Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: denoontje op oktober 26, 2009, 15:32:24
of een stereoversterker doorlussen op je ht versterker ;-) ?
dat kan ook ja!

maar ik word alleen totaal niks wijs van de tweedehands prijzen voor de Arcams. ze worden bijna niet aangeboden

word nog wel op marktplaats een av9 aangeboden voor 3400 euro :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

Citaat van: The Vampire op oktober 26, 2009, 15:35:44
dat kan ook ja!

maar ik word alleen totaal niks wijs van de tweedehands prijzen voor de Arcams. ze worden bijna niet aangeboden

word nog wel op marktplaats een av9 aangeboden voor 3400 euro :wacko:

Zou wel leuk zijn als ik er dat voor zou krijgen :o (toch doe ik hem nog niet weg ;))
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

tiptop

Citaat van: The Vampire op oktober 26, 2009, 15:35:44
dat kan ook ja!

maar ik word alleen totaal niks wijs van de tweedehands prijzen voor de Arcams. ze worden bijna niet aangeboden

word nog wel op marktplaats een av9 aangeboden voor 3400 euro :wacko:
Waarom niet eens verder kijken dan Arcam ;)

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op oktober 26, 2009, 18:56:16
Waarom niet eens verder kijken dan Arcam ;)


alle adviezen zijn welkom!

Geef toe dat ik een beetje gefixeerd ben op Arcam. Maar ben tot nu toe geen receiver tegen gekomen waar zoveel positiefs over werd gemeld. Plus dat ik erg gecharmeerd ben van het uiterlijk. En ik me af vraag of er in die prijsklasse iets beters is te vinden..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Heb je dit draadje al doorgespit:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89454.0
Zeer de moeite waard om even door te lezen indien je opzoek bent naar een stereo versterker.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

tiptop

Citaat van: Xander32 op oktober 26, 2009, 19:14:43
Heb je dit draadje al doorgespit:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=89454.0
Zeer de moeite waard om even door te lezen indien je opzoek bent naar een stereo versterker.

Sander.

OK. nog even op een rijtje hoor.
Volgens mij zoek je dus gewoon een surround-amp die ook goed is met stereo voor max. 1300 euro (in januari). Dus al die fancy voor- en eindversterkers en combi met stereoversterking kan je wel vergeten ;)

Waar ikzelf dan meteen op uit kom is cambridge. (jaja, een persoon
Is goed in stereo, krachtig, maar heeft nog niet de laatste audioformaten. Wel analoge multikanaals ingang.

Op internet circuleert het verhaal over de "nieuwe" 640R V2, maar iig in NL is alleen sprake van de 650R. Dat is de nieuwe van Cambridge en heeft de laatste formaten aan boord. Maar dat is dus de nieuwe en gaat 1900 euro kosten.

Bij raf nog 1 exemplaar in zilver voor 1000 euro, maar misschien ergens anders ook nog te krijgen.

Bij polectro al 900 euro. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op oktober 26, 2009, 21:02:14
OK. nog even op een rijtje hoor.
Volgens mij zoek je dus gewoon een surround-amp die ook goed is met stereo voor max. 1300 euro (in januari). Dus al die fancy voor- en eindversterkers en combi met stereoversterking kan je wel vergeten ;)

Waar ikzelf dan meteen op uit kom is cambridge. (jaja, een persoon
Is goed in stereo, krachtig, maar heeft nog niet de laatste audioformaten. Wel analoge multikanaals ingang.

Op internet circuleert het verhaal over de "nieuwe" 640R V2, maar iig in NL is alleen sprake van de 650R. Dat is de nieuwe van Cambridge en heeft de laatste formaten aan boord. Maar dat is dus de nieuwe en gaat 1900 euro kosten.

Bij raf nog 1 exemplaar in zilver voor 1000 euro, maar misschien ergens anders ook nog te krijgen.

Bij polectro al 900 euro. :)
dit is wel wat ik momenteel wil ja, maar denk wel dat ik stereo uiteindelijk nog uit wil breiden, vandaar ook de fancy voor en eind versterking optie.
of dus een goede HT receiver met later een stereo versterker met pass tru functie. alleen heb ik niet zoveel geld dus is dat iets wat dan nog wel een hele tijd kan duren, vandaar dat ik nu vast een goede receiver wil met een sterk stereo gedeelte.

heb de Cambridge audio wel eens bekeken, nog nooit beluisterd, maar zal me er eens wat meer in verdiepen.

alleen die arcam blijft maar door mijn hoofd spoken :wub: maar dat is dan meer esthetisch. heb arcam ook nog niet eens beluisterd met mijn speakers.

bedankt voor de Tip!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

de 640R komt wel positief uit de reviews. alleen mist ie dan wel weer de mogelijkheid om te bi-ampen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Compromissen zal je toch moeten sluiten met een beperkt budget. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 27, 2009, 01:25:02
Compromissen zal je toch moeten sluiten met een beperkt budget. ;)
moet je nagaan dat zelfs 1300 nog een beperkt budget is :withstupid:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

de geruchten van de 640r V2 gaan al aardig lang de ronde en met een prijs van ongeveer 1300 zeker niet verkeerd. maar komt dat ding ook nog een keer uit!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op oktober 27, 2009, 01:04:48
de 640R komt wel positief uit de reviews. alleen mist ie dan wel weer de mogelijkheid om te bi-ampen
Dat is een functie die 99,9 % van de mensen niet gebruikt. Inclusief vele diehard audiofielen. Waarom? De toegevoegde waarde is vaak miniem en als die mogelijkheid er niet is, scheelt het ook weer een schakeling en meestal betekend het dat de versterker zonder die optie, op de enkele uitgang beter kan presteren (theoretisch natuurlijk).

Lekker monowireën (en dus monoampen) is mijn devies :P
Zeker als je later wilt uitbreiden met een betere stereoversterker, is het helemaal niet nodig. De Cambridge heeft voldoende juice om je luidsprekers heel goed aan te sturen. ;)

De 640R v2 is denk ik de oude (in de eerste instantie bedoelde) naam van de 650R. Ze hebben de release een paar keer uitgesteld en vandaar misschien.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op oktober 27, 2009, 09:16:55
Dat is een functie die 99,9 % van de mensen niet gebruikt. Inclusief vele diehard audiofielen. Waarom? De toegevoegde waarde is vaak miniem en als die mogelijkheid er niet is, scheelt het ook weer een schakeling en meestal betekend het dat de versterker zonder die optie, op de enkele uitgang beter kan presteren (theoretisch natuurlijk).

Lekker monowireën (en dus monoampen) is mijn devies :P
Zeker als je later wilt uitbreiden met een betere stereoversterker, is het helemaal niet nodig. De Cambridge heeft voldoende juice om je luidsprekers heel goed aan te sturen. ;)

De 640R v2 is denk ik de oude (in de eerste instantie bedoelde) naam van de 650R. Ze hebben de release een paar keer uitgesteld en vandaar misschien.
bedankt voor je wederom klankheldere uitleg :worship:

en de 640R V2 is idd de oude naam van de 650R die begin volgend jaar uit gaat komen. maar ben toch wel erg bang dat die 1800 dollar die de V2 in de US kost net zo makkelijk word omgezet in 1800 euro voor de 650R :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Net contact gehad met C.A en de 650R wordt in november verwacht..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

net even naar de expert geweest. die hadden nog een 640R staan in het zwart voor 750euro. even beluisterd, maar dat is niet echt mogelijk met minoque speakertjes erbij en aangesloten met een dropveterkabeltje. viel me wel gelijk op dat het bombastische totaal weg was. voor mij dus een pluspunt, alleen zal ik dus eerst echt moeten luisteren op mijn eigen speakers.

overigens stopten hun helemaal met C.A dit door de kleur verschillen in dezelfde lijnen evenals displayverschillen. toch een beetje goedkoop van Cambridge om daar totaal geen rekening mee te houden. de verkoper raadde mij dan ook aan om bij aankoop van een receiver plus eventueel verdere componenten goed te letten op de typenummers.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

MLCinema

Camebridge audio met b&w is een van de mooiste combinaties die ik tot nu toe gehoord heb. Heel mooi warm, vol maar ook zeer gedetaileerd geluid. Hun surround receivers doen haast niet onder voor de stereo versterkers van de dezelfde klasse.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

ksi

als je kan wachten op de 650r, ziet er veelbelovend uit. persoonlijk wordt ook dit mijn upgrade, wel als hij wat goedkoper wordt... +- 1250e

Robbert54

Citaat van: ksi op oktober 28, 2009, 22:38:36
als je kan wachten op de 650r, ziet er veelbelovend uit. persoonlijk wordt ook dit mijn upgrade, wel als hij wat goedkoper wordt... +- 1250e
weet jij zoal wat de prijs gaat worden dan?

ik sluit arcam ook nog steeds niet uit, maar word ook afhankelijk van wat ik in januari in de knip heb.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ksi

denk zoiets als
1600 introductie prijs
1250 hopelijk richting zomer 2010.


erik s.

Citaat van: The Vampire op oktober 29, 2009, 04:03:47
vind het dan wel weer belachelijk dat de blu-ray speler alleen in het zwart komt... >:(

http://www.dimex.nl/blobs/Diversen/650BDRintroductie.PDF

er staat toch echt: verkrijgbaar in zilver en zwart....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Robbert54

#823
Citaat van: erik s. op oktober 29, 2009, 09:13:44
er staat toch echt: verkrijgbaar in zilver en zwart....
ja dit is de receiver. de blu-ray speler daarintegen komt er alleen in het zwart. :(

excuses voor de onduidelijkheid.

Citaat van: ksi op oktober 29, 2009, 08:55:10
denk zoiets als
1600 introductie prijs
1250 hopelijk richting zomer 2010.


advies prijs zal idd 1599 zijn maar misschien dat de forumsponsoren nog wat met de prijs kunnen doen :blush:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#824
Hij speelt er echt niet minder om, hoor! ;D
Zet de boel gewoon in een kastje met een deurtje ervoor, nergens last van! ;)

Btw, neem gewoon alles in 't zwart, want je TV en PS3 zijn ook zwart, en je speakers hebben een donkere kleur!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!