welke HD sat.reciever

Gestart door frank2, januari 20, 2008, 10:34:50

Vorige topic - Volgende topic

bellecoupe

Receiver is aangesloten op mijn projector en geconfigureerd.

Ik kan alleen maar aangeven wat de resultaten zijn t.o.v. mijn analoge UPC signaal. Ik heb tot op heden nog geen satelliet receiver gehad.

Mijn eerste bevindingen in het kort:
SD signaal is een behoorlijke verbetering t.o.v. mijn analoge UPC signaal. Het beeld verschilt in kwaliteit per zender/uitzending. Dit was bij UPC ook het geval

HD materiaal is ondanks het feit dat een satelliet receiver maar 1080i/720P ondersteund een verademing. :)
Het is zoveel beter dan het SD signaal, dat het bekijken van een SD signaal gelijk tegenvalt.
Het beeld met HD materiaal is beduidend beter dan van mijn Marantz DV12S2 dvd speler.

Het geluid is ook prima. Uiteraard is dit net zoals met het beeld ook afhankelijk van de zender.

Mijn zwager die zelf in het bezit is van een Dreambox SD receiver (type is mij niet bekend) is bij mij langs geweest om het resultaat te bekijken. Hij was zo onder de indruk, dat hij deze receiver ook gaat bestellen.

roland p

Citaat van: Kuuntje op maart  7, 2008, 10:26:22die Mvision van jou is dan ook alleen maar geschikt voor CanalDigitaal denk ik. Dus vandaar ook geen CAM-module.

Ik heb nog even opgezocht, en de MVision heeft een 'MultiCas' kaartlezer welke verschillende coderingen aankan: http://www.totaaltv.nl/?action=tests&id=74
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

frank2

Citaat van: bellecoupe op maart 11, 2008, 01:20:16
Receiver is aangesloten op mijn projector en geconfigureerd.

Ik kan alleen maar aangeven wat de resultaten zijn t.o.v. mijn analoge UPC signaal. Ik heb tot op heden nog geen satelliet receiver gehad.

Mijn eerste bevindingen in het kort:
SD signaal is een behoorlijke verbetering t.o.v. mijn analoge UPC signaal. Het beeld verschilt in kwaliteit per zender/uitzending. Dit was bij UPC ook het geval

HD materiaal is ondanks het feit dat een satelliet receiver maar 1080i/720P ondersteund een verademing. :)
Het is zoveel beter dan het SD signaal, dat het bekijken van een SD signaal gelijk tegenvalt.
Het beeld met HD materiaal is beduidend beter dan van mijn Marantz DV12S2 dvd speler.

Het geluid is ook prima. Uiteraard is dit net zoals met het beeld ook afhankelijk van de zender.

Mijn zwager die zelf in het bezit is van een Dreambox SD receiver (type is mij niet bekend) is bij mij langs geweest om het resultaat te bekijken. Hij was zo onder de indruk, dat hij deze receiver ook gaat bestellen.

vlgs een dealer zou bij zo'n sat reciever een matrix reborn ci module kunnen, welke module gebruik jij?
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

bellecoupe

Op dit moment nog geen module in gebruik, ik ben bezig om dit systeem geschikt voor cardsharing te krijgen.

frank2

Vlgs mij moet je er 1 hebben anders kun je niets ontvangen; je hebt een ci module nodig waar je de Canal digitaal card in stopt.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra / Auralic Aries S1+PSU/Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/ USB: ms audio
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren