Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Dirc

Citaat van: S@m op juni  9, 2010, 14:04:36
O.a.:
2 mid/laag units t.o. 1 mid/laag;
30mm tweeter t.o. 25mm;
30Hz t.o. 34Hz;
55kg t.o.40kg;
125cm hoog t.o. 110cm;
65cm diep t.o. 56cm...




De vraag blijft natuurlijk altijd, vind je het dat ze zoveel beter klinken dan dat ze meer kosten?

Peerless Monster

Citaat van: Alex Groningen op juni  9, 2010, 07:34:05

Ik kan er over mee praten ;D. Te weinig laag is met een Usher verleden tijd. Al kan ik natuurlijk niet oordelen hoe dat bij hun andere type's zijn.

Ohhhhhhhh dat gaat diep (ik heb de Dancers)!!
Usher bassssssssssssss. Heerlijk gedefinieerd, muziekaal en strak. Niet droog, maar heerlijk.
De scanspeak mensen zijn het hier denk ik ook mee eens... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Peerless Monster

Citaat van: Dirc I op juni  9, 2010, 14:06:17
De vraag blijft natuurlijk altijd, vind je het dat ze zoveel beter klinken dan dat ze meer kosten?

Ja.
Vooral het midden gebied is achtergebleven bij de wat lagere serie.
Met de nieuwe serie is dat overigens niet meer een issue.
Maar ach wat, het zijn USHERS!!

Lachen is altijd als ik zeg; made in Taiwan! ;D LOL
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Dirc

Ach 'achtergebleven' is ook relatief. Als ik het vergelijk met mijn Dali die ik eerst had is het middengebied nu veel strakker (terwijl er een unit minder in zit!?!?).

Maar ik sluit niet uit dat ik ooit de grotere broertjes neem, maar dan moet eerst mijn huiskamer groter zijn om ze kwijt te kunnen en tot hun recht te laten komen  :clapping:

Peerless Monster

Citaat van: Dirc I op juni  9, 2010, 14:10:09
Ach 'achtergebleven' is ook relatief. Als ik het vergelijk met mijn Dali die ik eerst had is het middengebied nu veel strakker (terwijl er een unit minder in zit!?!?).

Maar ik sluit niet uit dat ik ooit de grotere broertjes neem, maar dan moet eerst mijn huiskamer groter zijn om ze kwijt te kunnen en tot hun recht te laten komen  :clapping:

Helemaal waar ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Citaat van: Dirc I op juni  9, 2010, 14:06:17
De vraag blijft natuurlijk altijd, vind je het dat ze zoveel beter klinken dan dat ze meer kosten?
prijs is nagenoeg gelijk

denk alleen wel dat de 6xxx een absolute overkill wordt in mijn slaapkamer van 3 bij 3.5 :D :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

Citaat van: The Vampire op juni  9, 2010, 15:20:46
prijs is nagenoeg gelijk

denk alleen wel dat de 6xxx een absolute overkill wordt in mijn slaapkamer van 3 bij 3.5 :D :-X

prijs gelijk van de grotere broertjes?

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op juni  9, 2010, 13:08:49
dit is wel een andere versie he. Dirk heeft de 6311 volgens mij, met een beryllium (schrijf ik dit goed) tweeter.
ach begint ook met 63 :D

Citaat van: The Vampire op juni  9, 2010, 13:08:49
ben nog niet helemaal om hoor, maar wil wel gewoon eens naar een totaal andere sound luisteren.  :music:
snap ik hoor, maar het risico is aanwezig dat je omgaat :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Interficior

Citaat van: S@m op juni  9, 2010, 14:04:36
O.a.:
2 mid/laag units t.o. 1 mid/laag;
30mm tweeter t.o. 25mm;
30Hz t.o. 34Hz;
55kg t.o.40kg;
125cm hoog t.o. 110cm;
65cm diep t.o. 56cm...
Zijn het twee mid-laagunits of 1 mid-laagunit en 1 laagunit in de 6371's? Of je blij moet zijn met een 30mm tweeter weet ik trouwens niet.
Take it or lease it

Interficior

Citaat van: Peerless Monster op juni  9, 2010, 14:07:14
Ohhhhhhhh dat gaat diep (ik heb de Dancers)!!
Usher bassssssssssssss. Heerlijk gedefinieerd, muziekaal en strak. Niet droog, maar heerlijk.
De scanspeak mensen zijn het hier denk ik ook mee eens... ;D
Overigens zijn die Usher units (zitten er 8945A's in?) beter dan de ScanSpeak units qua vervorming op het laag. :D En overigens ook twee keer zo goedkoop. :D
Take it or lease it

Robbert54

Citaat van: HTip op juni  9, 2010, 15:28:39
ach begint ook met 63 :D
snap ik hoor, maar het risico is aanwezig dat je omgaat :D
Die kans is er wel ja.  ;) Weet niet zo goed wat ik nou mis bij mijn huidige set-up (misschien wel niks) en weet ook niet zo goed waar ik precies naar op zoek ben, maar we gaan wel gewoon even luisteren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

vandaag een mailtje dat de CA 650R binnen is. heb gelijk even een mailtje terug gestuurd of Karel deze nog had. :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: Interficior op juni  9, 2010, 15:38:53
Zijn het twee mid-laagunits of 1 mid-laagunit en 1 laagunit in de 6371's? Of je blij moet zijn met een 30mm tweeter weet ik trouwens niet.

Nee, moet je niet blij mee zijn. Maar ik verwacht dat jij dat ook weet.
Misschien een lagere Fs van de tweeter, waardoor de X-over lager ligt, maar niet linear blijft in het tophoog.

S@m

De specs op verschillende sites spreken over een 30mm vs een 25mm tweeter. De waarheid is dat ze beiden over een 28mm tweeter beschikken. Namelijk de silk dome 9950-20. Overigens zijn het 2x mid/laag units in de 6371.


Dirc

wat is het voordeel van 2 mid/laag units?


zeg zullen we een usher topic maken????

B.

Citaat van: Dirc I op juni 10, 2010, 15:30:50
wat is het voordeel van 2 mid/laag units?


zeg zullen we een usher topic maken????

6dB winst + meer conusoppervlak.

S@m


yorkie13

designed by Joe D'appolito

2 x basmid parallel met een tweeter ertussen
laat deze man nu voor Usher werken(zie laatste regel tekst)

Joseph A. D'Appolito is best known as the developer of the "D'Appolito Configuration" which was first described in his "A Geometric Approach to Eliminating Lobing Error in Multiway Loudspeakers"[1]. This configuration is recognized by loudspeakers which have two midrange or woofer drivers arranged vertically above and below the tweeter[2] and implements the 3-rd order (18dB/octave) crossover allowing the drivers to have similar horizontal dispersion, resulting in absence of any sudden change in directivity with frequency. D'Appolito is the author of "Testing Loudspeakers" and a contributing editor to AudioXpress magazine[3]. He is also the owner of a consulting firm, Audio and Acoustics, Ltd. whose clients include Snell Acoustics; HECO/Recoton, GmbH and Usher Audio Technology[2]

S@m

Citaat van: RA SUBS op juni 10, 2010, 15:51:44
designed by Joe D'appolito

2 x basmid parallel met een tweeter ertussen
laat deze man nu voor Usher werken

De 6311 en 6371 hebben de tweeter bovenop..


yorkie13

dacht dat het om deze mini dancer 2 ging
die gast heeft een hele reeks luidsprekers met van die nep scanspeak units ontworpen :D

Usher is erg mooi afgewerkt, en helaas nog redelijk onbekend

S@m

Citaat van: RA SUBS op juni 10, 2010, 16:02:11
die gast heeft een hele reeks luidsprekers met van die nep scanspeak units ontworpen :D


Voordeel is wel dat je bij vervanging van de woofers niet de hoofdprijs betaald (+/- 100 euro/stuk)...


Dirc

ach ik mis niets met 1 unit en die 6 dB heb je denk ik niet nodig op je slaapkamer aangezien mijn Marantz in mijn huiskamer al niet boven de -10 dB komt.

B.

Citaat van: Dirc I op juni 10, 2010, 16:42:19
ach ik mis niets met 1 unit en die 6 dB heb je denk ik niet nodig op je slaapkamer aangezien mijn Marantz in mijn huiskamer al niet boven de -10 dB komt.

Die 6dB winst wil niets zeggen over hoe hard de speakers klinkt. De 6dB extra kan gunstig zijn om het rendament van de tweeter te halen, zodat het filter niet veel hoeft te verzwakken.

Alex Groningen

Robbert, heb je al een afspraak gemaakt? Ben wel benieuwd welke van de twee van jouw de voorkeur gaat krijgen.