Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

jongens kom er effe niet uit. die link brengt me een beetje in de war... ik heb namelijk maar 3 kabels door mijn kabel lopen. een bruine, een blauwe en een groene. dan een rubberen kabel daaromheen, daar omheen een folie laag en daaromheen een metaaldraad, en nu?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: Robbert54 op september 17, 2009, 18:15:32
jongens kom er effe niet uit. die link brengt me een beetje in de war... ik heb namelijk maar 3 kabels door mijn kabel lopen. een bruine, een blauwe en een groene. dan een rubberen kabel daaromheen, daar omheen een folie laag en daaromheen een metaaldraad, en nu?

Precies wat je nodig hebt.  Bruin wordt fase en kun je straks mooi markeren.  Maar als je dat te lastig vindt, negeer je dat gewoon en draai je t.z.t. gewoon de stekker om.
Folie en metaaldraad aan de kant van de eurostekker wegknippen en aan de kant van de stekker samen met de aarde aansluiten.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Snowmaster

Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: erik s. op september 18, 2009, 16:46:29
ik heb 'm via PM raad gegeven.
ja en hoe!  :worship: :worship: :worship: :worship: :worship: ik wel 30x gepm'd volgens mij en elke keer weer kreeg ik netjes antwoord! dus echt petje af voor Jouw Hifi!

en nogmaals echt heel erg bedankt!! het heeft me wel wat bloed (letterlijk) zweet en tranen gekost, maar nu weet ik het wel voor de volgende keer ;D

misschien alleen nog een tip voor een volgende koper: stuur die persoon gelijk 2 fotootjes op van de bals-shuko en de IEC, dat die gelijk kan zien hoe de kabels gemonteerd moeten worden. ;D

Citaat van: Snowmaster op september 18, 2009, 15:28:19
Heb je geen patent gedeponeerd?  :hehe:

ik heb de el cheapo versie van zijn rack ;) (en das nog een understatement volgens mij ;D)

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: Robbert54 op september 18, 2009, 22:29:17
misschien alleen nog een tip voor een volgende koper: stuur die persoon gelijk 2 fotootjes op van de bals-shuko en de IEC, dat die gelijk kan zien hoe de kabels gemonteerd moeten worden. ;D

Sommigen zijn heel erg goed in het maken van een rack....anderen monteren weer kabels zonder zweetdruppels  ;D.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op september 19, 2009, 11:43:18
Sommigen zijn heel erg goed in het maken van een rack....anderen monteren weer kabels zonder zweetdruppels  ;D.
haha! bloeddruppels zul je bedoelen :devil: mijn vinger is nog steeds onbeweegbaar.  :(

mijn rack ben ik verder wel erg trots op moet ik zeggen, hij moet alleen nog steeds een kleurtje hebben. maar ben er nog niet helemaal uit wat dat gaat worden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: Robbert54 op september 19, 2009, 23:30:10
haha! bloeddruppels zul je bedoelen :devil: mijn vinger is nog steeds onbeweegbaar.  :(

mijn rack ben ik verder wel erg trots op moet ik zeggen, hij moet alleen nog steeds een kleurtje hebben. maar ben er nog niet helemaal uit wat dat gaat worden.
Ik vind het rack zoals deze er momenteel bij staat  :wub:. Ik zou er niets meer aan doen!


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

oke even een updatetje

heb vanmiddag mijn nieuwe kabels even aangesloten. nou heb ik totaal geen verstand van kabels maar dit viel mij iig wel direct op:

W&M Tornado: beeld oogt wat schoner. er lijkt wat minder ruis in het beeld te zitten. ik kijk momenteel toch digitaal via scart dus helemaal optimaal is het sowieso nog niet, maar het viel me wel ook heel duidelijk op dat de ruis rondom de logo's minder aanwezig was. duidelijk minder.

W&M HDMI: beeld oogt strakker dan met mijn Oehlbach. verder heb ik het gevoel dat de zwartnuances beter zijn. en kleuren net wat meer worden opgepept. alles is net ietsjes beter zeg maar. en zwart is nog net wat zwarter.

kunnen mijn bevindingen kloppen of zie ik als leek nou echt spoken??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

erik s.

mensen die het nooit gezien hebben( lees niet geprobeerd) zullen zeggen dat je spoken ziet....
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Nooff

Citaat van: Robbert54 op september 23, 2009, 00:10:52
kunnen mijn bevindingen kloppen of zie ik als leek nou echt spoken??

What the eyes see, the mind believes  :D


Snowmaster

Citaat van: Robbert54 op september 23, 2009, 00:10:52
verder heb ik het gevoel dat de zwartnuances beter zijn. en kleuren net wat meer worden opgepept. alles is net ietsjes beter zeg maar. en zwart is nog net wat zwarter.

kunnen mijn bevindingen kloppen of zie ik als leek nou echt spoken??

Met nieuwere generatie HDMI kabels of soms duurdere heb ik deze ervaring ook, maar......bij sommige kabels verdwijnt dit ook weer.  Daarom vergelijk ik altijd pas echt na ca. 20 uur spelen of meer.
Een deel van de oplossing zit waarschijnlijk ook in die onrust. Als er meer rust in beeld is, zal het verzadigder ogen en zwart oogt dan ook zwarter.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Snowmaster op september 23, 2009, 20:30:10
Met nieuwere generatie HDMI kabels of soms duurdere heb ik deze ervaring ook, maar......bij sommige kabels verdwijnt dit ook weer.  Daarom vergelijk ik altijd pas echt na ca. 20 uur spelen of meer.
Een deel van de oplossing zit waarschijnlijk ook in die onrust. Als er meer rust in beeld is, zal het verzadigder ogen en zwart oogt dan ook zwarter.
ah kijk daar had ik nog niet eens aan gedacht. goede opmerking. het blauw van bijv de ps3 store oogt ook veel intenser trouwens :pompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Mooi is dat hè ?  Als je dat zelf ziet, snap je die kabeldiscussies niet meer.
Roepen ze op het forum ook nog dat het bij geluid wel kan en bij beeld niet kan.  Of dat het bij digitaal niet mogelijk is.
;)
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

sorry maar je moet wel stekeblind zijn wil je dat niet zien...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

Ik ben wel benieuwd of er nog verschil zou zijn als je twee exact dezelfde setups met verschillende HDMI-kabels zou uitrusten. Van een analoog signaal kan ik me nog voorstellen dat een andere kabel ander beeld geeft, maar digitaal... Dan vraag ik me toch echt af wat zo'n kabel met de bitjes doet waardoor er andere kleuren doorkomen ???

celerontje

Grappige is: Robbert vindt het zelf ook vreemd, maar toch ziet hij het overduidelijk...
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op september 23, 2009, 23:25:00
Grappige is: Robbert vindt het zelf ook vreemd, maar toch ziet hij het overduidelijk...
:clapping: en ik moet zeggen dat ik in eerste instantie helemaal geen verschil had verwacht. was voor mij ook gewoon een kwestie van een keer uitproberen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Snowmaster

Citaat van: Koen K op september 23, 2009, 23:19:25
Dan vraag ik me toch echt af wat zo'n kabel met de bitjes doet waardoor er andere kleuren doorkomen ???

Dit is ook altijd precies het discussiepunt.
Maar ik heb nog wel een paar van soort verbeteringen en die hoor en zie je ook.
BV. netkabels en zekeringen. Vooral die laatste zijn volledig ondergewaardeerd en ze kosten bijna noppes.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Koen K

Bijna noppes :blink:

Ik vind het anders behoorlijk duur spul! Zeker omdat ik er op basis van gezond verstand 0% vertrouwen in heb dat het werkt...