Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

#1100
Citaat van: celerontje op november 24, 2009, 18:32:43
Zeer belangrijk is dat de sub in fase met je fronts moet zijn, want anders klinkt zelfs de duurste sub als een slecht getimede baskast.
heb je de BK's wel eens gehoord/gevoeld?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Fatalfelix

Citaat van: The Vampire op november 22, 2009, 15:46:55
dat was vroegah ;D maar dank u.

nu is het zo:


wou de muren nog gaan verven, maar hoop snel het huis uit te zijn dus ga daar geen geld meer aan besteden..

Helemaal niet gek, en zeker een fraai audio-meubel  O0
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Robbert54

Citaat van: Fatalfelix op november 24, 2009, 18:40:38
Helemaal niet gek, en zeker een fraai audio-meubel  O0
dank u :blush: :blush: ontwerp is wel geleend van Blue Eyes
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op november 24, 2009, 18:33:46
heb je de BK's wel eens gehoord/gevoeld?
Ja, de 300 bij Audioloog, klonk uitstekend met film!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Nopes, dat doet Ronald niet. (hoeft ook niet, Ronald's Avalon's kunnen ook goed tekeer gaan ;) )
Trouwens, Ronald heeft nu de 400 i.c.m. Anti-mode staan, misschien kan je eens bij hem gaan luisteren? (in Delft)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 24, 2009, 18:45:16
en muziek?? :eh:
Meer dan perfect  ;) Ik heb nu al 3 verschillende XLS300 subs gehoord, uitstekende subwoofers voor zowel muziek als film.

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 24, 2009, 18:59:50
Meer dan perfect  ;) Ik heb nu al 3 verschillende XLS300 subs gehoord, uitstekende subwoofers voor zowel muziek als film.
en waarom 3 verschillende :eh: ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#1110
Dutch is a difficult language, do you?
Maybe we can better continue in English? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

JCL

Citaat van: The Vampire op november 24, 2009, 18:24:52
welke sub heb jij zelf dan? probleem vind ik dan hoe een sub met muziek is. gebruik jij jou sub ook voor muziek?

Ik heb een REL Strate III. Een sub die in verhouding tot mijn fronts in een goed sigment van de markt zit (het topmodel van de B&W 600 serie is ongeveer even duur als mijn sub, maar mijn speakers zitten onderaan de 600 range). In stereo is de sub opzich prima, ook al is hij wat "traag". Mijn situatie is sowieso een beetje appart omdat ik een vrij grote sub nodig heb om een grote ruimte van hout te vullen. Voor mij was volume dus ook erg belangrijk. Als je ruimte voornamelijk uit beton bestaat is dit probleem minder aanwezig en kun je voor een wat compactere en muziekale sub gaan.

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 24, 2009, 20:00:05
Dutch is a difficult language, do you?
Maybe we can better continue in English? :D
haha! en jij moet blijven oefenen. ;)

Citaat van: JCL op november 24, 2009, 23:09:44
Ik heb een REL Strate III. Een sub die in verhouding tot mijn fronts in een goed sigment van de markt zit (het topmodel van de B&W 600 serie is ongeveer even duur als mijn sub, maar mijn speakers zitten onderaan de 600 range). In stereo is de sub opzich prima, ook al is hij wat "traag". Mijn situatie is sowieso een beetje appart omdat ik een vrij grote sub nodig heb om een grote ruimte van hout te vullen. Voor mij was volume dus ook erg belangrijk. Als je ruimte voornamelijk uit beton bestaat is dit probleem minder aanwezig en kun je voor een wat compactere en muziekale sub gaan.
ik wil idd een wat muzikalere sub, maar heb geen idee waar ik dan op moet letten.

heb ook nog even contact gehad met Ra Subs voor de BK XXLS400 en die is toch wel een stuk goedkoper dan de Velodynes. :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

No offense, maar de BK's zijn stukken beter dan de REL subs. Ik heb zelf een Quake 2, Stampede en Strata 5 gehad. Ik heb een Stadium gehoord, een Storm 3 en een Storm 5. De XLS300, XXLS400 en Monolith blazen de REL subs op alle fronten voorbij. Veel sneller, gaan dieper, hebben een strakkere roll-off en zijn bovendien STUKKEN goedkoper. Als ik alles had geweten dan had ik niet eens zoveel subs gehad  ;)

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 25, 2009, 00:16:10
No offense, maar de BK's zijn stukken beter dan de REL subs. Ik heb zelf een Quake 2, Stampede en Strata 5 gehad. Ik heb een Stadium gehoord, een Storm 3 en een Storm 5. De XLS300, XXLS400 en Monolith blazen de REL subs op alle fronten voorbij. Veel sneller, gaan dieper, hebben een strakkere roll-off en zijn bovendien STUKKEN goedkoper. Als ik alles had geweten dan had ik niet eens zoveel subs gehad  ;)
en nu heb je geen sub meer??

wat ik lees over de Velodyne CHT12 Q spreekt mij toch ook wel erg aan. vind deze review bijvoorbeeld wel erg goed, vooral het stukje over de film U571 ;D


http://www.avhub.com.au/ProductReview.aspx?MagazineID=4&ProductReviewID=361


ik zoek ook niet zozeer een sub die mij mijn kamer uit kan blazen, maar ook een sub die souplesse kan tonen met muziek. en vraag me af of de BK dan nog wel zo'n goede keus is. ben nog aan het zoeken naar reviews over de BK XXls400, maar meeste gaat alleen maar over film.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

#1115
Als het ook om muziekweergave gaat zou ik lekker voor een gesloten sub gaan. Bij veel van die basreflexkasten loopt de group delay in het laag op naar zo'n 30 ms, als het niet hoger is. Dat ga je echt wel horen. Dus ik zou dan of kiezen voor een BR waarbij de group delay binnen de perken blijft (liefst zo'n 15 ms of minder), of ik zou het meer richting gesloten subs zoeken.

Robbert54

#1116
Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 00:36:15
Als het ook om muziekweergave gaat zou ik lekker voor een gesloten sub gaan. Bij veel van die basreflexkasten loopt de group delay in het laag op naar zo'n 30 ms, als het niet hoger is. Dat ga je echt wel horen. Dus ik zou dan of kiezen voor een BR waarbij de group delay binnen de perken blijft (liefst zo'n 15 ms of minder), of ik zou het meer richting gesloten subs zoeken.
oke wat je nu zegt is echt russisch voor mij ??? is dat ook waar je bij een sub op moet letten dan? een delay van 15ms of minder??

wordt dat aangeduid als frequency response??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 00:27:49
en nu heb je geen sub meer??

wat ik lees over de Velodyne CHT12 Q spreekt mij toch ook wel erg aan. vind deze review bijvoorbeeld wel erg goed, vooral het stukje over de film U571 ;D


http://www.avhub.com.au/ProductReview.aspx?MagazineID=4&ProductReviewID=361


ik zoek ook niet zozeer een sub die mij mijn kamer uit kan blazen, maar ook een sub die souplesse kan tonen met muziek. en vraag me af of de BK dan nog wel zo'n goede keus is. ben nog aan het zoeken naar reviews over de BK XXls400, maar meeste gaat alleen maar over film.
Heb momenteel geen sub. Deze is verkocht aan een vriend van me, waar ik nog regelmatig een filmpje kijk. Geweldig hoe de sub zijn werk doet, zowel musicaal als met film. De sub heb ik overigens weg gedaan omdat ik de Pioneer 5090 belangrijker vond  ;)

De BK XLS300 blaast je de kamer niet uit, dat gevoel krijg je meer bij een XXLS400 en vooral de Monolith. Mij deed het pijn aan de oren, ik vond het echt niet fijn klinken. De BK's gaan overigens heel goed om met muziek, no problem en echt een geweldige kick! Ik kan hem niet vaak genoeg aanraden.  :P

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Koen K

#1119
Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 00:44:44
oke wat je nu zegt is echt russisch voor mij ??? is dat ook waar je bij een sub op moet letten dan? een delay van 15ms of minder??

Bij een basreflexspeaker heeft zowel de woofer als de poort een bepaalde output. De achterkant van de woofer laat de luchtmassa in de baspoort resoneren, waardoor deze geluid gaat geven. De baspoort zorgt er op die manier voor dat de complete sub dieper kan gaan in het laag. Het punt is dat de output van de poort door zijn werkingsprincipe altijd achter loopt op die van de woofer: lagere tonen, die voornamelijk uit de poort afkomstig zijn, lopen achter op de hogere tonen, die vooral door de woofer zelf worden weergegeven.

De group delay is een maat voor deze frequentie-afhankelijke vertraging. Bij een basreflex is die altijd aanwezig, hoewel dat niet per se storend hoeft te zijn aangezien het effect zeer sterk van de afstemming afhangt. Bij een gesloten kast is de group delay - uitgaande van een goede afstemming - verwaarloosbaar.

Kortom, voordat je een basreflex-subwoofer voor muziekweergave gaat aanschaffen, absoluut luisteren! Als het erop lijkt dat de sub een 'voorkeur' voor een bepaalde frequentie heeft, die de andere bastonen vertroebelt en/of de sub niet 'snel' genoeg is, kan het goed zijn dat je met een ontwerp te maken hebt dat een hoge group delay heeft. Muziek met basgitaar- of contrabasloopjes kan je hierbij helpen: je moet het instrument goed kunnen herkennen bij dat soort, toch tamelijk veeleisende, fragmenten.

Citaat
wordt dat aangeduid als frequency response??

Fabrikanten van subwoofers zijn er doorgaans niet zo happig op om group delay-specificaties bekend te maken, vooral omdat die meestal niet zo'n rooskleurig plaatje laten zien. Meestal wordt het dus een kwestie van oplettend luisteren ;)

"Frequency response" wijst op het frequentiebereik van de subwoofer (tot hoe hoog kan 'ie ingezet worden en hoe diep gaat het).

Robbert54

deze review is toch wel erg veel belovend:

http://www.avforums.com/reviews/BK-XXLS-400-Subwoofer-Review.html

en zegt vooral eigenlijk hoe erg de BK XXLS400 wordt onderschat, simpelweg, omdat BK minder bekend is.

snap trouwens dat je een Pio belangrijker vond!  ;)

ben je nog van plan weer een sub aan te schaffen dan?

als ik de reviews zo lees dan denk ik dat ik met beide subs absoluut niet slecht zit. alleen wel een prijsverschil van 300euro...

tweedehands zou ik helemaal niet weten wat ik zou moeten kiezen. jammer dat die DD12's niet tweedehands te koop zijn ;D

heb ook nog lopen denken aan een B&W sub, maar volgens mij zijn dit toch echt moviesubs..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 01:09:13
deze review is toch wel erg veel belovend:

http://www.avforums.com/reviews/BK-XXLS-400-Subwoofer-Review.html

en zegt vooral eigenlijk hoe erg de BK XXLS400 wordt onderschat, simpelweg, omdat BK minder bekend is.
Zeker waar. En dat terwijl ze voorheen veel REL subs gebouwd hebben  ;)

Citaat
snap trouwens dat je een Pio belangrijker vond!  ;)
Ik had ook niet anders verwacht  :tongue2:

Citaat
ben je nog van plan weer een sub aan te schaffen dan?
Zeker, maar op dit moment eigenlijk geen prioriteit. Gek genoeg vind ik dat mijn speakers voorlopig wel laag genoeg gaan met hun 34Hz

Citaat
als ik de reviews zo lees dan denk ik dat ik met beide subs absoluut niet slecht zit. alleen wel een prijsverschil van 300euro...

tweedehands zou ik helemaal niet weten wat ik zou moeten kiezen. jammer dat die DD12's niet tweedehands te koop zijn ;D

heb ook nog lopen denken aan een B&W sub, maar volgens mij zijn dit toch echt moviesubs..
Beide subs zijn gewoon goed, maar BK staat er juist ook om bekend dat ze bang for the buck zijn. Heb zelf een B&W ASW650 gehad. Leuke sub hoor maar veel meer voor film inderdaad dan voor muziek. Overigens vind ik van en hoop B&W subs dat ze niet bijzonder laag gaan.

Robbert54

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 01:06:19
Bij een basreflexspeaker heeft zowel de woofer als de poort een bepaalde output. De achterkant van de woofer laat de luchtmassa in de baspoort resoneren, waardoor deze geluid gaat geven. De baspoort zorgt er op die manier voor dat de complete sub dieper kan gaan in het laag. Het punt is dat de output van de poort door zijn werkingsprincipe altijd achter loopt op die van de woofer: lagere tonen, die voornamelijk uit de poort afkomstig zijn, lopen achter op de hogere tonen, die vooral door de woofer zelf worden weergegeven.

De group delay is een maat voor deze frequentie-afhankelijke vertraging. Bij een basreflex is die altijd aanwezig, hoewel dat niet per se storend hoeft te zijn aangezien het effect zeer sterk van de afstemming afhangt. Bij een gesloten kast is de group delay - uitgaande van een goede afstemming - verwaarloosbaar.

Kortom, voordat je een basreflex-subwoofer voor muziekweergave gaat aanschaffen, absoluut luisteren! Als het erop lijkt dat de sub een 'voorkeur' voor een bepaalde frequentie heeft, die de andere bastonen vertroebelt en/of de sub niet 'snel' genoeg is, kan het goed zijn dat je met een ontwerp te maken hebt dat een hoge group delay heeft. Muziek met basgitaar- of contrabasloopjes kan je hierbij helpen: je moet het instrument goed kunnen herkennen bij dat soort, toch tamelijk veeleisende, fragmenten.

Fabrikanten van subwoofers zijn er doorgaans niet zo happig op om group delay-specificaties bekend te maken, vooral omdat die meestal niet zo'n rooskleurig plaatje laten zien. Meestal wordt het dus een kwestie van oplettend luisteren ;)

"Frequency response" wijst op het frequentiebereik van de subwoofer (tot hoe hoog kan 'ie ingezet worden en hoe diep gaat het).
oke, bedankt voor je wederom verhelderende uitleg. probleem is alleen dat ik beide subs niet naast elkaar kan beluisteren. en de BK waarschijnlijk helemaal niet aangezien Ra Subs voor mij gewoon te ver weg is. makkelijkst zou natuurlijk zijn om in mijn eigen set te beluisteren, maar goed er komt ook nog weer een nieuwe receiver dus dat zal ook weinig uitmaken..

blijft lastig.


de BK

+ spreekt mij voornamlijk aan om de prijs
+ en hij schijnt goed te zijn met muziek

- dat hij toch net iets minder zou zijn met film.
- en ik vind het uiterlijk een beetje old-fashion..

De Velodyne

+ omdat hij met zowel muziek als film erg goed moet zijn.
+ en je hemt kunt regelen vanuit je stoel. en dus vanaf de luisterpositie...
+ en het design.

- prijs (hoewel die van de CHT12Q nog wel te doen is.)
- schijnt wat minder solide te ogen dan de BK
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

#1123
Ja, dat snap ik, maar eerlijk gezegd denk ik met dit soort dingen, zeker omdat je een nieuwe sub gaat kopen: bij twijfel niet oversteken ;) In dat opzicht zou ik dus, als ik jou was, liever voor een sub gaan die ik van tevoren kon beluisteren. En er zijn vast ook meer opties, toch?

Robbert54

CitaatZeker waar. En dat terwijl ze voorheen veel REL subs gebouwd hebben  ;)
ja idd word je toch benieuwd wat voor "organen" er in zitten..

CitaatIk had ook niet anders verwacht  :tongue2:
haha ja als ik 1 jaar had gewacht had ik de 5090 kunnen kopen en ook nog een DD10 :-X

CitaatZeker, maar op dit moment eigenlijk geen prioriteit. Gek genoeg vind ik dat mijn speakers voorlopig wel laag genoeg gaan met hun 34Hz
Beide subs zijn gewoon goed, maar BK staat er juist ook om bekend dat ze bang for the buck zijn. Heb zelf een B&W ASW650 gehad. Leuke sub hoor maar veel meer voor film inderdaad dan voor muziek. Overigens vind ik van en hoop B&W subs dat ze niet bijzonder laag gaan.

maar jij hebt dus nog nooit een velodyne gehoord? die 300 euro verschil wil ik best kwijt als de velodyne ook daadwerkelijk beter zal zijn. vind hem iig wel erg mooi... en dat ie van afstand bedienbaar is, is voor mij ook wel ideaal..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo