers op proef kan krijgen. kan ik even luisteren hoe ze klinken en of het is wat ik zoek.

wat me overigens opvalt aan de CM7's is dat je ze voor iets meer dan 1200 kunt krijgen in de winkel en dat ze dan 2e hands gewoon nog voor rond de 11 a 1200 worden aangeboden. dat ga ik dus echt niet betalen voor tweedehands :-\

Citaat van: JCL op juni 13, 2010, 11:13:58
Leuk om te lezen dat je zo lekker met je hoby bezig bent. Een beetje afleiding heb je wel verdient volgens mij! Ik kan me ook helemaal bij Celeronetje aansluiten, ik zou die CM1's naar achteren doen en snel CM5 kopen als front :P
kan het idd wel even gebruiken ja. Er speelt de laatste tijd behoorlijk wat. En iets teveel tegelijk allemaal en dit is voor mij een heerlijke afleiding, Ben nu ook druk bezig met Coreldraw. Beetje opdrachtjes maken voor een vriend van me. Heb er alleen nog nooit meegewerkt maar zo langzaamaan kom ik er wel achter hoe het programma werkt

De Cm5's vind ik overigens niet mooi, weet niet waarom, maar er klopt iets niet aan die speaker, qua uiterlijk is het net of die niet in balans is.

Citaat van: treky22 op juni 13, 2010, 18:25:08
Hoe groot is het verschil tussen de dvd en de blu-ray, qua geluid dan ?
Is het echt de moeite waard om dan toch voor de BR te gaan ?

Gigantisch! verschil is echt heel groot. er is veel meer detail, veel meer dynamiek, het geluid komt veel beter je kamer in, zoals JCL aangaf is het verschil minstens zo groot als het verschil in beeld. Mijn ervaring was dat ik de hele show weer opnieuw beleefde, het is echt prachtig om al die kleine details ineens te horen.

Citaat van: Sol op juni 13, 2010, 20:55:16
We zijn allemaal Robbert lekker op stang aan het jagen zie ik wel.
Ik moet wel bekennen dat ik met Snowmaster meega. Als je voor de Ushers zou gaan, zou je vervolgens weer continue op een zoektocht naar de zwakste schakel gaan (bron/versterker/bekabeling).
Je geniet nou al prima van je sound, dus wat is er dan mis mee om dat trouw te blijven?
Met aanschaf van een paar CM5's als fronts blijf je dezelfde sound houden, alleen krijg je er meer bass, detail en controle op toe.
Vervolgens zou je nog kunnen gaan experimenteren met bi-amping en in die tussentijd ben je wel weer even zoet met het inregelen van de hele set.

Tip: Je kunt ook een poll aanmaken; Ushers aanschaffen, CM5/7/9's aanschaffen, voorlopig lekker blijven genieten, etc. Laat de stem van je medeforummers gelden. :P
denk dat ik wel even een polletje aanmaak, ben wel benieuwd naar alle meningen hier :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: celerontje op juni 13, 2010, 01:11:18
Haal als de sodemieter 2 CM1's erbij als surrounds; KLAAR! ;D
wel lekker makkelijk, ;D maar de Fronts hebben de prioriteit nou ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

In elk geval zorgen dat je de aspirant luidsprekers thuis vrijblijvend kan beluisteren voor de eventuele aanschaf. Niet blind kopen...

Robbert54

Citaat van: S@m op juni 14, 2010, 08:52:44
In elk geval zorgen dat je de aspirant luidsprekers thuis vrijblijvend kan beluisteren voor de eventuele aanschaf. Niet blind kopen...
dat ben ik ook zeker van plan! Ga eerst luisteren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 16:46:14
poll gaat lekker gelijk op :popcorn:

Wil je wel van surround af?   

Je bent toch te veel HT man?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

JCL

Ik wil Cm5 of CM7 stemmen, maar dat kan niet. Mijn motivatie is al genoemd ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op juni 14, 2010, 16:50:00
Wil je wel van surround af?   

Je bent toch te veel HT man?
zit nog steeds in een HT dip volgens mij :D Ik luister eigenlijk steeds meer muziek en kijk steeds minder film. :-\  volgens mij heb ik nog iets van 30 ongekeken blu-ray's in de kast liggen. :nopompom:

daarom ben ik er ook nog niet zo zeker van. denk dat fronts voor mij het belangrijkst zijn. ik heb nu zware bagger speakertjes als rears, maar niet echt het gevoel dat ik wat mis. Ben wel benieuwd of ik een center nou zal missen of niet.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: JCL op juni 14, 2010, 16:53:24
Ik wil Cm5 of CM7 stemmen, maar dat kan niet. Mijn motivatie is al genoemd ;)
CM5's staan er wel bij toch?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Ja CM5 staat erbij, of CM7. Maar ik zou zeggen, haal CM5 of CM7, afhankelijk van de situatie thuis. Ofwel, koop er CM serie bij en luister thuis welke ;)