Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

S@m

Citaat van: tiptop op december 10, 2009, 09:27:23
Zou dat echt zo'n verschil kunnen uitmaken?

Ik weet absoluut niet of dit enig verschil kan maken, maar ik wilde het toch melden... ;)

Robbert54

Citaat van: eazyq op december 10, 2009, 09:45:27
Bij een metalen stand kan ik me dat nog wel voorstellen maar als er eikenhout wordt gebruikt vraag ik me serieus af of dat effect wel op zou kunnen spelen. Wel een gaaf ontwerp vind ik, alleen wat recht. Zou je er niet een leuke knik in kunnen maken om het optisch wat te breken? 
ik wou hem eerst zo'n tien graden kantelen, maar denk dat dit beter zou staan bij een grotere monitor. dit is echt een klein speakertje die meer in het oog moet blijven springen dan de stands..

Citaat van: JeKa op december 10, 2009, 09:33:25
Je wilde W&M LS-01 kopen kan ik me herinneren. Vraag me af of je deze een beetje normaal door zo'n kabelgoot krijgt....
ja ik heb erik.s even gevraagd hoeveel ruimte ik dan nodig had. dus dan moet wel goed komen. plus dat er niet echt een bocht in zit als het goed is kan ik hem zo van boven naar beneden drukken.

Citaat van: S@m op december 10, 2009, 09:13:19
Zwart kan natuurlijk altijd, neutraal. Is wel een beetje zonde van het echte eikenhout, maar anders wordt het misschien allemaal te 'houterig'...


Edit. Ik vraag me wel af of het de moeite waard is om een kabelgoot te maken. Je kunt tenslotte ook de kabel strak achter de stand laten lopen. Daarbij zijn er stemmen die pleiten voor het 'los' laten van de kabel t.o.v. de stand ivm ongewenste trillingen die een negatief muzikaal effect teweeg kunnen brengen, in de stand een kabel laten lopen is dan helemaal uit den boze...
haha ook het eerste wat mijn vader zei. zonde van dat eiken! maar goed ik betaal dus ik bepaal. zat er nog wel aan te denken om vuren te gebruiken, omdat dit makkelijke bewerkbaar is, maar wel ook weer lichter dacht ik. ik wou eerst ook de kabel gewoon los laten, maar het moet er wel netjes uit blijven zien.

Citaat van: tiptop op december 10, 2009, 09:27:23
Zou dat echt zo'n verschil kunnen uitmaken? Misschien wel natuurlijk, maar daar twijfel ik aan. Net als de pure audio mode in apparatuur. Hoe ik ook luister, wat ik eventueel aan verschil heb gehoord, zou ook nog psychisch kunnen zijn. (jaja, ik ben niet een total believer :hehe:)

En esthetisch is het natuurlijk wel erg mooi, de kabel weggewerkt. :)
ik ben wel een aardige believer wat trillingen betreft, maar esthetisch is voor mij natuurlijk ook belangrijk ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

wat zou een goede totaal hoogte zijn? 75cm??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: The Vampire op december 10, 2009, 14:20:12
wat zou een goede totaal hoogte zijn? 75cm??

Totale hoogte van je stand zal waarschijnlijk om zo'n 60 cm uitkomen, maar e.e.a. is afhankelijk van de hoogte van je tweeter t.o.v. de hoogte van je oren als je in je vaste luisterpositie zit/hangt/ligt...

Robbert54

Citaat van: erik s. op december 10, 2009, 15:10:45
uitproberen.
ja dat kan ik nu wel doen, maar als ik volgend jaar uit huis ga wil ik wel ook nog steeds de goede hoogte hebben, vandaar dat ik een wat universele hoogte zoek.

Citaat van: S@m op december 10, 2009, 15:26:04
Totale hoogte van je stand zal waarschijnlijk om zo'n 60 cm uitkomen, maar e.e.a. is afhankelijk van de hoogte van je tweeter t.o.v. de hoogte van je oren als je in je vaste luisterpositie zit/hangt/ligt...
denk dat ik hem dan op 65 zet. is ongeveer dezelfde hoogte als ik nu mijn center hebt.

heb ze net weer een halve meter de kamer in gezet en dat maakt toch een behoorlijk verschil zeg! bass klinkt veel beter en strakker. geluid komt er veel lekkerder uit zo!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

en hoe vinden jullie dit? van bovenaf en de voorkant. (alleen het bovenste stukje natuurlijk)

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op december 10, 2009, 18:13:57
en hoe vinden jullie dit? van bovenaf en de voorkant. (alleen het bovenste stukje natuurlijk)



Ik zou 'm 1 kleur houden voor de rust in het geheel, maar misschien komt dat door de leeftijd...

Robbert54

Citaat van: S@m op december 10, 2009, 18:49:16
Ik zou 'm 1 kleur houden voor de rust in het geheel, maar misschien komt dat door de leeftijd...
haha ja dat is ook de bedoeling. maar dat was om even het diepteverschil aan te geven ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: The Vampire op december 10, 2009, 18:13:57
en hoe vinden jullie dit? van bovenaf en de voorkant. (alleen het bovenste stukje natuurlijk)



Dit was 1 van de eerste ideeen die ik ongeveer had toen ik je foto van de speaker op de balk zag. Lijkt me een goed idee dus, breekt een beetje. Alleen zou ik een H-profiel doen (of i dat een I-profiel dan?).

Edit: dus gewoon 3 latten van 3 cm ofzo verlijmen en dat de middelste dan een slag kleiner/minder diep is.

S@m

Citaat van: The Vampire op december 10, 2009, 18:57:05
haha ja dat is ook de bedoeling. maar dat was om even het diepteverschil aan te geven ;)

Aha...!  ;)

Robbert54

Citaat van: JeKa op december 10, 2009, 19:13:34
Dit was 1 van de eerste ideeen die ik ongeveer had toen ik je foto van de speaker op de balk zag. Lijkt me een goed idee dus, breekt een beetje. Alleen zou ik een H-profiel doen (of i dat een I-profiel dan?).

Edit: dus gewoon 3 latten van 3 cm ofzo verlijmen en dat de middelste dan een slag kleiner/minder diep is.
snap wat je bedoelt ;) meerdere latten van 1 of 1.5 cm zou ook wel meer mooi staan denk ik. maar dat van jou is ook geen slecht idee alleen zou ik het dan dieper laten verzinken bijv. 2 of 3 centimeter. ik zou dan niet eens een geul hoeven te maken voor de kabels..

trouwens: mijn spikes zijn binnen. niet moedersmooiste, maar goed je ziet ze toch niet terug. wel erg netjes gemaakt en erg solide. met dank aan s@m dus s@m dankje! :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op december 11, 2009, 00:46:20

trouwens: mijn spikes zijn binnen. niet moedersmooiste, maar goed je ziet ze toch niet terug. wel erg netjes gemaakt en erg solide. met dank aan s@m dus s@m dankje! :D

...en niet onbelangrijk, erg voordelig  ;)

eazyq

Kun je niet met een paar schoenendozen oid eens de hoogte testen? Kun je trouwens ook meteen zien of zo'n speaker wel zo'n massieve stand moet hebben, persoonlijk vind ik kleinere speakers mooier op een  kleine/smalle stand dan op een vrijwel massieve. Helemaal als de kleur zwart gaat worden zie je namelijk erg weinig van diepte verschillen. Waarom niet bijvoorbeeld een driehoekstand?
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

Snowmaster

Citaat van: tiptop op december 10, 2009, 09:27:23
Zou dat echt zo'n verschil kunnen uitmaken? Misschien wel natuurlijk, maar daar twijfel ik aan. Net als de pure audio mode in apparatuur.

Dit kun je niet menen  :crazy:.
Ik zag net nog een foto van je set.....wat doen al die "paaltjes" er dan onder, is dat psychologisch of zo  ;)

Daarom is de gedachte van resonantie in de staander niet verkeerd. Alleen.....is dit merkbaar of hoorbaar?
Dat weet je pas als je alles een tijd gebruikt wordt en je haalt de kabels er een keer uit.
Mijn set raakt zelfs in de stress als ik hem gewoon 20-30 cm verschuif en terugzet. Hij speelt dan een uurtje of twee ietsje dunner in zijn klank.

Ik zou gewoon gaan voor de fraaiste oplossing.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op december 11, 2009, 14:22:50
Dit kun je niet menen  :crazy:.
Ik zag net nog een foto van je set.....wat doen al die "paaltjes" er dan onder, is dat psychologisch of zo  ;)

Daarom is de gedachte van resonantie in de staander niet verkeerd. Alleen.....is dit merkbaar of hoorbaar?
Dat weet je pas als je alles een tijd gebruikt wordt en je haalt de kabels er een keer uit.
Mijn set raakt zelfs in de stress als ik hem gewoon 20-30 cm verschuif en terugzet. Hij speelt dan een uurtje of twee ietsje dunner in zijn klank.

Ik zou gewoon gaan voor de fraaiste oplossing.
volgens mij moet je set een keer naar de psycholoog... ik weet nog wel een goede :D

Citaat van: eazyq op december 11, 2009, 09:07:06
Kun je niet met een paar schoenendozen oid eens de hoogte testen? Kun je trouwens ook meteen zien of zo'n speaker wel zo'n massieve stand moet hebben, persoonlijk vind ik kleinere speakers mooier op een  kleine/smalle stand dan op een vrijwel massieve. Helemaal als de kleur zwart gaat worden zie je namelijk erg weinig van diepte verschillen. Waarom niet bijvoorbeeld een driehoekstand?
driehoek? nou nee. dat zou de hele speaker breken dat weet ik nu al. vind het idee van jeka nog niet zo gek. door er een H vorm van te maken breek je het "massieve" uiterlijk zonder echt in te moeten boeten aan het massieve (volg je het nog :D) ga zo eens even prutsen hoe dat staat.

het staat nu nog zo:



links dus wat lager dan rechts. links is 68 en rechts is 74. nou heb ik net mijn oorhoogte op hangstand opgemeten en dat zal ongeveer 90/95cm zijn. mijn tweeter zit op 23cm hoogte in de speaker. dus dan zou 70cm toch precies goed moet zijn?

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Wat volgens mij ook vreselijk mooi zal staan zijn stands van RVS in de dikte van de poten van je rack en de bodem en topplaat in de kleur van het rack. De stands dan uitgevoerd met 2 RVS staanders per stuk...

Robbert54

Citaat van: S@m op december 11, 2009, 15:33:51
Wat volgens mij ook vreselijk mooi zal staan zijn stands van RVS in de dikte van de poten van je rack en de bodem en topplaat in de kleur van het rack. De stands dan uitgevoerd met 2 RVS staanders per stuk...
breng me nou niet op andere gedachten dan!!! :devil: heb daar zelf ook al aan zitten te denken, maar ik wil dat de stands eigenlijk niet te veel opvallen. door gewoon een zwarte balk eronder te zetten hou ik denk ik het meest de focus bij mijn mooie cm-etjes :wub: :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

ben trouwens ook nog wel steeds erg trots op mijn Ro-Ni Rack :wub: :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Beetje offtopic, op die laatste foto, is dat de Blu ray van Justin Timberlake - Futuresex/loveshow? Zo ja, dan weet ik nu helemaal zeker dat ik hem ga halen (was al zo goed als zeker  ;))

Voor de rest, bijzonder mooie set, denk idd dat zo'n H vorm wel mooi is als stand. Ben benieuwd als het staat :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

ja. ongelooflijk goed concert! blu-ray is wel 1080i maar het beeld is super! foto komt het totaal niet goed over.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Martijnst1990

Ik heb toch geen Full HD tv, dus 1080i is prima, vind dat je op de foto al duidelijk kan zien dat het de BD is ipv een DVD hoor. Straks maar is bestellen, had hem al gezien voor een leuk prijsje.
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Robbert54

ja? ik vind de foto echt belabberd vergeleken met het echte werk hoor. de foto lijkt meer SD zeg maar :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op december 11, 2009, 15:36:44
breng me nou niet op andere gedachten dan!!! :devil: heb daar zelf ook al aan zitten te denken, maar ik wil dat de stands eigenlijk niet te veel opvallen. door gewoon een zwarte balk eronder te zetten hou ik denk ik het meest de focus bij mijn mooie cm-etjes :wub: :wub:

Juist door het RVS komen de CM'tjes erg mooi uit denk ik. Op 'zware' zwarte stands vallen ze misschien een beetje in het niet. Moet je voor de gein eens met fijngeknepen oogjes naar je laatste foto kijken en je voorstellen dat je CM'tjes op zulke stands staan....

JeKa

Aansluiten bij je rack zou zeker mooi zijn! Een voetplaat met oortjes en dezelfde dezelfde spikes en "afwerkingsdoppen" erop (ik bedoel die dingen die bij je rack bovenop zitten).  O0