Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Peerless Monster

Citaat van: RA SUBS op juni 10, 2010, 16:02:11
dacht dat het om deze mini dancer 2 ging
die gast heeft een hele reeks luidsprekers met van die nep scanspeak units ontworpen :D

Usher is erg mooi afgewerkt, en helaas nog redelijk onbekend

Juist gelukkig...
Ik hoef niet zoals in de B&W kudde mee te lopen ;)

Usher is vrij bekend hoor.
Ten minste ik draai er bijna 4 jaar in volle tevredenheid mee...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirc

moet zeggen dat ik er ook aardig tevreden mee ben tot nu toe en de center mis ik ook (nog) niet!

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op juni 10, 2010, 22:19:47
Robbert, heb je al een afspraak gemaakt? Ben wel benieuwd welke van de twee van jouw de voorkeur gaat krijgen.
nee nog niet helaas, kan momenteel de koppeling van de auto nog niet eens intrappen dus zit even aan mijn huis gekluisterd, misschien dat Karel nog wat langs kan brengen wanneer de CA wordt omgeruild.

Citaat van: Dirc I op juni 10, 2010, 15:30:50

zeg zullen we een usher topic maken????
is die er nog niet dan? lijkt me sowieso wel handig ja, Usher begint hier op het forum ook steeds bekender te worden.


overigens ben ik qua uiterlijk toch wel erg gecharmeerd geworden van de BE-718, is echt een prachtig modelletje, ben erg benieuwd naar het verschil met de CM, die voor zijn geld en omvang toch ook zeker een behoorlijk geluid produceert :wub:

Citaat van: Dirc I op juni 10, 2010, 23:24:14
moet zeggen dat ik er ook aardig tevreden mee ben tot nu toe en de center mis ik ook (nog) niet!
mooi zo! ik zei toch dat het misschien wel helemaal niet nodig was ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen


Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op juni 11, 2010, 01:59:01
nee nog niet helaas, kan momenteel de koppeling van de auto nog niet eens intrappen dus zit even aan mijn huis gekluisterd, misschien dat Karel nog wat langs kan brengen wanneer de CA wordt omgeruild.

Balen dat je nog steeds met je knie zit, nogmaals beterschap. Maar zal een mooie oplossing voor je zijn als Karel de Usher's bij je thuis kan brengen.

Alex Groningen

Citaat van: Dirc I op juni 10, 2010, 15:30:50
zeg zullen we een usher topic maken????


Ik zou zeggen open er één. Dit merk verdiend wel een eigen topic,

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

bedankt heren, moet zeggen dat ik er nu wel een beetje klaar mee ben. ben nu twee keer geopereerd en de klachten worden alleen maar erger :nopompom: 6 juli moet ik weer voor een MRI, maar heb gevraagd of het allemaal wat versneld kan worden, want een maand duurt op deze manier best lang, dan is het nog wachten op de uitslag en daarna nog weer kijken wat er aan gedaan kan worden. Daarbij spreken mijn maagklachten ook nog weer steeds meer op. Gaat weer lekker :D :dry:

Gister nog mail gehad van Karel. hij Kreeg nog een setje BE 718's binnen, maar die zitten waarschijnlijk toch ver boven mijn budget.  :nopompom: ga dan ook niet luisteren als ik het toch niet kan betalen, heb nog even gevraagd of er nog wat met de prijs te doen valt, ik ben benieuwd
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Veel beterschap met de knie, hopelijk gaat het in de toekomst wat beter  ;)

Snowmaster

Citaat van: The Vampire op juni 11, 2010, 01:59:01
overigens ben ik qua uiterlijk toch wel erg gecharmeerd geworden van de BE-718, is echt een prachtig modelletje, ben erg benieuwd naar het verschil met de CM, die voor zijn geld en omvang toch ook zeker een behoorlijk geluid produceert

Mag natuurlijk niet zeggen dat ik verwacht dat de CM's kansloos zijn  ;).  Een héééél bekend forumlid die dagelijks omgaat met high end heeft onlangs ergens spontaan deze speakers gehoord en was flink onder de indruk. Hij schatte de nieuwprijs veel hoger in. Dan te bedenken dat ze ook gebruikt te krijgen zijn  :P.
Bij W en W speelden ze niet optimaal aangesloten en klonken ze te hoog met geringe bas. In de correcte match is er probleemloos bas genoeg en vooral veel, heel veel detail en natuurlijkheid.
Nu stop ik met je "gek" maken want misschien matched het totaal niet bij je. Oh ja, ik weet ook nog wel een center te koop als je "all the way" wilt gaan. Dat is echt een beest en die staat bij iemand ongebruikt op zolder  :-X.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

S@m


Robbert54

Citaat van: Snowmaster op juni 11, 2010, 18:48:55
Mag natuurlijk niet zeggen dat ik verwacht dat de CM's kansloos zijn  ;).  Een héééél bekend forumlid die dagelijks omgaat met high end heeft onlangs ergens spontaan deze speakers gehoord en was flink onder de indruk. Hij schatte de nieuwprijs veel hoger in. Dan te bedenken dat ze ook gebruikt te krijgen zijn  :P.
Bij W en W speelden ze niet optimaal aangesloten en klonken ze te hoog met geringe bas. In de correcte match is er probleemloos bas genoeg en vooral veel, heel veel detail en natuurlijkheid.
Nu stop ik met je "gek" maken want misschien matched het totaal niet bij je. Oh ja, ik weet ook nog wel een center te koop als je "all the way" wilt gaan. Dat is echt een beest en die staat bij iemand ongebruikt op zolder  :-X.

daar is het al te laat voor! :P Je had trouwens wel gelijk, Karel had idd een setje staan, maar die waren inmiddels verkocht. Hij kreeg nog wel weer een setje binnen. Center denk ik momenteel nog niet aan. Eerst maar eens geld bij elkaar sprokkelen voor fronts.  ;)

overigens wel heel erg zonde zeg! wie laat zoiets nou op zolder staan! blasfemy!

heeft ie deze??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

Die center wil ik dan wellicht wel hebben, maar dat staat al in je PM......

Robbert54

Citaat van: Dirc I op juni 11, 2010, 20:50:42
Die center wil ik dan wellicht wel hebben, maar dat staat al in je PM......
ik wou het je net pm'en :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

ik weet niet wie hem heeft staan....heb snowmaster even een pm gestuurd.

frank2

De 718 zijn mooie monitoren maar hebben wel een zeer zware versterker nodig, met veel kracht. Forumlid Martin heeft er 4 staan achter een zware Krell versterker. Het zijn mooie speakers alleen er komt vanwege het format geen zware bas uit, dan heb je toch vloerstaanders nodig, de mini dancers vind ik persoonlijk een betere keuze.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

blue-eyes

Ik heb die van Martin ook diverse malen mogen horen. Inderdaad mooi...............


Mensen moeten zich wel afvragen wat bass is, en hoeveel bass er in muziek zit. Monitoren hebben een veel betere plaatsing dan vloerstaanders...... Het is niet per definitie beter maar ook een kwestie van smaak.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Snowmaster

Citaat van: frank2 op juni 12, 2010, 07:20:03
De 718 zijn mooie monitoren maar hebben wel een zeer zware versterker nodig, met veel kracht. Forumlid Martin heeft er 4 staan achter een zware Krell versterker. Het zijn mooie speakers alleen er komt vanwege het format geen zware bas uit, dan heb je toch vloerstaanders nodig, de mini dancers vind ik persoonlijk een betere keuze.

Zoals ik dit nu lees, lijkt het alsof de Ushers niet goed spelen met een lichtere versterker en er ook geen bas uitkomt  :-\.

Daar kan ik mij niet in vinden. Zij kunnen dit juist heel erg goed maar alles wordt bepaald door de wijze van aansluiting en je smaak. Ik heb ze gehoord achter een € 700,- versterker en ze klonken bijzonder goed. De aanwezigen begonnen spontaan met hun voetje te tappen door de ronde speelwijze. Dat deden diezelfde aanwezigen niet bij een versterker die ruim het tienvoudige kostte.
Ook heb ik deze Ushers met de bas de woonkamer horen afbreken maar de eigenaar heeft gekozen voor een iets andere set up en bekabeling waarmee het accent anders ligt.
Wat ik beschrijf is precies hetgeen deze Ushers zo bijzonder maakt : voor het geld zijn ze bijna onverslaanbaar en je kunt er heel veel kanten mee op.
De center is trouwens verkocht, jammer, jammer, want ik ben geen phantomaanhanger. Dat druist volledig in tegen mijn ijzeren leefregel, maar ik laat mij t.z.t. graag overtuigen  ;).

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Guester

Sonos - Spotify

frank2

Citaat van: Snowmaster op juni 12, 2010, 10:17:34
Zoals ik dit nu lees, lijkt het alsof de Ushers niet goed spelen met een lichtere versterker en er ook geen bas uitkomt  :-\.

Daar kan ik mij niet in vinden. Zij kunnen dit juist heel erg goed maar alles wordt bepaald door de wijze van aansluiting en je smaak. Ik heb ze gehoord achter een € 700,- versterker en ze klonken bijzonder goed. De aanwezigen begonnen spontaan met hun voetje te tappen door de ronde speelwijze. Dat deden diezelfde aanwezigen niet bij een versterker die ruim het tienvoudige kostte.
Ook heb ik deze Ushers met de bas de woonkamer horen afbreken maar de eigenaar heeft gekozen voor een iets andere set up en bekabeling waarmee het accent anders ligt.
Wat ik beschrijf is precies hetgeen deze Ushers zo bijzonder maakt : voor het geld zijn ze bijna onverslaanbaar en je kunt er heel veel kanten mee op.
  ;).



Klopt maar als ze een zware versterker hebben spelen deze speakers echt een heel stuk beter/nog mooier.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

S@m


Robbert54

net Karel aan de telefoon gehad en de CA wordt straks omgeruild :headbanging: hij moest toch even langs Almelo (Frank wat heb je nu weer besteld?? :D ) hij was eerst van plan nog langs Hengelo te gaan om daar 2x BE-718's op te halen en dan zou hij ze bij mij neerzetten, maar daar had die helaas geen tijd meer voor, maar anders mocht ik er volgende week wel even op passen :D :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

frank2

Nou dit keer niets, want hij komt niet bij mij langs. Hij zal nog wel een klant hebben in Almelo. Ik ga wel de Bow zz8 cd speler verkopen, maar verder geen plannen.
Trouwens ik heb bij Martin die 718 speakers beluisterd achter zijn zware Krell, klinkt wel formidabel hoor! Zijn wel verdomd goede speakers, heb ze al vaker beluisterd, maar denk eraan alles wat ervoor staat aan bekabeling, en apparaten hebben invloed op het geluid en deze Ushers laten dat ook horen! Een goede bron is wel "bijna noodzaak" anders laat je teveel "liggen". Maar dat kan ook voor de toekomst zijn, dat je dit weer veranderd. Speakers zijn wel een erg belangrijke schakel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Peerless Monster

Citaat van: frank2 op juni 12, 2010, 10:47:15
Klopt maar als ze een zware versterker hebben spelen deze speakers echt een heel stuk beter/nog mooier.

Dat is dat bijna met iedere conventionele speaker...
Overigens niet met allemaal.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler