Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Citaat van: The Vampire op mei 17, 2010, 19:06:16
Industrieel product ontwerpen: ik mis NA en WI B.

Bij een VAVO of dergelijke instelling kun je ook voor losse vakken certificaten halen. En als je verder aan alle toelatingseisen voldoet, moet je gewoon toegelaten worden.
Dus mocht dit je grootste interesse zijn, kun je je daar nog altijd verder in verdiepen.
Industrieel ontwerp is wel een mooi creatief vak, geen dag zal hetzelfde zijn.
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Robbert54

Citaat van: Sol op mei 18, 2010, 18:04:31
Bij een VAVO of dergelijke instelling kun je ook voor losse vakken certificaten halen. En als je verder aan alle toelatingseisen voldoet, moet je gewoon toegelaten worden.
Dus mocht dit je grootste interesse zijn, kun je je daar nog altijd verder in verdiepen.
Industrieel ontwerp is wel een mooi creatief vak, geen dag zal hetzelfde zijn.
ja daarom lijkt die mij ook veruit het mooist. je bent zowel creatief als commercieel bezig en dat vind ik het mooie. het is niet alleen  ontwerpen, maar ook een groot stuk marketing. ga dat van de VAVO eens even uitzoeken. bedankt!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

B. je bent geweldig! bijgeluid is zo goed als weg. het geluid kraakt soms nog wel een beetje, maar dit ligt eerder aan de naald volgens mij. kwam er net ook achter dat er een beschermkapje mist.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op mei 18, 2010, 20:32:39
B. je bent geweldig! bijgeluid is zo goed als weg. het geluid kraakt soms nog wel een beetje, maar dit ligt eerder aan de naald volgens mij. kwam er net ook achter dat er een beschermkapje mist.

8) Goed om te horen! Krakend geluid kan aan de plaat liggen (maar die is nieuw?) of aan de naald.

Robbert54

Citaat van: B. op mei 18, 2010, 20:43:35
8) Goed om te horen! Krakend geluid kan aan de plaat liggen (maar die is nieuw?) of aan de naald.
ja nieuw. denk zelf dat het aan de naald ligt. maar eens kijken naar een vervangertje
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op mei 18, 2010, 20:49:10
ja nieuw. denk zelf dat het aan de naald ligt. maar eens kijken naar een vervangertje

Goed plan. Ik kan je daarin geen advies geven, want ik ben zelf nog niet aan een platenspeler begonnen (moet misschien wel).
Wat ik wel weet is dat je goede afgeschermde kabels moet gebruiken, in tegenstelling tot bij CD spelers maakt het in deze situatie ERG veel verschil.

HTip

Citaat van: The Vampire op mei 18, 2010, 20:49:10
ja nieuw. denk zelf dat het aan de naald ligt. maar eens kijken naar een vervangertje
o jee, ik bespeur lichte verschijnselen van een nieuw upgrade-virus, het zgn. LP-virus :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: B. op mei 18, 2010, 20:55:14
Goed plan. Ik kan je daarin geen advies geven, want ik ben zelf nog niet aan een platenspeler begonnen (moet misschien wel).
Wat ik wel weet is dat je goede afgeschermde kabels moet gebruiken, in tegenstelling tot bij CD spelers maakt het in deze situatie ERG veel verschil.

oke dank je voor de tip!

Citaat van: HTip op mei 18, 2010, 20:56:53
o jee, ik bespeur lichte verschijnselen van een nieuw upgrade-virus, het zgn. LP-virus :D
nee nee, geen geld meer  :D :devil: :angel:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

En het LP-virus is heel hardnekkig, het is immers ''a Long Playing virus'' ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Sol

Citaat van: celerontje op mei 18, 2010, 21:24:20
En het LP-virus is heel hardnekkig, het is immers ''a Long Playing virus'' ;D
En kent nog twee kanten ook: :D
Kant 1: Je wil alleen maar meer!
Kant 2: Je wil alleen maar beter!
:devil:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Snutchz

..ik denk dat ik in den toekomst genoegen neem met alleen 'n bibliotheekpas  8)
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

tiptop

Citaat van: B. op mei 18, 2010, 20:55:14
Goed plan. Ik kan je daarin geen advies geven, want ik ben zelf nog niet aan een platenspeler begonnen (moet misschien wel).
Wat ik wel weet is dat je goede afgeschermde kabels moet gebruiken, in tegenstelling tot bij CD spelers maakt het in deze situatie ERG veel verschil.

Ook daar maakt het verschil hoor! (kan) ;)

Omdat er op deze phonotrap geen aard-aansluiting zit, is er vaak al in het ontwerp rekening mee gehouden dat het ook niet hoeft. Maar als het wel onstaat kan je ook nog proberen tussen platenspeler en versterker een aardedraad te plaatsen. Misschien helpt dat ;)

Hoe bevalt ie tot nu toe? :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

eazyq

Aarden is sowieso altijd wel aan te raden bij gevoelige apparatuur.
Om de bijgeluiden te verminderen kun je eens voorzichtig experimenteren met de armdruk, als dat kan bij je platenspeler natuurlijk.
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

Robbert54

Citaat van: tiptop op mei 19, 2010, 22:16:19
Ook daar maakt het verschil hoor! (kan) ;)

Omdat er op deze phonotrap geen aard-aansluiting zit, is er vaak al in het ontwerp rekening mee gehouden dat het ook niet hoeft. Maar als het wel onstaat kan je ook nog proberen tussen platenspeler en versterker een aardedraad te plaatsen. Misschien helpt dat ;)

Hoe bevalt ie tot nu toe? :)
bevalt erg goed moet ik zeggen! nogmaals dank! :worship: overigens is me al wel opgevallen dat het plateau een beetje wiebelt bij het draaien. denk dat ik hem binnenkort sowieso maar eens uit elkaar haal om even goed schoon te maken en te kijken hoe alles in zijn werk gaat ( middenstuk staat trouwens op veren)

misschien dat ik hem ook nog wel een beetje pimp.  :D

Citaat van: eazyq op mei 19, 2010, 22:20:35
Aarden is sowieso altijd wel aan te raden bij gevoelige apparatuur.
Om de bijgeluiden te verminderen kun je eens voorzichtig experimenteren met de armdruk, als dat kan bij je platenspeler natuurlijk.
volgens mij wel. neem aan dat je dan dat gewicht bedoelt wat er op zit? hij heeft meerdere instel mogelijkheden, waarvan ik van 1 nog geen idee heb wat ie doet.  zal even kijken of ik er een foto van kan maken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: Sol op mei 19, 2010, 19:17:13
En kent nog twee kanten ook: :D
Kant 1: Je wil alleen maar meer!
Kant 2: Je wil alleen maar beter!
:devil:
And last but not least:
Je raakt er helemaal over de toeren van! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: The Vampire op mei 19, 2010, 23:36:23
volgens mij wel. neem aan dat je dan dat gewicht bedoelt wat er op zit? hij heeft meerdere instel mogelijkheden, waarvan ik van 1 nog geen idee heb wat ie doet.  zal even kijken of ik er een foto van kan maken.
Belangrijk om dat goed af te stellen, ook i.v.m. slijtage. (een te hoge naalddruk doet je platen onnodig snel slijten)

Eigenlijk moet je dat iemand met ervaring af laten stellen. (en de juiste instrumenten)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 23:39:35
And last but not least:
Je raakt er helemaal over de toeren van! ;D
lekker op dreef :D

Citaat van: celerontje op mei 19, 2010, 23:44:01
Belangrijk om dat goed af te stellen, ook i.v.m. slijtage. (een te hoge naalddruk doet je platen onnodig snel slijten)

Eigenlijk moet je dat iemand met ervaring af laten stellen. (en de juiste instrumenten)
ja maar zelf proberen is natuurlijk ook leuk!

zal zo nog even wat detailfoto's plaatsen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

niet zo makkelijk bij avondlicht en een rot toestelletje, maar heb mijn best gedaan















|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op mei 20, 2010, 00:22:01
niet zo makkelijk bij avondlicht en een rot toestelletje, maar heb mijn best gedaan

















En prima gelukt hoor. Mooie instelmogelijkheden heeft die Dual. Heb vroeger (en dan bedoel ik écht vroeger :D) ook een platenspeler van Dual gehad, maar die heb ik allang niet meer. Op zolder heb ik nog een JVC staan, maar die is inmiddels ook alweer meer dan 15 jaar oud ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: The Vampire op mei 19, 2010, 23:59:52
deze dus





Lijkt erop dat het met de naaldvorm te maken heeft en de verticale afstelling van je arm. Als je naald eliptisch is moet je aanwijzing dus ergens in het gedeelte met het elipsje staan en heb je een ronde naald in het ronde gedeelte.
De cijfers 1 t/m 3 lijken de hoogteschaal aan te geven.
Je naald moet in de basis precies recht in de groef lopen, maar soms kan het ook mooier zijn als hij juist iets naar voren of achteren is gekanteld.
Ook als je een andere element installeert, met een andere hoogte, moet je deze weer zo afstellen dat hij recht in de groef loopt. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: HTip op mei 20, 2010, 07:29:15
En prima gelukt hoor. Mooie instelmogelijkheden heeft die Dual. Heb vroeger (en dan bedoel ik écht vroeger :D) ook een platenspeler van Dual gehad, maar die heb ik allang niet meer. Op zolder heb ik nog een JVC staan, maar die is inmiddels ook alweer meer dan 15 jaar oud ;)
ik heb eerlijk gezegd ook geen idee hoe oud deze is, maar denk dat ie ouder is dan ik :D

Citaat van: tiptop op mei 20, 2010, 13:06:32
Lijkt erop dat het met de naaldvorm te maken heeft en de verticale afstelling van je arm. Als je naald eliptisch is moet je aanwijzing dus ergens in het gedeelte met het elipsje staan en heb je een ronde naald in het ronde gedeelte.
De cijfers 1 t/m 3 lijken de hoogteschaal aan te geven.
Je naald moet in de basis precies recht in de groef lopen, maar soms kan het ook mooier zijn als hij juist iets naar voren of achteren is gekanteld.
Ook als je een andere element installeert, met een andere hoogte, moet je deze weer zo afstellen dat hij recht in de groef loopt. :)
hey bedankt! volgens mij heb je helemaal gelijk. ben net even flink aan het prutsen geweest en langzaamaan begin ik het allemaal een beetje door te krijgen volgens mij.

ik had het gewicht op een gegeven moment wat verder naar achteren geschroefd, waardoor de arm te ver omhoog kwam, daarna even de schroef aan de zijkant afgesteld zodat ie weer redelijk goed stond, maar daardoor werd hij wel wankeler in de beweging van links/rechts. toen even een plaat gedraaid en het klonk voor geen meter. daarna even met die draaischijf :lookaround: bezig geweest en toen schoot de arm constant van de plaat. maar goed was ook om even te proberen.

daarna het grote gewicht telkens iets aangedraaid. en telkens werd het geluid iets beter. schroef aan de zijkant ook nog weer bijgedraaid waardoor de arm stabieler word. en nu klinkt het weer behoorlijk goed. alleen heeft die draaischijf nu weinig tot geen effect meer.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

celerontje

Citaat van: The Vampire op mei 20, 2010, 17:09:54
alleen heeft die draaischijf nu weinig tot geen effect meer.
Dat lijkt mij niet de bedoeling... :-\
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!