Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

B.

En zal ik dan ook maar eens goedennacht zeggen...
(morgen om 8.00 rijles! :-X)

Ronin79

Ben het met celerontje eens.

Gewoon een goede 2 kanaals eindversterker voor stereo eronder zetten, en daar later een paar CM's op aan sluiten.
Dan kun je altijd kiezen, of je surround of stereo gaat beluisteren.

Ik hoop in iedergeval voor je, dat je snel een nieuwe CA krijgt, anders zou ik toch eens gaan kijken voor een andere reciever.
Die misschien ook goed met stereo overweg kan. Een apparte eindversterker voor moeilijke speakers eronder zetten kan dan altijd nog.

Je moet maar zien wat je wilt doen. In ieder geval veel succes met de keuzes.  ;)

Robbert54

Citaat van: B. op mei 22, 2010, 03:36:28
En zal ik dan ook maar eens goedennacht zeggen...
(morgen om 8.00 rijles! :-X)
hoe ging het?? ik moest ook altijd 's ochtends rijden 7u of 8u. echt een ramp! en dan midden in de winter. zat altijd in het donker op de weg :D had wel maar 11 lessen nodig ;)

Citaat van: SillentWolf op mei 22, 2010, 09:29:19
Ben het met celerontje eens.

Gewoon een goede 2 kanaals eindversterker voor stereo eronder zetten, en daar later een paar CM's op aan sluiten.
Dan kun je altijd kiezen, of je surround of stereo gaat beluisteren.

Ik hoop in iedergeval voor je, dat je snel een nieuwe CA krijgt, anders zou ik toch eens gaan kijken voor een andere reciever.
Die misschien ook goed met stereo overweg kan. Een apparte eindversterker voor moeilijke speakers eronder zetten kan dan altijd nog.

Je moet maar zien wat je wilt doen. In ieder geval veel succes met de keuzes.  ;)
ja maar dan wordt het weer een investering en dat wil ik op dit moment niet. ga ook niet kijken naar een andere receiver, want de CA is gewoon ontzettend goed. of er moet een sr9600 beschikbaar komen :D (daar is mijn Rack tenslotte voor gemaakt)

als ik mijn speakers kan verkopen dan komen er alleen 2 vloerstaanders voor terug. uitbreiden kan ik dan altijd nog weer. als je ziet wat nu mijn surround speakers zijn dan is het wel duidelijk dat ik veel hogere eisen stel aan mijn fronts.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

B.

Citaat van: The Vampire op mei 22, 2010, 14:21:57
hoe ging het?? ik moest ook altijd 's ochtends rijden 7u of 8u. echt een ramp! en dan midden in de winter. zat altijd in het donker op de weg :D had wel maar 11 lessen nodig ;)

11 lessen!! Dat is wel heel snel afrijden 8) Ik zit nu op 35 >:D
Ging niet echt lekker. Gisteren ook nog tot 2.00 afwezig van huis geweest en dat ga je toch wel merken de volgende ochtend :D

Raymen

ik meen dat ik er 40 nodig had, maar ja is ook al 20 jaar geleden zo`n beetje >:(

Mvrg,
Raymen
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

Citaat van: B. op mei 22, 2010, 18:24:14
11 lessen!! Dat is wel heel snel afrijden 8) Ik zit nu op 35 >:D
Ging niet echt lekker. Gisteren ook nog tot 2.00 afwezig van huis geweest en dat ga je toch wel merken de volgende ochtend :D

PFffff. 11 lessen :P :P :P :P


Hier 9  :D :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymen

heb jij 9 keer examen moeten doen, ik maar 3
;D
HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

ik kan al autorijden vanaf mijn 13e  :D

maar goed, vandaag even de platenspeler uit elkaar gehaald. had nog niet gezien dat dat ding hartstikke scheel stond :crazy: vorige eigenaar had gewoon alle verstelschroeven vastgedraaid. geluid klinkt nu wel nog weer een stukje beter. iemand nog een idee hoe ik een plaat antistatisch kan maken?? op een goedkope manier, ding trekt stof aan.. dat wil je niet weten..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

blue-eyes

Volgens mij heb ik diverse platenspeler eigenaren in de weer zien gaan met een waterpasje.



Citaat van: The Vampire op mei 22, 2010, 19:31:31
ik kan al autorijden vanaf mijn 13e  :D

Ik zal stoppen met "de wie heeft de langste" competitie. Maar ik ben een boerenzoon, 13 jaar is een lachertje :P

p.s. Kon het stiekum toch niet laten  :devil:  :devil:  :devil:
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Robbert54

Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2010, 19:46:55
Volgens mij heb ik diverse platenspeler eigenaren in de weer zien gaan met een waterpasje.



