Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

Robbert  :butbut: ..heb je 'n nieuwe job op 't oog?
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Robbert54

Citaat van: Snutchz op april 12, 2010, 21:38:06
Robbert  :butbut: ..heb je 'n nieuwe job op 't oog?
nee eerder bijna ontslag :D flink gedonder op het werk :D :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snutchz

oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Madhouse

Citaat van: HTip op april 12, 2010, 21:06:22
Absoluut! en zeker zo mooi jij de Black Magic hebt afgewerkt :worship:

Ik heb ze precies het zelfde afgewerkt....zelfde mantel, zelfde krimpkous alleen ik doe bare wire, dus zonder pluggen  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op april 12, 2010, 21:52:14
nee eerder bijna ontslag :D flink gedonder op het werk :D :nopompom:
Tell, tell, tell! :)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

niks bijzonders. wat onenigheid met de baas. hij houdt zich niet aan het integratieplan. en neemt mijn klachten niet serieus. en na een half jaar ben ik dat gezeur wel een beetje zat, dus dat heb ik aangegeven. gewoon, netjes en duidelijk. begin hij ineens dat ik gewoon niet wil werken en alleen maar praat en eigenlijk helemaal geen klachten heb maar me gewoon aanstel om niet te hoeven werken. toen was mijn reactie dus simpel. tot ziens. ben gewoon weggelopen, leek mij op dat moment het verstandigst.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Tijd voor een spetterend afscheid met een zelfgebouwd ''ketchupkanon'' :devil:
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 23:47:39
Tijd voor een spetterend afscheid met een zelfgebouwd ''ketchupkanon'' :devil:
;) nou, naar 10 jaar trouwe dienst en flink wat voor ze gedaan te hebben is toch geen prettige manier om te eindigen.

maar goed deze week weer op gesprek met de payroller en de baas. ben benieuwd..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Treurig inderdaad :nopompom:, als je je echt zo lang zou ''aanstellen'', zou je zo'n ontzettend goede acteur zijn dat ik je allang op het toneel gezien zou hebben! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op april 12, 2010, 23:53:41
Treurig inderdaad :nopompom:, als je je echt zo lang zou ''aanstellen'', zou je zo'n ontzettend goede acteur zijn dat ik je allang op het toneel gezien zou hebben! :D
inderdaad, maar je hebt van die mensen...

vandaag te horen gekregen dat ik de rest van de week niet hoef te komen. maandag eerst een gesprek met de baas en de payroller :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op april 14, 2010, 03:05:13
inderdaad, maar je hebt van die mensen...

vandaag te horen gekregen dat ik de rest van de week niet hoef te komen. maandag eerst een gesprek met de baas en de payroller :nopompom:


Hoop voor je dat dit positief eindigd. Toch altijd jammer na zoveel jaar om op zo'n manier te moeten weggaan.

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Ronin79

Succes Robbert.

Een baas kan dat natuurlijk niet zomaar zeggen.

Hij zou aan mij een hele slechte hebben, als ik zo'n opmerking van een baas zou krijgen.
Ongeacht welk werk of welke baas.

Als hij met ontslag dreigt, kun je een mooie slaatje slaan bij de rechtbank.
Dat word voor een baas betalen. Zeker na jouw lange staat van dienst.


Ik zelf heb vroeger een enorme fout daarin gemaakt (waar ik achteraf spijt van heb). Ik heb mijn contract laten veranderen naar een
bepaalde, ipv onbepaald. Dit na dreiging van baas en bedrijfs advocaat. Ze zouden bij de rechter geen spaan van mij heel laten, mocht ik
mijn ontslag willen aanvechten. Althans zo mag je het opvatten. Ik was toen 10 jaar jonger als nu.

Achteraf had ik het moeten aanvechten. Werk had ik dan toch niet meer gehad. De vestiging waar ik werkte ging later failiet.
Moraal; ze mogen je natuurlijk niet ontslaan om medische redenen, en zeker niet zulke rare dingen gaan roepen.
Ik zou dan wellicht eens met een juridische instantie gaan praten.

Hoe het ook afloopt, veel succes  ;)

JeKa

Vooral de "eer" niet aan jezelf houden. Als jouw kant van het verhaal klopt kan hij je waarschijnlijk toch niet ontslaan....

hoekie

Pff... das minder! Succes met je gesprek!

Snutchz

..moet ik even bij ze langs Robbert?  :angel:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

JCL

Behoorlijk lompe opmerking! Als je zo iets verdenkt als baas, vraag dan op een nette manier naar een verklaring van je dokter. Maar waarschijnlijk heb je die al wel eens afgegeven. Dan moet je als baas ook niet lopen klagen, zeker niet op zo'n manier. Ik zou iig proberen om er het maximale uit te halen, als het op deze manier moet...

HTip

Sterkte Robbert! Zoals ook eerder gezegd (via PM) staat je baas jouw reïntegratie in de weg. Hij is daarmee in overtreding van Wet Poortwachter, wat hem een boete kan opleveren. Die kan oplopen tot 2 jaar ziektewet/WIA niet vergoed krijgen vanuit UWV.

Hij kan je, zoals SillentWolf al heeft opgemerkt, zeker niet ontslaan tijdens je reïntegratie om dat je nog ziek bent gemeld. hij moet juist zoeken naar een oplossing!

Citaat van: JeKa op april 14, 2010, 09:49:23
Vooral de "eer" niet aan jezelf houden. Als jouw kant van het verhaal klopt kan hij je waarschijnlijk toch niet ontslaan....
Zeker niet doen! Dan ben je zgn. "verwijtbaar werkloos"  en dan heb je geen recht meer op een ZW/WW-uitkering.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Ronin79

Klopt .... wat je ook doet .... neem zelf geen ontslag.
Zoals onze waardige collega hierboven al vermelde; dan heb je geen recht op bijvoorbeeld een WW uitkering.

Aangezien dat jij al in de ziektewet zit, hoef je niet in de WW als de baas je nu op straat zet.
De ZW gaat gewoon door (zit in dezelfde situatie)

De hoogte van de uitkering is gelijk aan die van de WW, namelijk; 70 % van je laatst verdiende loon.
In de WW heb je veel plichten, de ZW nagenoeg alleen rechten. Een sollicitatie plicht is dan niet aan de orde.
Wel moet je veel op controle komen bij een Bedrijfsarts of Intergratie afdeling van de UWV (als je lang in de ZW zit)
Deze gaat beslissen of je in de ZW mag en kan blijven, misschien een WAO (na keuring) toekent, of
zegt dat jij binnen een bepaalde tijd in de WW terecht gaat komen.

In mijn geval is een WW op dit moment totaal niet aan de orde. Ik blijf voorlopig in de ZW.
Zeker omdat er nogal wat dingen gaan komen. Als je in de ZW blijft, gaat een intergratie bedrijf wel proberen om wat
werk voor jou te vinden. Aanvankelijk van jouw situatie kan dit bijvoorbeeld ook thuiswerk zijn.

Laten we niet op de dingen vooruit lopen, en zie eerst eens aan hoe dat aankomende gesprek gaat.
Maar dien nooit je contract in, of laat dit veranderen (zoals ik vroeger heb gedaan) .... het kan nadelig gaan werken
in wellicht jouw situatie.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

heren bedankt voor jullie steun!

het leek het contactpersoon niet verstandig dat ik ging werken, wat ik overigens zelf wel gewoon van plan was, omdat mijn baas nogal kwaad en gepikeerd was. heb wel aangegeven dat het toch niet gekker moet worden. hij beledigt mij en hij is degene die gepikeerd is?... ja....

zelf ontslag nemen doe ik zeker niet. dan zou ik mezelf te dom af zijn. punt is verder ook dat ik ook nog bij een psycholoog loop. en nou hebben ze al eerder geprobeerd om dat tegen mij te gebruiken. daar wordt je ook niet echt vrolijk van. bovendien heb ik de laatste tijd al meer dan genoeg meegemaakt en heb het gevoel dat dit gezeur erbij mij te veel gaat worden en daar pass ik voor. ik heb al eerder op een afgrond gestaan en dat gaat mij niet nog een keer gebeuren. dus van de eer aan mijzelf houden is geen sprake, maar wel een stukje zelfbescherming. ik kan behoorlijk wat hebben hoor, daar niet van, maar op dit moment zit ik gewoon al een beetje vol. en eigenlijk interesseert het me totaal niet meer wat er met het werk gebeurt, enige waar ik me nu druk om maak op dat gebied is het betalen van de rekeningen.

ik weet nu ook dat mijn baas zich maandag weer poeslief gaat gedragen en dat hij alles op mij af gaat schuiven, maar ik ben gelukkig wel zo verstandig geweest om gedurende de hele periode van een half jaar  contact met de payroller te houden over hoe het op het werk ging, dus ze zijn gelukkig al behoorlijk op de hoogte van mijn kant van het verhaal.

maar gezien mijn positie in de zaak, omgang met het personeel en de klanten en het feit dat ik zoveel heb gedaan voor de baas om te zorgen dat hij de zaak goed over kon nemen, blijft dit wel een bittere pil. ik weet ook dat hij mij nu helemaal zwart gaat maken tegenover de rest van het personeel, maar gelukkig weet ik dat hun mij wel beter kennen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

@ Htip

Dank je wel  :thumbs-up:


@ Vampire

Robbert,

Geen enkel probleem  ;)

Ik zou lekker thuis blijven. Die baas van jou kan de pot op.
Als iemand je op deze manier beledigd, dan wel beschuldigd ... dan zou ik niet meer komen.
Er zijn grenzen .. en ook een baas heeft zich hieraan te houden.

Een baas is ook maar een normaal mens, al denken ze vaak dat ze maar alles kunnen maken,
omdat ze jouw salaris betalen. Persoonlijk trek ik mij hier niets van aan. Als een baas fout zit ...
dan zal ik het ook laten merken, dan wel zeggen.

Wat ik al voorstelde; ga lekker thuis zitten en probeer de dingen eens goed op een rijtje te zetten.
Ga zodoende praten met jouw contact personen, en kijken wat die ervan vinden.
Zolang jij met een goed excuus in de ZW zit, kan en mag de baas jouw niet ontslaan.
Hij zal dit volgends mij, moeten aanvragen. Loopt jouw contract halvewegen af ... dan blijf je gewoon in de ziektewet zitten ...
maar dan voor 70 % van jouw laatst verdiende loon.

Heel veel succes, met welke beslissing ook.  ;)

Xander32

@ The Vampire - Normaliter zal de baas het reintergratieplan bepalen, een bedrijfsarts kan in deze adviseren. Als werkgever is het wijs om betreffende advies te volgen maar hij/zij is uiteindelijk diegene die bepaalt. Echter heeft hij/zij als werkgever in deze zelf ook inspanningsverplichtingen.

Als (zieke) werknemer heb je aan dat plan mee te werken anders kan de werkgever er sancties aan verbinden en/of het over een andere boeg gooien: bijv. disfunctioneren.

Als werknemer zou je een second opinion kunnen aanvragen, bijv. bij het UWV.

Probeer je hoofd koel te houden en je positief blijven op te stellen - laat jou baas maar doen wat ie niet laten kan. Zolang jij meewerkt en correct blijft reageren kan je weinig overkomen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT