Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

ik zit momenteel even te kijken naar een externe hardeschijf voor bij de laptop, maar nou dacht ik: kan net zo goed mijn hele netwerk verbeteren. nou heeft sitecom een vrij betaalbare serie met een 300N router en een NAS enz enz. is dat nog wat? en is dat ook wat voor mij? wil het vooral gebruiken voor de opslag van foto's, video's en het streamen van films..

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Sitecom heeft niet zo'n goede naam kwa betrouwbaarheid, maar het ziet het er wel strak uit ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

vond ik dus ook. maar denk dat ik toch maar af zie van een NAS. ben nog wel op zoek naar een goedkope, goede N router. nog ideeën??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Jij dus ook al op zoek naar een router. Zal je topic dan nog meer in de gaten houden. ;D Die van mij heeft het begeven, en zit nu met een 10meter lange kabel aan de laptop. >:(

HTip

Citaat van: Alex Groningen op februari 28, 2010, 07:56:39
Jij dus ook al op zoek naar een router. Zal je topic dan nog meer in de gaten houden. ;D Die van mij heeft het begeven, en zit nu met een 10meter lange kabel aan de laptop. >:(
Ik heb sinds kort een nieuwe router (Netgear WNDR3700) en ben daar erg tevreden over. Ik heb hier kort mijn ervaringen beschreven...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: HTip op februari 28, 2010, 09:26:09
Ik heb sinds kort een nieuwe router (Netgear WNDR3700) en ben daar erg tevreden over. Ik heb hier kort mijn ervaringen beschreven...


Bedankt. Op dit moment ook een Netgear of beter gezegd had. Zal er aankomende week eens achteraan gaan en kijken wat die hier kost. Zie op hun site dat die $190,- kost, zal eens gaan omrekenen wat die dan in Euro's moet kosten.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op februari 28, 2010, 10:39:31

Bedankt. Op dit moment ook een Netgear of beter gezegd had. Zal er aankomende week eens achteraan gaan en kijken wat die hier kost. Zie op hun site dat die $190,- kost, zal eens gaan omrekenen wat die dan in Euro's moet kosten.
Ik heb 'm bij Pixmania (BE) gekocht voor €109 excl. verzending. Dan heb je waarschijnlijk ook nog een dongel nodig en de WNDA3100 (ook dualband 2.4/5Hgz) kost €35. Robbert heeft ie niet nodig, omdat zijn nieuwe laptop 802.11n ondersteunt.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op februari 28, 2010, 10:43:06
Ik heb 'm bij Pixmania (BE) gekocht voor €109 excl. verzending. Dan heb je waarschijnlijk ook nog een dongel nodig en de WNDA3100 (ook dualband 2.4/5Hgz) kost €35. Robbert heeft ie niet nodig, omdat zijn nieuwe laptop 802.11n ondersteunt.
hij is inmiddels 119 euro bij pixmania. had deze al gezien. lijkt me een erg goede router.

Citaat van: Alex Groningen op februari 28, 2010, 07:56:39
Jij dus ook al op zoek naar een router. Zal je topic dan nog meer in de gaten houden. ;D Die van mij heeft het begeven, en zit nu met een 10meter lange kabel aan de laptop. >:(
haha ik zie je al zitten met zo'n leuke kabel! ben je trouwens nog op zoek naar een HUMAX IRHD5000? die zijn nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 150euro ;) en geloof mij, het verschil met de samsung is GROOT :headbanging:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

de netgear is trouwens nog goedkoper bij Redcoon
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo


denoontje

het blijft hier wel upgrade 1 van 3.........

Robbert54

Citaat van: John03 op februari 28, 2010, 20:49:37
..of bij Bobshop http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-geluid/digitale-ontvangers/kabelontvangers/humax/irhd-5000c-hd-/p24831

Is deze beter dan de Cisco 8455DVB (Ziggo) kwa beeld?
cisco heeft nou niet echt een goede naam wat betreft kwaliteit. dus ik denk dan de humax vooral een stuk beter is als decoder zelf. had die aktie van de bobshop ook gezien. alleen was die toen nog 139,- haalde hem voor die paar cent extra liever zelf op. heb hem overigens van de S&F daar was die ook 149,-

Citaat van: denoontje op februari 28, 2010, 20:50:33
het blijft hier wel upgrade 1 van 3.........
;D geld groeit me niet op de rug! ben maar een arme snackbar medewerker die momenteel ook nog in de ziektewet zit. ;D welke speakers krijg jij binnenkort binnen trouwens?? ;)

net nog even wat onderzoek gedaan naar apple tv. is dat nou nog ideaal om muziek en gedownloade series mee af te spelen?? of is dit niet vergelijkbaar met bijvoorbeel een HDX?

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

John03

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2010, 20:55:23
cisco heeft nou niet echt een goede naam wat betreft kwaliteit. dus ik denk dan de humax vooral een stuk beter is als decoder zelf. had die aktie van de bobshop ook gezien. alleen was die toen nog 139,- haalde hem voor die paar cent extra liever zelf op. heb hem overigens van de S&F daar was die ook 149,-
;D geld groeit me niet op de rug! ben maar een arme snackbar medewerker die momenteel ook nog in de ziektewet zit. ;D welke speakers krijg jij binnenkort binnen trouwens?? ;)

net nog even wat onderzoek gedaan naar apple tv. is dat nou nog ideaal om muziek en gedownloade series mee af te spelen?? of is dit niet vergelijkbaar met bijvoorbeel een HDX?




Bij mij loopt de Cisco weleens vast of reageert erg traag op de afstandsbediening. Het enige wat dan helpt is aan / uit.  :wacko:

Ziek? Beterschap!

Robbert54

Citaat van: John03 op februari 28, 2010, 21:07:43
Bij mij loopt de Cisco weleens vast of reageert erg traag op de afstandsbediening. Het enige wat dan helpt is aan / uit.  :wacko:

Ziek? Beterschap!
ik heb met de humax tot nu toe geen enkel probleem gehad, ab reageert erg snel. stuk sneller dan mijn samsung iig. beeld is behoorlijk strak en met een makkelijk menu is het bijna een no brainer.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2010, 18:48:33
haha ik zie je al zitten met zo'n leuke kabel! ben je trouwens nog op zoek naar een HUMAX IRHD5000? die zijn nu in de aanbieding bij de Mediamarkt voor 150euro ;) en geloof mij, het verschil met de samsung is GROOT :headbanging:

Ja ik ben er erg blij mee om vast te zitten aan een kabel. Gelukkig zit de aansluiting in het midden van de woonkamer, dus kan alle kanten op. ;D

Zit eigenlijk achter een Humax 5050 aan maar zijn 2e hands niet of nauwelijks te vinden, en als ze te vinden zijn dan voor de hoofdprijs. Maar jij bent dus erg te spreken over de Humax 5000? Is natuurlijk ook een mooie optie en een leuke vooruitgang ten opzichte van het simpele Samsung kastje.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op februari 28, 2010, 21:48:29
Ja ik ben er erg blij mee om vast te zitten aan een kabel. Gelukkig zit de aansluiting in het midden van de woonkamer, dus kan alle kanten op. ;D

Zit eigenlijk achter een Humax 5050 aan maar zijn 2e hands niet of nauwelijks te vinden, en als ze te vinden zijn dan voor de hoofdprijs. Maar jij bent dus erg te spreken over de Humax 5000? Is natuurlijk ook een mooie optie en een leuke vooruitgang ten opzichte van het simpele Samsung kastje.

ja absoluut, zeker nu de prijs wat gunstiger is geworden. 133 bij bobshop. grootste vooruitgang is natuurlijk het beeld (hdmi) het geluid is ook beter, komt er allemaal net wat helderder uit. maar ook de ab reageert toch echt een stuk beter. met de samsung moet je toch altijd goed richten, bij de humax hoeft dat totaal niet, verder ziet hij er ook nog erg mooi uit natuurlijk.  en meer dan genoeg keuze wat betreft aansluitingen (spdif, analoog, hdmi) en schaatsen in HD was echt 8) wel op eurosport dan.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

John03

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2010, 21:11:45
ik heb met de humax tot nu toe geen enkel probleem gehad, ab reageert erg snel. stuk sneller dan mijn samsung iig. beeld is behoorlijk strak en met een makkelijk menu is het bijna een no brainer.

Ok thanks!  :smile: Ik ga even orienteren.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2010, 21:52:13
ja absoluut, zeker nu de prijs wat gunstiger is geworden. 133 bij bobshop. grootste vooruitgang is natuurlijk het beeld (hdmi) het geluid is ook beter, komt er allemaal net wat helderder uit. maar ook de ab reageert toch echt een stuk beter. met de samsung moet je toch altijd goed richten, bij de humax hoeft dat totaal niet, verder ziet hij er ook nog erg mooi uit natuurlijk.  en meer dan genoeg keuze wat betreft aansluitingen (spdif, analoog, hdmi) en schaatsen in HD was echt 8) wel op eurosport dan.


Oke, ook mijn ergernis dat je de afstandsbediening altijd goed moet richten. Beeld ben ik wel redelijk tevreden over, maar goed heb daar dan ook nog geen vergelijking mee kunnen doen. Ik ga er dan ook van uit dat het met de Humax allemaal een stukje beter zal worden.


JeKa

Citaat van: Alex Groningen op februari 28, 2010, 22:14:08
Oke, ook mijn ergernis dat je de afstandsbediening altijd goed moet richten. Beeld ben ik wel redelijk tevreden over, maar goed heb daar dan ook nog geen vergelijking mee kunnen doen. Ik ga er dan ook van uit dat het met de Humax allemaal een stukje beter zal worden.

Je hebt nu toch een decoder met scart? Ga dan maar uit van een flinke sta vooruit! Je kan bij mij het verschil wel zien als je wil. Neem je gewoon je eigen decoder mee en vergelijken we op 50" (zal je upgradedrang mbt je tv ook wel een boost geven  :devil:) .

Robbert54

Citaat van: JeKa op februari 28, 2010, 22:20:07
Je hebt nu toch een decoder met scart? Ga dan maar uit van een flinke sta vooruit! Je kan bij mij het verschil wel zien als je wil. Neem je gewoon je eigen decoder mee en vergelijken we op 50" (zal je upgradedrang mbt je tv ook wel een boost geven  :devil:) .
niet doen! gaat je weer geld kosten!! ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

denoontje

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2010, 20:55:23
. ;D welke speakers krijg jij binnenkort binnen trouwens?? ;)


Krijg helaas niets ;-)
Just follow the topic ;-)

Robbert54

krijgen/kopen bijna hetzelfde ;)

wat betreft mijn upgrades. was het wel de bedoeling dat 2 van 3 deze maand nog zou komen. alleen had ik echt een laptop nodig. zorgt ook weer voor een hoop vrede in huis ;D en nu gaan we weer vrolijk verder sparen. alleen krijg ik steeds meer en meer ideeën. zo wil ik nog:

-nieuwe speakers
-een router
-misschien een apple tv of hdx
-subwoofer
-dedicated blu-ray speler
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Alex Groningen

Citaat van: JeKa op februari 28, 2010, 22:20:07
Je hebt nu toch een decoder met scart? Ga dan maar uit van een flinke sta vooruit! Je kan bij mij het verschil wel zien als je wil. Neem je gewoon je eigen decoder mee en vergelijken we op 50" (zal je upgradedrang mbt je tv ook wel een boost geven  :devil:) .


Zal ik dat wel doen? Door de laatste keer dat ik bij je was is het idee ook gekomen om eens uit te gaan kijken naar een andere tv. ;D
Maar lijkt me leuk om weer eens bij je langs te komen. neem ik het kastje wel mee, ben benieuwd hoeveel verschil daar tussen moet zitten.


Citaat van: The Vampire op februari 28, 2010, 22:22:23
niet doen! gaat je weer geld kosten!! ;D


Staat toch al in de planning. Alleen weet nog niet wanneer.

JCL

Citaat van: The Vampire op februari 28, 2010, 20:44:10
de netgear is trouwens nog goedkoper bij Redcoon

Redcoon is niet de beste webshop van het internet... Lees er maar eens wat gebruikers ervaringen op na. Daar zou ik niet snel heen gaan.

Stream kastje is trouwens wel een aanrader! Hoeft helemaal niet duur te zijn en is toch wel erg makkelijk ;)

Robbert54

Citaat van: JCL op maart  1, 2010, 12:40:51
Redcoon is niet de beste webshop van het internet... Lees er maar eens wat gebruikers ervaringen op na. Daar zou ik niet snel heen gaan.

Stream kastje is trouwens wel een aanrader! Hoeft helemaal niet duur te zijn en is toch wel erg makkelijk ;)
heb ik eerder gehoord ja, maakt ook niet zoveel uit, voor 2 euro meer is hij bij een andere webshop leverbaar. maar is een apple tv nou ook een streamkastje? want volgens mij is die niet eens full hd, en je kunt er ook helemaal geen gedownloade series op zetten of zie ik dat nou verkeerd?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo