Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

MLCinema

Citaat van: Robbert54 op juni 17, 2009, 00:49:50
wat heb jij toch tegen B&W, verklaar je nader?

review cm7

http://www.bwspeakers.com/bwhifi/reviews2006/CM7_HFC_Nov_06.pdf

http://www.audioforum.be/modules.php?name=News&op=NEPrint&sid=1288

Ik heb helemaal niks tegen B&W. Ik zat je te plagen, iemand voor mij had gevraagd waarom je perse voor B&W koos. Vandaar. Ik zocht een reden om hem te ondersteunen. Ik vind B&W prima klinken, dus heb er niks tegen. Valt alleen niet goed uit de context af te leiden, geef ik toe ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robbert54

#376
ach zoooo iekke snap! word erg spannend eind vd maand of ik het ga redden, anders moet ik nog 1 maand wachten. en daar hebben wij geen zin in :nowink:


:worship: :worship: :worship:



:worship: :worship: :worship:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Robbert54

Citaat van: chulin op juni 17, 2009, 19:04:08
Mooi speakers!!!!!!  :o :o :o
:pompom: :pompom: :pompom:

wie heeft er eigenlijk op de CM5's gestemd? en waarom??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Als de 'B&W-sound' jou bevalt moet je er gewoon voor gaan!

Ik heb ruim zes jaar lang heel veel genoten van mijn B&W CDM 7se`s in stereo.
Echter, nu ik een aantal jaren verder ben, meer verschillende speakers heb kunnen luisteren, is mijn 'smaak' veranderd. Concreet: in vergelijk met mijn toenmalige B&W`s wens ik nu meer snelheid en transparantie.

En ik herken jouw 'ongeduld'  ;D - nog ff volhouden.


Sander.

P.s even uitstellen is vaak veel lekkerder  :P.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Fabian92

Ik vind ze echt te mooi, prachtig gewoon !  :inlove:
JVC TH-G30 | Samsung 2232BW | MEDION AKOYA MD 8833 | Sony NWZ-A826K | Samson CH700 | LG Viewty

Robbert54

Citaat van: Xander32 op juni 17, 2009, 19:06:22
Als de 'B&W-sound' jou bevalt moet je er gewoon voor gaan!

Ik heb ruim zes jaar lang heel veel genoten van mijn B&W CDM 7se`s in stereo.
Echter, nu ik een aantal jaren verder ben, meer verschillende speakers heb kunnen luisteren, is mijn 'smaak' veranderd. Concreet: in vergelijk met mijn toenmalige B&W`s wens ik nu meer snelheid en transparantie.

En ik herken jouw 'ongeduld'  ;D - nog ff volhouden.


Sander.

P.s even uitstellen is vaak veel lekkerder  :P.
ja ik ben wel echt van het: hebbe hebbe hebbe en wel NU!. als je langer moet wachten dan is het wel ook weer specialer wanneer je ze binnen krijgt!

Citaat van: Fabian92 op juni 17, 2009, 19:07:50
Ik vind ze echt te mooi, prachtig gewoon !  :inlove:
eens
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ProXius

Ze blijven mooi die CM7's!

Heb ze beluisterd toen ik mijn speakers uitkoos. Samen met mijn huidige Focals stonden ze op nummer één. maar vanwege het prijsverschil toch naar Focal gegaan.
Toch blijf ik stiekem de uitstraling van B&W wel waarderen. ;)  (CM en 8 serie voornamelijk)

Spannend man! Nog even geduld en dan heb je ze!  ;D
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Robbert54

door al de houtgebruik op die foto komen ze volgens mij ook nog beter uit. die av meubel is ook best wel O0 maar dan zonder glasplaat.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: Robbert54 op juni 17, 2009, 19:15:03
door al de houtgebruik op die foto komen ze volgens mij ook nog beter uit. die av meubel is ook best wel O0 maar dan zonder glasplaat.

Een mooie dikke zwarte granieten plaat zou hier zeker niet misstaan...

solitaire

Citaat van: Robbert54 op juni 17, 2009, 19:04:57
:pompom: :pompom: :pompom:

wie heeft er eigenlijk op de CM5's gestemd? en waarom??

De afweging heb ik gebaseerd op mijn ervaring met "B&W speakers"; nu zit natuurlijk in de individuele afstemming van de modellen best variatie, en me baseren op de B&W housesound is dus wat ... drijfzand. Deze serie CM heb ik zelf nooit beluisterd. En gezegd moet ook worden dat ik verre van een liefhebber van deze 'B&W housesound' ben.

De weergave van B&W is, zeker in het laagfrequente, nogal 'overpowering', deels te veel deels te traag deels ongedefinieerd ... (ze vragen veel domme-Watts, en geluidsdruk, om enigszins tot hun afstemmings-weergave te komen). Daarnaast is een van de meest voorkomende aankoop'missers' van hifi-kopers, zeker wanneer de luidsprekers niet eerst in de eigen setup (akoestiek in dit geval vnl.) beluisterd zijn, dat er een model te groot gekocht wordt. Veel speakers zorgen zo voor een over-loading van de luisterruimte.

Een & een is twee, en ik ben bang dat de CM7 in de huidige setup simpelweg 'te veel' is, terwijl de CM5 ook in een heel behoorlijke ruimte (dus in de toekomst, als je wellicht meer ruimte krijgt) nog prima zal presteren. De enige kosten die je dan maakt is een goede stand eronder te kopen (want ik begrijp dat je nu een monitor-speaker kan plaatsen zonder stand?).


Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

Robbert54

Citaat van: solitaire op juni 17, 2009, 21:52:53
De afweging heb ik gebaseerd op mijn ervaring met "B&W speakers"; nu zit natuurlijk in de individuele afstemming van de modellen best variatie, en me baseren op de B&W housesound is dus wat ... drijfzand. Deze serie CM heb ik zelf nooit beluisterd. En gezegd moet ook worden dat ik verre van een liefhebber van deze 'B&W housesound' ben.

De weergave van B&W is, zeker in het laagfrequente, nogal 'overpowering', deels te veel deels te traag deels ongedefinieerd ... (ze vragen veel domme-Watts, en geluidsdruk, om enigszins tot hun afstemmings-weergave te komen). Daarnaast is een van de meest voorkomende aankoop'missers' van hifi-kopers, zeker wanneer de luidsprekers niet eerst in de eigen setup (akoestiek in dit geval vnl.) beluisterd zijn, dat er een model te groot gekocht wordt. Veel speakers zorgen zo voor een over-loading van de luisterruimte.

Een & een is twee, en ik ben bang dat de CM7 in de huidige setup simpelweg 'te veel' is, terwijl de CM5 ook in een heel behoorlijke ruimte (dus in de toekomst, als je wellicht meer ruimte krijgt) nog prima zal presteren. De enige kosten die je dan maakt is een goede stand eronder te kopen (want ik begrijp dat je nu een monitor-speaker kan plaatsen zonder stand?).


Wolf
eerlijk antwoord van je. ik snap wel wat je bedoelt, wel jammer dat je de CM nog niet beluisterd hebt, want ik hoor erg vaak dat de CM's toch beter klinken dan de 7 en de 6 serie.

zelfs vind ik ze erg goed klinken, maar je zou idd gelijk kunnen hebben dat ze te groot zullen zijn voor mijn slaapkamer. de bass is iig nog aardig te drukken door de schuimrubber die er bij geleverd word.

heb al wel gemerkt dat ik sowieso de hele setup van mijn kamer moet veranderen, maar dat zou ik ook moeten met de CM7's

had in een review gelezen dat de CM5 en 7 qua volume toch ook al aardig dicht bij elkaar zitten. ik heb ze zelf nog niet achter elkaar beluisterd. 
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

solitaire

Moraal van het verhaal: het is tijd dat we beide eens gaan luisteren ?! ;)


succes met de afweging



W.
Hinterm Horizont geht's weiter.

JeKa

Citaat van: Kamidioblitz op juni 17, 2009, 15:17:56
Ik heb helemaal niks tegen B&W. Ik zat je te plagen, iemand voor mij had gevraagd waarom je perse voor B&W koos. Vandaar. Ik zocht een reden om hem te ondersteunen. Ik vind B&W prima klinken, dus heb er niks tegen. Valt alleen niet goed uit de context af te leiden, geef ik toe ;)

Dat was ik. de reden is dat ik het idee heb dat je je helemaal blind staart op de B&W's zonder daar echt een overtuiging op het gebied van het geluid voor te hebben. Er is zoveel moois te krijgen! Het uiterlijk spreekt mij ook heel erg aan, dus dat begrijp ik wel hoor.

WickedGame

Citaat van: JeKa op juni 18, 2009, 09:14:50
Dat was ik. de reden is dat ik het idee heb dat je je helemaal blind staart op de B&W's zonder daar echt een overtuiging op het gebied van het geluid voor te hebben. Er is zoveel moois te krijgen! Het uiterlijk spreekt mij ook heel erg aan, dus dat begrijp ik wel hoor.

Tja het oog wilt ook wat ;)

Al vind ik Monitor Audio ook erg mooie gelikte speakers maken. En zo zijn er meer merken die er gelikt uit zien :)

Ik snap wel dat mensen voor de CM serie gaan, ziet er namelijk gelikt uit en klinkt in de prijsklasse waarin ze opereren erg goed!

Robbert54

ik moet ook eerlijk bekennen dat uiterlijk voor mijn minstens zo belangrijk is als het geluid. maar de CM's zijn wel echt helemaal mijn smaak. ik vind de monitor audio gold serie nog weer net iets beter klinken maar dan praat je ook weer over een hele andere prijsklasse. imo vind ik de CM's voor het geld het beste geluid neerzetten.

ik vind mijn CM-C ook nog steeds helemaal geweldig. hoewel hij op mijn philips wel het beste klinkt wanneer ik het volume wat omhoog schroef. maar op een marantz of een Denon klinkt hij echt  O0 O0 O0 ik wil de Cm's alleen nog een keer horen op een rotel of een arcam, want ik lees steeds meer dat dit ook een hele goede match is.

inmiddels contact gehad met Vincent, ben niet ontevreden, nu nog even dit weekend afwachten, ben benieuwd of de apk van duckati nog hoog uit gaat vallen... ??? :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Als ik jou was, zou ik nog rustig een maandje afwachten en de CM7's halen, om eventuele latere teleurstellingen te voorkomen.

Vergeet ook niet dat een set in elke ruimte hetzelfde klinkt. Vraag eens of je iets te leen kunt krijgen, demo-modellen ofzo. Dan kun je een veel betere indruk krijgen.

Je rijdt motor..? :P
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Madhouse

Zeker weten de CM7's! Dan maar even iets langer sparen maar die zijn zoooo mooi  :inlove:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

MLCinema

Citaat van: JeKa op juni 18, 2009, 09:14:50
Dat was ik. de reden is dat ik het idee heb dat je je helemaal blind staart op de B&W's zonder daar echt een overtuiging op het gebied van het geluid voor te hebben. Er is zoveel moois te krijgen! Het uiterlijk spreekt mij ook heel erg aan, dus dat begrijp ik wel hoor.

Hier! De dader :devil: :D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Robbert54

Citaat van: Sol op juni 19, 2009, 13:50:59
Als ik jou was, zou ik nog rustig een maandje afwachten en de CM7's halen, om eventuele latere teleurstellingen te voorkomen.

Vergeet ook niet dat een set in elke ruimte hetzelfde klinkt. Vraag eens of je iets te leen kunt krijgen, demo-modellen ofzo. Dan kun je een veel betere indruk krijgen.

Je rijdt motor..? :P
dat ga ik dus ook doen. heb al contact gehad over eventueel een demo model maar dit is niet mogelijk. kan vincent misschien nog wel vragen of ik ze eventueel op proef kan luisteren, maar in principe heb ik daar weinig aan denk ik, want ik zit nog met de huidige receiver he.. en das niet te vergelijken met een marantz, denon etc.. maar van wat ik heb gehoord klonken ze al heel goed. en ik zit natuurlijk ook niet eeuwig op mijn slaapkamer, en ik weet sowieso niet wat ik daarna krijg.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Sol

Oh, ja...in dat geval zou ik wachten tot je je eigen stekkie hebt... :devil:
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Valkyrie

Net ook maar even je poll ingevuld en volgens mij is merendeels het eens. ;)
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

Citaat van: Sol op juni 19, 2009, 22:02:56
Oh, ja...in dat geval zou ik wachten tot je je eigen stekkie hebt... :devil:
net een aanbieding gekregen :unsure:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op juni 19, 2009, 22:45:32
Toch geen galmbak, hoop ik? ???
geen idee nog niet gekeken.. wel vrijstaand, maar ik wou eigenlijk nog even wachten, maar ja voor 350 in de maand all in is wel het overwegen waard. alleen woon ik dan praktisch tegenover mijn werk. daar heb ik dan weer geen behoefte aan..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo