Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

heb nog steeds niks gehoord van W&W betreffende receiver.. misschien moet ik eens bellen en vragen of ik hem niet kan ruilen voor een mooie versterker???  ??? ??? is dat een goed idee??


heb al even op de site van W&W gekeken, maar ik heb duidelijk nog wat in te lezen wat versterkers betreft.. :-\

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Wil je echt helemaal naar stereo? Kan je je center ed. ook verkopen. Ik ben bang dat een nieuwe receiver nog wel even een behoorlijke tijd op zich laat wachten.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op mei 21, 2010, 19:00:54
Wil je echt helemaal naar stereo? Kan je je center ed. ook verkopen. Ik ben bang dat een nieuwe receiver nog wel even een behoorlijke tijd op zich laat wachten.
ik neig er wel steeds meer naar, vooral nu ik met de CA ook al hebt gemerkt dat stereo ook wel voor een aardige surround bubbel kan zorgen..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op mei 21, 2010, 19:05:28
ik neig er wel steeds meer naar, vooral nu ik met de CA ook al hebt gemerkt dat stereo ook wel voor een aardige surround bubbel kan zorgen..

Alles verkopen en een paartje CM7/9's kopen met een leuke stereo versterker. Denk dat je er dan wel op vooruit gaat  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

Citaat van: Madhouse op mei 21, 2010, 19:06:50
Alles verkopen en een paartje CM7/9's kopen met een leuke stereo versterker. Denk dat je er dan wel op vooruit gaat  ;)
dat was idd ook de bedoeling :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op mei 21, 2010, 19:07:33
dat was idd ook de bedoeling :D

Het is dat een geniet van zowel surround als stereo maar mocht ik ooit overgaan op stereo zou ik ook voor zo'n combi gaan.  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Gewoon surround houden en later bijvoeglijke stereo upgrades doen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Persoonlijk zeg ik ook een Receiver houden en idd gewoon een paartje CM7/9's er bij aanschaffen en lekker 'pure direct' muziek luisteren. Denk dat de CA wel goed geschikt is voor stereo.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Jij weet ook niet wat je wil... :P :D

Een goede receiver die ook in stereo goed presteert is denk ik een makkelijker oplossing dan helemaal weg van surround en overgaan op stereo. Misschien moet je ook op zoek gaan naar een 2e hands topreceiver, want die kunnen over het algemeen ook in stereo "best redelijk" presteren.

Enige waar je voor moet zorgen is dat er een HDMI ingang op zit en de mogelijkheid van PCM over HDMI. En klaar ben je!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Madhouse

Citaat van: HTip op mei 21, 2010, 19:29:40
Misschien moet je ook op zoek gaan naar een 2e hands topreceiver, want die kunnen over het algemeen ook in stereo "best redelijk" presteren.

Zoals die Arcam die in de markt staat bijvoorbeeld  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

de CA is al geen slechte receiver. eerder ondergewaardeerd door de lage prijs.

waar ik ook nog aan zit te denken is toch wat Madhouse zei. receiver houden en speakers verkopen. ben alleen bang wat ik er dan nog voor kan krijgen. alle tweeters zijn namelijk ingedeukt geweest (door de vorige eigenaar) en er zit kras op het aluminum gedeelte van de center. wat zou ik er dan nog in totaal voor kunnen vragen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Kan je dan niet beter er een losse stereoversterker aanknopen?
Dus films en games via de pre-out van de Cambridge, en muziek direct vanaf de CD speler/DAC/streamer naar die stereobak toe.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Madhouse

Citaat van: The Vampire op mei 21, 2010, 19:34:23
de CA is al geen slechte receiver. eerder ondergewaardeerd door de lage prijs.

waar ik ook nog aan zit te denken is toch wat Madhouse zei. receiver houden en speakers verkopen. ben alleen bang wat ik er dan nog voor kan krijgen. alle tweeters zijn namelijk ingedeukt geweest (door de vorige eigenaar) en er zit kras op het aluminum gedeelte van de center. wat zou ik er dan nog in totaal voor kunnen vragen?

Plaats gewoon een topic in Animo en Prijsbepaling! Tip voor de CM7/9's ga naar Smits, ik kon ze daar krijgen met een hele leuke korting!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

celerontje

Robbert, doe je surround niet weg, ik zal kwaad worden! :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sol

Citaat van: celerontje op mei 21, 2010, 19:35:41
Kan je dan niet beter er een losse stereoversterker aanknopen?
Dus films en games via de pre-out van de Cambridge, en muziek direct vanaf de CD speler/DAC/streamer naar die stereobak toe.
Dat zei ik een tijd geleden ook al, maar hij wou niet luisteren.
Stereo eindversterker op de pre-out van de CA.
Fronts aansluiten op de stereo.
Overige speakers aansluiten op CA.
Klaar is Kees...eh...Robbert. :D
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

JCL

Surround weg doen ga je absoluut spijt van krijgen! Vergeet niet, in je huidige setup heb je daar nooit het maximale uit kunnen halen. Als je met een stel CM7/9 zou gaan draaien en een goede subwoorfer, dan ga je er kwa surround nog echt een hele klap op vooruit! Als je er op stereo gebied op vooruit wil gaan zou je idd moeten kijken na een losse stereo versteker of een eindbak. Uiteraard ga je er in stereo ook weer op vooruit als je andere fronts + sub koopt.

Robbert54

Citaat van: JCL op mei 21, 2010, 20:47:39
Surround weg doen ga je absoluut spijt van krijgen! Vergeet niet, in je huidige setup heb je daar nooit het maximale uit kunnen halen. Als je met een stel CM7/9 zou gaan draaien en een goede subwoorfer, dan ga je er kwa surround nog echt een hele klap op vooruit! Als je er op stereo gebied op vooruit wil gaan zou je idd moeten kijken na een losse stereo versteker of een eindbak. Uiteraard ga je er in stereo ook weer op vooruit als je andere fronts + sub koopt.
dit dan ook wel weer wat in. toch denk ik dat ik op dit moment, juist mijn kleine kamer genoeg heb aan een paar goede fronts. zouden dan de CM7's worden

heb inmiddels wel even wat bij de animocheck gezet, kan altijd even kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JCL

Weet niet of dat persee zo is. Misschien kun je door de plaatsing niet meteen het maximale eruit halen, maar zolang je geen rare sub koopt of de dingen niet raar afstelt kom je toch een heel eind verder dan waar je nu bent. Het probleem is alleen dat je om van hier naar CM7 + sub te gaan je zo 2500 euro kost. Maar ik denk dat als je nu 2500 euro in je set wil stoppen, dit de manier is om het te doen. Surround beleving ga je gewoon missen als het er niet is.

Robbert54

Citaat van: JCL op mei 21, 2010, 21:00:26
Weet niet of dat persee zo is. Misschien kun je door de plaatsing niet meteen het maximale eruit halen, maar zolang je geen rare sub koopt of de dingen niet raar afstelt kom je toch een heel eind verder dan waar je nu bent. Het probleem is alleen dat je om van hier naar CM7 + sub te gaan je zo 2500 euro kost. Maar ik denk dat als je nu 2500 euro in je set wil stoppen, dit de manier is om het te doen. Surround beleving ga je gewoon missen als het er niet is.
CM7's en een sub voor 2500?? :blink: waar haal je dat bedrag vandaan?

momenteel moet ik even heel voorzichtig zijn met mijn geld, vandaar dat ik dus ook de speakers wil verkopen en gewoon 2 vloerstaanders weer wil halen. ik kan altijd nog weer uitbreiden naar surround..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Dacht dat een CM7 iets van 750 per stuk is + 1000 voor de sub. Had hoog ingezet ;) Zal eens kijken of die prijzen wel kloppen :P

Robbert54

Citaat van: JCL op mei 21, 2010, 21:48:24
Dacht dat een CM7 iets van 750 per stuk is + 1000 voor de sub. Had hoog ingezet ;) Zal eens kijken of die prijzen wel kloppen :P
dan heb je idd hoog ingezet :D de CM7's kan ik nieuw krijgen voor 1200 nogwat en als sub zou ik al genoeg hebben aan een BK XXLS400 die is rond de 500, dus dat is 1700 :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Kun je nog zoveel korting krijgen op de adviesprijs ja? Zie net dat ze advies 800e p.s. zijn. Dan valt 1700 nog reuze mee! Snel ergens werk vinden en kopen die hap! (helaas ligt het niet zo gemakkelijk :()

Robbert54

Citaat van: JCL op mei 21, 2010, 21:58:27
Kun je nog zoveel korting krijgen op de adviesprijs ja? Zie net dat ze advies 800e p.s. zijn. Dan valt 1700 nog reuze mee! Snel ergens werk vinden en kopen die hap! (helaas ligt het niet zo gemakkelijk :()
was het maar zo makkelijk ja! :D helaas komt de apk er ook nog aan en ik moet nodig de aandrijfas laten vervangen. is niet verschrikkelijk duur, maar goedkoop is wat anders. sub kan natuurlijk altijd nog, ben eerst benieuwd wat ik uberhaupt nog voor de CM's kan vragen. zit zelf aan 800 te denken inclusief stands dan. en mocht alles ook doorgaan dan bestaat de kans ook nog dat ik misschien toch wel voor glossblack ga :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Misschien ben je met alleen een sub wel helemaal happy.. zowel op stereo als surround gebied :-*