Ik zal stoppen met "de wie heeft de langste" competitie. Maar ik ben een boerenzoon, 13 jaar is een lachertje :P

p.s. Kon het stiekum toch niet laten  :devil:  :devil:  :devil:
:D ik ook hoor. laat ik het zo zeggen met 13 reed voor de eerste keer op de weg :D met 11 ongeveer geleerd. mijn neef (woont echt nog op een boerderij) zelfs al met 9 jaar. en we hadden allebei al  van die schakelbrommers en een stuk grond omgeploegd tot crossbaan :D geweldig! :clapping:

mijn oom had vroeger zo'n kever;




heb er heerlijk in lopen crossen in de weilanden :worship: :clapping:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

even weer een update:

de CA blijft sowieso en daarmee surround dus ook, wel ben ik van plan het frontgedeelte aan te pakken. het is allemaal nog niet zeker. ik heb geen geld voor een investering dus dan zal het eerder een switch worden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Wat niet is kan nog komen! ;)
Misschien kan je sparen voor 2 CM1's zodat alvast je een mooie homogene surroundinstallatie hebt en die later vervangen voor 2 CM7's? ;)

Of je verkoopt wat dure kleding! ;D

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op mei 23, 2010, 00:17:56
Wat niet is kan nog komen! ;)
Misschien kan je sparen voor 2 CM1's zodat alvast je een mooie homogene surroundinstallatie hebt en die later vervangen voor 2 CM7's? ;)

Of je verkoopt wat dure kleding! ;D


haha! die dure kleding is vaak duur in aankoop niet in de verkoop :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Alle trends komen terug, dus leg ze maar in de mottenballen... 'cause once.... you'll get big business! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Alex Groningen

Citaat van: Blue-Eyes op mei 22, 2010, 18:50:40
PFffff. 11 lessen :P :P :P :P


Hier 9  :D :D


Heb jij zeker afgereden in  Ten Boer ;D.Heb zelf iets van 40 lessen gehad en na drie keer examen eindelijk een keer geslaagd.

Heb ook al vanaf jonge leeftijd auto leren rijden, maar of dat achteraf in mijn voordeel is geweest betwijfel ik.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op mei 22, 2010, 14:21:57
als ik mijn speakers kan verkopen dan komen er alleen 2 vloerstaanders voor terug. uitbreiden kan ik dan altijd nog weer. als je ziet wat nu mijn surround speakers zijn dan is het wel duidelijk dat ik veel hogere eisen stel aan mijn fronts.


Heb een beetje het idee dat muziek voor jou nu ook erg belangrijk is in plaats van films. Denk daarom goed na welke kant je op wil gaan, surround of stereo.
Maar alvast welkom bij de al groter wordende groep van stereo liefhebbers op dit forum. ;) ;D

S@m


tiptop

Citaat van: The Vampire op mei 22, 2010, 19:31:31
ik kan al autorijden vanaf mijn 13e  :D

maar goed, vandaag even de platenspeler uit elkaar gehaald. had nog niet gezien dat dat ding hartstikke scheel stond :crazy: vorige eigenaar had gewoon alle verstelschroeven vastgedraaid. geluid klinkt nu wel nog weer een stukje beter. iemand nog een idee hoe ik een plaat antistatisch kan maken?? op een goedkope manier, ding trekt stof aan.. dat wil je niet weten..
Met een antistatisch koolstof platenborsteltje ;) Speciaal voor platen gemaakt. Vrijwel elke winkel die platenspelers verkoopt zal ook wel zo'n borsteltje verkopen. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2010, 09:37:19

Heb jij zeker afgereden in  Ten Boer ;D.Heb zelf iets van 40 lessen gehad en na drie keer examen eindelijk een keer geslaagd.

Heb ook al vanaf jonge leeftijd auto leren rijden, maar of dat achteraf in mijn voordeel is geweest betwijfel ik.
Ik had rijles van een vriend van de familie :D werd mij overigens ook gezegd dat het wel eens in mijn nadeel kon werken, omdat ik misschien bepaalde dingen dan verkeerd aan had geleerd, maar eigenlijk was het enige heikel puntje, achteruit inparkeren. ik was gewend dat te doen door mijn arm op bijrijdersstoel te leggen en dan achteruit kijken ipv met spiegels.

Citaat van: Alex Groningen op mei 23, 2010, 09:44:19

Heb een beetje het idee dat muziek voor jou nu ook erg belangrijk is in plaats van films. Denk daarom goed na welke kant je op wil gaan, surround of stereo.
Maar alvast welkom bij de al groter wordende groep van stereo liefhebbers op dit forum. ;) ;D
wordt het ook. punt is dat mijn rears nu ook uit baggerspeakertjes bestaan en ik me er eigenlijk totaal niet aan stoor. denk dat ik de center er nog wel even tussenuit haal en dan even ga luisteren hoe surround dan klinkt. als het goed klinkt en ik hoef er niet teveel bij te doen dan ga ik misschien wel voor de CM7's of misschien ga ik ook nog wel even naar WenW om te luisteren of ze in mijn budget (1200) dan nog wat hebben staan (denk het niet) enig puntje waar ik met vloerstaanders wel bang voor ben is wat JCL al aangaf: dat ze in mijn slaapkamer nog wel eens slechter zouden kunnen klinken, omdat het zo klein is.

Citaat van: tiptop op mei 23, 2010, 10:48:21
Met een antistatisch koolstof platenborsteltje ;) Speciaal voor platen gemaakt. Vrijwel elke winkel die platenspelers verkoopt zal ook wel zo'n borsteltje verkopen. :)
ah oke bedankt. ik las ook al verhalen op internet over wassen met een beetje azijn en dan rustig laten drogen. is dat wel een goed idee?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

even op de site van WenW gekeken, staan nog een stel hele mooie speakers op: usher x-929 volgens mij heb ik deze een keer beluisterd, maar weet niet helemaal zeker meer of dat nou dit type was. weet alleen wel dat ze destijds ver boven mijn budget waren :D


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

NIET naar kijken en zeker niet naar luisteren! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo