Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober  8, 2009, 23:30:16
Als je de nieuwe receiver hebt, ga je de fronts dan bi-ampen?
Want dat kan met deze speakers. :pompom:
dat wil ik wel ja. maar ben er nog niet uit wat ik qua receiver wil. bedrag wat ik kwijt wil is tussen de 6 en de 800 euro, maar weet nog niet of ik liever een wat oudere neem of 1 met de nieuwste HD formaten :-\

kon je trouwens nog wakker worden vanmorgen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

De receiver natuurlijk! Kabels zijn zonde van je geld. Leuk als je alles al hebt, maar zodra je er ook maar één ding voor opzij zet ben je m.i. verkeerd bezig...

celerontje

Citaat van: The Vampire op oktober  8, 2009, 23:39:36
kon je trouwens nog wakker worden vanmorgen?
Vertel mij wat.
Gelukkig heb ik 't vanavond nogal druk gehad, (35mm film projecteren) dus ik zal snel slapen! ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 23:41:07
De receiver natuurlijk! Kabels zijn zonde van je geld. Leuk als je alles al hebt, maar zodra je er ook maar één ding voor opzij zet ben je m.i. verkeerd bezig...
In een democratie telt de meerderheid, en met jouw mening ben je in de minderheid hier op 't forum.
Sorry, Koen! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 23:41:07
De receiver natuurlijk! Kabels zijn zonde van je geld. Leuk als je alles al hebt, maar zodra je er ook maar één ding voor opzij zet ben je m.i. verkeerd bezig...
haha! had niet anders verwacht van jou!

nog 1 punt van twijfel is de lengte van de kabels. ben er nog niet uit of 3.5meter nou toch niet te lang is..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

#630
Citaat van: celerontje op oktober  8, 2009, 23:48:02
In een democratie telt de meerderheid, en met jouw mening ben je in de minderheid hier op 't forum.
Sorry, Koen! ;)

Ach, houd toch op man. :-X Wat een onzin, "democratie". Er wordt naar meningen gevraagd, ik geef mijn mening en dat mag dan van jou niet of zo? Of omdat het merendeel van de htforummers een andere mening heeft moet ik maar even bijdraaien? Worden feiten soms democratisch bepaald?

Sorry als ik nu bot overkom hoor, maar van dit soort commentaar gaan de nekharen bij mij recht overeind staan.

Citaat van: The Vampire op oktober  8, 2009, 23:55:06
haha! had niet anders verwacht van jou!

nog 1 punt van twijfel is de lengte van de kabels. ben er nog niet uit of 3.5meter nou toch niet te lang is..

Dan verwacht je vast ook al het volgende antwoord: nee hoor, da's niet te lang ;)

celerontje

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 23:56:51
Ach, houd toch op man. :-X Wat een onzin, "democratie". Er wordt naar meningen gevraagd, ik geef mijn mening en dat mag dan van jou niet of zo? Of omdat het merendeel van de htforummers een andere mening heeft moet ik maar even bijdraaien? Worden feiten soms democratisch bepaald?

Sorry als ik nu bot overkom hoor, maar van dit soort commentaar gaan de nekharen bij mij recht overeind staan.
Don't worry, ik gaf gewoon een beetje ludieke reactie, omdat de discussie anders wel heeeeeeeel erg voorspelbaar wordt. ;) ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

#632
koen niet te serieus doen, trek die teentjes eens in.  ;) ;)

trouwens die 3.5 meter is niet te lang om het geluid hoor, maar het is een hele stugge kabel en ik zit op een kamer van  3 meter breed..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame


Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Xander32

Citaat van: The Vampire op oktober  8, 2009, 23:04:58
dat zeker. heb de speakers op de marantz sr14 mkII beluisterd. klinken ze toch geweldig hoor! nu met mijn huidige receiver klinken ze met surround wel lekker. maar stereo is echt :-X :-X

maar goed. receiver update komt hopelijk volgende maand ;D

daarom zijn het dus ook niet de CM7's geworden, maar het kleine broertje van de CM7's, de CM1 O0

ze zijn verrassend klein, met een verrassend groot geluid!


maar wat zeggen jullie wat betreft bovenstaande, over de bekabeling?
:inlove: gefeli, mooie speakers, ga je vast veel plezier aan beleven!

Betreft een andere receiver: maak een keuze; of de nieuwste decoders en gadgets aan boord, dan zal je bijna zeker voor nieuw moeten gaan, of voor maximale geluidskwaliteit binnen jouw budget, dan komt 2e hands in beeld. Indien een 2e hands receiver hdmi heeft kom je trouwens ook een heel eind i.c.m. een bron welke de gewenste decoders aan boord heeft betreft nieuwste geluidsformaten. Als Marantz jouw ding is zou je als je snel bent een nieuwe SR8002 in Germany kunnen scoren voor onder de €900,- of voor minder 2e hands. Dan heb je een meer dan redelijke receiver in stereo en alles wat je nodig hebt voor HD in huis.

Maar ga vooral zelf luisteren wat jij lekker vind klinken op jouw speakers, het liefst in jouw ruimte.
En goed om te weten: de Marantz waarop je de speakers al heb kunnen luisteren en welke je goed vond klinken, is een voormalige topper uit een reeks en diens sound zal warmer, voller zijn dan die van de huidige generatie Marantzen. Deze klinken in vergelijk met de vorige generaties weer wat frisser, meer open.

Indien stereo erg voornaam is kan je ook overwegen om voor een wat eenvoudiger maar wel kwalitatief goede receiver te gaan(goede pre-versterking) en t.z.t. een goede eindversterker eraan te koppelen voor het stereo. Ik had zelf tot voor kort een Marantz SR6001 - Rotel RB 1070 combi welke ik tezamen voor minder dan €900,- heb gekocht, waarvan de SR nieuw. Deze combi was zowel in stereo als bij meerkanaals echt heel volwassen!


Resume: binnen jouw budget moet je zekers wat moois en goeds kunnen vinden!

Suc6,

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

JeKa

Ik zou dat geld absoluut niet in kabels steken in jouw geval. Koop eerst maar een receiver en leg overal dezelfde degelijke kabel tussen. Die W&M kom je vaak genoeg tegen 2ehands, kan altijd nog!

ivo1986

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 23:41:07
De receiver natuurlijk! Kabels zijn zonde van je geld. Leuk als je alles al hebt, maar zodra je er ook maar één ding voor opzij zet ben je m.i. verkeerd bezig...

Op kabelgebied ben ik het niet vaak met Koen eens.
Maar deze keer wel.
Geef liever 100 e meer uit aan je receiver.

MLCinema

Begin bij de basis, en dat is je receiver. Kabels komen daarna wel aan de oorde, zou eerst het versterker gedeelte in balans brengen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

ik heb de reservering voor de kabels toch maar afgezet. niet zo zeer om de prijs, maar 3.5meter is toch ook echt wel te lang.

nu dus toch eerst kijken naar een nieuwe receiver. nou twijfel ik dus alleen nog of ik dan voor eentje met de nieuwe audioformaten moet gaan of toch voor een wat oudere.

de SR8002 en 7002 vind ik qua uiterlijk wel erg mooi. maar heb geen idee hoe ze klinken met mijn speakers. valt me wel op dat ze tweedehands bijna niet te vinden zijn. de Denon 2808 en 3808 vind ik ook erg mooi. en heb deze wel gehoord, en die klonk absoluut niet slecht.

de Marantz sr14 die ik heb beluisterd, valt qua klank verder ook absoluut wel in mijn smaak.

1 pré die ik heb is dat ie zilver is. vind ik toch altijd nog mooier dan zwart.

wat betreft luisteren in mijn eigen ruimte, word toch nog een beetje lastig. aangezien ik dus nog steeds op een slaapkamer zit. en het wel de bedoeling is dat ik binnen niet al te lange tijd ook nog een keer een eigen ruimte krijg..


zal gelijk even een nieuwe poll maken, met wat is wijsheid. hoop dat jullie daar ook even op willen reageren.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Je kan ook een oudere Marantz nemen, zoals de ***1 serie, die hebben geen HD audio ondersteuning, maar wel PCM decodering.
Of natuurlijk een Marantz SR9600, het MONSTER!!!! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober  9, 2009, 21:40:24
Je kan ook een oudere Marantz nemen, zoals de ***1 serie, die hebben geen HD audio ondersteuning, maar wel PCM decodering.
Of natuurlijk een Marantz SR9600, het MONSTER!!!! :D
ja dat heeft mijn philips ook. de marantz is idd een beest :inlove: maar ook too pricey :confused:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: Koen K op oktober  8, 2009, 23:41:07
De receiver natuurlijk! Kabels zijn zonde van je geld. Leuk als je alles al hebt, maar zodra je er ook maar één ding voor opzij zet ben je m.i. verkeerd bezig...


Alex Groningen

We hebben het er net al even over gehad. Maar een goede keuze om eerst te kijken naar een goede receiver, de kabels kunnen altijd nog wel een keer.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op oktober  9, 2009, 22:38:29
We hebben het er net al even over gehad. Maar een goede keuze om eerst te kijken naar een goede receiver, de kabels kunnen altijd nog wel een keer.
ja idd

wat staan er trouwens verbazingwekkend weinig 2ehands denons 3808 en marantzen sr8002's te koop net als 2808's en sr7002's.. :confused:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Wees blij!
Mensen zijn er dus tevreden mee! :pompom:

Gewoon goed zoeken, desnoods met wat hulp.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

ja zo kun je het ook zien.

net even een stukje van transformers gekeken en geluistert en dat klinkt toch wel heel veel beter zo hoor :worship: :worship:  :music:

Me is very happy! :pompom: :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik kan niet wachten om de boel eens goed af te stellen bij jou.
Oké?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 10, 2009, 00:02:32
Ik kan niet wachten om de boel eens goed af te stellen bij jou.
Oké?
als er een receiver is uitgezocht ben je welkom ;D maar dan moet je wel 2x komen. ook 1x in mijn hopelijk eigen woning ooit.... een keer... als ik er eindelijk 1 vind... :confused:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo