Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

ksi

Denk dat hij er komt als hij richting de 1000 euro gaat. Dan ga ik eens overwegen in deze recessie om hem aan te schaffen. Eerder laat ik liever me centjes op de bank staan en wachten op hdmi 1.4 ofzo.

tiptop

1.4 is er al.

Maar die aanduidingen gaan verdwijnen.

In plaats daarvan komt dit:

De nieuwe benaming wordt opgelegd door HDMI Licensing, de organisatie die de standaard beheert en promoot. Er zullen voorlopig vijf types komen:

Standard HDMI cable
Standard HDMI cable with Ethernet
Standard automotive HDMI cable
High-speed HDMI cable
High-speed HDMI cable with Ethernet
Versienummers mogen door fabrikanten niet meer worden vermeld op de verpakkingen of in promoties. Niet-kabelproducten die de term HDMI gebruiken (zoals draadloze toepassingen) moeten hiermee stoppen na 1 januari 2012.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: Roger Black op november 26, 2009, 14:27:18
Veel plezier ermee! ;D
dank je! ben er al lekker mee aant spelen ;D

Citaat van: tiptop op november 26, 2009, 15:38:02
Nou, dat moet wel, want ik krijg er nu net achteraan dat het bij "de buren" is. aannemend dat het de oosterburen zullen zijn. :unhappy:

Wel jammer dat NL altijd voorop moet lopen met hoge prijzen voor alles. :dry: :sneaky2:
zul je altijd zien... eerst maar eens zien wanneer die nou komt..

Citaat van: celerontje op november 26, 2009, 15:41:05
Dan haalt-ie 'm toch uit Duitsland? Hij woont immers in Twente. ;)
idd duitsland is 40km hier vandaan ongeveer.

Citaat van: ksi op november 26, 2009, 15:41:22
Denk dat hij er komt als hij richting de 1000 euro gaat. Dan ga ik eens overwegen in deze recessie om hem aan te schaffen. Eerder laat ik liever me centjes op de bank staan en wachten op hdmi 1.4 ofzo.
als je je centjes op de bank laat staan om de recessie kan ik me nog enigzins indenken maar om nieuwe specs niet, dan kun je elk jaar wel weer wachten..

moet ik met een sub nog rekening houden met mijn speakers trouwens? heb nou niet echt gigantische speakers.. of hebben die genoeg power. of maakt dat helemaal niks uit?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: tiptop op november 26, 2009, 15:38:02
Nou, dat moet wel, want ik krijg er nu net achteraan dat het bij "de buren" is. aannemend dat het de oosterburen zullen zijn. :unhappy:

Wel jammer dat NL altijd voorop moet lopen met hoge prijzen voor alles. :dry: :sneaky2:
Ach ja, dan spek je de kas van de oosterburen toch gewoon? Ik ben allang zat van die instelling hier in uitbuitland

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 26, 2009, 15:54:58
moet ik met een sub nog rekening houden met mijn speakers trouwens? heb nou niet echt gigantische speakers.. of hebben die genoeg power. of maakt dat helemaal niks uit?

Je sub kan je inregelen, dus afstemmen op de body van de speakers. Daarvoor heb je een Gain (volume) knop op de meeste subs

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 26, 2009, 16:08:31
Je sub kan je inregelen, dus afstemmen op de body van de speakers. Daarvoor heb je een Gain (volume) knop op de meeste subs
bedankt, ik heb echt nog een hoop te leren ;D

is het trouwens voor surround nog een optie om nog een setje CM1's erbij te nemen, of zijn deze speakers daar eigenlijk te klein voor??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 26, 2009, 16:14:17
bedankt, ik heb echt nog een hoop te leren ;D

is het trouwens voor surround nog een optie om nog een setje CM1's erbij te nemen, of zijn deze speakers daar eigenlijk te klein voor??

Je wilde toch zuilen voor? Ik zou dan geen geld "verspillen" aan kleine speakers waar je later wellicht spijt van krijgt. Dan maar even doorsparen en meteen de zuilen kopen. Koop jezelf gewoon een BK sub joh, dan hou je een hoop geld over hoor  ;)

celerontje

Bovendien, dat Velodyne hier zo populair is hebben we maar aan 2 mensen te danken... :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 26, 2009, 17:28:02
Je wilde toch zuilen voor? Ik zou dan geen geld "verspillen" aan kleine speakers waar je later wellicht spijt van krijgt. Dan maar even doorsparen en meteen de zuilen kopen. Koop jezelf gewoon een BK sub joh, dan hou je een hoop geld over hoor  ;)
ja dat weet ik dus nog niet. als het geluid maar goed is.

hou ik wel geld over ja dat is dan ook weer waar..

Citaat van: celerontje op november 26, 2009, 17:35:45
Bovendien, dat Velodyne hier zo populair is hebben we maar aan 2 mensen te danken... :D
nou niet alleen hier. heb nog nooit zoveel lovende reviews gelezen. wat dat betreft is het jammer dat BK dan een stuk minder bekend is
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ander verkoopmodel.
Velodyne is echt een merk voor de high-end winkels, zoals Martin Logan, Linn etc. etc, terwijl BK vooral direct via internet verkoopt, net zoals Teufel, bv.
Gelukkig hebben hier in Nederland ook dealer zitten! :pompom:

Btw, mocht je de BK nemen, neem er dan ook meteen de Anti-Mode bij; misschien kan Ralph er een mooie comboprijs van maken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

robbert rustig blijven! laat het virus niet de overhand krijgen :alien:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#1186
Once infected, there's even no single small way back! :devil: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 26, 2009, 17:59:54
Once infected, there's even no single small way back! :devil: :D
nee dat heb ik ook gemerkt..

wat kosten zo'n anti-mode los eigenlijk?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 26, 2009, 18:14:05
Bij Ralph (RA) 275, volgens mij.
moet er bij bijvoorbeeld :angel: een velodyn spl1200u ook nog zo'n soort kastje bij? of is dat ingebouwd?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ja en nee.
Technisch gelul ;D: De Velodyne heeft een ingebouwde automatische equalizer, wat een soort van volumeregeling is voor de verschillende frequentiegebieden.
Wat de Anti-Mode doet, is impulse-response correctie, oftewel niet lukraak het volume omlaag gooien, maar corriceren in het tijdsdomein, dus als bv. het geluid uit de woofer komt, is er nog geen staande golf, dat gebeurd pas na een aantal miliseconden na het reflecteren van het geluid.
Als je dit gaat corriceren met een normale EQ, laat je het geluid zachter uit de woofer komen om te voorkomen dat je een enorme piek hoort, waardoor de piek inderdaad gecorriceerd is, maar wat je hoort voordat de staande golf ontstaat, is te zacht.
Bij room correction (Anti-Mode) wordt op een heel ingenieuze manier het verloop in rijd gecorriceerd, waardoor je wel de voordelen van correctie hebt, maar niet te nadelen.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Snap je 't echt? Ik wil 't best nog wat verhelderen, als dat nodig is.:)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sandervg

Gewoon je sub in Duitsland halen!  :-X :-X :-X

Ik heb anders nog wel een leuke sub voor je in de aanbieding  ;D ;D ;D ;D

Het lijkt op een Velodyne SPL1200R, maar dan nét even anders!  :devil: :devil: )
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

celerontje

Wat een eerlijke jongen ben jij toch, Sander! :devil: :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: sandervg op november 26, 2009, 20:00:20
Gewoon je sub in Duitsland halen!  :-X :-X :-X

Ik heb anders nog wel een leuke sub voor je in de aanbieding  ;D ;D ;D ;D

Het lijkt op een Velodyne SPL1200R, maar dan nét even anders!  :devil: :devil: )
hehe! dat doen we dus maar even niet. maar wel echt zwaar kl*ten voor je!

Citaat van: celerontje op november 26, 2009, 19:45:42
Snap je 't echt? Ik wil 't best nog wat verhelderen, als dat nodig is.:)
doe dat toch maar even
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

EQ = Volumeregeling voor een bepaalde frequentiegebieden
Room correction = Correctie voor hoe het geluid in de ruimte afvalt, wat wordt gevisualiseerd in een z.g. ''waterval'':
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 26, 2009, 21:11:29
EQ = Volumeregeling voor een bepaalde frequentiegebieden
Room correction = Correctie voor hoe het geluid in de ruimte afvalt, wat wordt gevisualiseerd in een z.g. ''waterval'':

ah zo!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

mmm. heb nog eens even lopen nadenken..

velodyne spl1000u = €1490

of BK XXls400 + anti-mode + kalibratie voor de tv + speakerstands + humax *** 5000 voor dezelfde prijs.... :-X

maar goed vind die velodyne zo mooi..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op november 29, 2009, 17:27:24
maar goed vind die velodyne zo mooi..
In de filmerij zeggen ze dan: Kill your darlings! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!