Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

De 1 x 10x10 is het mooist in verhouding met de B&W`s naar mijn bescheiden mening.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

zou een voet van 20 bij 30 groot genoeg zijn bij een poot van 10 bij 10?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Licht aan de hoogte en het gewicht van je speaker. In principe zou het moeten voldoen, maar ik ben bang dat met al een hele kleine kracht vanaf de zijkant de speaker omvalt. ;)

Even uittekenen met de verschillende vectoren en je kan zo zien bij welke kracht de stand nog blijft staan. :satisfied:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op december  7, 2009, 15:18:30
Licht aan de hoogte en het gewicht van je speaker. In principe zou het moeten voldoen, maar ik ben bang dat met al een hele kleine kracht vanaf de zijkant de speaker omvalt. ;)

Even uittekenen met de verschillende vectoren en je kan zo zien bij welke kracht de stand nog blijft staan. :satisfied:
en hoe doe ik dat? ???

of zo wederom met oortjes.. maar denk dat dit niet mooi bij de hoekige speakers..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op december  7, 2009, 15:24:47
en hoe doe ik dat? ???

of zo wederom met oortjes.. maar denk dat dit niet mooi bij de hoekige speakers..

Je weet wat het gewicht is van je totale constructie. Deze valt precies in het middelpunt van je speaker. vervolgens ligt het aan de totale hoogte en de schuine zijde. Dit resulteerd in een horizontale en verticale kracht en die verhouding kan je uitrekenen.
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Xander32

Citaat van: The Vampire op december  7, 2009, 15:00:32
zou een voet van 20 bij 30 groot genoeg zijn bij een poot van 10 bij 10?
Volgens mij zou dat moeten voldoen: ik heb zelf hier stands voor de surrounds welke ruim 8kg. wegen. De voet van de stands is zo`n 20 bij 25. Door de massa (single tube met een doorsnede van zo`n 10 cm welke is afgevuld met schelpenzand) staan deze zeer stabiel.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

weten jullie ook nog een adres waar ik het beste spikes kan bestellen??

zouden deze goed zijn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

tot slot ;D zou dit nog mooi staan??

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m


Robbert54

ligt het aan mij of staan ze daar naar voren? het is bij mij de bedoeling dat ze dan achterover leunen zeg maar..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op december  7, 2009, 16:52:43
ligt het aan mij of staan ze daar naar voren? het is bij mij de bedoeling dat ze dan achterover leunen zeg maar..

Ze staan op de foto naar voren, soms zie je het ook wel andersom...de stand omgedraaid :satisfied:

Als het je wat lijkt gewoon doe, heb je ook iets aparts...

Xander32

Citaat van: The Vampire op december  7, 2009, 15:55:49
weten jullie ook nog een adres waar ik het beste spikes kan bestellen??

zouden deze goed zijn:

Sponsor

Sander
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

komt er dan zo uit te zien:



alleen deze poten zijn nog 90cm hoog en zullen uiteindelijk net zo hoog worden als mijn audiorack. vraag me af of 10 toch niet te breed word eronder.. ???

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Ik zou mooi dunne balkjes pakken. Omdat er al best veel massieve meubels op je kamer staan lijkt het erg vol te worden met zon dikke balk eronder.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Robbert54

ja, maar dat is maar tijdelijk he. zolang hoop ik hier niet meer te zitten. het meubel waar momenteel mijn tv op staat gaat er waarschijnlijk uit. dus dan lijkt het al veel ruimtelijker weer. maar twijfel nog tussen de 10 bij 10 balken of de 8 bij 8 balken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gdzr

Denk dat als je ze op die 8x8 balken zet, dat de speaker er wat meer uitspringt.
Panasonic TH37Pv70Marantz SR5004 • KEF iQ50 • KEF iQ10 • XTZ 99w12.16 • Xbox 360  • Macbook Pro 17" 2.66Ghz, 4GB DDR3

Robbert54

Citaat van: gdzr op december  7, 2009, 23:03:38
Denk dat als je ze op die 8x8 balken zet, dat de speaker er wat meer uitspringt.
dat denk ik dus ook, maar heb nog een ander idee. een heb die balken van 8x8 nog even nagemeten en die zijn 9x9 :hehe: dus nou ga ik een balk maken van 9x10 en dan komt er een gat doorheen waar ik de kabels door kan trekken. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

ivm met je speakerstands, heb je kleine nichtjes? ja? laat hun de stands even testen :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Citaat van: Ghosty J op december  8, 2009, 00:12:18
ivm met je speakerstands, heb je kleine nichtjes? ja? laat hun de stands even testen :D
ja die heb ik! maar hoe zie je dat, qua omgooien of dat ze nog met hun kleine pootjes bij de tweeters kunnen komen?? ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: Alex Groningen op december  4, 2009, 19:26:22
Ik heb het ook te pakken. maar heb nu wel geleerd dat ik nooit meer zal zeggen dat ik voorlopig klaar ben. :-X

Ik zal mijn vrouw maar niet vragen of ik er last van heb..... :D.

Hoever ben je met je stands?  Kies voor het zwaarste hout zodat je de minste kans op trilling hebt.

Heel belangrijk is absolute stabiliteit, zelfs bij een kleine speaker. Trilling en resonantie haalt kwaliteit van je weergave weg.
Dit hoor je heel vaak niet omdat je niet weet wat je mist totdat het er wel bij komt.

Voor ik begon met de definitieve constructie zou ik eerst proberen uit te zoeken of je verschil hoort door te spelen met het materiaal.  Bv. vloerplaat maken met spikes eronder om door je tapijt heen te prikken. 
Ik kan hier niet inschatten hoe gevoelig je speakers zijn voor opstelling. (bv. hoog/laag op hout of metaal)
Als je geen verschillen hoort dan ging ik gewoon voor het fraaiste uiterlijk.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Ghosty J

Citaat van: The Vampire op december  7, 2009, 23:07:07
dat denk ik dus ook, maar heb nog een ander idee. een heb die balken van 8x8 nog even nagemeten en die zijn 9x9 :hehe: dus nou ga ik een balk maken van 9x10 en dan komt er een gat doorheen waar ik de kabels door kan trekken. ;)
ik bedoel het omgooien. kleintjes leunen er altijd tegen aan
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

S@m

Citaat van: Snowmaster op december  8, 2009, 13:27:11

 Kies voor het zwaarste hout zodat je de minste kans op trilling hebt.


Jij gaat wel erg ver..., maar als TS dit zou laten meewegen in zijn houtsoort keuze kan ie misschien beter kiezen voor een wat zachtere soort. Dit absorbeert de trilling beter... ;)

Snowmaster

Citaat van: S@m op december  8, 2009, 15:08:47
Jij gaat wel erg ver..., maar als TS dit zou laten meewegen in zijn houtsoort keuze kan ie misschien beter kiezen voor een wat zachtere soort. Dit absorbeert de trilling beter... ;)

Niet zo zeer de trilling in het hout, maar de beweging in de stand (stabiliteit/massa).
Een zware metalen stand op spikes geeft geen krimp en dat hoor je.
Natuurlijk wordt het ook bepaald door de combi met speaker die erop staat.


Zelf ben ik behoorlijk bezig geweest en nu weer opnieuw met stabiliteit en trilling/demping.
Daarbij doe ik ontdekkingen waarbij ik eerder naar mijn voorhoofd had gewezen.
Reden waarom ik de ophanging van mijn achterspeakers nog ga aanpassen.
Deze speakers zijn ongeveer net zo groot als die van Vampire. 


Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op december  8, 2009, 15:19:27
Niet zo zeer de trilling in het hout, maar de beweging in de stand (stabiliteit/massa).
Een zware metalen stand op spikes geeft geen krimp en dat hoor je.
Natuurlijk wordt het ook bepaald door de combi met speaker die erop staat.


Zelf ben ik behoorlijk bezig geweest en nu weer opnieuw met stabiliteit en trilling/demping.
Daarbij doe ik ontdekkingen waarbij ik eerder naar mijn voorhoofd had gewezen.
Reden waarom ik de ophanging van mijn achterspeakers nog ga aanpassen.
Deze speakers zijn ongeveer net zo groot als die van Vampire. 



geloof mij dat de verbinding minstens zo sterk gaat worden als een lasverbinding!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo