welke HD sat.reciever

Gestart door frank2, januari 20, 2008, 10:34:50

Vorige topic - Volgende topic

bellecoupe

Ik heb vandaag van mijn leverancier vernomen dat zilveren  versie over plusm. 4 dagen binnen is. De zwarte versie zou hij vandaag al kunnen leveren.

Er schijnt volgens hem nu ook een enorme vraag naar deze receiver te zijn.

roland p

Citaat van: bellecoupe op januari 25, 2008, 00:38:41Als de bestelling binnen is zal er eerst nog wat arbeid verricht moeten worden m.b.t. installatie. (bekabeling e.d.)
Aankomend weekend ga ik eerst in de meterkast een nieuw groepje aanleggen voor wat netwerkcomponenten zoals een router en een switch.

Kan je met behulp van de ethernetaansluiting ook de opnames benaderen/kopieren?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - MKSound

frank2

als je even googled op de duitse sites met prijsinfo zie je dat er overal ook meningen over de technisat staan, bij een las ik dat je via een gratis programmaatje van de technisat site je met de pc inderdaad de films van de harde schijf kunt halen maar ook erop kunt zetten.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

roland p

ik heb inmiddels wat gevonden: http://lostech.lo.funpic.de/avs/Anleitung.html

Het ziet er naar uit dat je de hd via het netwerk kan benaderen. Precies wat ik wil dus. Topfield heeft ook een model dat dat kan, maar dan heb je alleen sd en geen hd. Dan ga ik toch liever voor de technisat.

Kingpin

Citaat van: frank2 op januari 25, 2008, 18:38:52
als je even googled op de duitse sites met prijsinfo zie je dat er overal ook meningen over de technisat staan, bij een las ik dat je via een gratis programmaatje van de technisat site je met de pc inderdaad de films van de harde schijf kunt halen maar ook erop kunt zetten.

Met de Arion kan dat volgens mij ook. In ieder geval de "oude" EchoStars (5020 meen ik (SD)) en de PVR's van Arion (SD) konden dit al.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

roland p

Citaat van: Kingpin op januari 25, 2008, 23:41:33
Met de Arion kan dat volgens mij ook. In ieder geval de "oude" EchoStars (5020 meen ik (SD)) en de PVR's van Arion (SD) konden dit al.

Ik heb op jouw linkje geklikt van de arion, maar ik zie geen Lan-poort aan de achterkant zitten  ::)

Kingpin

Citaat van: roland p op januari 26, 2008, 08:36:30
Ik heb op jouw linkje geklikt van de arion, maar ik zie geen Lan-poort aan de achterkant zitten  ::)

De opgenomen bestanden kun in mpg formaat via usb naar je computer halen.
Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Volumio Rivo Plus Streamer, Kingpin Volumio Power Supply, Gustard X26 III DAC, MoFi Sourcepoint 10 Master Edition, Apogee Wyde Eye RCA, WireWorld I2S HDMI, IsoAcoustics.

roland p

Citaat van: Kingpin op januari 26, 2008, 10:12:08
De opgenomen bestanden kun in mpg formaat via usb naar je computer halen.
Ja da's waar, maar dat vind ik zelf een beetje onhandig. Dan moet ik toch weer de boel met usb gaan aansluiten op het moment dat ik dat nodig heb. Lan is veel makkelijker want dat sluit je gewoon aan op je netwerk.

Maarja, dit is meer een wens van mij en niet van de topic-starter...

frank2

Citaat van: bellecoupe op januari 25, 2008, 13:25:22
Ik heb vandaag van mijn leverancier vernomen dat zilveren  versie over plusm. 4 dagen binnen is. De zwarte versie zou hij vandaag al kunnen leveren.

Er schijnt volgens hem nu ook een enorme vraag naar deze receiver te zijn.

Heb je 'm al? en zo ja hoe is de geluidskwakiteit en het beeld tov. een "normale"sat reciever??
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

bellecoupe

Ik heb hem helaas nog niet binnen!

Zit met smart te wachten.

Wordt vervolgd

Paraglider

Deze kwam ik ergens tegen, iemand al ervaring met deze ontvanger (komt pas 2e kwartaal 2008 uit, maar je weet maar nooit)
http://www.satellietmarkt.nl/N_frame.html?http://www.satellietmarkt.nl/

Midcall

Citaat van: Paraglider op februari  3, 2008, 21:18:49
Deze kwam ik ergens tegen, iemand al ervaring met deze ontvanger (komt pas 2e kwartaal 2008 uit, maar je weet maar nooit)

Overigens moet je je niet al te veel voorstellen van hd-sat receivers. 99% van de tv signalen zijn gewoon 576i, het enige wat die dingen doen is upscalen naar 720p of 1080i en doet dat niet veel beter dan de tv zelf al doet, dus verwacht niet dat je plots 2x zo goed beeld krijgt als je zo'n receiver koopt.
Stereo: GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator DAC + Gaia DDC - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Audioquest Dragon powercables - Audiolund True Silver i2s - Callas Audio Clamprack
HT (geïntegreerd met stereo): Sony VPL-VW590ES - Tonewinner AT-300 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - GoldenEar SuperCenter Reference (center) - 4x GoldenEar Supersat 60 Atmos - 2x GoldenEar Triton Reference subs - XTZ A2-400 - XTZ A2-300 - Korsun D9 - NBS Statement II XLR kabels.

EdoE

Citaat van: Midcall op februari  4, 2008, 10:27:09
Overigens moet je je niet al te veel voorstellen van hd-sat receivers. 99% van de tv signalen zijn gewoon 576i, het enige wat die dingen doen is upscalen naar 720p of 1080i en doet dat niet veel beter dan de tv zelf al doet, dus verwacht niet dat je plots 2x zo goed beeld krijgt als je zo'n receiver koopt.

Klopt, al vind ik het beeld wel degelijk een tikkie mooier als het ge-upscaled is in de HD-ontvanger, dan wanneer het in 576i uit de SD-ontvanger komt en de TV de upscaling doet.

roland p

Ik vind het raar dat al die apparaten scalen naar 1080i ipv. 1080p. Je scherm moet er namelijk altijd weer een progressive signaal van maken.

bellecoupe

Receiver nog niet binnen. De zwarte schijnt wel vooradig te zijn, maar de zilveren laat nog even op zich wachten.

Ik heb vandaag wel alvast de schotel geplaatst, en uit laten richten door een kennis met de juiste tools hiervoor.

Ik heb tevens de UTP en de Coax bekabeling t.b.v. de receiver op mijn slaapkamer geplaatst.
De bekabeling naar de woonkamer is even uitgesteld i.v.m. niet voldoende coax kabel.

Wordt vervolgd!

frank2

moreno40

frank2

Citaat van: bellecoupe op februari  2, 2008, 01:01:43
Ik heb hem helaas nog niet binnen!

Zit met smart te wachten.

Wordt vervolgd

heb je 'm nog steeds niet binnen?

bellecoupe

Helaas nog steeds niet.

Zwart in overvloed, maar waarom het met de zilveren zo lang moet duren is mij ook een raadsel.

Nog maar even geduld. :-\

frank2

roland p

Citaat van: Paraglider op februari  3, 2008, 21:18:49

Ik wilde deze kopen, maar hij was nog niet beschikbaar :(
Ik heb van dit merk de SX-5 (SD). Dit is een op linux gebaseerde ontvanger. Vooral leuk zijn de cardsharing mogelijkheden. Je kunt je canaldigitaal kaart sharen via netwerk, maar dit mag natuurlijk alleen binnenshuis ;D
Hij heeft ook de mogelijkheid om net als de dreambox via internet keys binnen te halen.

Hij crashed nog wel soms en neemt af en toe wat langer op dan dat ik heb ingeprogrammeerd, maar dat schijnt aan de harde schijf te liggen die ik heb aangesloten :(. Als ik de hardeschijf niet benader crashed hij nooit.

Yil

zo even mijn bevindingen.

Ik heb nu mijn 4e HD ontvanger staan.

de eerst 2 waren van topfield.

de 7700 en de 7710pvr, beide waardeloze apparaten, werken slecht en leverd alleen maar ergernissen op.
de 3e was een arion 8000HDCI en de laatste de 4000HDCI

de 8000 ging helaas kapot en was niet voorradig.dus heb toen een 4000 meegekregen.

de 4000 heeft met de standaard software veeeeel problemen. maar na updaten naar versie 1.08 zijn dan
ook al je problemen verholpen.

het is werkelijk een schitterend apparaat. werkt goed. PLUS de ab die je erbij krijgt kan je programmeren voor de rest
van de bende die je in huis hebt staan. Neem GEEEEEEN canal digitaal cam module, maar een POWERCAM PRO cam module.
Deze werkt vele malen beter.

Gr Y
Sony TA-e9000es // Sony TA-p9000es // Sony TA-n9000es // Sony DVP-s9000es // Spectral HSL-614 // Panasonic 46PZ85e // PlaystationIII

roland p

Citaat van: Kuuntje op maart  7, 2008, 09:57:23
de 7700 en de 7710pvr, beide waardeloze apparaten, werken slecht en leverd alleen maar ergernissen op.
de 3e was een arion 8000HDCI en de laatste de 4000HDCI

de 8000 ging helaas kapot en was niet voorradig.dus heb toen een 4000 meegekregen.

de 4000 heeft met de standaard software veeeeel problemen. maar na updaten naar versie 1.08 zijn dan
ook al je problemen verholpen.

het is werkelijk een schitterend apparaat. werkt goed. PLUS de ab die je erbij krijgt kan je programmeren voor de rest
van de bende die je in huis hebt staan. Neem GEEEEEEN canal digitaal cam module, maar een POWERCAM PRO cam module.
Deze werkt vele malen beter.

Gr Y

Wat een pech allemaal... :(

Wat betreft die POWERCAM PRO cam, is dat niet iets wat tegenwoordig gewoon ge-emuleerd wordt? Ben zelf nog een beetje een noob wat betreft satelliet.
Ik kan in de MVision gewoon een smartcard schuiven en heb daar geen cam module bij nodig. (Ok, de HD versie is nog niet te koop...)

EDIT: Welke zenders kijk je in HD?

Yil

tsja idd een vette pech.

die Mvision van jou is dan ook alleen maar geschikt voor CanalDigitaal denk ik. Dus vandaar ook geen CAM-module.
Ik kan alleen maar zeggen dat de CAM_module van POWERCAM vele malen beter werkt als die van CD. Met de CAM module
van CD kreeg ik om de haverklap, met zappen of bij lange kijken naar 1 zender, "service niet beschikbaar"!!

met die Powercam PRO is dat bijna niet het geval.
Dus welke techniek er eact achter zit??
Sony TA-e9000es // Sony TA-p9000es // Sony TA-n9000es // Sony DVP-s9000es // Spectral HSL-614 // Panasonic 46PZ85e // PlaystationIII

bellecoupe

De receiver is eindelijk binnen. :)
Ik ga vanavond aan de slag met de installatie van de receiver.

Bevindingen volgen.